Asia Glowica Diesel

Sportage, Asia Rocsta

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Trapper
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pn lis 07, 2005 10:37 pm
Lokalizacja: Gdansk Osowa

Asia Glowica Diesel

Post autor: Trapper » wt kwie 22, 2008 6:41 pm

No i teraz mnie dopadlo. Pekla glowica 2.2 Diesel Asia Rocsta.
RATUJCIE !!!

jasko2001
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: pt lut 15, 2008 7:45 pm
Lokalizacja: WISŁA

Post autor: jasko2001 » pn gru 22, 2008 7:01 pm

Panowie jest problem wyrzuca mi plyn z chlodnicy poprzez zbiorniczek nadmiaru :)3 a gdy odkrece chlodnice to wydobywa sie lekki dymek byc moze spaliny ale niejestem pewien :( .
jakies podpowiedzi sugestie czy moze ktos to przerabial ???
chodzi o sportage

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » pn gru 22, 2008 10:22 pm

Przerabiał...
Dwukrotnie...

Sugestia: Szykuj szelesty...

jasko2001
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: pt lut 15, 2008 7:45 pm
Lokalizacja: WISŁA

Post autor: jasko2001 » wt gru 23, 2008 5:11 am

leon a co sie w twoim przypadku stalo duzo to kosztowalo, bo troche mi okres niepsasuje swieta sylwesterc :(
leon podasz mi moze link gdzie to opisywales?
z gory dzieki
a moze jakies ceny ile co kosztuje

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » wt gru 23, 2008 12:19 pm

Chyba nigdzie tego nie opisywałem. Objawy były jak u Ciebie - wywalało płyn chłodniczy, dodatkowo auto jadu nie miało a wskażnik temperatury pokazywał, ze silnikowi jest stanowczo za gorąco. Decyzja szybka - zwalamy czapkę. Uszczelka wydmuchana. Znaczy zrobić trzeba. Nowy zestaw uszczelek na górę silnika, planowanie głowicy, sprawdzenie bloku. Niby jest ok, niby działa... Cały rok działało, po czym zrobiło się to samo. I znów - uszczelka, planowanie i tak dalej... Niby było ok, ale rok później zmieniłem motor, bo stary zaczął stukać dołem.

Z ważnych spraw - kupuj dobre zestawy uszczelek i nie oszczędzaj na tym. Pamiętaj o wymianie śrub głowicy, pomimo że nie ma takiego fabrycznego zalecenia. Mechanik, który robił mi głowice zdaje się wstawił stare śruby więc prawdopodobnie przez to nie było dobrze. Przy okazji wymień też termostat, sprawdź pompę wody, chłodnicę i wiskozę. układ chłodzenia po prostu musi być sprawny. Co do cen to nie pamiętam, ale sama robocizna to coś koło tysiąca. Z pińcet na części, planowanie głowicy to jakieś 100 zł...

jasko2001
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: pt lut 15, 2008 7:45 pm
Lokalizacja: WISŁA

Post autor: jasko2001 » wt gru 23, 2008 6:48 pm

dzieki za podpowiedzi leon
cholera drozyzna to wszystko :)3 Zastanawiam sie nad samodzielnym rozebraniem i poskladaniem lecz mam obawy ze mi pozstanie zbyt duzo czesci :) .
prawdopodobnie w sobote bedzie decydujacy dzien rozbiorka samemu lub do mechanika zobaczymy

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Re: Asia Glowica Diesel

Post autor: benek » pn sty 05, 2009 3:59 pm

witam,
Kiedys mialem Rocste. Glowice 2 razy zdejmowalem (raz moja wina a drugi raz to chyba skutki uboczne pierwszej naprawy).
Trzeba glowice zdjac i obejrzec i podjac decyzje. Lepiej wczesniej znaleśc takich co ma maja glowice uzywki do sprzedania.
Radze rozejrzec sie za uzywana glowica od Kia 2,2 lub Mazda 2,2 i kupic taka z gwarancja szczelnosci. Bez gwarancji bym nie bral. Glowice sa delikatne i wiekszosc uzywek sprzedawanych jest z mniejszymi wiekszymi peknieciami lub juz byly spawane.
Jak jest niezla tzn male spawanie ale naprawde male to warto spawac.

moja miala 1 pekniecie i po spawaniu po paru miesiacach znowu sie sypnela ale juz powaznie.
oglnie jestem sceptykiem co do trwalosci spawanych glowic w rocscie. moze mazdowa jest troche odporniejsza. vorkamery i inne sa niedrogie i jak cos jest zuzyte to warto przy okazji wszystko powymieniac. Oczywiscie uszczelka pierwszej klasy - zadne oszczednosci, sruby nowe, sprawdzic czy hydr. regulatory luzu dzilaja poprawnie bo potem sie krzywo nagrzewa silnik.

PS po tym wszystkim wspawalem w chlodnice czujnik temp i zalozylem elektryczny wentylator. I tak trwalo do konca. Wiskozy oryginalne sa drogie a w starych wszystkie sie slizgaja i slabo chlodza a potem troche blota i po glowicy.

A potem (jak sie juz zaplaci za wszystko) to juz zawsze kat oka bedzie co chwila spogladal na temperture. Chyba dlatego teraz mam silnik z zeliwna glowica.

Ale samochod jako calosc bardzo mile wspominam. Relacja cena - trwalosc/osiagi super.
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76

jasko2001
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: pt lut 15, 2008 7:45 pm
Lokalizacja: WISŁA

Re: Asia Glowica Diesel

Post autor: jasko2001 » pn sty 05, 2009 6:03 pm

Glowica zdjeta i o malo szlag mnie nietrafil okazalo sie ze juz tam ktos cos robil i zle poskladal tzn sruby malo dokrecone w tym jedna prawie bez glowki tulejki ktore trzymaja glowice w prawidlowym miejscu to brak :)11 normalnie by trza bylo tych szwabow wystrzylac :)2 ,a wiec glowica poszla do sprawdzenia szczelnosci i regeneracji wiec czekam co dalej.
Tak do informacji podaje uszczelki zakupione okolo 300zl

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Asia Glowica Diesel

Post autor: leon zet » pn sty 05, 2009 8:41 pm

Pamiętaj o nowych śrubach i sprawdzeniu pozostałych przyległości

jasko2001
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: pt lut 15, 2008 7:45 pm
Lokalizacja: WISŁA

Re: Asia Glowica Diesel

Post autor: jasko2001 » pt sty 09, 2009 7:25 pm

dzieki leon za porady bardzo przydatne :)2
Glowica zregenerowana i zalozona ( jak w ksiazkach pisza :) )
Kijanka odpalona i przetestowna i i narazie jest git :)2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość