Sportage II - AWD w praktyce
Moderator: Marcin-Kraków
Sportage II - AWD w praktyce
Czołem, posiadacze kijanek.
Mam pytanie o Sportage 2 generacji. O ile dobrze wyczytałem, wszystkie egzemplarze z napędem na obie osie mają automatycznie dołączane AWD i możliwość zablokowania z palca AWD w trybie włączonym.
Jak się to automatyczne AWD sprawdza w praktyce? Da się to jakoś porównać z Rav-4 albo CR-v? Bo tymi dwoma jeździłem w zimie trochę na próbę i nie podobało mi się, że można na zakręcie dostać kopa w dupę w postaci nagłego dopięcia tyłu, który zaczynał wyprzedzać przód.
Szukam od paru miesięcy Santa Fe, ale mam już dość padlin. Może niesprawiedliwie odrzuciłem kijankę...?
Czy w KII przeniesienie napędu jest realizowane przez system Borg Warner ITM 3e?
Mam pytanie o Sportage 2 generacji. O ile dobrze wyczytałem, wszystkie egzemplarze z napędem na obie osie mają automatycznie dołączane AWD i możliwość zablokowania z palca AWD w trybie włączonym.
Jak się to automatyczne AWD sprawdza w praktyce? Da się to jakoś porównać z Rav-4 albo CR-v? Bo tymi dwoma jeździłem w zimie trochę na próbę i nie podobało mi się, że można na zakręcie dostać kopa w dupę w postaci nagłego dopięcia tyłu, który zaczynał wyprzedzać przód.
Szukam od paru miesięcy Santa Fe, ale mam już dość padlin. Może niesprawiedliwie odrzuciłem kijankę...?
Czy w KII przeniesienie napędu jest realizowane przez system Borg Warner ITM 3e?
Maciek
Re: Sportage II - AWD w praktyce
Ale cisza, aż w uszach dzwoni 
To dopytam jeszcze: w numerach VIN Kia nie koduje, czy auto ma LSD czy nie. Da się to w przypadku Sportage II rozpoznać, kręcąc ręcznie kołami na podnośniku? Bo kiedyś mi się obiło o uszy, że w przypadku LSD o niskim stopniu blokowania ta metoda nie sprawdza się za dobrze.

To dopytam jeszcze: w numerach VIN Kia nie koduje, czy auto ma LSD czy nie. Da się to w przypadku Sportage II rozpoznać, kręcąc ręcznie kołami na podnośniku? Bo kiedyś mi się obiło o uszy, że w przypadku LSD o niskim stopniu blokowania ta metoda nie sprawdza się za dobrze.
Maciek
Re: Sportage II - AWD w praktyce
Kup se tojtoja, albo nissana abo jeep. Tam to sie chociaż mechanicy trafiają...a w kijance? Sam widzisz. 

Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.

Re: Sportage II - AWD w praktyce
U Nas nie jest tak źle, tylko my gustujemy w Sportage I 

Jest:
Kia Sportage 2.0 16V + podtlenek LPG
Seat Ibiza 1.4
Kia Sportage 2.0 16V + podtlenek LPG
Seat Ibiza 1.4
Re: Sportage II - AWD w praktyce
Do roli "dupowozu mniejszego codziennego" jedynki są już trochę za leciwe...
Maciek
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Sportage II - AWD w praktyce
U mnie w pracy jeżdżą dwie Sportage II, diesel i benzyna. Obie sporo po lesie jeżdżą, nadleśnictwo ciężkie, dają radę 

Re: Sportage II - AWD w praktyce
Ło panie, jakie piękne wykopaliska. Rok minął 
Od razu widać, że idzie zima.
Kia Sportage zakupiona zeszłej niby-zimy. Jeździ, w śniegu sobie radzi, na razie nie ma na co narzekać. Mechanika łatwiej znaleźć do koreańczyka niż do amerykańca. Nawet do klekota się można przyzwyczaić, chociaż żłopie konkretnie.

Od razu widać, że idzie zima.
Kia Sportage zakupiona zeszłej niby-zimy. Jeździ, w śniegu sobie radzi, na razie nie ma na co narzekać. Mechanika łatwiej znaleźć do koreańczyka niż do amerykańca. Nawet do klekota się można przyzwyczaić, chociaż żłopie konkretnie.
Maciek
Re: Sportage II - AWD w praktyce
Ile pije kijanka sportage II?
kia sorento 2.5 crdi, BFG AT, lift +1"
Re: Sportage II - AWD w praktyce
Wieś/miasto - 8,5 latem i 9,5 zimą
Trasa do 130 km/h z pełnym obciążeniem i boksem na dachu - 8,5
Trasa do 130 km/h z pełnym obciążeniem i boksem na dachu - 8,5
Maciek
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Sportage II - AWD w praktyce
Według mojego zastępcy, można zejść do 7,5, ale szkoda nerwów. Potwierdza przeciętne (miasto, las, trasa) od niespełna 8 w lecie po pod 10 w zimie.
Re: Sportage II - AWD w praktyce
Wersja 140 KM/6 biegów pewnie pozwala zejść niżej, ale ja mam 112 KM i 5 biegów 
Te wasze kijanki śmigają gruntowymi drogami i po głębokim śniegu? Jakie opony macie założone?

Te wasze kijanki śmigają gruntowymi drogami i po głębokim śniegu? Jakie opony macie założone?
Maciek
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Sportage II - AWD w praktyce
Mowa o 140 KM, opony AT/zimówki. Około 1/3 w lesie,1/3 w mieście i "w koło" i reszta w trasach.
Re: Sportage II - AWD w praktyce
To ja szukam dalej. Wpierdzieliłem się w zimę na całorocznych michelinach i mam ochotę je pokroić nożem na kawałeczki, takie są świetne. A że potrzebuję opony głównie na oblodzony i zaśnieżony asfalt, to AT-ki się nie sprawdzą raczej.
Maciek
- leon zet
-
- Posty: 7508
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
- Kontaktowanie:
Re: Sportage II - AWD w praktyce
Jak miałem BFG AT to nie było uja we wsi zimą 

Re: Sportage II - AWD w praktyce
Po głębokim śniegu tak, ale na zaśnieżonym asfalcie, na znajdach i podjazdach, na błocie przymarzniętym do czarnego to masakra.
Maciek
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Sportage II - AWD w praktyce
Osobiście używam w zimie AT BFG w różnych konfiguracjach, jestem bardzo zadowolony

Re: Sportage II - AWD w praktyce
Sorento 140 km na bfg AT : 11 w mieście, na trasie do 10 l. Mniej było 150 tys. km przebiegu temu.
kia sorento 2.5 crdi, BFG AT, lift +1"
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Sportage II - AWD w praktyce
Dlatego myślę o Sorento 3,3 

Re: Sportage II - AWD w praktyce
Jeździłem na próbę i fajnie to chodzi, ale podobno 3.8 lepsze.
Z tym że jeśli w zakręty wchodzi jak Sportage II, to nie poszalejesz z tą mocą
Z tym że jeśli w zakręty wchodzi jak Sportage II, to nie poszalejesz z tą mocą

Maciek
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Sportage II - AWD w praktyce
3,3 już jedzie a jeszcze pali rozsądne ilości paliwa. 3,8 sporo więcej pali 

Re: Sportage II - AWD w praktyce
Niekoniecznie. Jakby to odnieść do chryslerów 3.3 i 3.8, to różnica jest może litr na 100.
Maciek
Re: Sportage II - AWD w praktyce
Ale mało 3.3 już w przyrodzie....
kia sorento 2.5 crdi, BFG AT, lift +1"
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Sportage II - AWD w praktyce
W sumie 3,3 ogólnie niezbyt dużo
3,5 mnie nie rajcuje....

Re: Sportage II - AWD w praktyce
3.5 jako najstarsza i najmniej wysilona konstrukcja ma pewnie najlepszą przeżywalność 

Maciek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości