Problem z mocą - Kia Sportage 2.0 benzyna

Sportage, Asia Rocsta

Moderator: Marcin-Kraków

cakluk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: śr sie 22, 2007 12:05 pm

Problem z mocą - Kia Sportage 2.0 benzyna

Post autor: cakluk » czw lip 02, 2009 8:24 pm

Witam Wszystkich bardzo serdecznie ;)

Postanowiłem napisać tego posta ponieważ nie wiem co zrobić z moim autkiem.
Otóż jakiś tydzień temu odebrałem auto z warsztatu gdzie został wymieniony regulator ciśnienia paliwa.
teraz po około tygodni jeżdżenia zauważyłem że moje auto nie ma mocy ani na paliwie ani na gazie. Wcześniej autko na paliwie jechało mało dynamicznie , ale za to na gazie to igła(przyspieszenie super ;) teraz zarówno na gazie jak i paliwie ledwo co się toczy. Max. obroty jakie mogę zrobić w tej chwili na 1,2 i 3 biegu 3000 obr. Jeszcze przed wymianą regulatora było super. Czy może ktoś wie co to za usterka ? czytałem gdzieś na forum że mogą to byś świece zapłonowe ale z tego co wiem zostały wymienione w styczniu br.
Bardzo proszę o odpowiedź
Byłem dzisiaj u mechanika ale ma urlop na najbliższe 2 tygodnie . dlatego tym bardziej chciałbym prosić o jakieś konkretne odpowiedzi. z góry wszystkim dziękuje za informacje . Pozdrawiam cakluk

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Problem z mocą - Kia Sportage 2.0 benzyna

Post autor: leon zet » czw lip 02, 2009 10:06 pm

Jakby problem dotyczył jedynie benzyny to powiedziałbym, że pompa paliwa poszła się walić. Ale, że i na gazie :roll:
Sprawdź profilaktycznie ciśnienie jakie daje pompa... Bo coś mi się zdaje, że majster wymienił regulator a powinien wymienić pompę.

Auto pali na wszystkie cylindry?

cakluk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: śr sie 22, 2007 12:05 pm

Re: Problem z mocą - Kia Sportage 2.0 benzyna

Post autor: cakluk » sob lip 04, 2009 1:25 pm

Byłem dzisiaj w serwisie KIA. okazało się że problem dotyczył katalizatora był zatkany i dlatego auto kręciło max do 3 tyś obr. a dzisiaj jadąc do serwisu 2 tyś obr.Na szczęście Panowie z KIA z Lublińca widać że znają się bardzo dobrze na tym co robią dlatego też mogę ich jak najbardziej polecić. Natomiast nie polecam KIA serwis z Chrząstowic głównie dzięki Panom z pod Opola( Chrząstowice) miałem problemy z samochodem jak się okazało. W końcu doczekałem się sprawnego autka :) Pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Re: Problem z mocą - Kia Sportage 2.0 benzyna

Post autor: seba4x4 » sob lip 04, 2009 6:42 pm

Przy jakim przebiegu skończył się katalizator?
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Problem z mocą - Kia Sportage 2.0 benzyna

Post autor: leon zet » sob lip 04, 2009 11:15 pm

Tak pewnie coś koło 150 tysięcy

narcyzg1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 8:39 am
Lokalizacja: Warszawa-Otwock

Re: Problem z mocą - Kia Sportage 2.0 benzyna

Post autor: narcyzg1 » sob lip 04, 2009 11:36 pm

Leon nie strasz - moja ma 131k i nie chcę zaraz wymienia katalizatora :D
KIA Sportage 2.0 + LPG

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Problem z mocą - Kia Sportage 2.0 benzyna

Post autor: leon zet » sob lip 04, 2009 11:55 pm

A kto Ci każe wymieniać padniętego kata?
Jak wkład popęka względnie w inny sposób się uszkodzi to trzeba katalizator zdjąć, zawatrość potraktować odpowiednio długą rurką półcalówką napędzaną młotkiem ślusarskim - innymi słowy trza wypieprzyć to co w środku zalega. I będzie działać - przynajmniej u mnie działa.
A jak się będziesz upierać przy posiadaniu katalizatora to kup uniwersalny katalizator metalowy do wspawania - trwalszy niż standartowy ceramiczny i tańszy.

