sprzegiełka manualne

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
tymon4x4
Posty: 533
Rejestracja: czw sie 04, 2005 12:50 pm
Lokalizacja: Pogorzałe

sprzegiełka manualne

Post autor: tymon4x4 » pt kwie 14, 2006 7:26 am

czy da się wmotac do mostu muscela sprzegiełka manualne ?
Bo ja myślałem o uazowych wtedy piaste koła można założyć od uaza bo uaz i muscel ma takie same łozyska i rozstaw otworów na sprzegiełka by sie zgadzał ale co z reszta czyli frez półosi ?????
UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » pt kwie 14, 2006 1:43 pm

z tego co pamietam to tu własnie cały problem leży - ten frez...

Awatar użytkownika
M-461
 
 
Posty: 241
Rejestracja: wt sty 13, 2004 11:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: M-461 » śr kwie 19, 2006 9:10 pm

Frez jest większy i otwory w sprzegiełku też nie pasują ale to najmniejszy problem. Największy problem z frezem ja chciałem zdjąć trochę z zewnątrz i pobłębić w środku ale nikt nie chce mi tego zrobić więc się narazie poddałem.

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » śr kwie 19, 2006 11:08 pm

a z aro by nie pasowały ??

:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
M-461
 
 
Posty: 241
Rejestracja: wt sty 13, 2004 11:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: M-461 » czw kwie 20, 2006 10:17 pm

Ja nie sprawdzałem, nie mam dojścia do arowskich sprzegiełek

Bubu
Posty: 403
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 10:10 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl

Post autor: Bubu » pt kwie 21, 2006 12:07 am

Wtrącę się do "nieswojego" działu :) :
A nie próbowaliście wymienić półosi na uazowe? Pewnie całe nie pasują... A przeguby są inne?

"frez, frez, frez"- to się wielowypust nazywa a nie frez. Frez to jest narzędzie. To tak jakby na otwór mówić wiertło.
"Leśny potwór."

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » pt kwie 21, 2006 7:25 am

nie wime, czy opłaca sie mieć sprzęgiełka kosztem utraty oryginalnych półosi lub przegubów, jakby jeszcze nowe uazowe zwrotnica zapodać - to by niezłe juz mogło być (bo jak wiadomo te sworzenie nieszczęsne muscelowe)...

A z wielowypustem (tudzież wielowpustem) masz rację.

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pt kwie 21, 2006 8:30 am

Pytałem o Aro, bo do arowskich sa produkowane AWM ...


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Koro
Posty: 1620
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:02 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Koro » pt kwie 21, 2006 9:13 am

Mag69 pisze:Pytałem o Aro, bo do arowskich sa produkowane AWM ...

:)21
są nawt dwa rodzaje AVM 411 i AVM415
a wymiana półosi na uazowskie to pomysł hmmmm.... chybiony 8)

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pt kwie 21, 2006 9:48 am

ale ...
Aro 10 -411
Aro 240,243 -415

:)21
LJ 70

Bubu
Posty: 403
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 10:10 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl

Post autor: Bubu » sob kwie 22, 2006 2:46 pm

wymiana półosi na uazowskie to pomysł hmmmm.... chybiony
Dlaczego?
nowe uazowe zwrotnica zapodać - to by niezłe juz mogło być (bo jak wiadomo te sworzenie nieszczęsne muscelowe)...
No właśnie. Tylko niewiele wtedy już z Muscelowego mostu zostanie.
"Leśny potwór."

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » sob kwie 22, 2006 3:30 pm

zostanie to co najlepsze - bebech i obudowa cała z blachy !!!!!

Bubu
Posty: 403
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 10:10 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl

Post autor: Bubu » ndz kwie 23, 2006 1:47 am

No, to dobrze.:)
tylko mówisz, że korpus jest cały z blachy stalowej? Eee, raczej pokrywa z blachy a korpus z żeliwa. Zresztą nie wiem, dawno nie widziałem z bliska mostu Muscela, ale technologicznie rzecz biorąc to ciężko by było taki korpus ze stali wykonać.
"Leśny potwór."

Bubu
Posty: 403
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 10:10 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl

Post autor: Bubu » ndz kwie 23, 2006 1:49 am

No, to dobrze.:)
Pytanie tylko czy długości półosi są odpowiednie (po odwróceniu stron) i czy wielowypusty pasują, lub czy kułaki przegubów są takie same. Raczej nie.

Mówisz, że korpus jest cały z blachy stalowej? Eee, raczej pokrywa z blachy a korpus z żeliwa. Zresztą nie wiem, dawno nie widziałem z bliska mostu Muscela, ale technologicznie rzecz biorąc to ciężko by było taki korpus ze stali wykonać.

O kurcze, wysłałem 2 razy, sorry.
"Leśny potwór."

Awatar użytkownika
toldi
 
 
Posty: 192
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 3:30 pm
Lokalizacja: nowy dwor gd,koscierzyna

Post autor: toldi » ndz kwie 23, 2006 9:05 am

Bubu pisze:No, to dobrze.:)
Pytanie tylko czy długości półosi są odpowiednie (po odwróceniu stron) i czy wielowypusty pasują, lub czy kułaki przegubów są takie same. Raczej nie.

Mówisz, że korpus jest cały z blachy stalowej? Eee, raczej pokrywa z blachy a korpus z żeliwa. Zresztą nie wiem, dawno nie widziałem z bliska mostu Muscela, ale technologicznie rzecz biorąc to ciężko by było taki korpus ze stali wykonać.

O kurcze, wysłałem 2 razy, sorry.
powiedzialby raczej,ze technologicznie to nic prostrzego :wink: , kilka wytloczek plus gniazda lozysk a wszystko zlozone do kupy i pospawane :P a jesli chodzi o polosie to moim zdaniem najwazniejszy wielowypust od strony dyfra i dlugosc polosi plus-minus pare milimetrow. zreszta uaz i tak ma polos mniejszej srednicy i dupa...tulejki,simmeringi mozna zmienic ale co z dyfrem?satelity zmieniac ?? moze lepiej ktos sprawdzi od aro,tez bym chetnie doposazyl sobie muscela a nie mam mozliwosci porownac...

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » ndz kwie 23, 2006 9:24 am

od aro to raczej nie dopasujesz bo on w kkońcu nie ma sztywnego mostu z przodu.... :-)

Bubu
Posty: 403
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 10:10 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl

Post autor: Bubu » ndz kwie 23, 2006 9:29 am

powiedzialby raczej,ze technologicznie to nic prostrzego :wink:, kilka wytloczek plus gniazda lozysk a wszystko zlozone do kupy i pospawane
Halo, halo, to nie tak łatwo raczej, pochwy półosi-proste:rury z kołnierzem, korpus przekładni głównej: skomplikowana wytłoczka (+ gniazda łożysk), +wszystko pospawane/zgrzane razem. W porównaniu do odlewu żeliwnego gdzie poza samym odlewaniem, mamy skrawanie tylko powierzchni roboczych tj. gniazd łożysk, krawędzi połówek mostu lub krawędzi otworu rewizyjnego etc, tu jest sporo skrawania i obróbki plastycznej. Czyli nakład czasu i pracy większy. Tak sobie myślę, ale może się mylę.

Zresztą nieważne:
a jesli chodzi o polosie to moim zdaniem najwazniejszy wielowypust od strony dyfra i dlugosc polosi plus-minus pare milimetrow.
:)2 w pełni się zgadzam
zreszta uaz i tak ma polos mniejszej i dupa...tulejki,simmeringi mozna zmienic ale co z dyfrem?satelity zmieniac ?? moze lepiej ktos sprawdzi od aro,tez bym chetnie doposazyl sobie muscela a nie mam mozliwosci porownac...

jeśli średnica półosi Uaza jest mniejsza, jak piszesz, to bania, bo jak Bury właśnie napisał, Aro ma zawieszenie niezależne z przodu...
"Leśny potwór."

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » ndz kwie 23, 2006 9:52 am

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

kilka fotek muscelowego mostu :)21

Awatar użytkownika
toldi
 
 
Posty: 192
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 3:30 pm
Lokalizacja: nowy dwor gd,koscierzyna

Post autor: toldi » ndz kwie 23, 2006 9:56 am

muscel ma pochwy tloczne a nie rurowe i jego obudowa sklada sie z: dwoch polowek tloczonych z blachy, okraglego dekla na srodku, dwoch pierscieni na koncowkach do przykrecenia zwrotnic (tarcz kotwicznych na tyle) i jednego duzego pierscienia do ktorego mocuje sie dyfer z obuduwa zeliwna...wszystkie elementy mocuje sie w przyzadzie spawalniczym i tyle :wink: a tak w ogole to ktos chyba nie zrozumial tematu rozmowy; co niezalezne zawieszenie ma wspolnego ze sprzegielkiem ktore znajduje sie na piascie ?? !!

Awatar użytkownika
toldi
 
 
Posty: 192
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 3:30 pm
Lokalizacja: nowy dwor gd,koscierzyna

Post autor: toldi » ndz kwie 23, 2006 9:57 am

no wlasnie,zdjecia mowia wiecej niz moje wypociny :wink:

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » ndz kwie 23, 2006 10:13 am

nie chodzilo o sprzęgiełka w niezaleznym zawieszeniu tylko tak to było sformułowane, jakby chodziło o półośki...

nieważne.


Może od aro 240 sprzęgiełka podejdą, ale jak patrzyłem na fotki to tam są bardzo długie te sprzęgiełka, a dekielek musclea jast króciutki... nie wiem, może ktoś to sprawdzi doświadczalnie ;-)

Bubu
Posty: 403
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 10:10 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl

Post autor: Bubu » ndz kwie 23, 2006 10:17 am

muscel ma pochwy tloczne a nie rurowe i jego obudowa sklada sie z: dwoch polowek tloczonych z blachy, okraglego dekla na srodku, dwoch pierscieni na koncowkach do przykrecenia zwrotnic (tarcz kotwicznych na tyle) i jednego duzego pierscienia do ktorego mocuje sie dyfer z obuduwa zeliwna...wszystkie elementy mocuje sie w przyzadzie spawalniczym i tyle
:)2 Okej, dzięki za rozjaśnienie sprawy.
Wygląda to ciekawie i widzę, że również większość drobnych elementów jest różna od mostów typu Gaz-21, Gaz-69, Uaz etc.
a tak w ogole to ktos chyba nie zrozumial tematu rozmowy; co niezalezne zawieszenie ma wspolnego ze sprzegielkiem ktore znajduje sie na piascie
Ze sprzęgiełkiem, to niewiele, ale z półosiami, to już tak, a o tym też była mowa.
Zresztą ktoś na początku rzucił coś o sprzęgiełku z Aro, a potem wątek sie urwał, może ono pasuje?
"Leśny potwór."

Awatar użytkownika
toldi
 
 
Posty: 192
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 3:30 pm
Lokalizacja: nowy dwor gd,koscierzyna

Post autor: toldi » ndz kwie 23, 2006 10:17 am

popatrzcie tutaj www.rajdy4x4.pl/sklep/produkt/37/338.html
jesli dobrze widze to wielowpust jest bardzo drobny, wiec wszystko jasne-od aro nie przypasi :(

Bubu
Posty: 403
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 10:10 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl

Post autor: Bubu » ndz kwie 23, 2006 10:21 am

toldi pisze:popatrzcie tutaj www.rajdy4x4.pl/sklep/produkt/37/338.html
jesli dobrze widze to wielowpust jest bardzo drobny, wiec wszystko jasne-od aro nie przypasi :(
Niestety na to wygląda, trzeba by jeszcze raz na chłodno przemyśleć sprawę...

Ale, na stronie tych sprzęgiełek jest napisane:
Dane techniczne:
Samochód : Aro Ischia.
Roczniki: po 1981r.
Rowki: 22 śruby: 6
P.C.D. (mm) : 99,00.
Typ : manualne
Gwarancja 12 miesięcy.
W komplecie 2szt..

Czyli może wcześniej była inna piasta albo wielowypust?
Ostatnio zmieniony ndz kwie 23, 2006 10:23 am przez Bubu, łącznie zmieniany 1 raz.
"Leśny potwór."

Awatar użytkownika
toldi
 
 
Posty: 192
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 3:30 pm
Lokalizacja: nowy dwor gd,koscierzyna

Post autor: toldi » ndz kwie 23, 2006 10:22 am

ale ale, przejrzalem cala oferte i na kazdym zdjeciu sa te same sprzegielka :evil: :evil: ...tak wiec wracamy do punktu wyjscia.. :-?
no wlasnie 22 rowki..w aro jest tyle,co w uazie (8?)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości