Strona 1 z 1
kolejna przeróbka muscelu
: ndz cze 17, 2007 5:45 pm
autor: Pierug 13
Zamierzam założyć mosty od patrola k160 obrócić przedni most i założyć sprężyny.
Ale może tak od początku ujeżdżam muscela jakiś czas.
Jest to silnik mercedes 123 3,0 D reduktor gaz 66 wyciągarka mechaniczna od jakiegoś czasu koła 33,12,5 15R MT słabe.
Wszystko było by ok tylko że półosie padają .
A problem robi się wtedy gdy trzeba takie nabyć. Oczywiście w bdb stanie.
Wiedź może sedno sprawy czy ktoś z was motał coś takiego lub wie kto tym jeździ

: ndz cze 17, 2007 6:02 pm
autor: czesław&jarząbek
kolejna przeróbka muscelu
a normalnie mówisz np:
-ten wał, czy ten wału?
albo:
-ten głąb, czy ten głąbu?
-tego głąba, czy tego głąbu?

: ndz cze 17, 2007 6:25 pm
autor: Pierug 13
czesław&jarząbek pisze:kolejna przeróbka muscelu
a normalnie mówisz np:
-ten wał, czy ten wału?
albo:
-ten głąb, czy ten głąbu?
-tego głąba, czy tego głąbu?

Ja nie wiem większych problemów nie macie

DZIURA W CAŁYM!
: ndz cze 17, 2007 6:59 pm
autor: Gabriel Tatoj
: ndz cze 17, 2007 7:14 pm
autor: STAS
kolega Jarząbek nie pomylił forum, tylko kolega Jarząbek tak ma
Pierug, jak mogą ci półosie padać w muscelu? i to jeszcze na 300D?? nie ma takiej możliwości.
Sprawa numer kolejna: po kiego chcesz obracać mosty patrola? Weź se skołuj skrzynię z wyjściem na prawo i po problemie, takich jest dużo większy wybór niż z wyjściem na lewo.
a tak na marginesie, będziesz w Darłowie?
: ndz cze 17, 2007 7:32 pm
autor: Pierug 13
Cześć Staś ja już mam zamontowany z wyjściem na lewo , a nie mam dojścia do innego a most obrócić to nie aż tak dużo roboty jak zmieniać np. reduktor i wyjście na wyciągarkę.
A z Darłowem jeszcze nic nie wiem.

: ndz cze 17, 2007 10:03 pm
autor: STAS
No niby tak, ale ten skład który masz u siebie wcale nie jest idealny. Reduktor ciężki, wyciągarka też. Moze warto pomyśleć o czymś "subtelniejszym"?
A ingerowanie w most to już grząska sprawa... Ja zamierzam do mercedesa 300 dosztukować skrzynię biegów i redukcyjną od UAZ + obrócenie mostu i powiem szczerze że to obracanie mostu mi nie specjalnie leży. Precyzyjna robota, a nie wszystko można zrobić młotkiem

Ale nie chcę żeby z Muscela zrobił się "pług odśnieżny", samochód terenowy moim zdaniem powinien być atomowy i lekki. Trzeba znaleźć "złoty środek" i tu jest problem...
Mój muscel ma ważyć mniej niż 1,5 tony ze szpejem- taki mu postawiłem warunek, bo już widziałem co się dzieje z 3-tonowymi albo i jeszcze cięższymi patrolami i landkrowami. Jednym słowem- żenua.
: pn cze 18, 2007 7:55 am
autor: Pierug 13
Mój waży w tej chwili 1,8 t nie jest tak źle odpowiednie opony sposób jazdy i nie ma problemu. Jestem zadowolony z tego co teraz jest.

Tylko te półosie nie wytrzymują mega wy krzyży. Wszystko razem ma wpływ na wytrzymałość tych półosi a zwłaszcza szarpanie innego auta nawet na kinetyku. A patrola są sprawdzone nie ma już problemów z mostami.
: pn cze 18, 2007 9:53 am
autor: STAS
1.8? Tragedii nie ma, tym bardziej że wyciągarka mechaniczna może zastąpić wiele innego szpeju
Ale coś mi z tymi półosiami nie pasuje... Masz duze koła? Moze łożyska szybko luzu dostają? Półosie w Muscelu są atomowe, jak to możliwe że tak padają?
Czesław! do tablicy

: pn cze 18, 2007 11:11 am
autor: Pierug 13
Ja został bym przy mostach muscala ale mam problem żeby dostać półoś w bdb stanie.
Po prostu nie chce mi się przebudowywać auta tak jak jest było by ok.
A znając życie zacznie się kosmost z tymi mostami.
: pn cze 18, 2007 12:15 pm
autor: Pierug 13
Staś a masz jakiś namiar na na jakieś półosie. Albo może wiesz gdzie leżą.

: pn cze 18, 2007 4:14 pm
autor: Pierug 13
Właśnie odpadło obracanie mostu.
Więdz pozostaje jeszcze reduktor od robura.
: pn cze 18, 2007 8:19 pm
autor: zax
A myślałes o tym, żeby dorwać reduktor od Aro?
Wyjście na prawo, niestety PTO nie ma do tego, ale też w sumie atomowy sprzęt...
REDUKTOR .
: pn cze 18, 2007 10:43 pm
autor: Gabriel Tatoj
Witajcie !
Jeżeli ktoś chce się ,,pobawić " w MEGA-MOTACZA to reduktor z ARONA
jest adaptowalny i dosyć mocny a zarazem bardzo lekki .
Kiedyś prawie że zrobiłem coś takiego ale gostek miał słomiany zapał do
terenowania . Reduktor miał być dokręcony do oryginalnego tyłu skrzyni
biegów , odciętego od reszty korpusu , a więc tylko ściana tylna skrzyni
ARONA z gotową przylgnią do uszczelnienia wszystkiego i osadzenia
łożyska z zabierakiem .

Oczywiście zdawczy wałek na przód PRAWY
Normalnie w ARO taki reduktor jest WIECZNY , a gdyby go tak jeszcze zalać jakimś dobrym olejem
Nic oczywiście KOLEDZY wam nie wciskam , ale to takie moje 5 groszy

: pn cze 18, 2007 10:47 pm
autor: czesław&jarząbek
STAS pisze: Półosie w Muscelu są atomowe, jak to możliwe że tak padają?
Czesław! do tablicy

a znasz taki stary kawał o dwóch kulkach?
co to polak jedną zgubił a drugą zepsuł?

to nie półosie...to kultura techniczna użytkownika...
Jacy jesteśmy!
: pn cze 18, 2007 10:59 pm
autor: Gabriel Tatoj
: wt cze 19, 2007 9:35 am
autor: Pierug 13
czesław&jarząbek pisze:STAS pisze: Półosie w Muscelu są atomowe, jak to możliwe że tak padają?
Czesław! do tablicy

a znasz taki stary kawał o dwóch kulkach?
co to polak jedną zgubił a drugą zepsuł?

to nie półosie...to kultura techniczna użytkownika...
Nie wiem ale wydaj mi się że kolega po polu śmiga i po kałużach.
A teraz to już za dużo czesu kolega na forum spędza i polonistyką się zajmuje . Bo pierdołów się czepia.
Bo kultura użytkowania nie ma nic z tym wspólnego.
Zapraszam w nasze tereny.

: wt cze 19, 2007 9:42 am
autor: Pierug 13
Staś a kombinowałeś podszlifować miejsca gdzie kulki pracują i zastąpić je większymi.
Bo u mnie to poprostu jest mocno powcieranew tych miejscach.
: wt cze 19, 2007 6:17 pm
autor: STAS
Ja zpółosiami nic nie robiłem, nigdy nie miałem problemu. Raz mi się tylko rozpruła zwrotnica od mrozu i się półoś po prostu rozpieła.
Na chwilę obecną namiarów na półosie nie mam. Wogóle wypadłem trochę z tematu polowania na części. Teraz kolega Rado na forum może wiedzieć więcej

Wiem że Rado się kręci za częściami...
: wt cze 19, 2007 6:20 pm
autor: STAS
Pierug, a będziesz się pozbywał tego reduktora? Czy chcesz go obracać?

: wt cze 19, 2007 9:16 pm
autor: Pierug 13
Znalazłem kontakt na półosie.
A reduktor mam drugi na półce jak by co.