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Problem z mocą - Kia Sportage 2.0 benzyna

Post autor: kozioU » ndz lip 05, 2009 7:44 am

Nie lepiej katalizator sprzedać zamiast go rurą i młotkiem?
Za starego kata ze 2 stówki można dostać nawet. Kupić strumienice za 50zł wspawać zamiast kata i już. :wink:

narcyzg1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 8:39 am
Lokalizacja: Warszawa-Otwock

Re: Problem z mocą - Kia Sportage 2.0 benzyna

Post autor: narcyzg1 » ndz lip 05, 2009 12:27 pm

hehe no to już nie taki straszny ten kat :) dzięki za podpowiedzi - jak nastanie jego czas to będzie rura i młotek :)
KIA Sportage 2.0 + LPG

cakluk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: śr sie 22, 2007 12:05 pm

Re: Problem z mocą - Kia Sportage 2.0 benzyna

Post autor: cakluk » ndz lip 05, 2009 2:20 pm

seba4x4 pisze:Przy jakim przebiegu skończył się katalizator?
96 tyś km

Awatar użytkownika
mlodyy
Posty: 529
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:19 am
Lokalizacja: W-wa

Re: Problem z mocą - Kia Sportage 2.0 benzyna

Post autor: mlodyy » ndz lip 05, 2009 2:33 pm

Ja w swojej swego czasu wywaliłem katalizator i wstawiłem strumienicę. Autko od razu nabrało wigoru.
ONLY TOYOTA
LJ70 - classic
KDJ95 - zmotka :-) - miłe wspomnienie
http://www.tlc.org.pl

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Problem z mocą - Kia Sportage 2.0 benzyna

Post autor: leon zet » pn lip 06, 2009 9:03 am

kozioU pisze:Nie lepiej katalizator sprzedać zamiast go rurą i młotkiem?
Za starego kata ze 2 stówki można dostać nawet. Kupić strumienice za 50zł wspawać zamiast kata i już. :wink:
Wiem, wiem - rozwiązanie rzeźnickie...
Sam zastanawiałem się nad strumienicą, ale wykresy momentu obrotowego i mocy dla tego samego silnika ze strumienica i bez strumienicy skutecznie mnie do niej zniechęciły. To już chyba lepiej wstawić tłumik przelotowy w miejsce katalizatora

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Re: Problem z mocą - Kia Sportage 2.0 benzyna

Post autor: seba4x4 » pn lip 06, 2009 10:10 am

cakluk pisze:
seba4x4 pisze:Przy jakim przebiegu skończył się katalizator?
96 tyś km
Hmmmm, moja ma 110 tkm i jeszcze wkręca się normalnie.
leon zet pisze:wykresy momentu obrotowego i mocy dla tego samego silnika ze strumienica i bez strumienicy skutecznie mnie do niej zniechęciły.
Możesz rozwinąć myśl?
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Problem z mocą - Kia Sportage 2.0 benzyna

Post autor: leon zet » pn lip 06, 2009 10:26 am

Generalnie strumienica poprawia osiągi silnika poprzez wpływ na psychikę kierownika auta - tak przynajmniej wynika z badań przeprowadzanych na hamowniach. Daje co prawda lekki wzrost mocy i momentu obrotowego ale z jednoczesnym przesunięciem ich w wyższe obroty - czyli dokładnie odwrotnie niż potrzeba. Tak więc montaż samej strumienicy mija się z celem - trzeba byłoby nieco bardziej zaingerować w wydech i pewnie w kilka innych rzeczy także.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość