Stuki powyżej 2,5 tys obrotów w silniku
Moderator: Marcin-Kraków
Stuki powyżej 2,5 tys obrotów w silniku
Witajcie po bardzo długiej przerwie.
Kijanka po odstaniu swojego roku. Otrzymała nową pompę tryska olejem jak się patrzy.
Lecz dopadła ją bolączka, na wolnych obrotach śmiga bez problemu lecz przy 2,5 tys obrotów, bądź gwałtownym wciśnięciu gazu dochodzi stukot na wysokości rury dolotwej jak przy prawym wałku.
Pytanie czy na górze są stosowane panewki jak w każdym normalnym aucie? Ponieważ sklepy rozkładają ręce.
Gdzie szukać przyczyny bądź jakie czujniki posprawdzać.
Check raz jest raz go nie ma.
Takie same objawy i na LPG i PB.
Kijanka po odstaniu swojego roku. Otrzymała nową pompę tryska olejem jak się patrzy.
Lecz dopadła ją bolączka, na wolnych obrotach śmiga bez problemu lecz przy 2,5 tys obrotów, bądź gwałtownym wciśnięciu gazu dochodzi stukot na wysokości rury dolotwej jak przy prawym wałku.
Pytanie czy na górze są stosowane panewki jak w każdym normalnym aucie? Ponieważ sklepy rozkładają ręce.
Gdzie szukać przyczyny bądź jakie czujniki posprawdzać.
Check raz jest raz go nie ma.
Takie same objawy i na LPG i PB.
KIA Sportage 00r +LPG
Re: Stuki powyżej 2,5 tys obrotów w silniku
A jakie wyświetla błędy? Panewek raczej tam żadnych nie wypatrzyłem, chyba że chodzi o mocowania wałków rozrządu. Co najczęściej stuka u góry to hydropopychacze, ale to po odpaleniu tylko chwile powinno być je słychać... Ciągłe stuki a tym bardziej na obciążonym silniku mogą świadczyć o zużytych panewkach korbowych/wale lub sworzniach tłoków, ale to jest dół silnika a nie góra... Sprawdź czy masz wszystkie śrubki dokręcone i świece.
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Re: Stuki powyżej 2,5 tys obrotów w silniku
Już przestawiłem nawet rozrząd bo miał na każdym wałku delikatnie przesunięte o jeden ząbek.
Ale dalej tak stuka dziwacznie. Mam pytanie czy te panewki dolne jak były by przytarte to stukały by cały czas czy tylko przy przeciążeniu?
BO na wolnych obrotach jest ok tylko jak zwiększy obrót. Wszystko dokręcone
Chyba przyjrzę się temu wałowi na dole co i jak.
Pytanie a możliwe, że podtarło mi mocowanie wałka i temu tak tarabani?
Ale dalej tak stuka dziwacznie. Mam pytanie czy te panewki dolne jak były by przytarte to stukały by cały czas czy tylko przy przeciążeniu?
BO na wolnych obrotach jest ok tylko jak zwiększy obrót. Wszystko dokręcone

Chyba przyjrzę się temu wałowi na dole co i jak.
Pytanie a możliwe, że podtarło mi mocowanie wałka i temu tak tarabani?
KIA Sportage 00r +LPG
Re: Stuki powyżej 2,5 tys obrotów w silniku
Mi przeszła inicjatywa w dochodzenie co tak stuka a też tak mam z tym że mi delikatnie ale stale puka, nie zależnie od obrotów... silnik padnie to się 2 zakupi
U mnie przy zakupie było 175 tyś km na liczniku, ale w rzeczywistości ponad 300 musiało być. Widocznie to nie silniki na duże przebiegi. Wytarta panewka raczej stale puka a szczególnie pod obciążeniem no i mamy słabe ciśnienie oleju w układzie smarowania. Możliwości czemu puka jest tyle, ile ruchomych elementów w silniku i znalezienie konkretnej przyczyny może być na prawdę trudne, można nasłuchiwać, wymieniać, gdybać ale z czasem dojdzie się do takiego samego wniosku jak mój heh 


Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
- leon zet
-
- Posty: 7506
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
- Kontaktowanie:
Re: Stuki powyżej 2,5 tys obrotów w silniku
Mnie tam jakiś przeszczep po głowie chodzi...
Bez osranych wtrysków, kompów... motór prosty jak konstrukcja cepa i niezajebliwy przy tym...
Marzenia...
Bez osranych wtrysków, kompów... motór prosty jak konstrukcja cepa i niezajebliwy przy tym...
Marzenia...
Re: Stuki powyżej 2,5 tys obrotów w silniku
Ciśnienie jest ok przynajmniej tak mi sie wydaje. Bo żeby tego smoka odpalić musiałem z diesla wyciągać aku bo focusowy nie dawał rady :0
Jutro postaram się uchwycić filmik z tym stukaniem.
Ale chyba skończy się na tym, że pójdzie cegła w ruch i godzina na 3 tys obrotow jak nie wywróci auta to pacjent będzie żył.
Pod kątem mocy to jest idealnie przy ostrym starcie brakuje ruchów ręką by opanować bestie w kręceniu kierownicą.
Czy ktoś kombinował z przeszczepami na zasadzie plug & play ale nie koniecznie z KIA?
EDIT:
A mam pytanie możliwe ze wcześniej jak ktoś składał rozrząd to ściągnął koła i pomimo, że ustawiam wedle znaków to po prostu są cyrki z zapłonem i temu stuka?
Jutro postaram się uchwycić filmik z tym stukaniem.
Ale chyba skończy się na tym, że pójdzie cegła w ruch i godzina na 3 tys obrotow jak nie wywróci auta to pacjent będzie żył.
Pod kątem mocy to jest idealnie przy ostrym starcie brakuje ruchów ręką by opanować bestie w kręceniu kierownicą.
Czy ktoś kombinował z przeszczepami na zasadzie plug & play ale nie koniecznie z KIA?
EDIT:
A mam pytanie możliwe ze wcześniej jak ktoś składał rozrząd to ściągnął koła i pomimo, że ustawiam wedle znaków to po prostu są cyrki z zapłonem i temu stuka?
KIA Sportage 00r +LPG
- leon zet
-
- Posty: 7506
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
- Kontaktowanie:
Re: Stuki powyżej 2,5 tys obrotów w silniku
Raczej nie.
Nawet jak zamienił koła to nic się nie powinno dziać.
Nie pamiętam tylko w jaki sposób ustalane jest położenie koła względem wałka rozrządu - czy jest tam tylko stożek czy może coś jeszcze.
Nawet jak zamienił koła to nic się nie powinno dziać.
Nie pamiętam tylko w jaki sposób ustalane jest położenie koła względem wałka rozrządu - czy jest tam tylko stożek czy może coś jeszcze.
Re: Stuki powyżej 2,5 tys obrotów w silniku
Właśnie o to położenie wałka mi chodzi względem koła
za chwilkę podjadę to nagram jak to warczy :0

KIA Sportage 00r +LPG
Re: Stuki powyżej 2,5 tys obrotów w silniku
A propo popychaczy to hydro popychacz stukał po zakupie kijanki przy 135 tkm dziś też stuka a jest 177 tkm przy remoncie głowicy miałem wymieniać ale i tak ostro po kieszeni odczułem remont. jeden to koszt ok 35 zł o ile dobrze pamiętam.
Koła na wałkach rozrządu są na klnie więc inaczej nie mogą być założone.
Tylko stuka nic nie szarpie kijanka?
Koła na wałkach rozrządu są na klnie więc inaczej nie mogą być założone.
Tylko stuka nic nie szarpie kijanka?
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Re: Stuki powyżej 2,5 tys obrotów w silniku
leon zet pisze:Mnie tam jakiś przeszczep po głowie chodzi...
Bez osranych wtrysków, kompów... motór prosty jak konstrukcja cepa i niezajebliwy przy tym...
Marzenia...
Andoria motor sport off road ?
http://img16.allegroimg.pl/photos/orygi ... 62025448_1
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
Re: Stuki powyżej 2,5 tys obrotów w silniku
90% sprzętów z tym esiokiem objechało by Twoje GV...cordoba_2004 pisze:leon zet pisze:Mnie tam jakiś przeszczep po głowie chodzi...
Bez osranych wtrysków, kompów... motór prosty jak konstrukcja cepa i niezajebliwy przy tym...
Marzenia...
Andoria motor sport off road ?
http://img16.allegroimg.pl/photos/orygi ... 62025448_1

grzechu
LR Discovery II TeDePińć
LR Discovery II TeDePińć
- leon zet
-
- Posty: 7506
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
- Kontaktowanie:
Re: Stuki powyżej 2,5 tys obrotów w silniku
Preferuję benzynęcordoba_2004 pisze:leon zet pisze:Mnie tam jakiś przeszczep po głowie chodzi...
Bez osranych wtrysków, kompów... motór prosty jak konstrukcja cepa i niezajebliwy przy tym...
Marzenia...
Andoria motor sport off road ?
http://img16.allegroimg.pl/photos/orygi ... 62025448_1

Re: Stuki powyżej 2,5 tys obrotów w silniku
I tak jak gadała kijanka tylko przy stukach ok 2,5 tys .
Tak coś chyba chrupnęło i stuka cały czas.
Ale dziwne to bo w momencie dodawnia i ujmowania gazu efekt zanika.
Metaliczne stukanie jak cholera
w linkach filmy:
http://youtu.be/C7c1nmQb3kQ
http://youtu.be/OuJfVoax6rE
Tak coś chyba chrupnęło i stuka cały czas.
Ale dziwne to bo w momencie dodawnia i ujmowania gazu efekt zanika.
Metaliczne stukanie jak cholera

w linkach filmy:
http://youtu.be/C7c1nmQb3kQ
http://youtu.be/OuJfVoax6rE
Ostatnio zmieniony pt maja 24, 2013 4:16 pm przez druciak, łącznie zmieniany 1 raz.
KIA Sportage 00r +LPG
Re: Stuki powyżej 2,5 tys obrotów w silniku
ukruszony zawór wylotowy? nierówna praca silnika, stukanie.
Po pierwsze aby rozwiać te wątpliwości proponuje zmieżyc ciśnienie sprężania na każdym cylindrze.
jeśli nie to to moim zdaniem bez zdjęcia na sam początek pokrywy zaworów się nie obędzie.
Po pierwsze aby rozwiać te wątpliwości proponuje zmieżyc ciśnienie sprężania na każdym cylindrze.
jeśli nie to to moim zdaniem bez zdjęcia na sam początek pokrywy zaworów się nie obędzie.
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra
- leon zet
-
- Posty: 7506
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
- Kontaktowanie:
Re: Stuki powyżej 2,5 tys obrotów w silniku
Jak na mój gust to na trzy garnki chodzi.
Sprężyna zaworowa pękła?
Sprężyna zaworowa pękła?
Re: Stuki powyżej 2,5 tys obrotów w silniku
Podejrzenia padły na panewkę którąś z wału. BO wcześniej tylko przy 2,5 tys stukało teraz stuka cały czas.
Tylko pytanie czy tłok uda mi się zdjąć celem ogarnięcia go organoleptycznie?
Muszę znowu dostać się do wału całego i sprawdzić czy nie obróciło panewki.
Samochód też lubi podkopcić niespalonym paliwem
Tylko pytanie czy tłok uda mi się zdjąć celem ogarnięcia go organoleptycznie?
Muszę znowu dostać się do wału całego i sprawdzić czy nie obróciło panewki.
Samochód też lubi podkopcić niespalonym paliwem

Ostatnio zmieniony pt maja 24, 2013 6:12 pm przez druciak, łącznie zmieniany 1 raz.
KIA Sportage 00r +LPG
Re: Stuki powyżej 2,5 tys obrotów w silniku
O fuck, ale napierdacza 
Jak na moje ucho, nie chcąc kolegi martwić, sprawa jest dość poważna więc nie ma sensu dalej żabki katować tylko odstawić do garażu i zwalać głowicę. Wyraźnie słychać że chodzi na 3 gary więc opcja:
A - jak pisze Leon że ,,pękła sprężynka od zaworu'' i sobie wisi na łebku a stukanie może być od ciśnienia, chociaż to 16 zaworówka więc nie powinno być kolizji tłoka z zaworem
B - ukruszył się zawór i na nieszczęście ukruszony element został w cylindrze rzeźbiąc sobie szlaki w gładzi cylindra, tłoku i głowicy
C - pękł tłok lub poszły pierścienie
Tak czy owak trzeb kroić pacjenta

Jak na moje ucho, nie chcąc kolegi martwić, sprawa jest dość poważna więc nie ma sensu dalej żabki katować tylko odstawić do garażu i zwalać głowicę. Wyraźnie słychać że chodzi na 3 gary więc opcja:
A - jak pisze Leon że ,,pękła sprężynka od zaworu'' i sobie wisi na łebku a stukanie może być od ciśnienia, chociaż to 16 zaworówka więc nie powinno być kolizji tłoka z zaworem
B - ukruszył się zawór i na nieszczęście ukruszony element został w cylindrze rzeźbiąc sobie szlaki w gładzi cylindra, tłoku i głowicy
C - pękł tłok lub poszły pierścienie
Tak czy owak trzeb kroić pacjenta

Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Re: Stuki powyżej 2,5 tys obrotów w silniku
Aż ciarki przechodzą słuchając tego stukotu 

Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Re: Stuki powyżej 2,5 tys obrotów w silniku
A więc rok minął znowu maj i narodził się pomysł, że szkoda Kijanki jak stoi. Zebrałem siły i jutro zaczynam się brać za bebeszenie silnika. Analizując stui stawiam na te śmieszne popychacze,że zdechły.
Plan jest by ją odpalić by pyrkała znowu. Chyba że skośnooka znowu zdrażni opornością i pójdzie na kolejny rok do ciepłego garażu.
Pytanie następujące czy żeby wybebeszyć te popychacze to muszę demontować znowu michę i od spodu jakoś od tłoków się dobierać?
Czy wystarczy od strony wałków ?
Czy mógłbym poprosić o jakieś schematyczne zdjęcia silnika i prawideł dla tego silnika ustawienie rozrządu.
Czy jak dobrze pamiętam to bezkolizyjny tutaj jest 2.0 16v 128km?
Trzymajcie kciuki w moją samozapartość
Pozdrawiam
Plan jest by ją odpalić by pyrkała znowu. Chyba że skośnooka znowu zdrażni opornością i pójdzie na kolejny rok do ciepłego garażu.
Pytanie następujące czy żeby wybebeszyć te popychacze to muszę demontować znowu michę i od spodu jakoś od tłoków się dobierać?
Czy wystarczy od strony wałków ?
Czy mógłbym poprosić o jakieś schematyczne zdjęcia silnika i prawideł dla tego silnika ustawienie rozrządu.
Czy jak dobrze pamiętam to bezkolizyjny tutaj jest 2.0 16v 128km?
Trzymajcie kciuki w moją samozapartość

Pozdrawiam
KIA Sportage 00r +LPG
Re: Stuki powyżej 2,5 tys obrotów w silniku
Hydro popychacze są w głowicy, żeby się do nich dostać trzeba rozebrać górę i rozrząd. Wieść niesie że bezkolizyjny. Na kołach od rozrządu są znaki więc co do ustawienia nie ma zbytnio problemu. Powodzonka
Nie zabijajcie! Nie kradnijcie! ->rząd nie lubi konkurencji
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
Był Sportek 96-Custom
Suzuki GSX600F
- leon zet
-
- Posty: 7506
- Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
- Lokalizacja: Wyszków i okolice
- Kontaktowanie:
Re: Stuki powyżej 2,5 tys obrotów w silniku
W żółwiu koledzy mi to łopatologicznie wyjaśniali. Ustawienie rozrządu w sensie.
Re: Stuki powyżej 2,5 tys obrotów w silniku
Postaram sie zrobić mały tutorial foto.
Jakość pewnie super nie będzie bo tel będę pstrykał ale się komuś przyda.
Żyję w błogiej nadziei, że wał i panewki korbowodowe są calutkie tylko te hydro palnięte.
Jakość pewnie super nie będzie bo tel będę pstrykał ale się komuś przyda.
Żyję w błogiej nadziei, że wał i panewki korbowodowe są calutkie tylko te hydro palnięte.
KIA Sportage 00r +LPG
Re: Stuki powyżej 2,5 tys obrotów w silniku
Jak mam ocenic te hydropopychacze. Zdjalem walki na kazdej stronie po 6 wogole sie nie ruszyly byly zatarte. Rozebralem z srodka te 2 tulejki i sprezynke przemylem.
Kazdy plynnie pod naciskiem pracoqal gora dol. Mozna bylo palcem scisnac. Posklasalem i dupa dalej tlucze.
W okolicach lewej strony. I cholerka slychac to na gorze. Wisac ze walki lekko dostaly i na stale elementy przy glowicy lizniete. Po uszkodzeniu pompy.
Praca jest taka ze stuka stuka chwilke przsstaje rytmika sie zmienia.
Czy jakby obrocilo mi panewke na dole na zamku to tak by przenosilo na gore?
Bede musial zrobic 2 podejscie do glowicy. Bo nie mialem klucza do tych 2 srodkowych srub.
Ktos zna parametry jego ?
Auto nie ma mocy i prycha w kolektor i tlumik czyzbym przy zaklasaniu kol pdzy rozrzadzie cos przestawil.
Rozrzad ustawiam 1 tlok w gorze maksymalne. A na kolach I E maja byc na godz 12 one symetrycznie na znaki. Czy jakos inaczej ma byc.
Kazdy plynnie pod naciskiem pracoqal gora dol. Mozna bylo palcem scisnac. Posklasalem i dupa dalej tlucze.
W okolicach lewej strony. I cholerka slychac to na gorze. Wisac ze walki lekko dostaly i na stale elementy przy glowicy lizniete. Po uszkodzeniu pompy.
Praca jest taka ze stuka stuka chwilke przsstaje rytmika sie zmienia.
Czy jakby obrocilo mi panewke na dole na zamku to tak by przenosilo na gore?
Bede musial zrobic 2 podejscie do glowicy. Bo nie mialem klucza do tych 2 srodkowych srub.
Ktos zna parametry jego ?
Auto nie ma mocy i prycha w kolektor i tlumik czyzbym przy zaklasaniu kol pdzy rozrzadzie cos przestawil.
Rozrzad ustawiam 1 tlok w gorze maksymalne. A na kolach I E maja byc na godz 12 one symetrycznie na znaki. Czy jakos inaczej ma byc.
KIA Sportage 00r +LPG
Re: Stuki powyżej 2,5 tys obrotów w silniku
A więc po zrzuceniu głowicy okazuje się, że na 2 i 3 cylindrze tłoki dostały luzów przy ruszaniu 3 cylindrem słychać metaliczne cykanie.Zrzuciłem wał wzmocneinia. Jutro miska do zrzuty smok i ta obudówka czy dużo jeszcze by dostać się do tłoków ?


KIA Sportage 00r +LPG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości