Pytanie od reduktor
Moderator: Misiek Bielsko
Pytanie od reduktor
Posiadam reduktor od aro, bez skrzyni, wygląda na całkiem niegłupi stan. Teraz pytania, wytrzymały jest w miarę? Czy bez problemu można sobie dorobić flanszę i połączyć z dowolną skrzynią czy problematyczny temat?
sraczyki
Re: Pytanie od reduktor
do czego,z jakim silnikiem , jakie mosty, jakie koła ...
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
- mucha25wroclaw
- jestem tu nowy...
- Posty: 91
- Rejestracja: pt sie 24, 2007 1:15 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Pytanie od reduktor
Z jakiego Aro
240
243
10,4
benzyna
diesel

240

243

10,4

benzyna

diesel

10,4
.
Wrazie W - dzwonić o przyzwoitych porach
787 5oo 085

Wrazie W - dzwonić o przyzwoitych porach

- Gabriel Tatoj
-
- Posty: 1147
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am
Re: Pytanie od reduktor
WITAJCIE
Reduktor z ARO serii 240 to bardzo dobry,lekki,bezproblemowy w eksploataci, pancerny i praktycznie bezobsługowy grat w układzie napędowym
Nie wiemy jakie masz możliwości, jakie zaplecze teoretyczne i wiedzę potrzebną do kojarzenia w całoś mniej lub bardziej egzotycznych podzespołów układów napędowych
Nie czepiam się, ale sam reduktor z ARO jest fabrycznie przygotowany do pracy w monobloku ze skrzynią biegów
. Można oczywiście zrobić bardzo wiele, ale to nie takie proste. Wałek zdawczy skrzyni biegów jest zakończony wielowypustem na którym osadzone jest koło zębate odpowiedzialne za napęd zwolniony naszego pojazdu i zarazem posiada ,,zapinkę" do łączenia z wałkiem zdawczym reduktora. A więc jest to zarazem pierwsze z sześciu kół reduktora.
Można wykorzystać część korpusu skrzyni biegów- jej tylną część do której dokręcony jest reduktor i dorobić odpowiedni łącznik-adapter podparty w łożysku spełniający rolę wałka zdawczego na który osadzimy nasze oryginalne koło zębate. Można też dorobić zupełnie nową płytę pośrednią która spełni rolą adaptera pomiędzy skrzynią biegów a reduktorem. Poza tym; nie każda skrzynia może być dobrym materiałem na ,,przytulanie" do niej jakichkolwiek płyt, reduktorów,adapterów itd.
Takie motanie wymaga zaplecza, a Ci którzy mają powyższe zaplecze powinni jednak posiadać niezbędną wiedzę do prowadzenia powyższych przeróbek
Pod tym tematem też jest o reduktorze (i nie tylko)
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=53&t=77094
POZDRAWAIM

Problem w doradzaniu polega na tym , że poszczególne podzepoły i zepoły tworzonego (narazie wirtualnie)układu przenoszącego napęd nie są pudełkiem z klockami LEGO, z których można ułożyć coś w dowolnej konfiguracji.s4e pisze:Posiadam reduktor od aro, bez skrzyni, wygląda na całkiem niegłupi stan. Teraz pytania, wytrzymały jest w miarę? Czy bez problemu można sobie dorobić flanszę i połączyć z dowolną skrzynią czy problematyczny temat?
Reduktor z ARO serii 240 to bardzo dobry,lekki,bezproblemowy w eksploataci, pancerny i praktycznie bezobsługowy grat w układzie napędowym

Nie wiemy jakie masz możliwości, jakie zaplecze teoretyczne i wiedzę potrzebną do kojarzenia w całoś mniej lub bardziej egzotycznych podzespołów układów napędowych


Nie czepiam się, ale sam reduktor z ARO jest fabrycznie przygotowany do pracy w monobloku ze skrzynią biegów


Można wykorzystać część korpusu skrzyni biegów- jej tylną część do której dokręcony jest reduktor i dorobić odpowiedni łącznik-adapter podparty w łożysku spełniający rolę wałka zdawczego na który osadzimy nasze oryginalne koło zębate. Można też dorobić zupełnie nową płytę pośrednią która spełni rolą adaptera pomiędzy skrzynią biegów a reduktorem. Poza tym; nie każda skrzynia może być dobrym materiałem na ,,przytulanie" do niej jakichkolwiek płyt, reduktorów,adapterów itd.
Takie motanie wymaga zaplecza, a Ci którzy mają powyższe zaplecze powinni jednak posiadać niezbędną wiedzę do prowadzenia powyższych przeróbek

Pod tym tematem też jest o reduktorze (i nie tylko)

POZDRAWAIM

- Gabriel Tatoj
-
- Posty: 1147
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am
Re: Pytanie od reduktor
No więc w tej chwili sam rduktor jest bezużyteczny, dla tego, że niema możliwości zapodać napędu na widoczne koło zębate- to którego kawałek widać z lewej strony. To koło odpowiada za napęd 4X4 . Jest potrzebna płyta pośrednia oraz wałek z osadzonym na nim kołem zdawczym łączącym mechanicznie skrzynię z tym reduktorem.


Re: Pytanie od reduktor
Tak, wiem to, rozszyfrowałem już ten temat. Z resztą jakiś czas temu odkręcałem od tego skrzynię. Powiedz, czy jest to ten "dobry" reduktor czy nie. Jeśli tak, to będę potrzebował do niego skrzynię lub tryb z wałkiem.
sraczyki
- Gabriel Tatoj
-
- Posty: 1147
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am
Re: Pytanie od reduktor
To ten dobry reduktors4e pisze:Tak, wiem to, rozszyfrowałem już ten temat. Z resztą jakiś czas temu odkręcałem od tego skrzynię. Powiedz, czy jest to ten "dobry" reduktor czy nie. Jeśli tak, to będę potrzebował do niego skrzynię lub tryb z wałkiem.

Dobrze się zastanów jak zrobisz jego połączenie ze skrzynią, żeby wszystko był w idealnej osi, w idealnej odległości i jeszcze razem zamocowane

- Gabriel Tatoj
-
- Posty: 1147
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am
Re: Pytanie od reduktor
To płyta pośrednia, koła zdawcze różnego typu -zależnie od typu reduktora i kompletny monoblok; skrzynia 5-ciobiegowa i reduktor AROs4e pisze:Gumowe sprzęgło




Tak robią profesjonaliści


Re: Pytanie od reduktor
Rozważę, muszę mieć na stole skrzynię od 2,9 żeby obadać jak wygląda temat takiego połączenia.
Póki co, poszukuję wiadomego trybu z wałkiem. Posiadasz?
Póki co, poszukuję wiadomego trybu z wałkiem. Posiadasz?
sraczyki
- Gabriel Tatoj
-
- Posty: 1147
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am
Re: Pytanie od reduktor
WITAJCIE NIEDZIELNIE
Małoprawdopodobe żebyś skrzynię z 2,9 dał rady połączyć w monoblok z reduktorem ARO
Pozwól , że i ja coś zapytam; gdzie jest skrzynia z ARO którą pozbawiłeś reduktora i dla czego nie możesz ją wykorzystać w motaniu przy zmocie

Wałek ze skrzyni ARO -zdawczy jest raczej nieprzydatny w całości i najlepiej jest dorobić taki krótki z frezem na omawiane koło, średnicą pod łożysko(czterobieżniowe serii 32) i wielowypust pod zabierak od zewnętrznej strony reduktora. Wszystko oczywiście zabudowane w płycie która zarazem będzie elementem montażowym- nośnym reduktora w ramie
Skrzynia z 2,9 jest stosunkowo krótka i myśłę, że połączenie jej z reduktorem krótkim wałkiem na krzyżakach powinno się powieść 

Posiadam , ale nie jestem przekonany czy jedno i drugie nie pójdzie na zmarnowanies4e pisze:Rozważę, muszę mieć na stole skrzynię od 2,9 żeby obadać jak wygląda temat takiego połączenia.
Póki co, poszukuję wiadomego trybu z wałkiem. Posiadasz?


Pozwól , że i ja coś zapytam; gdzie jest skrzynia z ARO którą pozbawiłeś reduktora i dla czego nie możesz ją wykorzystać w motaniu przy zmocie


Wałek ze skrzyni ARO -zdawczy jest raczej nieprzydatny w całości i najlepiej jest dorobić taki krótki z frezem na omawiane koło, średnicą pod łożysko(czterobieżniowe serii 32) i wielowypust pod zabierak od zewnętrznej strony reduktora. Wszystko oczywiście zabudowane w płycie która zarazem będzie elementem montażowym- nośnym reduktora w ramie


Re: Pytanie od reduktor
Ale przecież zapłacę za to, więc w czym problem, nawet jeśli się zmarnuje? Na razie kompletuję graty, myślałem o skrzyni automatycznej, a ta już taka krótka nie jest niestety. Skrzynia aro dawno temu zmieniła właściciela...
sraczyki
Re: Pytanie od reduktor
Polecam ten reduktor jest bardzo mocny mam z 2,9 efi forda całą skrzynię z 33" kołami zresztą któryś z czołowych zawodników miał ten reduktor z 5 litrowym 300 konnym BMW 

