Właściciele aro - dopisujcie się :)

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

Czy uważacie że ten topic to dobry pomysł?

Tak
48
65%
Tak, dopóki komuś się nie zachce części do aro
17
23%
Raczej nie
0
Brak głosów
Kategorycznie nie zgadzam sie - temat do kosza
9
12%
 
Liczba głosów: 74

Awatar użytkownika
matys
 
 
Posty: 1196
Rejestracja: czw sty 12, 2006 2:32 am
Lokalizacja: Stawiguda/Olsztyn

Post autor: matys » śr lis 15, 2006 2:02 pm

STAS pisze:Aro M461 Muscel
Rocznik: 1976
Pełny orginał oprócz:
-moduł zapłonowy od poloneza
-koła od UAZa z odwróconymi felgami
-pałąk bezpieczeństwa
-elektroniczny czujnik pomiaru temperatury
-fotele od Opla
-instalacja gazowa
-kierunkowskazy od trabanta
-centralny zamek
-dodatkowe halogeny
-tłumik mercedesa
-linka ręcznego- polonez
-rozrusznik od UAZa
nie przyznales sie ze masz jeszcze 0,1 ZACIEKA :)21
Metal to wojna! Więc pompuj rower dla szatana!
Ponury Niviarz!
Rzecznik Klubu Nocnych Kasztaniarzy

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » śr lis 15, 2006 2:20 pm

co? nie mam zacieka. Będę miał silnik zacieka, ale na bloku muscela. Nawet sobie nie wyobrażacie jakie podobieństwo jest między tymi silnikami. Normalnie jak by kowal młotkiem przerobił na diesla.
No ale ten silnik to jeszcze w drodze.
Na dzień dzisiejszy- orginał.
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
Geronimo
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pn gru 04, 2006 10:09 am
Lokalizacja: N 51 13'47'' ; E 20 52'10''

Aro 244 3,6 D

Post autor: Geronimo » wt gru 05, 2006 11:41 am

A jak w temacie, troche jeszcze pracy

Arczi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 1:59 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arczi » ndz gru 31, 2006 2:28 pm

dwa ara 243
pierwsze aro
silnik wołga, przerobione wachacze dolne patent własny, instalacja i deska rozdzielcza dacia ostatni rocznik, felgi lublin 16" obrócone, przednie lampy żuk, tylne polonez truck, podniesiony na karoseri ok 7cm, wspomaganie kierownicy bmw, kierownica dacia, fotele mitsubiszi, przednia część dachu podniesiona transit, nagrzewnica polonez, zderzaki własnej produkcji z rur.
drugie aro
silnik orginalny 3100, wspomaganie bmw, instalacja i deska polonez nagrzewnice patent własny, cała tapicerka przerobina, dużo schowków wewnątrz auta, rozrusznik renault, bak polonez
aro seri 2xx wcale nie jest awaryjnym autem, jeśli jest dobrze zrobine to jeżdzi sie nim przyjemnie, i beznapraw, diesel jest ekonomiczny, i daje niezłego kopa a w dodatku łyknie każdy olej roślinny
pozdro dla wszystkich aromaniaków

Awatar użytkownika
Kubrick
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: ndz gru 10, 2006 7:23 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Kubrick » ndz gru 31, 2006 3:25 pm

to ja w imieniu kuzyna (jak zwykle :P )

aro 243d
1984
andoria 4C90 pod maska
nierdzewny kangur
atrapa, wspomaganie kiery od Mesia W123
zawieszenie na sprezynach z naczepy
w zasadzie, to z aro zostala tylko rama, czesciowo buda i wpis w dowodzie ;)

i jeszcze zgubiony ostatnio podczas jazdy na pustyni bledowskiej korek baku zastapiony kawalkiem szmaty :P

no i jeszcze dodac trza, ze wlasnie stoi to w garazu w remoncie ;)
do wiosny bedize czym pojezdzic :)

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11917
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » wt sty 02, 2007 10:51 am

No to i ja się dołączę..
M461 MUSCEL rocznik 71 , oryginał z jakimiś drobiazgami z innych ( kierownica, fotele, plandeka, instalacja elektryczna, szperacz i felgi z oponami ) reszta oryginał oprócz oczywiście lakieru :)21
Pozdrawiam resztę !! :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Manta
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: śr mar 21, 2007 4:14 pm
Lokalizacja: Lichtenberg, PL

Post autor: Manta » śr mar 28, 2007 4:01 pm

Wydaje mi sie ze to bedzie najlepszy temat na przywitanie sie. :)

Takze witam wszystkich serdecznie :D
Od 31 grudnia jestem posiadaczem najmniejszego z rodziny Aro, jestem w trakcie "reanimacji" tego samochodzika łącznie z "poprawieniem" (na ile to możliwe) rumuńskiej myśli i wykonania technicznego.
Ja wiem ze małe aro to maluch z napedem na dwie osie, ale mi sie podoba i mam zamiar nim troche pojeździć jak zrobie. :D

Pozdrawiam
Off-Road Team Bogatynia
www.4x4bogatynia.pl

Awatar użytkownika
Bogdan 4x4
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:49 pm
Lokalizacja: z podkarpackiej wioski

Post autor: Bogdan 4x4 » śr mar 28, 2007 5:23 pm

No to kolej na mój 8)
rok prod. (rumunia)-1984
rok przer. (rzeszów)- 2003-2005
skrócona rama
most przedni- muscel (odwrócony)
przód i tył na spręzynach
przód i tył hamulce tarczowe
silnik VW 1.9 TDI
intercooler pajero
chłodnica ursus c360
wspomaganie kierownicy opel omega
karoseria laminat replika CJ5 + soft top
Klatka wrangler
siedzenia passat
kierownica i pedały toyota hilux
felgi uaz patriot 16" + nibysimex 32"
wyciągarka Warn 8000i

reszta bez przeróbek - oryginał 8)

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

SWOJE ,,PIĘĆ" GROSZY .

Post autor: Gabriel Tatoj » pt mar 30, 2007 3:19 pm

Serdecznie witam . :P
Nie wstydzę się tego że mam ,,KANCIAKI "bo zbyt ciężko pracują na swojego właściciela , porządnie zrobione służą długo i bezawaryjnie. ARO 244 3,2 TD(sprężarka GARRET z BMW 2,5 TDS , na motorze ARUSA).
Alternator ELMOT -75 A , pompa hamulcowa LUBLIN -1,(serwo org.),
wacum pompa PIERBURG , filtr powietrza suchy ( z kompresora
przemysłowego ),poduszki skrzyni biegów i silnika dorobione,
sprzęgło i hydraulika oryginalna,układ wydechowy nierdzewny 100 %,
również dorobiony ,, kangurka " z rur ( kręcona do ramy ),
felgi org. z oponami - TRACKER 7,50x16, fotele z FIATA-125 P.
Jeszcze może parę pierdołek lecz reszta z ,, DRAKULANDI".
Jak się świat ( albo ja) nie skończy ,to mam zamiar być na zlocie.
Gorąco wszystkich pozdrawiam i zapraszam na imprezę. !! :P :P

Pomysł z wpisywaniem mobili jest OK (niewiem tylko czego się
obawiacie z tymi wpisami ,właściciele ARUSÓW których znam ,
to w większości indywidualiści i dobrzy kumple. :)2

Awatar użytkownika
Geronimo
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pn gru 04, 2006 10:09 am
Lokalizacja: N 51 13'47'' ; E 20 52'10''

Post autor: Geronimo » pt mar 30, 2007 10:00 pm

Gabriel jak ty zmotales te sprezarke ?? masz moze jakies fotki ?

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

TO PROSTE JAK ARO !

Post autor: Gabriel Tatoj » sob mar 31, 2007 8:57 am

Witajcie ! Żeby to wszystko opisać trochę by trwało , lecz można
spróbować coś z grubsza. Zamysł zrodził się dosyć dawno,
jakieś 15 lat wstecz i głównie chodziło o to że miałem motor
który kopcił (wina pompy, duża dawka ).Sprężarka była jakąś
alternatywą , no ale wtedy takie turbo to w sferze marzeń raczej
niż możliwości . :( Ale gdy potem się nam ,, urynkowiło ", można było
wybierać w częściach do samochodów, a z tąd już jeden krok do
realizacji.
Sprężarka jest dokręcona bezpośrednio do odwróconego kolektora
wydechowego i z tego powodu jest nieco wyżej od samego motora .
Smarowanie jest podłączone z kanału bocznego (tam gdzie czujniki).
Jest jeszcze parę ,,drobiazgów " dosyć istotnych ale są do pokonania.
Geronimo ; jeżeli wybierasz się na zlot to sobie zobaczysz to motactwo.
Pozdro dla wszystkich. :wink:

Awatar użytkownika
Geronimo
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pn gru 04, 2006 10:09 am
Lokalizacja: N 51 13'47'' ; E 20 52'10''

Post autor: Geronimo » sob mar 31, 2007 1:30 pm

Pewnie ze sie wybieram, jesli tylko bede mial czym. W poniedzialek dzieki kolegom z forum a szczegolnie jednemu ( tu nastepuje seria poklonow w strone dawcy ) moj motor bedzie sie montowal we furze. A reszta to tylko drobiazgi moze sie uda zdazyc. Bardzo bym sobie tego winszowal.

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

ODROBINA PIONIERYZMU.

Post autor: Gabriel Tatoj » sob mar 31, 2007 6:00 pm

Kwiecień to już ciepły czas Geronimo, jeżeli mechanicznie twój
,, podróżowiec " będzie sprawny to warto próbować ,, zlotowania ".
Wszystko wskazuje na to że spotkanie będzie OK a zawsze może to
być spotkanie ostatnie (to oczywiście wizja ekstremalnie pesymistyczna ).
Życzę efektywnego motania. :wink:
Najlepszego dla wszystkich :P

zax

Post autor: zax » sob mar 31, 2007 6:51 pm

Przepraszam, że przerwę, ale ten temat to nie gadu-gadu... :roll:

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

CO JEST GRANE ?

Post autor: Gabriel Tatoj » ndz kwie 01, 2007 5:25 pm

WITAM ! Z zapytaniem czy to już wszyscy szczęśliwi posiadacze
,, JEŹDZIDEŁEK " i ,, PRZEMIESZCZACZY "4X4 ??

Awatar użytkownika
hal9
Posty: 509
Rejestracja: sob sie 18, 2007 9:33 pm
Lokalizacja: Chmielnik, woj Świętokrzyskie

Post autor: hal9 » ndz sie 19, 2007 10:41 pm

Mój to model 243 z 1986
Urodzony jako 3.1 D
W tym miejscu zgubił przednie nogi (znaczy się poprzedni właściciel wyrżnoł przód)
Przeszczepiony silnik Ford Grenada,
Przeszczepiony silnik Żuk + gaz
Przeszczepiam Andorie 4C90
Zrobiłem całą blacharkę.
Zamierzam jeszcze wykończyć wnętrze, może zdecyduje się na skrzynie UAZa z reduktorem.

zax

Post autor: zax » ndz sie 19, 2007 10:49 pm

hal9 pisze:Mój to model 243 z 1986
Urodzony jako 3.1 D
(...)
Przeszczepiam Andorie 4C90
(...)
Zamierzam jeszcze wykończyć wnętrze
(...)
skrzynie UAZa z reduktorem.
Mój również urodzony jako 3,1D - ale od dawien dawna ma Wołgę na pokładzie. A w tej Andorii to jakie masz z przodu sprężynki? Jak robi w Aro diesel bez turbo?
Rozumiem, że wnętrza nie wykańczasz futrem? :lol:
Skrzynia UAZa? Po co... Arowski reduktor to atomowy jest... A i skrzynia niczego sobie... Jedynka na reduktorze w Arowskiej skrzyni to dla Ciebie za mało?

PS. Przepraszam, że w tym temacie, jeśli coś to proszę o przeniesienie.

Awatar użytkownika
hal9
Posty: 509
Rejestracja: sob sie 18, 2007 9:33 pm
Lokalizacja: Chmielnik, woj Świętokrzyskie

Post autor: hal9 » ndz sie 19, 2007 11:01 pm

Jeszcze nie wiem jak to jeździ bo silnik na razie wisi na bloczku (dosłownie) na jabłonce za moim oknem. Dosłownie wczoraj wyprułem go z Żuka. W poniedziałek wstawiam do Aro. Sądze że będzie chodził bez problemów. A co do drugiej kwesti to nie mam skrzyni z Aro bo wujek kupił go z silnikiem Żuka skrzynią żukowską (zresztą 3 - zamieniłem ją na 4)
Mocowanie żukowskiej i uaza jest takie samo więc wystarczy skrucić wał tylni.

http://images24.fotosik.pl/68/cda7ed3361d313ab.jpg

Awatar użytkownika
Zielony&Załoga
Posty: 565
Rejestracja: śr sie 29, 2007 10:31 pm
Lokalizacja: Wysoki parter
Kontaktowanie:

Post autor: Zielony&Załoga » śr sie 29, 2007 11:13 pm

Witam. Od marca posiadam aro 243D rocznik 84 serce 3,2 D bije zdrowo. Do dzis to zwykłe aro. Nabyłem ciekawe koła i będą dystanse, ciecie błotników a jak wymyślę to i podniosę.
PIMPEK albinos - brudna świnia :)21

zax

Post autor: zax » czw sie 30, 2007 1:44 pm

Czekamy na zdjęcia :wink::)2

Awatar użytkownika
Marek 41
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Warszawa Saska Kępa

Re: Właściciele aro - dopisujcie się :)

Post autor: Marek 41 » czw sie 30, 2007 10:46 pm

M-461.Rok produkcji 1972.Silnik L-28 {Nissan Laurel}Benzyna.Skrzynia biegów też od tego silnika.Skrzynia rozdzielcza ,Gaz -66,chłodnica ,ursus C-360.Fotele Chevrolet Astro po modyfikacji,zderzaki,przedni BTR-152M,tylne Gaz -69.Hak holowniczy ,wojskowy Renault.Reszta łącznie z rozmiarami opon oryginalna.
Muscel M-461 i International Scout Traveller.

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

PYTANE!

Post autor: Gabriel Tatoj » pt sie 31, 2007 5:46 pm

WITAJCIE 8) .
W takim uładzie zlot trzeba szykować i tyle !! !! .
Jestem tylko ciekawy czy to aby napewno prawidłowe oznaczenie(L- 28) tego NISSAN-owskiego motora ?? ?? Jeżeli możesz to opisz ten silnik troszkę więcej :)1 :roll:.Podstawowe parametry i rocznik (jeżeli to możliwe) , z góry dzięki :)2 .
POZDRO :)13 .

Awatar użytkownika
hal9
Posty: 509
Rejestracja: sob sie 18, 2007 9:33 pm
Lokalizacja: Chmielnik, woj Świętokrzyskie

Post autor: hal9 » pt sie 31, 2007 6:12 pm

Gabriel ten zlot to tak pod koniec września byś uczynił bo inaczej nie zdąże ze wszystkini pierdułkami :wink:
ARO po licznych przeszczepach

Awatar użytkownika
Marek 41
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 10:52 pm
Lokalizacja: Warszawa Saska Kępa

Re: PYTANE!

Post autor: Marek 41 » pt sie 31, 2007 11:19 pm

.
Jestem tylko ciekawy czy to aby napewno prawidłowe oznaczenie([b]L- 28[/b]) tego NISSAN-owskiego motora ?? ?? Jeżeli możesz to opisz ten silnik troszkę więcej :)1 :roll:.Podstawowe parametry i rocznik (jeżeli to możliwe) , z góry dzięki :)2 .
POZDRO :)13 .[/quote]

Oznaczenie jest prawidłowe,ponieważ stosuje je gdy zamawiam czesci i nie było nigdy pomyłki.Jest to rzedowa szóstka o pojemnosci 2800cm i mocy około 150 KM.Dośc wysoko ma maksymalny moment,bo przy około 4500obr/min,ale nizej ma wystarczajacy aby spokojnie przyspieszać i jechac już od 1800 obr/min.Blok silnika pochodzi z lat siedemdziesiatych i jest dobra konstrukcją.Ten sam blok miał silnik w nissanie ZX-280.Posiadał głowice z dwoma wałkami i moc 220 KM.Bardzo podobny jest też blok w silniku wysokoprężnym od patrola.Silnik zachowuje sie wzorowo,ma bardzo cichą i równą prace,a zuzycie paliwa na trasie to około 10 litrów na stówe.Jest to może niewiarygodne,ale mam świadków.Silnik jest zasilany oryginalnym dwugardzielowym gaznikiem.Nie ma wiec potrzeby zakładania gazowej instalacji.
Muscel M-461 i International Scout Traveller.

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

WSZYSTKO JASNE !

Post autor: Gabriel Tatoj » sob wrz 01, 2007 9:39 am

WITAJCIE 8) .
Dzięki Ci wielkie !! Marek 41 za info :)1, wszystko jasne :o :)2.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości