Strona 1 z 1

czy ktoś wie

: śr gru 21, 2005 12:45 pm
autor: molo
witam chciałem zapytać czy może ktoś wie gdzie idzie kupić uszczelniacze do cylinderków hamulcowych od aro muscel ?? chciał bym mieć oryginały bo jak przerobić na żuka to wiem !! jakby ktoś miał jakieś adresy lub numery telefonów będe wdzięczny :D pozdrawiam

: śr gru 21, 2005 2:17 pm
autor: STAS
to jest enigma, nikt ci nie powie. Ja też chciałem zakupić reperaturki, ale okryte jest to wszystko zmową milczenia. Nikt nic nie wie...

: śr gru 21, 2005 10:26 pm
autor: molo
a co tam założyłeś zamiast oryginału?

Re: czy ktoś wie

: śr gru 21, 2005 10:53 pm
autor: CZOBIK
molo pisze:witam chciałem zapytać czy może ktoś wie gdzie idzie kupić uszczelniacze do cylinderków hamulcowych od aro muscel ?? chciał bym mieć oryginały bo jak przerobić na żuka to wiem !! jakby ktoś miał jakieś adresy lub numery telefonów będe wdzięczny :D pozdrawiam
Ja zakładałem od UAZ`a,tylko nie wiem czy ja mam oryginalne muscelowskie cylinderki :o ,bo może ktoś wcześniej wsadził UAZ`a.Radzę jednak sprawdzić bo np.do pompy hamulcowej,którą raczej mam oryginał pasi zestaw naprawczy od w/w.

Re: czy ktoś wie

: śr gru 21, 2005 11:08 pm
autor: Bogdan 4x4
molo pisze:witam chciałem zapytać czy może ktoś wie gdzie idzie kupić uszczelniacze do cylinderków hamulcowych od aro muscel ?? chciał bym mieć oryginały bo jak przerobić na żuka to wiem !! jakby ktoś miał jakieś adresy lub numery telefonów będe wdzięczny :D pozdrawiam
looknij na giełdę (ostatnie dwa tygodnie) - były

: śr gru 21, 2005 11:14 pm
autor: Wodnik
Nie wiem jakie są cylinderki w Muscelu z tyłu ale moge pokazać jak wygladają w Aro 243d (ma dwa pojedyńcze cylinderki z przodu i jeden podwójny z tyłu). Mogę przesłać fotki na priva i możesz porównać. Fajnie gdyby ktoś miał możliwość wklejanie je na tej stronie to dajcie znać i też prześle- wszyscy by sie wtedy nagapili :o
Uszczelki do cylinderek kupiłem od importera nowych aro czyli od Dammis Motor Poland w Wawie- 022 843 1441 wew 136. Chyba dałem około 30 - 40 zeta za pudełeczko - jedno na każde koło.

: czw gru 22, 2005 8:18 pm
autor: lester461
muscel ma identyczne cylinderki jak uaz - tył ! sprawdzone na 100%

: czw gru 22, 2005 10:22 pm
autor: Miskiller
Wodnik pisze:Fajnie gdyby ktoś miał możliwość wklejanie je na tej stronie to dajcie znać
dawaj do mnie to wkleje to foto

przod:

Obrazek

tyl:

Obrazek

: ndz gru 25, 2005 11:28 am
autor: Kaktus
ja mam założone w Muscelu od Syrenki przód tył Żuk pasują bez przeróbek z wyglądu są identyczne tył i przód ale tłoczki mają średnicę 32 przód 28 tył pasują gumki od żuka ale moje stare Muscelowe też mają iedntyczne tłoczki więc gumki żukowskie pasują chyba że ktoś wymienił same tłoczki :)

: ndz gru 25, 2005 11:40 am
autor: STAS
Dobra, a teraz pojawia się kluczowe pytanie: Gdzie kupić reperaturki do żuka i syrenki??

A propos: ja mam tył i przód od syrenki. No i muszę stwierdzić że średnica jest za duża, bo pompa nie wyrabia- ma za mała wydajność i głęboko hamuje :roll:

: ndz gru 25, 2005 11:45 am
autor: lester461
Zgadza sie przód syreny , chyba tył Warszawy i tylko stary żuk - jeszcze na pompie jednostopniowej , i oczywiscie gaz 69 i tył uaza - to wszystko to samo bo komunistyczny system niewiele wymyslał i dlatego mimo ze muscela nie produkuja już od 30 lat mozna kupic niektóre części nowe - cylinderki , szczęki hamulcowe ale tylko na przod - uaz !

: ndz gru 25, 2005 12:31 pm
autor: Kaktus
opaopa ?? to jaka masz pompę chyba oryginalną albo martwą bo na żukowskiej nowej powinno być OK żuk nowszy i stary ma takie same średnice cylinderków tylko po dwa ale małe z przodu wydajność płynu powinna być taka sama wiec pompy powinny pasować zresztą muscelowa też jak tłoczki są takie same ??
cylinderki od syrenki miał mój znajomy nowe kilka wywali na złom :cry: w sklepach już nie ma a ja swoje ożywiłem pożyczyłem przystawkę do szlifowania taka jak do cylindrów tylko mini po 30 min i było OK ale gdzie ją kupić nie wiem

można jeszcze 28 dostępne przetoczyć na 32 ale musisz mięć w miarę dobre tłoczki z tych kilku co widziałem były dobre tylko cylinderki rudy zjadł

: ndz gru 25, 2005 6:01 pm
autor: STAS
Mało precyzyjnie napisałem i pojawiły się pewne nieścisłości.
Mam założone na cztery koła przednie cylinderki od syreny. Więc to jest mieszanka raczej nigdzie nie stosowana. W syrenie też były jednostopniowe pompy, takie same z resztą jak muscel, uaz, zuk, wawa i nysa. Ale tam wszystko dawało radę, bo syrena ma z tyłu mniejszą średnicę cylinderka. Muscel miał cztery cylinderki o mniejszej średnicy(chyba 28) niź przód syreny(jak mniemam 32) i też dawało radę. Tak samo było podejrzewam w innych pojazdach. Ale nigdzie nie było 4 dużych cylinderków(32) jak u mnie.
Pompę mam orginalną jednostopniową, nówka sztuka. I chyba tylko dlatego jak depnę po heblach to blokuję koła. Ale przy delikatnym hamowaniu, czuję że jest za mało płynu. Jak wcisnę drugi raz, jest już okej.

Więc ostatecznie wnioskuję, że cylinderki jakie były w muscelu (4 sztuki jednakowe) były stosowane na tyle w uazie tak? bo na przodzie w uazie były dwa pojedyncze. wyprowadźcie mnie prosze z błędu jeżeli jest inaczej?

Przy okazji wspomnę ze jeżeli ktoś z was ma jakieś części do syrenki, to ja posiadam taki pojazd i chętnie przyjmuję kazdą ilość szpargałów z syrenką związanych.

: wt gru 27, 2005 7:23 pm
autor: Kaktus
Jak dla mnie wszystkie cztery 32 to masz źle bo koła tylne będą się blokować a przód będzie słabo hamował poza tym może to tłumaczyć słabą wydajność pompy
Znalazłem przykładowe dane testowe hamulców Fiat 126p:
Koła przednie siła hamowania 1kN (przy nacisku na pedał 150 N)
Koła tylne siła hamowania 1kN(przy nacisku na pedał 350 N)

Teraz jestem pewny masz źle jak z tego wynika aby koła tylne zahamowały z siłą przednich trzeba użyć ponad dwa razy większej siły na pedał hamulca (próby na stanowisku rolkowym)

: wt gru 27, 2005 9:57 pm
autor: STAS
:)
dzięki za zaangażowanie w temat. Ale ja jestem świadom tego że mam źle zrobione hamulce, w końcu z premedytacją założyłem cztery identyczne cylinderki. A zrobiłem to tylko dlatego że takie miałem pod ręką i nie wymagało to przeróbek.
Więc dzielę się swoją opinią eksploatacyjną że można tak zrobić, ale nie robi to najlepiej.
hehe, pod moimi hamulcami umieszczam napis: "Nie róbcie tego w domu" 8)

: wt gru 27, 2005 10:08 pm
autor: czesław&jarząbek
wołga, warszawa, żuk stary typ
i uwaga: wózki widłowe suchedniów np ww1213
jak miałem muscela to kupowałem cylinderki w sklepach z częściami do widlaków
produkował je fsm

: śr gru 28, 2005 9:22 am
autor: klon
ja znam człowieka, który ma w sklepie co jakis czas zestwy naprawcze do żuknesów stary typ i nowy, syrenek i do warszawy taki zestw ostatnio też mnie uratował np. zestw do pompy jednowtopniowej zawiera dwie gumki 32 mm ale bez zaworka tego ze sprężynką, do tłoczków tez są po dwie gumki w zestawie i kapturki wewnętrzne i zatyczka na odpowietrznik.

: śr gru 28, 2005 12:49 pm
autor: Zbowid
można dostać w lublinie od gościa i w sklepie. Namiary mogę podac na pv.

: śr gru 28, 2005 6:48 pm
autor: STAS
to ja poproszę te namiary.

A tak w przypływie dobrych rad 8)
Mam problem z którym nie mogę dojść do ładu już ponad rok.
Gdyby ktoś mi powiedział jaki opór ma czujnik temperatury w muscelu i jak go podłączyć do tego cholernego zegara...
z góry podziękowuję

: śr gru 28, 2005 7:19 pm
autor: MarekG21
witam! tył uaz tak jak juz kolega napisał a przód syrenka !! pozdro

: pn sty 09, 2006 9:36 pm
autor: molo
to jak założę wszystkie cztery cylinderki z żuka i do tego 2stopniową pompę z forda to będzie grało ??