- michaswappa
- Posty: 302
- Rejestracja: śr lis 14, 2007 5:15 pm
- Lokalizacja: warszawa/sulejówek
Re: Pytanie od reduktor
Cześć po długiej nieobecności!
Pytanie czy zmieszczę do mojego muscela silnik od mercedesa labo 300 lub ten 2,9 diesel(wymiary oba mają te same) skrzynka od merola i reduktor od honkera i czy nie będę miał za krótkiego tylnego wału napędowego, Oczywiście wałek pośredni planuje o długości 22 cm, bo chyba takie się robi??
Pytanie czy zmieszczę do mojego muscela silnik od mercedesa labo 300 lub ten 2,9 diesel(wymiary oba mają te same) skrzynka od merola i reduktor od honkera i czy nie będę miał za krótkiego tylnego wału napędowego, Oczywiście wałek pośredni planuje o długości 22 cm, bo chyba takie się robi??
Przeczytalem caly regulamin:D
Re: Pytanie od reduktor
Witam
Poszukuje trybu jak jest opisany wyzej
( koło zębate wchodzące w reduktor)
Jak ktos Posiada
Prosze o Kontakt na PW 
Poszukuje trybu jak jest opisany wyzej

Jak ktos Posiada




- Gabriel Tatoj
-
- Posty: 1147
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am
Re: Pytanie od reduktor
WITAJCIE
Poza tym nowsze reduktory są na łożyskach stożkowych i tam koła mają skos w inną stronę , a więc dodatkowa inność
W zależności od tego jaką masz-będziesz miał skrzynię, takiego potrzebujesz koła
POZDRAWIAM

Jest kilka typów tego koła i w zależności od tego jaka była skrzynia z którą współpacował reduktor takie było koło zdawcze skrzyni.aaliyah pisze:Witam
Poszukuje trybu jak jest opisany wyzej( koło zębate wchodzące w reduktor)
Jak ktos Posiada![]()
![]()
Prosze o Kontakt na PW
Poza tym nowsze reduktory są na łożyskach stożkowych i tam koła mają skos w inną stronę , a więc dodatkowa inność

W zależności od tego jaką masz-będziesz miał skrzynię, takiego potrzebujesz koła

POZDRAWIAM

Re: Pytanie od reduktor
Reduktor Wyglada dokladnie jak na zdjęciach u s4e ( Wiec starszy typ
)
Skrzynia jest tczew Silnik Andoria 2.4
Caly zestaw bedzie wygladal dokladnie jak tak jak na twoich zdjeciach




Skrzynia jest tczew Silnik Andoria 2.4
Caly zestaw bedzie wygladal dokladnie jak tak jak na twoich zdjeciach




- Gabriel Tatoj
-
- Posty: 1147
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am
Re: Pytanie od reduktor
WITAJCIE

No więc jeszcze nam napisz w jaki sposób połączysz te dwa podzespoły ze sobą
Na załaczonych fotkach widzisz płytę pośrednią-adapter który służy jako łącznik pomiędzy skrzynią Tczew i reduktorem ARO w którym od razu znajduje się łożysko w specjalnej oprawie
Koło które potrzebujesz jest dosyć egzotyczne ponieważ to stare rozwiązanie z lat 90-tych kiedy stosowano starsze reduktory konfigurowane z różnymi skrzyniami. Łatwiej jest zdobyć koło do nowszego typu reduktora na łożyskach stożkowych
POZDRAWIAM

Jak rozumiem masz skrzynię z Tczewa- LUBLIN I + 4c90 oraz reduktor z ARO starszego typuaaliyah pisze:Reduktor Wyglada dokladnie jak na zdjęciach u s4e ( Wiec starszy typ![]()
![]()
)
Skrzynia jest tczew Silnik Andoria 2.4
Caly zestaw bedzie wygladal dokladnie tak jak na Twoich zdjeciach![]()
![]()
![]()

No więc jeszcze nam napisz w jaki sposób połączysz te dwa podzespoły ze sobą

Na załaczonych fotkach widzisz płytę pośrednią-adapter który służy jako łącznik pomiędzy skrzynią Tczew i reduktorem ARO w którym od razu znajduje się łożysko w specjalnej oprawie

Koło które potrzebujesz jest dosyć egzotyczne ponieważ to stare rozwiązanie z lat 90-tych kiedy stosowano starsze reduktory konfigurowane z różnymi skrzyniami. Łatwiej jest zdobyć koło do nowszego typu reduktora na łożyskach stożkowych

POZDRAWIAM

Re: Pytanie od reduktor
Witam
Dokladnie tak mam silnik i skrzynie tczew z Lublina 2.
Mam zamiar dorobic właśnie taka plyte do polaczenia z reduktorem
(znajomy posiada zaplecze do wykonania tego elementu).
Dzieki za podpowiedzi

Dokladnie tak mam silnik i skrzynie tczew z Lublina 2.
Mam zamiar dorobic właśnie taka plyte do polaczenia z reduktorem
(znajomy posiada zaplecze do wykonania tego elementu).


Dzieki za podpowiedzi






Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości