Koła UAZa w Muscelu

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Koła UAZa w Muscelu

Post autor: STAS » pn paź 09, 2006 6:03 pm

Pisałem już w dziale OPONY, ale zobaczymy co mi tu poradzicie.
Oczywiście temat nie po raz pierwszy wałkowany, ale i nie wyjaśniony do końca.
Wiadomo że do Muscela nie da się założyć kół od UAZa, właściwie żadnych kół się nie da założyć, bo z tyłu amory a z przodu drążki.
Teraz jest kilka opcji:
1. Dystanse.
Koszt dystansów, zdejmowanie wszystkich piast :o żeby założyć dłuższe szpilki itd itp.
2. Gięcie drążków.
Układ kierowniczy działa po trapezie, jakiś inżynier to policzył i tak ma być. Jak zacznę kombinować to przy zkręcaniu mogło by nie być zbierzności.
3. Obracanie felg.
Ładnie pięknie, ale zacząłem czytać i chłopy w dziale FELGI straszą że oś obrotu koła się przesunie i koło będzie się skręcało po łuku a nie w miejscu. Wiążą się z tym różne nieprzyjemności w postaci wyrywania kierownicy z rąk, a samochód jedzie gdzie chce. Przy dystansach problem powinien być ten sam bo ta sama zasada.

Co wy na to? Jak to w praktyce wygląda? Bo ja już zgłupiałem a chcę zrobić to w miarę porządnie. Jak już kasę wydawać to tak żeby nie pozabijać ludzi.
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
Mart
Posty: 306
Rejestracja: czw paź 07, 2004 7:33 pm
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Kontaktowanie:

Post autor: Mart » pn paź 09, 2006 6:54 pm

witam,
jak mojego Muscla brałem to stał na felgach 15" od Nivy, a Niwa ma baaardzo schowane felgi, z przodu nieźle darło po drążku a z tyłu nie było amorów. Felgi Uaza maja "normalne" odstawienie powinno być w miarę dobrze, znajomy jeździ na takich felach i tylko przy duzych wykżyrzach ocierają o tylne amory
motanie...

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn paź 09, 2006 7:30 pm

da się...
z przodu się wąs na gorąco podginało żeby z kołem nie kolidował, a z tyłu przy odrobinie dobrej woli i użyciu kontówki też dawało radę.
dystanse robiliśmy roztaczając stare bębny hamulcowe. wycinało się z nich pierścienie z otworami pod szpilki. w zależności od wykonania bębna dawało to 5-7mm. na auto potrzeba było 8 starych bębnów...
długość szpilki była wystarczająca żeby koło złapać.
#noichuj

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » pn paź 09, 2006 9:37 pm

Tak, ja wiem jak to wszystko zrobić.
Ale chodzi mi o końcowy efekt podczas eksploatacji.
Problem tkwi w tym przodzie, że koła nie będą się obracały w miejscu tylko po łuku.
Najlepiej niech się wypowie ktoś, kto ma obrucone felgi bo to chyba daje największe przesunięcie osi obrotu.
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Post autor: Wilku » pn paź 09, 2006 11:00 pm

Sojera Muscel jezdzi juz ładnych pare lat na odwróconych felgach od uaza i nic dziwnego sie nie dzieje. Znoszą duze predkosci i nieregulaminowe traktowanie. Ja tez mam odwrócone felgi od uaza. Przezyly jeden rajd. Mam nadzieje ze jeszcze dlugo posluza.


Pzdr, W

Awatar użytkownika
M-461
 
 
Posty: 241
Rejestracja: wt sty 13, 2004 11:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: M-461 » wt paź 10, 2006 9:29 pm

Ja mam założone odwrócone felgi od Hookera, a na nie wciśnięte oponki 31x10,5. Cały komplet spisuje się dobrze bez względu no to czy jadę po czarnym, czy w terenie. Nic nie bije na boki nawet przy większych prędkościach

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » wt paź 10, 2006 11:24 pm

i o takie opinie mi chodziło :)2
dzięki, biorę się więc za obracanie felg.

No chyba że ktoś ma takie zbędne, to się chętnie zamienię albo przejmę na jakichś innych warunkach :wink: (co by nie było że to jest ogłoszenie)
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
Plaskacz
 
 
Posty: 139
Rejestracja: śr paź 12, 2005 5:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Plaskacz » śr paź 11, 2006 1:05 pm

U mnie muscel jest postawiony na felgach od patrola które są poszeżane na zewnątrz co dało okolo 25cm większy rostaw i jest wszystko wporządku :)21
Obrazek
Obrazek
Muscell 2,4 v6. Pajero full orginał jak na razie :P

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » pt paź 13, 2006 10:06 am

Tyle było mowy o różnych patentach i w końcu wykalkulowałem, że korzystnie finansowo i bezpieczniej będzie kupić Mangelsy.
No i tu się pojawia problem...
Gdzie tego szukać? Bo na giedzie rajdy4x4 nie ma, na allegro nie ma. Może w jakiejś off-roadowej gazecie co?
Pomóżcie, bo trochę czas mnie goni. Rajd się zbliża a Muscel stoi na slickach...
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

zax

Post autor: zax » pt paź 13, 2006 10:29 am

Ile kasy chcesz kasy na to przeznaczyć? To mają być nówki czy używane?

Spróbuj tu:

http://www.tomson.com.pl/x_C_I__P_20210218.html

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » pt paź 13, 2006 11:10 am

zax, ja cię bardzo proszę...
ty chyba oszalałeś jak myślisz że ja chcę podwoić wartość mojego muscela.
Mają być najtańśze !! używki zapyziałe, zardzewiałe!!
Tyle co oni tam za jedną chcą, to ja chcę wydać na 4, no może trochę więcej...
Po za tym dałeś link do felgi na 6 śrub. Ja umiem znaleźć w intrnecie sklepy z felgami, jest tego więcej niż samych felg.
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

zax

Post autor: zax » pt paź 13, 2006 1:23 pm

opaopa pisze:dałeś link do felgi na 6 śrub
Akurat to był porzadny sklep i był wybór 15" i 16" oraz kilka wersji rozstawów śrub i szerokości dla 15" :)2
(Aha... zapomniałem że Ty potrzebujesz 16" :roll: )

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » pt paź 13, 2006 2:31 pm

potrzebuję 15''
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
M-461
 
 
Posty: 241
Rejestracja: wt sty 13, 2004 11:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: M-461 » pt paź 13, 2006 10:49 pm

To może zrób tak jak ja.Kupiłem zapyziałe, zardzewiałe felgi od honka i je odwróciłem, oczywiście nie sam ale za rozsądną cenę. Wywaliłem pięset zyla za wszystko, malunek zrobiłem sam

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » sob paź 14, 2006 7:23 pm

właśnie o to chodzi, że ja chcę uniknąć odwracania felg. Bo po kiego man to robić? Odwracanie to koszty. A po za tym ja mam felgi UAZowskie i mógł bym sobie je odwróćić. Ale ja wolę je sprzedać i kupić normalne felgi z większym offsetem.
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

zax

Post autor: zax » sob paź 14, 2006 9:05 pm

Jak szerokie opony na to chcesz upchnąć?
Felgi 15" z honkera (produkcja lublin) powinny być ok...
Idealnie lezy opona 215/90/15.
Może warto sięza takimi felgami rozejrzeć?

Awatar użytkownika
M-461
 
 
Posty: 241
Rejestracja: wt sty 13, 2004 11:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: M-461 » sob paź 14, 2006 9:41 pm

przy honkerowskich felgach, szeroka opona będzie obcierać o amortyzatory

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » ndz paź 15, 2006 4:45 pm

Tu nie będzie bardzo szerokiej opony. Opona UAZa jest dość wąska.
A jaki offset mają felgi honkera?
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
Plaskacz
 
 
Posty: 139
Rejestracja: śr paź 12, 2005 5:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Plaskacz » ndz paź 15, 2006 8:22 pm

umnie musiałem wyciąć amortyzatory z tyłu i zapodać je od środka bo nie było możliwości nawet żukowskich felg zapodać
Muscell 2,4 v6. Pajero full orginał jak na razie :P

lester461
 
 
Posty: 160
Rejestracja: śr gru 21, 2005 11:04 pm
Lokalizacja: okolice Oleśnicy

Post autor: lester461 » ndz paź 15, 2006 9:18 pm

bez problemu pasują felgi od tarpana rolnika i jak sa w dobrym stanie to naprawdę duzo zniosą ! ja mam na tyle bez odwracania felgi od uaza lekko przesunięty jeden amor bo obcierało , a na przodzie z tarpana rolnika i tak juz pomyka wiele lat i to działa .
był muscel MB2000- uaz Mb2600 jest-muscel perkins traktor w szybkim wydaniu :) i doszła vitara 8v

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości