wasze patenty w Muscelach
Moderator: Misiek Bielsko
- Mart
- Posty: 306
- Rejestracja: czw paź 07, 2004 7:33 pm
- Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
- Kontaktowanie:
wasze patenty w Muscelach
Witam, myślę że ten temat pomoże świeżemu posiadaczowi Muscela,
lub nawet doświadczonemu wyjadaczowi w podjęciu lub podchwyceniu
jakichś ciekawych rozwiązań w Muscelu, a chodzi o opisanie swojego Sztrucela
i przeróbek w nim dokonanych (silnik, reduktory, skrzynie, opony itp.)
Wiem, że oryginały są najlepsze, ale patenty polepszające jazdę trzeba robić
lub nawet doświadczonemu wyjadaczowi w podjęciu lub podchwyceniu
jakichś ciekawych rozwiązań w Muscelu, a chodzi o opisanie swojego Sztrucela
i przeróbek w nim dokonanych (silnik, reduktory, skrzynie, opony itp.)
Wiem, że oryginały są najlepsze, ale patenty polepszające jazdę trzeba robić
motanie...
skrzynia rozdzielcza z muscela to nie jest reduktorekMart pisze: Silnik MB 300D 123 + skrzynia biegów 4 MB + skrzynia Muscel z rozdzielczą (taki reduktorek),

zamiast doczepiac do skrzyni MB skrzynie z muscela ze skrzynka rozdzielcza wstaw reduktor z gaza 66(300-400 pln), jest nie do zaje.... wyjscie pasuje na glowke przedniego mostu, a reduktor ze skrzynia złączysz walem kardana bez robienia rzezb...
powodzenia


p.s. wrzuc na strone foty muszczela

ZG 5.2 96r.
- waldas
- jestem tu nowy...
- Posty: 42
- Rejestracja: wt mar 16, 2004 7:26 pm
- Lokalizacja: Zbąszyń / wlkp.
nadkola przod laminat sam robiles czy moze gdzies kupiles,jakie koszty?Mart pisze:Mój Muscel jest wprawdzie w trakcie budowy ale raczej będzie taki:
Silnik MB 300D 123 + skrzynia biegów 4 MB + skrzynia Muscel z rozdzielczą (taki reduktorek),
nadkola przód laminat, bullbar, fotele Citroen, pełna klatka bezpieczeństwa, opony jakieś
bardziej extremalne do 31 cali
Reduktor od 66 jest dobry jak robisz pług odśnieżny. Przecież to jest ciężkie i wogóle za duże. Lepiej odwrócić przedni most i założyć reduktor od UAZa.
Ja tych patentów w prawdzie nie robiłem, ale wiem jak wygląda i ile waży reduktor od 66
lipa i tyle.
A w moim parchu mam założony rozrusznik od UAZa. Uszczelki w szybach od zuka, fotele z Opla. Uszczelka pod przednią szybą to tradycyjne samoprzylepne uszczelki do okien. Powoli przymierzam się do zrobienia elektronicznego wskaźnika temperatury, bo Rumuny tak zrobili pomiar temperatury że mnie krew zalewa. Kumam się na elektryce ale tego jednego dziadostwa nie mogę rozgryźć. Cała reszta jest orginalna.
Z ciekawszych patentów, to mam jeszcze plandekę, którą kumpel wyciągnął z dna piwnicy. Jest dziurawa, śmierdzi szczurami i mysimi odchodami. A na dodatek jest pomalowana w jakieś głupie ciapki. Ale na łeb nie pada...
Ja tych patentów w prawdzie nie robiłem, ale wiem jak wygląda i ile waży reduktor od 66

A w moim parchu mam założony rozrusznik od UAZa. Uszczelki w szybach od zuka, fotele z Opla. Uszczelka pod przednią szybą to tradycyjne samoprzylepne uszczelki do okien. Powoli przymierzam się do zrobienia elektronicznego wskaźnika temperatury, bo Rumuny tak zrobili pomiar temperatury że mnie krew zalewa. Kumam się na elektryce ale tego jednego dziadostwa nie mogę rozgryźć. Cała reszta jest orginalna.
Z ciekawszych patentów, to mam jeszcze plandekę, którą kumpel wyciągnął z dna piwnicy. Jest dziurawa, śmierdzi szczurami i mysimi odchodami. A na dodatek jest pomalowana w jakieś głupie ciapki. Ale na łeb nie pada...
chyba ze chcesz montowac wyciagarke mechaniczna wtedy reduktor z gaza 66 z wyjsciem jest ok, a do uaza trzeba rzezbic, w sumie to nie wiem czy wazy wiele wiecej niz druga skrzyniaopaopa pisze:Reduktor od 66 jest dobry jak robisz pług odśnieżny. Przecież to jest ciężkie i wogóle za duże. Lepiej odwrócić przedni most i założyć reduktor od UAZa.
Ja tych patentów w prawdzie nie robiłem, ale wiem jak wygląda i ile waży reduktor od 66lipa i tyle.

ZG 5.2 96r.
Chrzanić wyciągarkę mechaniczną, można sobie założyć elektryka i też jest dobrze. Z resztą jak się dołozy te pół tony związane z wyciągarką mechaniczną, to już do wyciągnięcia takiej kupy złomu będzie miało sens montowanie mechanika. Czyli sztuka dla sztuki.
A co do musceli to podobno zakłady energetyczne dysponowały takimi patentami, że moc do wciągarki była brana bezpośrednio z silnika. Montowało się wałek w miejscu gdzie normalnie zakłada się korbę i przez dziurę od korby szło połączenie wyciągarki która wisiała na zderzaku. Stawiali tym słupy energetyczne i bardzo se chwalili, ale weszły jakieś przepisy i już taki wielki kloc na zderzaku był zabroniony.
Słyszałem o tym z opowieści znajomego, niestety takiej wciągarki nigdzie nie widziałem.
A co do musceli to podobno zakłady energetyczne dysponowały takimi patentami, że moc do wciągarki była brana bezpośrednio z silnika. Montowało się wałek w miejscu gdzie normalnie zakłada się korbę i przez dziurę od korby szło połączenie wyciągarki która wisiała na zderzaku. Stawiali tym słupy energetyczne i bardzo se chwalili, ale weszły jakieś przepisy i już taki wielki kloc na zderzaku był zabroniony.
Słyszałem o tym z opowieści znajomego, niestety takiej wciągarki nigdzie nie widziałem.
- Mart
- Posty: 306
- Rejestracja: czw paź 07, 2004 7:33 pm
- Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
- Kontaktowanie:
-no właśnie o takie opisy mi chodzi jak "opaopy" 
-dementuję pogłoskę jakoby druga skrzynia (od Muscela) miała ważyć tyle co reduktor od Gaza 66
skrzynia MB + skrzynia Muscel z rozdzielczą ważą na oko tyle co skrzynia z reduktorem od Uaza (w Rosji po prostu
nie stosowali aluminium w samochodach)
a wyciągara mogłaby się przydać mam pomysł na elektryka własnej konstrukcji ale muszę to przemyśleć

-dementuję pogłoskę jakoby druga skrzynia (od Muscela) miała ważyć tyle co reduktor od Gaza 66
skrzynia MB + skrzynia Muscel z rozdzielczą ważą na oko tyle co skrzynia z reduktorem od Uaza (w Rosji po prostu
nie stosowali aluminium w samochodach)
a wyciągara mogłaby się przydać mam pomysł na elektryka własnej konstrukcji ale muszę to przemyśleć
motanie...
stosowali, stosowali.
Ostatnio dowiedziałem się że kolektor dolotowy muscela jest identyczny (i tu uwaga! nie wiem czy podam odpowiedni model gaza) jak w GAZie 53. Jest tam silniczek V8, ten sam co BRDM-2. Ten blok właśnie jest wykonanty z aluminium kolektory zresztą też(bo są tam dwie sztuki). Idąc tym tropem, termostat jest też zapewne identyko. Teraz niech ktoś mądry mi powie jakie są w tych V8-kach gaźniki. Może warto by było zamotać i zamienić gaźnik muscela do GAZa (BRDMa) tudzież odwrotnie.
Powszechnie wiadomo że można w ten sposób zmniejszyć spalanie i inne parametry, o których konstruktorzy czasem zapominają
Ale tu chyba wchodzi w grę zamiana ruskiego na muscelowski gaźnik bo poczciwe ARO jeździ zasilany prze dwugardzielowego Webera. A to raczej dobry sprzęt.
W każdym razie jest kolejny zamiennik, który mozna dopisać do listy... do listy którą mam ze stronki od Wilka i muszę do niej dopisać trochę pozycji.
Obudowa skrzyni muscela jest istotnie lekka, wagą nadrabiają trochę masywne zemby. Przekładnie w muscelu są niemalże czołgowe, a brak reduktora sprawia że prosta jak cep konstrukcja jest nie zawodna. Czasem reduktora brakuje, ale wszystko ma swoje zady i walety.
Ostatnio dowiedziałem się że kolektor dolotowy muscela jest identyczny (i tu uwaga! nie wiem czy podam odpowiedni model gaza) jak w GAZie 53. Jest tam silniczek V8, ten sam co BRDM-2. Ten blok właśnie jest wykonanty z aluminium kolektory zresztą też(bo są tam dwie sztuki). Idąc tym tropem, termostat jest też zapewne identyko. Teraz niech ktoś mądry mi powie jakie są w tych V8-kach gaźniki. Może warto by było zamotać i zamienić gaźnik muscela do GAZa (BRDMa) tudzież odwrotnie.
Powszechnie wiadomo że można w ten sposób zmniejszyć spalanie i inne parametry, o których konstruktorzy czasem zapominają

W każdym razie jest kolejny zamiennik, który mozna dopisać do listy... do listy którą mam ze stronki od Wilka i muszę do niej dopisać trochę pozycji.
Obudowa skrzyni muscela jest istotnie lekka, wagą nadrabiają trochę masywne zemby. Przekładnie w muscelu są niemalże czołgowe, a brak reduktora sprawia że prosta jak cep konstrukcja jest nie zawodna. Czasem reduktora brakuje, ale wszystko ma swoje zady i walety.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości