Coś skrzypi przy skręcie w lewo

Sportage, Asia Rocsta

Moderator: Marcin-Kraków

Sajmon28
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 6:53 am
Lokalizacja: Łódź

Re: Coś skrzypi przy skręcie w lewo

Post autor: Sajmon28 » śr gru 23, 2009 10:47 am

Napiszcie mi jeśli posiadacie takową wiedzę jaki jest symbol bądź rozmiary uszczelniacza do łozyska igiełkowego.
Sportage 2.0 DOHC
2000r. gaz

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Coś skrzypi przy skręcie w lewo

Post autor: leon zet » śr gru 23, 2009 1:01 pm

Załamka...
W piaście łącznie masz trzy łożyska: jedno igielkowe i dwa stożkowe. Stożkowe mają symbole:
1. oznaczenie pierścienia zewnętrznego: LM102910, wewnętrznego: LM102949
2. oznaczenie pierścienia zewnętrznego: JL69310, wewnętrznego: JL69349A
Nie kupuj ich w serwisie bo zapłacisz majątek.

Do tego są dwa uszczelniacze. Jeden do łożysk stożkowych, drugi do łożyska igiełkowego. Ten do łożysk igiełkowych jest inny dla sprzęgów mechanicznych a inny dla pneumatycznych. który jest który tego nawet w KIA nie wiedzą. Najlepiej wymontuj stary i dobierz identyczny w serwisie. Chyba, że będziesz musiał wymienić przeguby - to wtedy bierz z serwisu uszczelniacz oznaczony 0K011 33065.

No.
P.S. jesteś pewien fachowości mechanika? Bo jak potrzebuje informacji typu "ile łożysk stożkowych jest w piaście" to poważnie bym się nad tym zastanowił...

Sajmon28
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 6:53 am
Lokalizacja: Łódź

Re: Coś skrzypi przy skręcie w lewo

Post autor: Sajmon28 » śr gru 23, 2009 2:40 pm

Dzięi za info. Przed chwilą odebrałem lożyska stożkowe. Odetchnąłem z ulga po przeczytaniu Twojego postu, bo numery sie zgadzają. Na uszczelniaczach niestety nie ma numeru z katalogu KIA także okaże się czy pasują w trakcie rozbiórki. Łożyska są jakiejś firmy Service Parts. Dobrze, że napisałeś że jeden z tych uszczelniaczy co go mam w komplecie z łożyskami jest od łożyska igiełkowego, bo już miałem się za nim rozglądać (chociaż nie wiem czy to jest akurat ten, ponieważ oba uszczelniacze z kompletu z łożyskami są podobnej średnicy a lożysko igielkowe mniemam, że jest dużo mniejsze). Apropos przegubu, to ktoś mi radzi w razie jego uszkodzenia na skutek rozsypania łożyska igiełkowego napawanie i przetoczenie. Nie wiem na ile jest to skuteczne rozwiązanie ale pewnie skorzystam z braku funduszy. No chyba, że go wogóle szlag trafił. Co do fachowości mechanika to muszę stanąć w jego obronie. Informację zbieram dla zaspokojenia swojej chorej ciekawości i chęci pogłębienia wiedzy na temat tego co przyszło mi posiadać czyli kijanki lub też kiły jak kto woli :) Po drugie za częściami sam się rozglądam stąd tyle moich pytań tym bardziej że nawet koło jeszcze nie zdjęte i brak ostatecznej diagnozy problemu a ja już kupuję części. Nie mogę sobie poprostu pozwolić na kilkudniowy przestuj auta. W tym samym dniu musi być zrobione.

Pozdrawiam
Sportage 2.0 DOHC
2000r. gaz

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Coś skrzypi przy skręcie w lewo

Post autor: leon zet » śr gru 23, 2009 3:58 pm

A to inna para kaloszy.
Napawanie sobie daruj z jednego prostego powodu: czop pod łożysko znajduje się w miejscu gdzie dość gwałtownie zwiększa się średnica przegubu. Coś na zasadzie cienko, cienko i nagle grubo. W miejscach takich zwykle występuje zjawisko zwane spiętrzeniem naprężeń - działa tutaj efekt karbu (czyli owej nagłej zmiany przekroju) i jest to miejsce potencjalnie najsłabsze. Jeśli zastosujesz napawanie to dodatkowo:
- dojdą naprężenia pospawalnicze;
- materiał czopa zmiękczy się (bo się odpuści).

I będziesz miał kolejny wydatek jak poukręcasz przeguby.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości