aro 243d z silnikiem 3.2

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

tomarok
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 67
Rejestracja: wt lut 20, 2007 7:11 pm
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: tomarok » pn kwie 09, 2007 6:23 am

Gabrys miał na mysli:
dźwignia ,służąca do zmiany wyprzedzenia wtrysku paliwa .
A dokładnie rzecz biorąc , jest to urządzenie opóźniające wtrysk

ale nie mechaniczne.Jakie sie spotyka w wiekszosci pomp.Ta dzwignia naciska na kulke która odcina dopływ paliwa do wyprzedzenia kata wtrysku na pracujacym silniku.
Inaczej mówiac podczas rozruchu silnika powstaje cisnienie które przestawia
kat wtrysku na wczesniejszy.Ta dzwigienka zamyka sie dopływ paliwa do w.w. urzadzenia i kat wtrysku jest taki jak pokazuja znaki na obudowie rorzadu.
Ja to uzywam podczas mrozów,na codzien wystarczy pedał gazu do połowy.Po odpaleniu odejmuje noge z gazu...i pozwalam mu sie troche zagrzac.
:roll: :roll: :roll: :roll:

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

POMPY WTRYSKOWE .

Post autor: Gabriel Tatoj » pn kwie 09, 2007 1:42 pm

WITAM WSZYSTKICH W NASTROJU ŚWIĄTECZNYM. :D
Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś wątpliwości , to prosimy o zapytania ,
w miarę możliwości postaramy się odpowiedzieć . Do tego co już powiedziano na temat pomp wtryskowyh ,
a właściwie jednej pompy do ARO z silnikiem D -127 (3,2 litra ),
dodam że widziałem takie motory , z pompami rzędowymi .
Adaptowano pompy ; MOTORPAL z silników ZETOR czy AVIA ,
albo krajowego URSUSA ,( popularnej osiemdziesiątki ).
Dlatego wspominam o powyższym , aby użytkownicy silników ;
D-127 ,byli zorientowani i byli świadomi tego że każda inna
pompa niż; ROTACYJNA ,typ CAV-DPAM 38 42 F 010 ,
o oznaczeniu kodowym ; 46/1600/6/3400 , jest pompą
nieoryginalną , nie montowaną fabrycznie . Poza tym
pompa pracująca w D-127 , jest pompą LEWOOBROTOWĄ
( patrząc od strony rozrządu ) .
Jeżeli REMONT I REGULACJA oryginalnej pompy , wykonano
zgodnie z : SERWISOWĄ TABELĄ PRÓB I REGULACJI ,
to jest niemalże 100 %-owa gwarancja na prawidłową
pracę silnika .(oczywiście jeżeli reszta jest OK ,tzn; wtryskiwacze ,
kompresja ,regulacja zaworów , nastawa kąta wtrysku i
oczywiście remont samego silnika przeprowadzono prawidłowo).
Przy minimum dbałości o czystość paliwa (filtr paliwa), :o
pompa ww. służy bezawaryjnie .
Pozdrawiam wszystkich gorąco . :wink: :P

Awatar użytkownika
Geronimo
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pn gru 04, 2006 10:09 am
Lokalizacja: N 51 13'47'' ; E 20 52'10''

pom

Post autor: Geronimo » pt kwie 13, 2007 10:24 pm

Witajcie !
Pierwsza sprawa wilekie dzieki dla Gabriela - chopie jestes chodzaca kopalnia wiedzy !! Dzieki ci za twoje cenne wskazowki, przydaly sie bardzo.
Druga sprawa, problem nastepujacy : mam problemy z rozruchem silnika nie potrafie znalec tego ciegla o ktorym pisales - tego od opoznienia zapłonu, silnik owszem zaskakuje ale tak jak w motopomie, wymienilem swiece plomieniowa bo moja byla peknieta na swiece od perkinsa rozwiercajac otwor na troche wiekszy, tez ciezko pali.Moze ja jestem przyzwyczajony do innych diesli i poprostu sie czepiam. Moj silnik nie pracuje jeszcze rownomiernie na obrotach dostaje takiej czkawki, Pytanie czy moze miec to zwiazek z ustawieniem zaplonu ??
Trzecia sprawa to wydaje mnie sie ze mam malo mocy. Jak dozowane jest paliwo w tej pompie, mozna to jakos zmienic ??

a reszta to jakies piedoly z ktorymi powalczyc wymaga :) Ladowanie akumumulatora - brak, kontrolka od wody swieci non stop, temperatura wody jakies dziwne wskazania. Generalnie swiatelko w tuneli widac.

3mwoj
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: ndz lut 11, 2007 12:08 pm

Post autor: 3mwoj » pn maja 07, 2007 7:45 pm

Witam wszystkich.Ja trochę obok tematu ,ale liczę na szybszy odzew więc może się uda. Poszukuję skrzyni biegów z obudową sprzęgła do silnika3,2. W zamian oddam silnik 2,4 na chodzie

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

SILNIKI

Post autor: Gabriel Tatoj » pn maja 07, 2007 10:07 pm

WITAJ 8)
Z czego jest ten motor ;2,4 ?? :o i co miałeś za skrzynię do tej pory
w ARONIE (jeżeli oczywiście o nim mowa) ??, i określ czy sama skrzynia
jest Tobie potrzebna ,czy z reduktorem ??, jeżeli już chcesz coś się
dowiedzieć od forumowiczów !! POZDRAWIAM :)12 :)12 :)12

3mwoj
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: ndz lut 11, 2007 12:08 pm

Post autor: 3mwoj » wt maja 08, 2007 5:00 pm

:oops: Dodatkowe wyjaśnienia:W/g opinii forumowiczów ten silnik ma 2.4,2.5,2.660,2.7 pojemności,w każdym razie chodzi mi o ten jednogłowicowy z napisem na pokrywie zaworów:,,aro-diesel"czyli L-27.Taki mam na zbyciu(z uszkodzonym rozrusznikiem,bez tarczy sprzęgłowej i docisku)W zamian chciałbym skrzynię biegów z reduktorem i obudową sprzęgła pasującą do silnika 3.2 czyli 3.1(3119cm)D127.Obudowy sprzęgieł w tych silnikach różnią się ilością i średnicą otworów na śruby i miejscem montażu rozrusznika

krzys-cuk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: czw sty 18, 2007 9:13 am
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: krzys-cuk » sob wrz 29, 2007 7:32 pm

witam po długiej przerwie
moje aro jeszcze nie gotowe w ciągłym remoncie ale już bliżej jak dalej
mam pytanie czy przy silniku 3,2 d przy chłodnicy jest zamontowany wentylator? bo u mnie go nie było i nie wiem czy nie trzeba zamontować ?

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

WENTYLATOR

Post autor: Gabriel Tatoj » sob wrz 29, 2007 9:34 pm

WITAJCIE :D

cz
y przy silniku 3,2 d przy chłodnicy jest zamontowany wentylator
Wentylator przy ; 3,2 D, jest dokręcony do koła pasowego pompy cieczy chłodzącej, a ta jak wiadomo jest integralną częścią samego silnika :)1
Ten sam układ miałeś w L-27, ( w tym z uszkodzonym rozrusznikiem). Różnica polega tylko na tym ,że tam był wentylator z 6 łopatkami przykręcany na 4 śruby ;M-8 i nieco mniejszy, a w D-127 (3,2 D) są 4 łopatki, przykręcany jest na 3 śruby M-8 i ma nieco większą średnicę :)1. W obydwu motorach pompa cieczy napędzana jest paskiem klinowym,a więc ten sam pasek napędza wentylator tych silników .Powyższy wentylator powinien być zawsze założony , niezależnie od temperatury otoczenia czy warunków eksploatacyjnych. Przy prawidłowo działającym układzie; wymiany cieczy , nie występuje problem z niedogrzaniem lub przegrzaniem motora !! . :)1
POZDRAWIAM :D

lagani
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: ndz wrz 30, 2007 8:49 pm

Post autor: lagani » śr paź 03, 2007 8:35 pm

Jeżeli ktoś potrzebuje coś do Ara,duży lub mały silnik to chętnie pomogę,posiadam dokumentacje techniczna i wiele możliwości.

Na Arze zjadłem zęby :lol: :P

Pisać prywatne wiadomości z pytaniami. : ) Pozdrawiam arowiczów ;P

Awatar użytkownika
Koro
Posty: 1620
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:02 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Koro » śr paź 03, 2007 8:55 pm

lagani pisze:Jeżeli ktoś potrzebuje coś do Ara,duży lub mały silnik to chętnie pomogę,posiadam dokumentacje techniczna i wiele możliwości.

Na Arze zjadłem zęby :lol: :P

Pisać prywatne wiadomości z pytaniami. : ) Pozdrawiam arowiczów ;P
no i konkret :)2
:)

krzys-cuk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: czw sty 18, 2007 9:13 am
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: krzys-cuk » ndz lis 11, 2007 6:46 pm

WITAM wszystkich aromaniaków
poszukuje kilku czesci do aro ;
- bagnet do silnika 3,2
- wiatrak silnik 3,2
- dystanse do kół
może ktoś posiada i mu niepotrzebne to byśmy sie pewnie dogadali
wiec jak by co to proszę pisać na forum lub dzwonić 604-416-530


POZDRAWIAM O DZIEKUJE

Awatar użytkownika
limisiek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: ndz wrz 30, 2007 9:13 pm
Lokalizacja: Warszawa

Biały dym ...

Post autor: limisiek » pn lis 12, 2007 7:48 pm

Cześć, jakiś czas temu nabyłem to cudo z silnikiem 3,2 ( zresztą jeden z kolegów z forum mnie uświadomił bo w dowodzie wyczytałem 2,4 a nie zwracałem na to uwagi) jezdzi fajnie mało pali ale czy musi tak na biało dymić? --nie jest to obiaw dostawania sie pary do cylindrów a bardziej nie przepalania ropy -- ale nie znam sie na tyle by snuć samemu wnioski ... Ktoś wie może czy tak musi być czy sie martwić ?

Awatar użytkownika
hal9
Posty: 509
Rejestracja: sob sie 18, 2007 9:33 pm
Lokalizacja: Chmielnik, woj Świętokrzyskie

Post autor: hal9 » pn lis 12, 2007 7:50 pm

Biały dym oznacza zazwyczaj że olej bierze - sprawdzaj jego stan.
ARO po licznych przeszczepach

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

DYMIENIE MOTORA NA BIAŁO

Post autor: Gabriel Tatoj » pn lis 12, 2007 8:27 pm

WITAJCIE :D
Witamy w gronie ..................... jak zwał tak zwał :wink:
... Ktoś wie może czy tak musi być czy sie martwić ?
Nie szukaj powodu do zmartwień, martw sie gdy jest powód !! :)19 .
Jest kilka powodów białego(błękitnego) dymienia. Kontrola poziomu oleju to bardzo dobra sugestia :)2 , pod warunkiem że nie cieknie gdzieś z motora w ilościach ; plamonośnych :)1 . Początek wtrysku, nie oryginalne końcówki wtrysków, brak termostatu lub nieodpowiedni,odma podłączona do kolektora ssącego+niewłaściwy olej+nieodpowiedni filtr powietrza; słabo drożny (motor sam podpija olej wraz ze wzrostem podciśnienia pomiędzy filtrem a silnikiem), samo odpowietrzenie bloku uszkodzone lub motane, luz trzonków zaworów w prowadnicach, złe pierścienie zgarniające(pasówki :evil: ),żle wykonana regulacja pompy wtryskowej,lub żle do rozrządu wpięta, o płynie nie piszę bo piszesz, że jest wszystko OK . Jeszcze by się pewnie coś znalazło, ale jeszcze napisz jak zapala ?? Czy jest problem z rozrucham i jak wtedy kopci ?? Czy przy dodawaniu gazu nieznośnie ,,rechocze" , czy ,,miękko mruczy" jak duszona benzyna ?? Czy jak jest rozgrzany i dodasz gazu do końca, bez obciążenia; to ,,szczeka" jakby paliwa niedostawał cały czas ?? .Na sam początek ten olej sprawdzać się staraj :)1 POZDRAWIAM :D

Awatar użytkownika
limisiek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: ndz wrz 30, 2007 9:13 pm
Lokalizacja: Warszawa

...to dalej

Post autor: limisiek » pn lis 12, 2007 9:12 pm

Generalnie oleju nie pobiera, wody nie ubywa , gość od którego go kupiłem robił pompę , zapala po chwilce nawet jak stoi dłużej , świece co prawda ma nie oryginalną i na "guziora" ale jek sie nagrzeje do 80 stopni to sie zmniejsza . Przy dodaniu gazu jest "chmurka" ale nie taka jak np. w Ikarusie - bo i takimi jeżdzę - tam jest czarna i śmierdząca - tu biała ..hehe ...a chodzi w zasadzie super .

Awatar użytkownika
hal9
Posty: 509
Rejestracja: sob sie 18, 2007 9:33 pm
Lokalizacja: Chmielnik, woj Świętokrzyskie

Post autor: hal9 » pn lis 12, 2007 9:27 pm

To stawiam na wtryski, regulacja to groszowe sprawy jak trzeba wymienić końcówki to gorzej ale też chyba nie tragedia.
ARO po licznych przeszczepach

Awatar użytkownika
Zielony&Załoga
Posty: 565
Rejestracja: śr sie 29, 2007 10:31 pm
Lokalizacja: Wysoki parter
Kontaktowanie:

Re: DYMIENIE MOTORA NA BIAŁO

Post autor: Zielony&Załoga » pn lis 12, 2007 9:28 pm

Gabriel Tatoj pisze:odma podłączona do kolektora ssącego+niewłaściwy olej+nieodpowiedni filtr powietrza; słabo drożny (motor sam podpija olej wraz ze wzrostem podciśnienia pomiędzy filtrem a silnikiem), samo odpowietrzenie bloku uszkodzone lub motane :D
przerabialem w Zielonym w drodze na i ze zlotu :)21 Koro moze potwierdzic :)21 i tak dlugo wytrzymal za Zielonym na gorkach. mnie (nas) w samochodzie w oczy szczypalo. zajefajnie kopci na bialo jak sie odma zagnie a do tego dlawi filtr powietrza. polecam na zakopianke :)23
zwlaszcza jak jest snieg i wyprzedzac nie da rady :)21

a tak poza tym to nie mogles kupic czegos porzadnego do jazdy? :)21
PIMPEK albinos - brudna świnia :)21

Awatar użytkownika
limisiek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: ndz wrz 30, 2007 9:13 pm
Lokalizacja: Warszawa

dymek ...

Post autor: limisiek » pn lis 12, 2007 9:32 pm

Ja mam pod maską trochę chyba porąbany układ ....bo :

odma idzie w "kosmos "
filtr jest założony stożkowy ,

a co do lepszego samochodu to ..miałem , mam , ale nic sie przy nich nie robi i szkoda wjechać w błoto po drzwi .... (dwa dni temu tak sie zakopałem że rozwaliłem kumplowi linke kinetyczną koszt 170 zł więc piękny sport ) a nie tam jazda nowymi autami.
i nie bardzo wiem czy przewody od pompki wspomagania -serwa- idzie w dobre miejsce ...

Awatar użytkownika
Zielony&Załoga
Posty: 565
Rejestracja: śr sie 29, 2007 10:31 pm
Lokalizacja: Wysoki parter
Kontaktowanie:

Post autor: Zielony&Załoga » pn lis 12, 2007 9:40 pm

chlopaki mamy twardego zawodnika :)21 nie dal sie sprowokowac :)2
grono szczesliwych sie powieksza.

wezyk od serwa wchodzi do pompki podcisnienia a z pompki to nie powiem bo tego odcinka nie bylo w Zielonym. pompka jest na pasku po prawej stronie silnika patrzac od przodu. jest szansa ze nie pompuje albo pompuje za slabo. mozna pomotac (kolega Gabrys doradzil) pompka pierburg. lepsza konstrukcja od arowskiej. nowka 1500 pln szukac citroen c-15 poldek 1,9d a widzialem w fordzie sierra za 300pln.

jak bedziesz mial okazje to wrzuc fote tego co pod maska- bedzie latwiej rozmawiac
Ostatnio zmieniony pn lis 12, 2007 9:53 pm przez Zielony&Załoga, łącznie zmieniany 1 raz.
PIMPEK albinos - brudna świnia :)21

Awatar użytkownika
limisiek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: ndz wrz 30, 2007 9:13 pm
Lokalizacja: Warszawa

...dymek

Post autor: limisiek » pn lis 12, 2007 9:49 pm

...a może było by szybciej podjechać hehe !
A tak apropo tych nie najbardziej normalnych - to ja sie chyba nadaje , bo te moje cudo ma tyle wad że nawet na złom by go nie chcieli a ja go chcę...
To może jeszcze jedno - a przekaładnia kierownicza i wspornik -da sie naprawić ? ktoś to regeneruje? czy trzeba samemu ....bo mi kółka same sobie skręcają ... luz na wałku przekładni i wspornika ...

Awatar użytkownika
Zielony&Załoga
Posty: 565
Rejestracja: śr sie 29, 2007 10:31 pm
Lokalizacja: Wysoki parter
Kontaktowanie:

Post autor: Zielony&Załoga » pn lis 12, 2007 10:06 pm

rozebralem kiedys wspornik z nudow. w obudowie sa lozyska- typowe dla zacieka rhna 30 38 24 (wredne igielki co je lepiej miec bo wszedzie sa w aronie) i jak by tu napisac.. os wspornika. jak padaja lozyska to chyba bedzie latwo a jak os to pewnie tez sie da. o przekladni to poszukaj w postach Gabrysia bo juz kilka razy pisal o przekladni. napisze tylko ze tam tez mieszkaja 2 sztuki moich ulubionych igielek i rolka od zukawki za 30 pare zlotych 2 stozkowe i slimak, ktory u mnie jest do wymiany
PIMPEK albinos - brudna świnia :)21

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

KIEROWANIE

Post autor: Gabriel Tatoj » pn lis 12, 2007 10:07 pm

Da sie zrobic wszysto :D :)2
a przekaładnia kierownicza i wspornik -da sie naprawić ? ktoś to regeneruje? czy trzeba samemu ....bo mi kółka same sobie skręcają ... luz na wałku przekładni i wspornika .
Jest atrakcja , no nie ?? :)21 :)21 :)21 POZDRO :D

Awatar użytkownika
limisiek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: ndz wrz 30, 2007 9:13 pm
Lokalizacja: Warszawa

dymek

Post autor: limisiek » pn lis 12, 2007 10:10 pm

sie poszuka....albo wyjmę rozbiorę i sie będę martwił co dalej!

A co do odmy - to chyba powinna sie znajdować w kolektorze lub okolicach filtra powietrza chyba ...a nie na zewnątrz .... chyba że dymi jeszcze bardziej z odmą he he :)

Awatar użytkownika
Geronimo
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pn gru 04, 2006 10:09 am
Lokalizacja: N 51 13'47'' ; E 20 52'10''

ekologia

Post autor: Geronimo » wt lis 13, 2007 10:07 pm

jazda bez podpietej odmy powoduje globalne ocieplenie klimatu. Jest nieekologiczna !

Awatar użytkownika
limisiek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: ndz wrz 30, 2007 9:13 pm
Lokalizacja: Warszawa

dymek

Post autor: limisiek » wt lis 13, 2007 10:27 pm

...jasne , a jazda takim "EURO <0 " jest całkiem ekologiczna :lol:
To gdzie sobie mam ją podpiąć hehe bo takie tam mi rurki zwisają, a dziurek żadnych ! !! ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość