Post
autor: leon zet » wt gru 23, 2008 12:19 pm
Chyba nigdzie tego nie opisywałem. Objawy były jak u Ciebie - wywalało płyn chłodniczy, dodatkowo auto jadu nie miało a wskażnik temperatury pokazywał, ze silnikowi jest stanowczo za gorąco. Decyzja szybka - zwalamy czapkę. Uszczelka wydmuchana. Znaczy zrobić trzeba. Nowy zestaw uszczelek na górę silnika, planowanie głowicy, sprawdzenie bloku. Niby jest ok, niby działa... Cały rok działało, po czym zrobiło się to samo. I znów - uszczelka, planowanie i tak dalej... Niby było ok, ale rok później zmieniłem motor, bo stary zaczął stukać dołem.
Z ważnych spraw - kupuj dobre zestawy uszczelek i nie oszczędzaj na tym. Pamiętaj o wymianie śrub głowicy, pomimo że nie ma takiego fabrycznego zalecenia. Mechanik, który robił mi głowice zdaje się wstawił stare śruby więc prawdopodobnie przez to nie było dobrze. Przy okazji wymień też termostat, sprawdź pompę wody, chłodnicę i wiskozę. układ chłodzenia po prostu musi być sprawny. Co do cen to nie pamiętam, ale sama robocizna to coś koło tysiąca. Z pińcet na części, planowanie głowicy to jakieś 100 zł...