WYŻSZA KIJANKA
Moderator: Marcin-Kraków
WYŻSZA KIJANKA
Mam pytanko czy ktoś ma jakiś pomysł w jaki sposób zwiększyć prześwit?
Jakie felgi i od czego można dopasować?
Jakie opony?
podkładki gumowe pod karocę podobno krążki od hokieja
tył prostrzy temat sprężyny chyba od forda na szrocie widziałem ze trzy zwoje więcej wygląd taki sam.
A co zrobić z przodem?
Dzięki za pomysły ja też mam pewną wiedzę i zawszę się podzielę z innymi.
Jakie felgi i od czego można dopasować?
Jakie opony?
podkładki gumowe pod karocę podobno krążki od hokieja
tył prostrzy temat sprężyny chyba od forda na szrocie widziałem ze trzy zwoje więcej wygląd taki sam.
A co zrobić z przodem?
Dzięki za pomysły ja też mam pewną wiedzę i zawszę się podzielę z innymi.
Kiedyś ... dawno temu , za siedmioma górami , ......i tyleż samo lasami .... pewnien Mechanik nie chcąc czekać na części z serwisu Kia ... kolejne 7 lat - wstawił mi coś od VW , tył zrobił się wysoki że aż miło. Uważać czeba tylko podczas szybko pokonywanych zakrętów bo autko staje sie dziwne
, z przodem jest problem , bo tam żadne inne sprężynki nie pasują. Albo inaczej , ja o takich nie słyszałem.

Im GORZEJ tym LEPIEJ
- leon zet
-
- Posty: 7508
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
- Kontaktowanie:
A nie od astry kombi?
Słyszałem jakoweś podania ludowe, że podobno podchodzą na tył...
A co dorabiania sprężyn to dobre opinie słyszalem o tym warsztacie
http://www.rajdy4x4.pl/warsztaty/pokaz. ... &rodzaj=06
(z usług jeszcze nie korzystałem, ale kto wie)
Słyszałem jakoweś podania ludowe, że podobno podchodzą na tył...
A co dorabiania sprężyn to dobre opinie słyszalem o tym warsztacie
http://www.rajdy4x4.pl/warsztaty/pokaz. ... &rodzaj=06
(z usług jeszcze nie korzystałem, ale kto wie)
Ostatnio zmieniony ndz lut 12, 2006 10:35 pm przez leon zet, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja mam od astry sa prawie identyczne co do kijanki troszke sztywniejsze i nie sa pod koniec odchudzane jak to ma nasza kijanka (dlatego peka podobno) i faktem tyl wysoki ale max ze 3 moze 5cm w polaczeniu z oponkami 235/75/15 to nawet jakos to wyglada
"Korzystaj z życia zanim ono ciebie wykorzysta."
leon zet pisze:A zastosowanie sprężyn od astry nie powoduje nie powoduje zmian w położeniu tylnego mostu? Armon coś wspominał, że po założeniu nieseryjnych sprężyn most mu się przesunął w bok
Hmmm umnie nic sie nie dzialo trakiego one nie sa takie wielkie sa przede wszystkim grubsze auto staje sie twardsze z tylu a moze sie przesunac?? ja sie nie znam ale troszke malo wspulnego ma to ze soba
ksztalt podobny ala taki baczek hmmm moze nawet niewiem ze cos sie przestawilo

"Korzystaj z życia zanim ono ciebie wykorzysta."
Warsztat p. Burzynowskiego moge polecić z czystym sumieniem ... dorobione ponad rok temu przez niego sprężynki sprawują sie znakomicie
, auto stoi jakieś 5-6cm wyżej sztywność wręcz idealna (przód przestał nurkować) ... nic nie usiadło.
Przesuniecie tylnego mostu w prawo nie jest związane z kształtem sprężyn a z charakterystyka tego typu zawieszenia. Po sporym podniesieniu drążek poprzeczny (Panhard'a) przestał być pozycji poziomej i jest obecnie pod widocznych skosem co powoduje "przesunięcie" mostu w prawo o jakieś 12-15mm. Kidyś to skoryguję poprzez wydłużenie drążka .... na stronach w USA widziałem zestawy do liftu składające się z dłuższych sprężyn i amorków i dłuższego i regulowanego drążka Panhard'a
Pozdrowienia dla Leona

Przesuniecie tylnego mostu w prawo nie jest związane z kształtem sprężyn a z charakterystyka tego typu zawieszenia. Po sporym podniesieniu drążek poprzeczny (Panhard'a) przestał być pozycji poziomej i jest obecnie pod widocznych skosem co powoduje "przesunięcie" mostu w prawo o jakieś 12-15mm. Kidyś to skoryguję poprzez wydłużenie drążka .... na stronach w USA widziałem zestawy do liftu składające się z dłuższych sprężyn i amorków i dłuższego i regulowanego drążka Panhard'a
Pozdrowienia dla Leona
pustynna jaszczurka 
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym
Witam Leonie!
Posłałem na priwa link ... a mailem kilka fotek.
Ogólnie to drążek jest w postaci dużej śruby rzymskiej ale ma nieco inne mocowania do mostu i ramy (bez elementów gumowych za to z przegubem kulowym
)
Jak by Twój szwagier się podjął i określił w kwestii szelestów w przystepnej ilości to też bym sie pisał
Posłałem na priwa link ... a mailem kilka fotek.
Ogólnie to drążek jest w postaci dużej śruby rzymskiej ale ma nieco inne mocowania do mostu i ramy (bez elementów gumowych za to z przegubem kulowym

Jak by Twój szwagier się podjął i określił w kwestii szelestów w przystepnej ilości to też bym sie pisał

pustynna jaszczurka 
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym
Przez chwilę zastanawiałem się czy te przeguby są konieczne (żeby wykorzystać dotyczcasowe połaczenia z silenblokami i tylko wspawać elemanty śrubowe) ale chyba chodzi o to żeby nie powstawał żaden "moment " odkręcający połaczenie śrubowe w trakcie pracy zawieszenia.
Przewidywałem też wariant oszczędnościowy - przedłużenie oryginalnego drązka poprzez wspawanie kawałka złomu

Przewidywałem też wariant oszczędnościowy - przedłużenie oryginalnego drązka poprzez wspawanie kawałka złomu

pustynna jaszczurka 
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym
Przesłałem jescze kilka fotek z detalem przegubu/sworznia ....
Jeden skośnooki poszedł na skróty i wyciął kawałek drążka i wspawał chyba regulacją z drązk kierowniczego
ale zastosował też jakąś przedłuzką mocowania na moście ... w miarę niegłupie ja swój mam lekko podgiety w dolnym przebiegu .... jakaś twardsza karpa sie kiedyś napatoczyła przy cofaniu 
Jeden skośnooki poszedł na skróty i wyciął kawałek drążka i wspawał chyba regulacją z drązk kierowniczego


pustynna jaszczurka 
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym
- leon zet
-
- Posty: 7508
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
- Kontaktowanie:
Dobra - sprawa nieco drgnęła.
Z przegubami kulowymi problemacji nie będzie - są dostępne w różnych rozmiarach, średnicach i tym podobnych. O cenie takiego przegubu trudno cokolwiek powiedzieć, bo zależy to od cech wyżej wymienionych. Być może (tutaj szwagier nie był pewien) udałoby się zakupić sam drążek odpowiedniej długości z odpowiednimi końcówkami (gwint lewy i prawy) - ale tu już trzeba byłoby popytać i poszperać. Do dorobienia zostałyby drobiazgi...
Z przegubami kulowymi problemacji nie będzie - są dostępne w różnych rozmiarach, średnicach i tym podobnych. O cenie takiego przegubu trudno cokolwiek powiedzieć, bo zależy to od cech wyżej wymienionych. Być może (tutaj szwagier nie był pewien) udałoby się zakupić sam drążek odpowiedniej długości z odpowiednimi końcówkami (gwint lewy i prawy) - ale tu już trzeba byłoby popytać i poszperać. Do dorobienia zostałyby drobiazgi...
Super ... czekam niecierpliwie
Narazie jadę do wiadomego jedynie słusznego warsztatu na pomiar dorabianych szpilek do liftu budy ... skoryguję również technikę liftu - zamiast 3. krążków hokejowych w miejsce fabrycznej poduszki dam dwa krążki i przekładkę z polibusza
coby zachować trochę elestyczności w połaczeniu buda-rama (pozostawiam oryginalne podramowe poduszki)

Narazie jadę do wiadomego jedynie słusznego warsztatu na pomiar dorabianych szpilek do liftu budy ... skoryguję również technikę liftu - zamiast 3. krążków hokejowych w miejsce fabrycznej poduszki dam dwa krążki i przekładkę z polibusza

- leon zet
-
- Posty: 7508
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
- Kontaktowanie:
Wracając do pomysłu dorobienia nowego drążka Panharda to znalazłem coś takiego:
http://www.bunax.com.pl/?id=detail&b=czesci&kod=13
Mało tego mają jeszcze na składzie:
http://www.bunax.com.pl/?id=detail&b=czesci&kod=18
oraz:
http://www.bunax.com.pl/?id=detail&b=czesci&kod=19
Wychodzi na to, że można sobie taki drążek wystrugać z gotowych elementów...
Jutro może wyślę jakiegoś maila z zapytaniem o cenę i wymiary...
http://www.bunax.com.pl/?id=detail&b=czesci&kod=13
Mało tego mają jeszcze na składzie:
http://www.bunax.com.pl/?id=detail&b=czesci&kod=18
oraz:
http://www.bunax.com.pl/?id=detail&b=czesci&kod=19
Wychodzi na to, że można sobie taki drążek wystrugać z gotowych elementów...

Mi sie wydaje ze dluzszy panhard nie wiele zmieni, a czemu? A bo bedzie pod sporym kątem wzgledem mostu, i dluzszy panhard tylko wyrówna most wzgledem budy ale jakie kolwiek podniesienie mostu czyli jakas przeszkoda spowoduje jego przesuwanie wzgledem budy, mysle ze lepszym rozwiazaniem byloby obnizenie mocowania pangharda tak zeby byyly "orginalne" katy miedzy mostem ,buda a panhardem:) , wydaje mi sie ze takie rozwiazanie bedize lepsze, a z kad to wiem? nie wiem:) ale mam podobne zjawisko umnie w asi nie mam wprawdzie panharda z przodu ale mam drazek kierowniczy i kazda wieksza nie rownosc skreca kola , albo wyrywa kierownice z rak , zrobilo sie tak dlatego ze drazek nie idzie rownolegle do mostu tylko pod sporym katem jakies 30 ' moze mniej tak na oko mowie:) Jak ktos nie rozumie co napisalem niech powie postram sie napisac to jasniej
Pozdrawiam

Pozdrawiam
Karolb
Asia 2.2 D (SPRZEDANA!)
Buggy in progres
HONDA on road:)
Asia 2.2 D (SPRZEDANA!)
Buggy in progres
HONDA on road:)
- leon zet
-
- Posty: 7508
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
- Kontaktowanie:
Wiem o co chodzi - oryginalne punkty mocowania drążka Panharda są tak dobrane, że drążek jest w poziomie (równolegle do ziemi) - i rzeczywiście przy dużym lifcie chyba korzystniej byłoby przespawać mocowania aby tę równoległość zachować. Zastanawiam się czy jest sens robienia czegoś takiego przy lifcie rzędu 3cm. Zakładając, że oryginalny Panhard ma długość 1020mm a liftujemy o powiedzmy 30mm to kąt o jaki "rozjedzie się" drążek to niecałe 2 stopnie...
- tak więc wydaje mi się to, że to aż tak bardzo nie zaważy
no chyba, że źle kombinuję 



no niewiem, przerobic mocowanie to nie problem, ale trzeba pamietac ze dluzsze ramie mocowania , robi wieksza dzwignie, i trzeba to odpowiednio wzmocnic, i panhard w takim wypadku orginalny by został, choc z drugiej strony 3 cm... czy to duzo, 2 ' czy to duzo, ale ja bym stawial na mocowanie , niz na przerabianie panharda, takie rozwiazanie bedize wydaje sie lepsze i blizsze orginałowi chociaz nie wime jak to w Waszych kiach wyglada:)
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Karolb
Asia 2.2 D (SPRZEDANA!)
Buggy in progres
HONDA on road:)
Asia 2.2 D (SPRZEDANA!)
Buggy in progres
HONDA on road:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość