Pytanie od reduktor

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
s4e
Posty: 494
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:28 pm
Lokalizacja: lubelskie

Pytanie od reduktor

Post autor: s4e » czw gru 16, 2010 11:50 pm

Posiadam reduktor od aro, bez skrzyni, wygląda na całkiem niegłupi stan. Teraz pytania, wytrzymały jest w miarę? Czy bez problemu można sobie dorobić flanszę i połączyć z dowolną skrzynią czy problematyczny temat?
sraczyki

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytanie od reduktor

Post autor: gri74 » czw gru 16, 2010 11:55 pm

do czego,z jakim silnikiem , jakie mosty, jakie koła ...
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
s4e
Posty: 494
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:28 pm
Lokalizacja: lubelskie

Re: Pytanie od reduktor

Post autor: s4e » pt gru 17, 2010 12:07 am

do 2.9, 150KM (było :)21 ), mosty K, 32 później 34" kopia śmexa.
sraczyki

Awatar użytkownika
mucha25wroclaw
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: pt sie 24, 2007 1:15 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pytanie od reduktor

Post autor: mucha25wroclaw » sob gru 18, 2010 12:06 am

Z jakiego Aro ??
240 ??
243 ??
10,4 ??
benzyna ??
diesel ??
10,4 ;-) .
Wrazie W - dzwonić o przyzwoitych porach ;-) 787 5oo 085

Awatar użytkownika
s4e
Posty: 494
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:28 pm
Lokalizacja: lubelskie

Re: Pytanie od reduktor

Post autor: s4e » sob gru 18, 2010 12:11 am

:)9 ?? Ze zdjęć się wywnioskuje?
sraczyki

woy-tek
 
 
Posty: 153
Rejestracja: ndz mar 06, 2005 12:33 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pytanie od reduktor

Post autor: woy-tek » sob gru 18, 2010 1:46 pm

wstaw fotkę :)21
243 + andoria

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

Re: Pytanie od reduktor

Post autor: Gabriel Tatoj » sob gru 18, 2010 3:44 pm

WITAJCIE :D
s4e pisze:Posiadam reduktor od aro, bez skrzyni, wygląda na całkiem niegłupi stan. Teraz pytania, wytrzymały jest w miarę? Czy bez problemu można sobie dorobić flanszę i połączyć z dowolną skrzynią czy problematyczny temat?
Problem w doradzaniu polega na tym , że poszczególne podzepoły i zepoły tworzonego (narazie wirtualnie)układu przenoszącego napęd nie są pudełkiem z klockami LEGO, z których można ułożyć coś w dowolnej konfiguracji.
Reduktor z ARO serii 240 to bardzo dobry,lekki,bezproblemowy w eksploataci, pancerny i praktycznie bezobsługowy grat w układzie napędowym :)13
Nie wiemy jakie masz możliwości, jakie zaplecze teoretyczne i wiedzę potrzebną do kojarzenia w całoś mniej lub bardziej egzotycznych podzespołów układów napędowych ?? :)13
Nie czepiam się, ale sam reduktor z ARO jest fabrycznie przygotowany do pracy w monobloku ze skrzynią biegów :)1 . Można oczywiście zrobić bardzo wiele, ale to nie takie proste. Wałek zdawczy skrzyni biegów jest zakończony wielowypustem na którym osadzone jest koło zębate odpowiedzialne za napęd zwolniony naszego pojazdu i zarazem posiada ,,zapinkę" do łączenia z wałkiem zdawczym reduktora. A więc jest to zarazem pierwsze z sześciu kół reduktora. :)1
Można wykorzystać część korpusu skrzyni biegów- jej tylną część do której dokręcony jest reduktor i dorobić odpowiedni łącznik-adapter podparty w łożysku spełniający rolę wałka zdawczego na który osadzimy nasze oryginalne koło zębate. Można też dorobić zupełnie nową płytę pośrednią która spełni rolą adaptera pomiędzy skrzynią biegów a reduktorem. Poza tym; nie każda skrzynia może być dobrym materiałem na ,,przytulanie" do niej jakichkolwiek płyt, reduktorów,adapterów itd.
Takie motanie wymaga zaplecza, a Ci którzy mają powyższe zaplecze powinni jednak posiadać niezbędną wiedzę do prowadzenia powyższych przeróbek :)13

Pod tym tematem też jest o reduktorze (i nie tylko) :)13 http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=53&t=77094
POZDRAWAIM :D

Awatar użytkownika
s4e
Posty: 494
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:28 pm
Lokalizacja: lubelskie

Re: Pytanie od reduktor

Post autor: s4e » sob gru 18, 2010 10:28 pm

Od strony mechanicznej sobie poradzę :)21

Obrazek
Obrazek
Obrazek
]Obrazek
Obrazek
Obrazek
sraczyki

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

Re: Pytanie od reduktor

Post autor: Gabriel Tatoj » sob gru 18, 2010 10:56 pm

No więc w tej chwili sam rduktor jest bezużyteczny, dla tego, że niema możliwości zapodać napędu na widoczne koło zębate- to którego kawałek widać z lewej strony. To koło odpowiada za napęd 4X4 . Jest potrzebna płyta pośrednia oraz wałek z osadzonym na nim kołem zdawczym łączącym mechanicznie skrzynię z tym reduktorem.
Obrazek

Awatar użytkownika
s4e
Posty: 494
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:28 pm
Lokalizacja: lubelskie

Re: Pytanie od reduktor

Post autor: s4e » sob gru 18, 2010 11:02 pm

Tak, wiem to, rozszyfrowałem już ten temat. Z resztą jakiś czas temu odkręcałem od tego skrzynię. Powiedz, czy jest to ten "dobry" reduktor czy nie. Jeśli tak, to będę potrzebował do niego skrzynię lub tryb z wałkiem.
sraczyki

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

Re: Pytanie od reduktor

Post autor: Gabriel Tatoj » sob gru 18, 2010 11:08 pm

s4e pisze:Tak, wiem to, rozszyfrowałem już ten temat. Z resztą jakiś czas temu odkręcałem od tego skrzynię. Powiedz, czy jest to ten "dobry" reduktor czy nie. Jeśli tak, to będę potrzebował do niego skrzynię lub tryb z wałkiem.
To ten dobry reduktor :)2
Dobrze się zastanów jak zrobisz jego połączenie ze skrzynią, żeby wszystko był w idealnej osi, w idealnej odległości i jeszcze razem zamocowane ??

Awatar użytkownika
s4e
Posty: 494
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:28 pm
Lokalizacja: lubelskie

Re: Pytanie od reduktor

Post autor: s4e » sob gru 18, 2010 11:10 pm

Gumowe sprzęgło :)2
sraczyki

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

Re: Pytanie od reduktor

Post autor: Gabriel Tatoj » sob gru 18, 2010 11:32 pm

s4e pisze:Gumowe sprzęgło :)2
To płyta pośrednia, koła zdawcze różnego typu -zależnie od typu reduktora i kompletny monoblok; skrzynia 5-ciobiegowa i reduktor ARO :)13
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tak robią profesjonaliści :)2 :)13

Awatar użytkownika
s4e
Posty: 494
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:28 pm
Lokalizacja: lubelskie

Re: Pytanie od reduktor

Post autor: s4e » sob gru 18, 2010 11:47 pm

Rozważę, muszę mieć na stole skrzynię od 2,9 żeby obadać jak wygląda temat takiego połączenia.

Póki co, poszukuję wiadomego trybu z wałkiem. Posiadasz?
sraczyki

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

Re: Pytanie od reduktor

Post autor: Gabriel Tatoj » ndz gru 19, 2010 12:18 pm

WITAJCIE NIEDZIELNIE :D
s4e pisze:Rozważę, muszę mieć na stole skrzynię od 2,9 żeby obadać jak wygląda temat takiego połączenia.
Póki co, poszukuję wiadomego trybu z wałkiem. Posiadasz?
Posiadam , ale nie jestem przekonany czy jedno i drugie nie pójdzie na zmarnowanie ?? Małoprawdopodobe żebyś skrzynię z 2,9 dał rady połączyć w monoblok z reduktorem ARO :)13
Pozwól , że i ja coś zapytam; gdzie jest skrzynia z ARO którą pozbawiłeś reduktora i dla czego nie możesz ją wykorzystać w motaniu przy zmocie ?? :)13
Wałek ze skrzyni ARO -zdawczy jest raczej nieprzydatny w całości i najlepiej jest dorobić taki krótki z frezem na omawiane koło, średnicą pod łożysko(czterobieżniowe serii 32) i wielowypust pod zabierak od zewnętrznej strony reduktora. Wszystko oczywiście zabudowane w płycie która zarazem będzie elementem montażowym- nośnym reduktora w ramie :)1 Skrzynia z 2,9 jest stosunkowo krótka i myśłę, że połączenie jej z reduktorem krótkim wałkiem na krzyżakach powinno się powieść ??

Awatar użytkownika
s4e
Posty: 494
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:28 pm
Lokalizacja: lubelskie

Re: Pytanie od reduktor

Post autor: s4e » ndz gru 19, 2010 11:22 pm

Ale przecież zapłacę za to, więc w czym problem, nawet jeśli się zmarnuje? Na razie kompletuję graty, myślałem o skrzyni automatycznej, a ta już taka krótka nie jest niestety. Skrzynia aro dawno temu zmieniła właściciela...
sraczyki

Awatar użytkownika
Kaktus
Posty: 689
Rejestracja: ndz lip 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Chełm

Re: Pytanie od reduktor

Post autor: Kaktus » pn gru 20, 2010 9:41 am

Polecam ten reduktor jest bardzo mocny mam z 2,9 efi forda całą skrzynię z 33" kołami zresztą któryś z czołowych zawodników miał ten reduktor z 5 litrowym 300 konnym BMW :D

Awatar użytkownika
michaswappa
Posty: 302
Rejestracja: śr lis 14, 2007 5:15 pm
Lokalizacja: warszawa/sulejówek

Re: Pytanie od reduktor

Post autor: michaswappa » pt cze 17, 2011 5:31 pm

Cześć po długiej nieobecności!

Pytanie czy zmieszczę do mojego muscela silnik od mercedesa labo 300 lub ten 2,9 diesel(wymiary oba mają te same) skrzynka od merola i reduktor od honkera i czy nie będę miał za krótkiego tylnego wału napędowego, Oczywiście wałek pośredni planuje o długości 22 cm, bo chyba takie się robi??
Przeczytalem caly regulamin:D

aaliyah
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 6:10 pm

Re: Pytanie od reduktor

Post autor: aaliyah » ndz wrz 25, 2011 11:13 am

Witam

Poszukuje trybu jak jest opisany wyzej :)10 ( koło zębate wchodzące w reduktor)
Jak ktos Posiada ?? ?? ?? Prosze o Kontakt na PW :lol:

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

Re: Pytanie od reduktor

Post autor: Gabriel Tatoj » ndz wrz 25, 2011 2:54 pm

WITAJCIE :D
aaliyah pisze:Witam
Poszukuje trybu jak jest opisany wyzej :)10 ( koło zębate wchodzące w reduktor)
Jak ktos Posiada ?? ?? ?? Prosze o Kontakt na PW :lol:
Jest kilka typów tego koła i w zależności od tego jaka była skrzynia z którą współpacował reduktor takie było koło zdawcze skrzyni.
Poza tym nowsze reduktory są na łożyskach stożkowych i tam koła mają skos w inną stronę , a więc dodatkowa inność :)13
W zależności od tego jaką masz-będziesz miał skrzynię, takiego potrzebujesz koła :)1
POZDRAWIAM :D

aaliyah
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 6:10 pm

Re: Pytanie od reduktor

Post autor: aaliyah » pn wrz 26, 2011 2:19 pm

Reduktor Wyglada dokladnie jak na zdjęciach u s4e ( Wiec starszy typ ?? ?? ?? )
Skrzynia jest tczew Silnik Andoria 2.4
Caly zestaw bedzie wygladal dokladnie jak tak jak na twoich zdjeciach :)11 :)11 :)11 :)11

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

Re: Pytanie od reduktor

Post autor: Gabriel Tatoj » pn wrz 26, 2011 7:56 pm

WITAJCIE :D
aaliyah pisze:Reduktor Wyglada dokladnie jak na zdjęciach u s4e ( Wiec starszy typ ?? ?? ?? )
Skrzynia jest tczew Silnik Andoria 2.4
Caly zestaw bedzie wygladal dokladnie tak jak na Twoich zdjeciach :)11 :)11 :)11 :)11
Jak rozumiem masz skrzynię z Tczewa- LUBLIN I + 4c90 oraz reduktor z ARO starszego typu ??
No więc jeszcze nam napisz w jaki sposób połączysz te dwa podzespoły ze sobą ??
Na załaczonych fotkach widzisz płytę pośrednią-adapter który służy jako łącznik pomiędzy skrzynią Tczew i reduktorem ARO w którym od razu znajduje się łożysko w specjalnej oprawie :)1
Koło które potrzebujesz jest dosyć egzotyczne ponieważ to stare rozwiązanie z lat 90-tych kiedy stosowano starsze reduktory konfigurowane z różnymi skrzyniami. Łatwiej jest zdobyć koło do nowszego typu reduktora na łożyskach stożkowych :)1
POZDRAWIAM :D

aaliyah
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 6:10 pm

Re: Pytanie od reduktor

Post autor: aaliyah » wt wrz 27, 2011 4:41 pm

Witam

Dokladnie tak mam silnik i skrzynie tczew z Lublina 2.
Mam zamiar dorobic właśnie taka plyte do polaczenia z reduktorem
(znajomy posiada zaplecze do wykonania tego elementu). :D :D

Dzieki za podpowiedzi :)13 :)2 :)2 :)2 :P :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości