kolejna przeróbka muscelu

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

Pierug 13
Posty: 340
Rejestracja: czw mar 24, 2005 3:29 pm
Lokalizacja: Tczew

kolejna przeróbka muscelu

Post autor: Pierug 13 » ndz cze 17, 2007 5:45 pm

Zamierzam założyć mosty od patrola k160 obrócić przedni most i założyć sprężyny.
Ale może tak od początku ujeżdżam muscela jakiś czas.
Jest to silnik mercedes 123 3,0 D reduktor gaz 66 wyciągarka mechaniczna od jakiegoś czasu koła 33,12,5 15R MT słabe.
Wszystko było by ok tylko że półosie padają .
A problem robi się wtedy gdy trzeba takie nabyć. Oczywiście w bdb stanie.

Wiedź może sedno sprawy czy ktoś z was motał coś takiego lub wie kto tym jeździ ??
~ 4x4 Tczew ~

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz cze 17, 2007 6:02 pm

kolejna przeróbka muscelu

a normalnie mówisz np:
-ten wał, czy ten wału?
albo:
-ten głąb, czy ten głąbu?
-tego głąba, czy tego głąbu?

:)21
#noichuj

Pierug 13
Posty: 340
Rejestracja: czw mar 24, 2005 3:29 pm
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Pierug 13 » ndz cze 17, 2007 6:25 pm

czesław&jarząbek pisze:kolejna przeróbka muscelu

a normalnie mówisz np:
-ten wał, czy ten wału?
albo:
-ten głąb, czy ten głąbu?
-tego głąba, czy tego głąbu?

:)21
Ja nie wiem większych problemów nie macie ??
~ 4x4 Tczew ~

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

DZIURA W CAŁYM!

Post autor: Gabriel Tatoj » ndz cze 17, 2007 6:59 pm

No tak już jest :wink: ale kolega jarząbek chyba forum pomylił ?? ?? ??

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » ndz cze 17, 2007 7:14 pm

kolega Jarząbek nie pomylił forum, tylko kolega Jarząbek tak ma :)21
Pierug, jak mogą ci półosie padać w muscelu? i to jeszcze na 300D?? nie ma takiej możliwości.
Sprawa numer kolejna: po kiego chcesz obracać mosty patrola? Weź se skołuj skrzynię z wyjściem na prawo i po problemie, takich jest dużo większy wybór niż z wyjściem na lewo.
a tak na marginesie, będziesz w Darłowie?
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Pierug 13
Posty: 340
Rejestracja: czw mar 24, 2005 3:29 pm
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Pierug 13 » ndz cze 17, 2007 7:32 pm

Cześć Staś ja już mam zamontowany z wyjściem na lewo , a nie mam dojścia do innego a most obrócić to nie aż tak dużo roboty jak zmieniać np. reduktor i wyjście na wyciągarkę.
A z Darłowem jeszcze nic nie wiem. :D
~ 4x4 Tczew ~

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » ndz cze 17, 2007 10:03 pm

No niby tak, ale ten skład który masz u siebie wcale nie jest idealny. Reduktor ciężki, wyciągarka też. Moze warto pomyśleć o czymś "subtelniejszym"?
A ingerowanie w most to już grząska sprawa... Ja zamierzam do mercedesa 300 dosztukować skrzynię biegów i redukcyjną od UAZ + obrócenie mostu i powiem szczerze że to obracanie mostu mi nie specjalnie leży. Precyzyjna robota, a nie wszystko można zrobić młotkiem :roll:
Ale nie chcę żeby z Muscela zrobił się "pług odśnieżny", samochód terenowy moim zdaniem powinien być atomowy i lekki. Trzeba znaleźć "złoty środek" i tu jest problem...
Mój muscel ma ważyć mniej niż 1,5 tony ze szpejem- taki mu postawiłem warunek, bo już widziałem co się dzieje z 3-tonowymi albo i jeszcze cięższymi patrolami i landkrowami. Jednym słowem- żenua.
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Pierug 13
Posty: 340
Rejestracja: czw mar 24, 2005 3:29 pm
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Pierug 13 » pn cze 18, 2007 7:55 am

Mój waży w tej chwili 1,8 t nie jest tak źle odpowiednie opony sposób jazdy i nie ma problemu. Jestem zadowolony z tego co teraz jest. :)2 Tylko te półosie nie wytrzymują mega wy krzyży. Wszystko razem ma wpływ na wytrzymałość tych półosi a zwłaszcza szarpanie innego auta nawet na kinetyku. A patrola są sprawdzone nie ma już problemów z mostami.
~ 4x4 Tczew ~

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » pn cze 18, 2007 9:53 am

1.8? Tragedii nie ma, tym bardziej że wyciągarka mechaniczna może zastąpić wiele innego szpeju :roll:
Ale coś mi z tymi półosiami nie pasuje... Masz duze koła? Moze łożyska szybko luzu dostają? Półosie w Muscelu są atomowe, jak to możliwe że tak padają?
Czesław! do tablicy :wink:
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Pierug 13
Posty: 340
Rejestracja: czw mar 24, 2005 3:29 pm
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Pierug 13 » pn cze 18, 2007 11:11 am

Ja został bym przy mostach muscala ale mam problem żeby dostać półoś w bdb stanie.
Po prostu nie chce mi się przebudowywać auta tak jak jest było by ok.
A znając życie zacznie się kosmost z tymi mostami.
~ 4x4 Tczew ~

Pierug 13
Posty: 340
Rejestracja: czw mar 24, 2005 3:29 pm
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Pierug 13 » pn cze 18, 2007 12:15 pm

Staś a masz jakiś namiar na na jakieś półosie. Albo może wiesz gdzie leżą. :D
~ 4x4 Tczew ~

Pierug 13
Posty: 340
Rejestracja: czw mar 24, 2005 3:29 pm
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Pierug 13 » pn cze 18, 2007 4:14 pm

Właśnie odpadło obracanie mostu.
Więdz pozostaje jeszcze reduktor od robura.
~ 4x4 Tczew ~

zax

Post autor: zax » pn cze 18, 2007 8:19 pm

A myślałes o tym, żeby dorwać reduktor od Aro? :roll:
Wyjście na prawo, niestety PTO nie ma do tego, ale też w sumie atomowy sprzęt...

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

REDUKTOR .

Post autor: Gabriel Tatoj » pn cze 18, 2007 10:43 pm

Witajcie !
Jeżeli ktoś chce się ,,pobawić " w MEGA-MOTACZA to reduktor z ARONA
jest adaptowalny i dosyć mocny a zarazem bardzo lekki .
Kiedyś prawie że zrobiłem coś takiego ale gostek miał słomiany zapał do
terenowania . Reduktor miał być dokręcony do oryginalnego tyłu skrzyni
biegów , odciętego od reszty korpusu , a więc tylko ściana tylna skrzyni
ARONA z gotową przylgnią do uszczelnienia wszystkiego i osadzenia
łożyska z zabierakiem . :o Oczywiście zdawczy wałek na przód PRAWY !!
Normalnie w ARO taki reduktor jest WIECZNY , a gdyby go tak jeszcze zalać jakimś dobrym olejem ?? ?? ??
Nic oczywiście KOLEDZY wam nie wciskam , ale to takie moje 5 groszy :)13 :)13 :)13

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn cze 18, 2007 10:47 pm

STAS pisze: Półosie w Muscelu są atomowe, jak to możliwe że tak padają?
Czesław! do tablicy :wink:
a znasz taki stary kawał o dwóch kulkach?
co to polak jedną zgubił a drugą zepsuł?
:)21
to nie półosie...to kultura techniczna użytkownika...
#noichuj

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

Jacy jesteśmy!

Post autor: Gabriel Tatoj » pn cze 18, 2007 10:59 pm

A kto widział tego polaka jak te kule popsuł i zgubił ?? ?? ??
No nikt chyba nie wątpi, że to kolega czesław naocznie :)20 :)20 :)20

Pierug 13
Posty: 340
Rejestracja: czw mar 24, 2005 3:29 pm
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Pierug 13 » wt cze 19, 2007 9:35 am

czesław&jarząbek pisze:
STAS pisze: Półosie w Muscelu są atomowe, jak to możliwe że tak padają?
Czesław! do tablicy :wink:
a znasz taki stary kawał o dwóch kulkach?
co to polak jedną zgubił a drugą zepsuł?
:)21
to nie półosie...to kultura techniczna użytkownika...
Nie wiem ale wydaj mi się że kolega po polu śmiga i po kałużach.
A teraz to już za dużo czesu kolega na forum spędza i polonistyką się zajmuje . Bo pierdołów się czepia.
Bo kultura użytkowania nie ma nic z tym wspólnego.
Zapraszam w nasze tereny. :D
~ 4x4 Tczew ~

Pierug 13
Posty: 340
Rejestracja: czw mar 24, 2005 3:29 pm
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Pierug 13 » wt cze 19, 2007 9:42 am

Staś a kombinowałeś podszlifować miejsca gdzie kulki pracują i zastąpić je większymi.
Bo u mnie to poprostu jest mocno powcieranew tych miejscach.
~ 4x4 Tczew ~

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » wt cze 19, 2007 6:17 pm

Ja zpółosiami nic nie robiłem, nigdy nie miałem problemu. Raz mi się tylko rozpruła zwrotnica od mrozu i się półoś po prostu rozpieła.
Na chwilę obecną namiarów na półosie nie mam. Wogóle wypadłem trochę z tematu polowania na części. Teraz kolega Rado na forum może wiedzieć więcej :wink: Wiem że Rado się kręci za częściami...
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » wt cze 19, 2007 6:20 pm

Pierug, a będziesz się pozbywał tego reduktora? Czy chcesz go obracać? :wink:
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Pierug 13
Posty: 340
Rejestracja: czw mar 24, 2005 3:29 pm
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Pierug 13 » wt cze 19, 2007 9:16 pm

Znalazłem kontakt na półosie.
A reduktor mam drugi na półce jak by co.
:)2 :D
~ 4x4 Tczew ~

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość