Kia Retona 2.0 TD ciekawostka

Sportage, Asia Rocsta

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » sob mar 24, 2007 7:25 pm

Myślę o samuraju
Albo o vitarze

a co będzie...
Pewnie tfu [cenzura] matiz

na psa urok
:-?

Awatar użytkownika
MuMiNkI
 
 
Posty: 194
Rejestracja: pt wrz 16, 2005 7:40 am
Lokalizacja: Daleka północ - no może nie tak daleka - Elbląg

Post autor: MuMiNkI » sob mar 24, 2007 7:36 pm

leon zet pisze:Myślę o samuraju
Albo o vitarze
a co będzie...
Pewnie tfu [cenzura] matiz
Chcesz moją padlinkę? Fajna jest :D

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » sob mar 24, 2007 10:03 pm

NoKIA
8)

Awatar użytkownika
mlodyy
Posty: 529
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:19 am
Lokalizacja: W-wa

Post autor: mlodyy » ndz mar 25, 2007 10:35 am

Leon co ty chcesz od Matiza ?? A tak w ogóle to nie uwierzę że jesteś takim mięczakiem żeby rozstać się ze szlachetną marką KIA :D Poczytaj sobie posty użytkowników Suzuk to zobaczysz co to za cudo jak zaczniesz nią jeździć tak jak Kianką to i zaczniesz ją robić dwa razy więcej niż Kiankę. A pozatym zobacz Suzuki które są obecnie oferowane do sprzedaży, nie bardzo jest co kupić żeby od razu nie remontować.
ONLY TOYOTA
LJ70 - classic
KDJ95 - zmotka :-) - miłe wspomnienie
http://www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » ndz mar 25, 2007 10:46 am

Tfu [cenzura] :)21 matizem jeździ mój stary... I chwali sobie.
A ja mam trzy wyjścia:
- albo pogonić padlinę w takim stanie w jakim jest
- zanabyć drugą ramę, zabezpieczyć ją solidnie i dokonać przekładki
- zwalić budę i łatać starą ramę

Biorąc pod uwagę, że i tak przy sprzedaży nie wyjmę tej kasy co włożyłem... No cóż - dobrze nie jest
Druga rama to też loteria. Znalazłem niby taką na allegro i zapytałem gośćia o kilka rzeczy takich jak: korozja, czy nie była po dzwonie, czy do tej ramy sąw komplecie jeszcze jakieś "przyległości" no i rocznik. Pytania gość olał - wiem tyle tylko, że rama jest z rocznika 1997. Czyli może być równie gówniana jak moja

I taka to gówniana robota.

Awatar użytkownika
mlodyy
Posty: 529
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:19 am
Lokalizacja: W-wa

Post autor: mlodyy » ndz mar 25, 2007 10:59 am

Leon rozglądałem się za Suką jako drugim autkiem w rodzinie dla mojej żonki i jak popatrzyłem na te samochody to jest to obraz nędzy i rozpaczy bo na pierwszym dołku z samochodu może zostanie silnik z ramą, gdyż lakier nie utrzyma karoserii. A odnośnie ramy wysłałem ci info na PW.
ONLY TOYOTA
LJ70 - classic
KDJ95 - zmotka :-) - miłe wspomnienie
http://www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » ndz mar 25, 2007 8:15 pm

Chyba będziemy kiłę leczyli
:roll:
Chyba
:roll:

Awatar użytkownika
MuMiNkI
 
 
Posty: 194
Rejestracja: pt wrz 16, 2005 7:40 am
Lokalizacja: Daleka północ - no może nie tak daleka - Elbląg

Post autor: MuMiNkI » ndz mar 25, 2007 9:47 pm

Leon tak trzymać :)2 :)2 :)2

Awatar użytkownika
sergio
Posty: 516
Rejestracja: czw maja 04, 2006 5:42 pm
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: sergio » pn mar 26, 2007 6:40 am

leon zet pisze:Chyba będziemy kiłę leczyli
:roll:
Chyba
:roll:
Na pewno chyba :wink: Kamień mi spadł z serca... :)20
Samurai 1.9 d '03
Jimny 1.3 '05 Obrazek

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » pn mar 26, 2007 7:24 am

Jak mnie to finansowo nie wykończy to wkrótce na forum pojawi się nowy temat dotyczący regeneracji ramy. Jak na razie badam możliwości, ceny i tym podobne...

Przed chwilą rozmawiałem z kierownikiem cynkowni... Nie pocieszył mnie za bardzo...

Awatar użytkownika
sergio
Posty: 516
Rejestracja: czw maja 04, 2006 5:42 pm
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: sergio » ndz sie 05, 2007 9:09 am

Witam wszystkich, którym nie są obce meandry koreańskiej motoryzacji i spieszę podzielić się moimi wrażeniami ze zmagań z moją „ukochaną” Strychniną czyli KIA RETONĄ 2.0 TD. Obrazek

Otóż najsamprzód pragnę wyjaśnić, że choć Kia Retona to wehikuł o wybitnie niechrześcijańskim wejrzeniu to swój urok ma i basta :)22
Oto i ona po lifcie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Chłopaki z Błoto Doktora Wałbrzych wykonali kawał dobrej roboty podnosząc ją o dwa cale na sprężynach ironmana, dokładając amorki i wymieniając sprzęgło ( choć tu może być jeszcze poprawka jeśli łożysko będzie buczeć – stare było z wieloklinem a nowe gładkie – i trochę buczy ).
Ale nie ma róży bez kolców szczególnie jeśli chodzi o KIA (patrz zmagania @leona). Kiedy wszystko było gotowe ruszyłem w teren i po kilku konkretnych próbach coś zaczęło rzęzić…
Uważnie się wsłuchując doszedłem do wniosku iż hałas dochodzi z lewej półośki i brzmi jak zajechane łożysko. Najciekawsze jednak było to, że hałas ten nie ustawał po rozłączeniu dźwignią napędu na cztery co mnie zrazu potwornie zmyliło gdyż zacząłem podejrzewać łożysko w sprzęgiełku… a nie co insze. Przecież przy automatycznych sprzęgiełkach po rozłączeniu dźwignią napędu półośki się nie kręcą… Mechanikiem jestem miernym tzn. jarzę jak co działa ale żeby tak samemu zabierać się za rozbieranie to raczej tylko w ostateczności. Na szczęście mam Ojca zapalonego mechanika i elektryka. Chwila namysłu, decyzja jedna – rozbieramy lewe sprzęgiełko. Wyjęliśmy gada i w pozycji 2H cisza, przy załączonym 4H wyje z lewej strony. Pokręciłem półośką czuć pod ręką chrobotanie podporowego… co jest do k…y nędzy!? :)11 Co to zatem za sprzęgiełka?
Po dogłębnej analizie, okazało się że szwab jełop wymienił środek sprzęgiełek na manuale a osłona została od automatów. Co ciekawe jakiś mechanik artysta tak założył sprężynę ( na dnie obudowy ) aby cały czas wypychała zębatkę i zazębiała na stałe koło z półośką. Zrobił po prostu manuala bez możliwości wyłączenia na off. Zatem jeździłem z kręcącymi się na stałe bebechami do czasu aż nie poszło łożysko podporowe.
Zatem dalszy plan działania jest taki: wymiana łożyska podporowego na porządne szybkoobrotowe, wymiana sprzęgiełek na manualne AVM, wymiana felg na 16” i opony na… jeszcze zobaczymy, bo obecnie miejsca w nadkolach jest full ale też pamiętać trzeba co by nie przegiąć…
Walka się rozpoczęła… :)17
Samurai 1.9 d '03
Jimny 1.3 '05 Obrazek

Awatar użytkownika
mlodyy
Posty: 529
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:19 am
Lokalizacja: W-wa

Post autor: mlodyy » ndz sie 05, 2007 3:23 pm

Sergio podejrzewam że za sprężyny Ironmana zapłaciłeś jakieś spore pieniądze. Trzeba było poszukać wzmocnionych sprężyn LESJEFORS-a. kosztują trochę drożej od serii a efekt taki jak przy ironmanie. Ale ogólnie wygląda super. :)2
ONLY TOYOTA
LJ70 - classic
KDJ95 - zmotka :-) - miłe wspomnienie
http://www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
Squirrel
 
 
Posty: 165
Rejestracja: śr lip 18, 2007 5:27 pm

Post autor: Squirrel » czw sie 09, 2007 3:17 pm

"Wstań powiedz nie jesteś sam", lalala. To ile tych reton na forum jest, hę? Przyznam, że moja się sprawdziła na mazurskich bezdrożach...

U nas koniec konserwacji podwozia i różnych takich tam, "małych dwóch ziemniaczków" rdzy... CB okazało się nieodzowne.

Sergio, dlaczego: "Otóż najsamprzód pragnę wyjaśnić, że choć Kia Retona to wehikuł o wybitnie niechrześcijańskim wejrzeniu" Mnie się wydaje, że jest bardzo chrześcijańska, ciut do karawanu podobna ;)

Awatar użytkownika
Squirrel
 
 
Posty: 165
Rejestracja: śr lip 18, 2007 5:27 pm

Post autor: Squirrel » czw sie 09, 2007 8:13 pm

Kolejna seria głupich pytań, Jak jest z mocą w retonie? W książce którą"odziedziczyłam" po poprzednim właścicielu retony, napisane jest, że silnik ma moc 86,5 Kw, a w papierach samochodu mam, że 61,0 Kw, jak to się ma do kM i skąd ta różnica?
Nie wszystko błoto w co się wleci ;)

Awatar użytkownika
marvin1000
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: pn gru 03, 2007 8:57 pm
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: marvin1000 » pn gru 03, 2007 9:27 pm

Witam właśnie kupiłem sobie KIE RETONE 2.0 TD widzem ze paru z was tu ma takie RETONKI i mam do was pytanie bo nie mam żadnej instrukcji ani nic w tym stylu do niej i nie mogę nigdzie znaleźć wiec tak po pierwsze czy przy zmianie napędu trzeba tak jak w Sportage ruszyć do tylu czy nie jeśli by ktoś może to dokładnie opisać jak się zmienia napęd (sory za takie głupie pytanie ale jestem początkujący) i jeszcze jedno poszukuje kangura na przednie zderzak rur na progu rylingow pokrowca na tylne kolo i felg tych takich z pięcioma ramiami DIĘKI ZA POMOC POZDRO ALL

Awatar użytkownika
Squirrel
 
 
Posty: 165
Rejestracja: śr lip 18, 2007 5:27 pm

Post autor: Squirrel » pn gru 03, 2007 9:57 pm

Jak zmieniasz napęd to cofasz. Przed dużą wajchą, masz małą. Wciskasz sprzęgło, wciskasz małą wajchę, a na desce wyświetli się 4 H. I już. Do tego masz reduktor. A resztę masz na klapie p.słonecznej.
Nie wszystko błoto w co się wleci ;)

Awatar użytkownika
marvin1000
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: pn gru 03, 2007 8:57 pm
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: marvin1000 » pn gru 03, 2007 10:25 pm

Dzięki za rade a ma ktoś może te części co napisałem wyżej nie musza być w idealnym stanie ja sobie odnowie ze tylko żeby ktoś miał

Awatar użytkownika
Squirrel
 
 
Posty: 165
Rejestracja: śr lip 18, 2007 5:27 pm

Post autor: Squirrel » pn gru 03, 2007 11:01 pm

Poszukaj na allegro, tam jest sporo części do retony. Jakby co to mogę Ci instrukcję kserować ale po niemiecku :)
Nie wszystko błoto w co się wleci ;)

Awatar użytkownika
marvin1000
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: pn gru 03, 2007 8:57 pm
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: marvin1000 » wt gru 04, 2007 12:23 pm

Na allegro juz patrzylem i niema wlasnie sa jakies inn czesci ale tego co ja chce niema

Awatar użytkownika
marvin1000
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: pn gru 03, 2007 8:57 pm
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: marvin1000 » wt gru 04, 2007 9:08 pm

Ma ktos moze jakies linki do stron gdzie cos wiecej jest opisane o retonie jakies porady albo cos w tym stylu ??

Awatar użytkownika
marvin1000
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: pn gru 03, 2007 8:57 pm
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: marvin1000 » śr gru 05, 2007 12:21 pm

Mam jeszcze takie jedno pytanie gdzie znajduje sie wybity nr ramy i czy ma ktos moze lade oponki na aluskach
KIA RETONA 2.0TD :D zaczyna sie podnosic :D

Awatar użytkownika
sergio
Posty: 516
Rejestracja: czw maja 04, 2006 5:42 pm
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: sergio » śr gru 05, 2007 2:34 pm

Witaj @marvin, jakie pierwsze wrażenia?
Już odpowiadam. Numer ramy znajduje się na ramie :wink: i jest wybity od strony kierowcy gdzieś w połowie długości tejże ramy. Niestety jest dość słabo czytelny, szczególnie gdy napoczął go rudzielec.
Co do porad to ciężko coś powiedzieć, wszystko w praniu tfu! w terenie wychodzi. Mi wystarcza Kia EKT 8)
Pozdrawiam skuszonych magią żółtej motoryzacji :wink:
Samurai 1.9 d '03
Jimny 1.3 '05 Obrazek

Awatar użytkownika
marvin1000
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: pn gru 03, 2007 8:57 pm
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: marvin1000 » śr gru 05, 2007 3:48 pm

Dzieki za podpowiedz
KIA RETONA 2.0TD :D zaczyna sie podnosic :D

Awatar użytkownika
marvin1000
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: pn gru 03, 2007 8:57 pm
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: marvin1000 » czw gru 06, 2007 7:37 pm

Pytasz jak pierwsze wrażenie wiec tak jak go oglądałem z ojcem to sie zastanawialiśmy może z 10min i kupiliśmy chociaż widzieliśmy ten samochód pierwszy raz a ze był fajny i w miarę za nie duże pieniądze to go kupiliśmy odrazy a na giełdzie byliśmy tak tylko przejazdem zobaczyć co jest i tyle bez jakich kolwiek zamiarów kupna samochodu czyli pierwsze wrażenie ogólnie pozytywne :D później porobię zdjęcia i po wrzucam je
KIA RETONA 2.0TD :D zaczyna sie podnosic :D

Awatar użytkownika
marvin1000
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: pn gru 03, 2007 8:57 pm
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: marvin1000 » czw gru 06, 2007 7:54 pm

Ma ktoś może jakąś propozycje jakiego kangurka założyć i rur na progi bo widze ze znalezienie oryginalnych graniczy się z cudem
KIA RETONA 2.0TD :D zaczyna sie podnosic :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości