wymiana przedniego wału i krzyzaków.

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
edward
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: wt mar 13, 2007 11:52 am
Lokalizacja: warszawa

wymiana przedniego wału i krzyzaków.

Post autor: edward » śr kwie 04, 2007 10:16 am

Poprosze o radę.Mechanik przegladajacy moje aro stwierdził konieczność wymiany 3 koncówek drązków , krzyzaków półosi i przedniego wału.
Ogladałem ten wał i ma niewielki luz na wieloklinie i czy warto wymieniac na nowy jak uzywany jest sporadycznie.
I moze ma ktos do sprzedania mechanizm kierownicy bo moim zdaniem on ma duzy luz.
Z góry dziekuję za pomoc.

lester461
 
 
Posty: 160
Rejestracja: śr gru 21, 2005 11:04 pm
Lokalizacja: okolice Oleśnicy

Post autor: lester461 » śr kwie 04, 2007 12:18 pm

nowy wal też ma niewielki luz , ja bym nie wymienial .
Niestety trwalość wałów w tych autach jest niewielka z porównaniem do zachodnich
był muscel MB2000- uaz Mb2600 jest-muscel perkins traktor w szybkim wydaniu :) i doszła vitara 8v

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

PRAWDA PRAWDA!!!

Post autor: Gabriel Tatoj » śr kwie 04, 2007 11:12 pm

Tak tak , zachodnie samochody mają wały bardzo dobre ,
a z kolei ceny powyższych bardzo ,,przystępne ", i dlatego
można zastosować do ARONA wał np; z UAZA ,jako element
pasujący , bez przerabiania zabieraków łączących.
O ile pamiętam w tym samochodzie jest 300 D z MESIA i być może , kardan ten już jest o innej długości niż oryginał .
Wał UAZA może się okazać częścią ,łatwiejszą do nabycia i tańszą .
Dorada kolegi ;lester461 jest słuszna , pod warunkiem niewielkiego
zużycia , ponieważ podczas jazdy na napędach (np zima ),
luźny wielowupust zwyczajnie łomocze ( np; noga z gazu , jazda przód tył ) i przyczynia się do częstrzej wymiany krzyżaków.
Słowo o samych krzyżakach .Na wały napędowe moą być ŻUKI,UAZY,
( pasują bez problemu ) , ale na półośki sugeruję oryginalne,
ponieważ są najmocniejszymi jakie znam , tam też występują
największe siły w układzie napędowym .
POZDRO DLA WSZYSTKICH :P

ps; Konrad.
Wyjmij kolumnę kierowniczą i odkręć pokrywkę łożyska rolkowego
sektora ( wieko górne kolumny z wystającą regulacją luzu ,kręcone na cztery śruby M-8 ) i zobaczysz co tam jest nie tak w środku.
Przed odkręceniem przekładni kierowniczej , trzeba odkręcić
nakrętkę ; M 22 x 1,5 (klucz 32 płaski ) , odkręcić przegub kierownicy
i zbić wąs kierowniczy. Być może wystarczy wymienić rolkę sektora
a nie całą kolumnę. Polska rolka ( z ŻUKA ) ma nr: 676701.
Możesz napisać jak będą postępy. :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość