
Kia inaczej ;-)
Moderator: Marcin-Kraków
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Kia inaczej ;-)
Gdy posiadałem Patrola Y 60 z kołami 35", zawieszeniem podwyższonym o 2" i bodyliftem 3" to musiałem dla żony (158 cm) zamobtować progi, by mogła wsiąść za kierownicę 

- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Kia inaczej ;-)
Hmmm, Nissan poszedł do Limanowej, dla żony nabyłem Santa Fe 2,4 LPG 

- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Kia inaczej ;-)
Po pierwszych jazdach w lesie (mocne siedliska, dużo podmokłych dróg) muszę powiedzieć, że te oponki są nieco zbyt "śliskie", w jeździe OK, jednak przy ruszaniu trochę mało się "wgryza" w podłoże. Upuszczę trochę powietrza (do 1,8) i sprawdzę, czy jest lepiej. Poza tym Kijanka nadal dzielnie się prowadzi i pokonuje dzień w dzień 60-120 kmseba4x4 pisze:Kijanka dostała 4 opony z zdjęcia:
Zobaczę, jak będą sobie radzić

- leon zet
-
- Posty: 7506
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
- Kontaktowanie:
Re: Kia inaczej ;-)
Moją kijanką prawdopodobnie przez kilka dni będzie jeździła moja żona...
Seicento do remontu idzie, a ona czymś jeździć musi... a przy okazji paru kurwom mentalnym ciśnienie podnieść.
Seicento do remontu idzie, a ona czymś jeździć musi... a przy okazji paru kurwom mentalnym ciśnienie podnieść.
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Kia inaczej ;-)
Hania powozi Santa Fe i zdradziła Kijankę 

Re: Kia inaczej ;-)
ciśnienie 1.8 to normalne ciśnienie. na większej ilości jeździ się zbyt twardo jak według mnie.
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Kia inaczej ;-)
No i na liczniku pojawiło się 220 tkm, poza tym nuda
Tak więc w "moich rękach" Kijanka trzy razy ziemię objechała 


- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Kia inaczej ;-)
Przy ponad 222 tkm pojawiła mi się dziwna awaria..... W kabinie czuć było zapach gazu, dodatkowo pojawiły się problemy z przełączaniem na gaz mimo pełnego baku. Okazało się, że pojawiła się nieszczelność w układzie zasilania LPG i "system" z automatu wyłączał zasilanie gazem........ Krótka wizyta u dobrego fachowca, zapłacenie 30 zł i znowu jest OK
Z ciekawości zadam pytanie - też Wam LPG z dnia na dzień podrożało o około 10-12 groszy za litr? Muszę w tej chwili płacić 2,39 zł... 


- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Kia inaczej ;-)
W sobotę biorę się za oczyszczenie i ponowne pomalowanie uchwytu koła zapasowego, w kolejny weekend planuję zrobić zaprawkę na tylnej klapie 

- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Kia inaczej ;-)
Dzisiejszy przegląd wykonany przy 225 tkm nie wykazał żadnych uchybień w kondycji auta (no może jedno - troszkę słabsza siła hamowania tylnego prawego koła, choć w granicach normy). Mus dalej jeździć 

- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Kia inaczej ;-)
Aktualizacja kosztów użytkowania Kijanki na dzień dzisiejszy:
przebieg czynność koszt
98200 zakup 12400
100000 wymiana rozrządu, filtrów, olejów itp. 650
111000 krzyżak przedniego wału 100
15000 oleje i filtry 200
120000 sprzęgiełka przedniego napędu 550
121000 dwie nowe opony letnie 400
123000 sprężyna tylnego zawieszenia, do wymiany zakwalifikowała się tuleja tylnego drążka poprzecznego 380
130000 oleje i filtry 200
142000 komplet zimowek i felgi aluminiowe („dobre” używki) 550
145000 oleje i filtry 200
158000 przednie klocki hamulcowe 80
160000 oleje i filtry 200
161000 regulacja LPG i wymian filtra LPG 100
162000 dwie nowe opony letnie 440
164000 tylny prawy wahacz 180
168000 cztery amortyzatory, łożyska przednich kół, końcowy tłumik, łożyska igiełkowe przedniej piasty i przednie stabilizatory 1500
170000 listwa/rozdzielacz LPG 270
175000 oleje i filtry 200
180000 tylna sprężyna, założyłem te, które zostały mi po Oplu 0
181000 przetarł sie przewód wspomagania - zaspawałem 0
183000 siadło ako, dostałem w prezencie nowego Jenoxa 0
185000 dwie opony letnie 420
190000 wymiana tylnych hamulców 400
190000 oleje i filtry 200
191000 tylne amorki, kupione nowe KYB 280
193000 przedni prawy górny wahacz i krzyżak przedniego wału 200
199000 dwa sprzęgi WARN z USA 600
200000 kompletny rozrząd, świece, uszczelka klawiatury, oleje i filtry 600
207000 ożyska igiełkowe, przegub, klocki hamulcowe, konserwacja, wahacz przód góra 400
209000 wał przedni 215
211000 geometria przód 70
215000 oleje i filtry 150
217000 4 opony z założeniem 940
222000 remont LPG 50
225000 oleje i filtry 140
Do tego:
przeglądy 1062
OC 1750
drobiazgi 200
pranie 200
paliwo 40632
Ogólnie:
koszt z paliwem 67109
Czyli 1km wyniósł 0,50 zł, zakładając, że dostałbym jakieś 4000 zł, koszt 1 km zmalałby do 47 gr.
Oby tak dalej
przebieg czynność koszt
98200 zakup 12400
100000 wymiana rozrządu, filtrów, olejów itp. 650
111000 krzyżak przedniego wału 100
15000 oleje i filtry 200
120000 sprzęgiełka przedniego napędu 550
121000 dwie nowe opony letnie 400
123000 sprężyna tylnego zawieszenia, do wymiany zakwalifikowała się tuleja tylnego drążka poprzecznego 380
130000 oleje i filtry 200
142000 komplet zimowek i felgi aluminiowe („dobre” używki) 550
145000 oleje i filtry 200
158000 przednie klocki hamulcowe 80
160000 oleje i filtry 200
161000 regulacja LPG i wymian filtra LPG 100
162000 dwie nowe opony letnie 440
164000 tylny prawy wahacz 180
168000 cztery amortyzatory, łożyska przednich kół, końcowy tłumik, łożyska igiełkowe przedniej piasty i przednie stabilizatory 1500
170000 listwa/rozdzielacz LPG 270
175000 oleje i filtry 200
180000 tylna sprężyna, założyłem te, które zostały mi po Oplu 0
181000 przetarł sie przewód wspomagania - zaspawałem 0
183000 siadło ako, dostałem w prezencie nowego Jenoxa 0
185000 dwie opony letnie 420
190000 wymiana tylnych hamulców 400
190000 oleje i filtry 200
191000 tylne amorki, kupione nowe KYB 280
193000 przedni prawy górny wahacz i krzyżak przedniego wału 200
199000 dwa sprzęgi WARN z USA 600
200000 kompletny rozrząd, świece, uszczelka klawiatury, oleje i filtry 600
207000 ożyska igiełkowe, przegub, klocki hamulcowe, konserwacja, wahacz przód góra 400
209000 wał przedni 215
211000 geometria przód 70
215000 oleje i filtry 150
217000 4 opony z założeniem 940
222000 remont LPG 50
225000 oleje i filtry 140
Do tego:
przeglądy 1062
OC 1750
drobiazgi 200
pranie 200
paliwo 40632
Ogólnie:
koszt z paliwem 67109
Czyli 1km wyniósł 0,50 zł, zakładając, że dostałbym jakieś 4000 zł, koszt 1 km zmalałby do 47 gr.
Oby tak dalej

- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Kia inaczej ;-)
I się obraziła na mnie....... Po kilku dniach nie jeżdżenia, podszedłem do niej i po odpaleniu kuleje na jeden gar..... Zdjąłem "małą" pokrywę, sprawdziłem cewki (odłączając wiadome przewody) i wyszło na to, że 3-ci cylinder ma mnie w poważaniu
W gnieździe świecy oleju pełno (puściła wewnętrzna część uszczelki), na wszelki wypadek zamówiłem nowe kable (stare skromnie mówiąc spękane), świece (po ponad 30-tu tkm warto przed zimą) i uszczelkę. Czy istnieje możliwość, że cewka daje na 2-gi gar, a na 3-ci nie (ta z krótkim kablem)? Jeśli tak, to może okazać się, że cewka "uśmiechnęła się". Podzielcie się wiedzą 


Re: Kia inaczej ;-)
Cewka dwubiegunowa może mieć przebicie na jednym tylko wyjściu tak wiec możliwe, że jest uszkodzona ale raczej to nie to tylko ten olej bruździ.
Niby olej to izolator ale zanieczyszczenia metaliczne robią swoje.
Tak że proponuję wymianę uszczelki, profilaktycznie przewodów no i niestety chyba nieosiągalnych gumowych kapturków na cewkach.
Tam są jeszcze takie oporniki przeciwzakłóceniowe, sprężynki- to trzeba posprawdzać ich stan.
Niby olej to izolator ale zanieczyszczenia metaliczne robią swoje.
Tak że proponuję wymianę uszczelki, profilaktycznie przewodów no i niestety chyba nieosiągalnych gumowych kapturków na cewkach.
Tam są jeszcze takie oporniki przeciwzakłóceniowe, sprężynki- to trzeba posprawdzać ich stan.
Nie ważne czym lecz gdzie i z kim!
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Kia inaczej ;-)
Pomyte, wysuszone, czeka na resztę drobiazgówwojteusz pisze: Tak że proponuję wymianę uszczelki, profilaktycznie przewodów no i niestety chyba nieosiągalnych gumowych kapturków na cewkach.
Tam są jeszcze takie oporniki przeciwzakłóceniowe, sprężynki- to trzeba posprawdzać ich stan.


- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Kia inaczej ;-)
W kwestii wytłumaczenia w/w awarii. Winę ponosiła wtyczka zasilająca napięciem cewki (ta zza silnika). Przy okazji wymieniono świece i kable zapłonowe. Znowu chodzi jak kuna 

- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Kia inaczej ;-)
Kijanka przeskoczyła 230 tkm, na razie nadal spoko 

- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Kia inaczej ;-)
No i 235 tys. km pokazało się na liczniku. Jutro i pojutrze jeszcze jakieś 500 km i w poniedziałek kolejna zmiana oleju. Ciekawe, do ilu dokulam 

Re: Kia inaczej ;-)
do 300 tys?
Sportage'99 lift - był
Sorento'08 3,3V6 - klasa sport
KZJ 95 wyprawówka... - klasa adventure
Sorento'08 3,3V6 - klasa sport
KZJ 95 wyprawówka... - klasa adventure
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Kia inaczej ;-)
Nie zmartwiłbym się
Z drugiej strony to jakieś 2,5 roku......

- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Kia inaczej ;-)
No i 240 tkm na liczniku 

- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Kia inaczej ;-)
No to w sobotę Kia zaliczy imprezę:
http://www.4x4wlkp.pl/?dni-wronek-jedzi ... -bartka,50
http://www.4x4wlkp.pl/?dni-wronek-jedzi ... -bartka,50
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Kia inaczej ;-)
47/55 pieczątek na 90-cio kilometrowej trasie zaliczone. Nie podejmowałem się wjeżdżania w torfowisko (z moimi oponami). Straty - urwane przednie, prawe plastikowe nadkole i wygięty wlew LPG. Spalanie na dojazdówkach i PP w granicach 15 l LPG. Super jest startować w klasie Turystyk z Patrolami z dwoma blokadami na 35" MT-kach....... Kijaneczka bez stresu do domu wróciła, zaprawdę godnie robiła w terenie na oponach 205/70/15
Żona w roli pilota sprawiła się nad wyraz dobrze 
Leon, dla Ciebie:

Ja Jego też......


Leon, dla Ciebie:

Ja Jego też......

Ostatnio zmieniony sob maja 02, 2015 7:28 pm przez seba4x4, łącznie zmieniany 1 raz.
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Kia inaczej ;-)
No i 245 tkm na liczniku, kolejna zmiana oleju i filtrów. Niestety, muszę podjechać do gazownika i sprawdzić auto, coś jest nie tak............... Pali pięknie, spala tyle samo, co dotychczas, ale......... Znacząco ograniczyła się efektywność jazdy, Kijanka zasuwa do 3500 obr/min i potem traci ducha co najmniej znacząco...... Prędkość osiągana na każdym biegu spadła, dynamika oczywiście też. Z innych objawów - brak, zero drgań, check engine, kichnięć, prychnięć i zużycia oleju. Na benzynie nie określę, bo nigdy "ostro" nie jechałem
Czy jakieś inne powody mogą być?

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości