Witam wszystkich, którym nie są obce meandry koreańskiej motoryzacji i spieszę podzielić się moimi wrażeniami ze zmagań z moją „ukochaną” Strychniną czyli KIA RETONĄ 2.0 TD.
Otóż najsamprzód pragnę wyjaśnić, że choć Kia Retona to wehikuł o wybitnie niechrześcijańskim wejrzeniu to swój urok ma i basta
Oto i ona po lifcie:
Chłopaki z Błoto Doktora Wałbrzych wykonali kawał dobrej roboty podnosząc ją o dwa cale na sprężynach ironmana, dokładając amorki i wymieniając sprzęgło ( choć tu może być jeszcze poprawka jeśli łożysko będzie buczeć – stare było z wieloklinem a nowe gładkie – i trochę buczy ).
Ale nie ma róży bez kolców szczególnie jeśli chodzi o KIA (patrz zmagania @leona). Kiedy wszystko było gotowe ruszyłem w teren i po kilku konkretnych próbach coś zaczęło rzęzić…
Uważnie się wsłuchując doszedłem do wniosku iż hałas dochodzi z lewej półośki i brzmi jak zajechane łożysko. Najciekawsze jednak było to, że hałas ten nie ustawał po rozłączeniu dźwignią napędu na cztery co mnie zrazu potwornie zmyliło gdyż zacząłem podejrzewać łożysko w sprzęgiełku… a nie co insze. Przecież przy automatycznych sprzęgiełkach po rozłączeniu dźwignią napędu półośki się nie kręcą… Mechanikiem jestem miernym tzn. jarzę jak co działa ale żeby tak samemu zabierać się za rozbieranie to raczej tylko w ostateczności. Na szczęście mam Ojca zapalonego mechanika i elektryka. Chwila namysłu, decyzja jedna – rozbieramy lewe sprzęgiełko. Wyjęliśmy gada i w pozycji 2H cisza, przy załączonym 4H wyje z lewej strony. Pokręciłem półośką czuć pod ręką chrobotanie podporowego… co jest do k…y nędzy!?

Co to zatem za sprzęgiełka?
Po dogłębnej analizie, okazało się że szwab jełop wymienił środek sprzęgiełek na manuale a osłona została od automatów. Co ciekawe jakiś mechanik artysta tak założył sprężynę ( na dnie obudowy ) aby cały czas wypychała zębatkę i zazębiała na stałe koło z półośką. Zrobił po prostu manuala bez możliwości wyłączenia na off. Zatem jeździłem z kręcącymi się na stałe bebechami do czasu aż nie poszło łożysko podporowe.
Zatem dalszy plan działania jest taki: wymiana łożyska podporowego na porządne szybkoobrotowe, wymiana sprzęgiełek na manualne AVM, wymiana felg na 16” i opony na… jeszcze zobaczymy, bo obecnie miejsca w nadkolach jest full ale też pamiętać trzeba co by nie przegiąć…
Walka się rozpoczęła…
