aro 243d wszystko o nim

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

zielu3
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 11:21 am
Lokalizacja: Orzeszyn

aro 243d wszystko o nim

Post autor: zielu3 » czw gru 30, 2010 2:20 pm

Witam znajomy ma do kupienia takie właśnie autko z silnikiem benzynowym ale pojęcia nie mam jakim na pewno oryginalnym bo to pojazd ze straży...
Teraz moja proźba do znawców marki aby opisali mi taki pojazd przyda się każda informacja na jego temat czyli coś o silniku o napędach co posiada w standardzie etc.
Dzięki z góry za pomoc...
Vitka +4" + jakś tam mt i jakoś się jeździ

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

Re: aro 243d wszystko o nim

Post autor: Gabriel Tatoj » czw gru 30, 2010 6:06 pm

WITAJCIE :D
zielu3 (.....)
Drogi przyjacielu; to o co prosisz jest zwyczajnie niemozliwe.
Nie ma fizycznej możliwości opisanie wszystkiego o tym samochodzie, jak zresztą o kazdym innym. Wypowiedzi ogólne sprowadzaące się do oceny pojazdu i jego poszczególnych podzespołów, zawsze bedą miały posmak subiektywności. Surowe dane techniczne zapisane przez dopuszczających pojazd na drogi , albo producenta, są jakimś wymiernikeim możliwości na przykład terenowych,użytkowych itd.
Z mojej strony powiem, że jeżeli to silnik L-25 to jest to dobry motor do każdego rodzaju eksploatacji pod warunkiem , że jest jeszcze w stanie technicznym określanym jako,,żywy" ??
To, że pojazd był używany przez strażaków(tak zrozumiałem ?) nie oznacza gwarancji na oryginalność podzespołów tego sprzętu :)13 Jeżeli znasz historię tego zacieka i wiadomo, że całe życie stał w remizie, albo do niej trafił z firmy która pozbywała się taboru ofiarując go strażakom, i do tego wskazanie licznika może bć autentyczne, to możesz domniemywać, że ów sprzęt jest warty uwagi ponieważ chcesz sobie posiadać coś egzotycznego i to coś być może nie jest wylatane bo większość swoich dni spędziło w remizie oczekując aż coś się bedzie działo- na przykład ktoś zapalił trawy, albo dożynki w gminie :)21 ??
Jeżli blacha jest zdrowa i pojazd ma; jak już wspomniałeś większość części oryginalnych nie wyłlączając silnika , to po dokładnych ogledzinach, po szczegółowym wywiadzie u tych co mechanikowali przy nim(jeżeli istnieje taka możliwośc ?? ) i zapoznaniu się z dokumentami pojazdu, można analizować- bez emocji oczywiście, czy napewno taki pojazd będzie dobrym źródłem satysfakcji i czy taki ,, mobilny plac zabaw" jest w stanie zapewnić wam indywidualizm podczas jego eksploatacji ?? :)13

zielu3
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 11:21 am
Lokalizacja: Orzeszyn

Re: aro 243d wszystko o nim

Post autor: zielu3 » czw gru 30, 2010 6:51 pm

No tak a jakie silniki benzynowe występowały w takich wynalazkach w serii i jak z dostępnością gratów do nich bo z tego co się gdzieś doczytałem to silnik 3100 diesel to niezła padaka i ponoć gratów nowych do niego się już nie dostanie... Pisząc oryginalny miałem na myśli silnik...
Vitka +4" + jakś tam mt i jakoś się jeździ

aldo
 
 
Posty: 185
Rejestracja: czw mar 18, 2010 7:17 pm

Re: aro 243d wszystko o nim

Post autor: aldo » czw gru 30, 2010 9:18 pm

stwirdzenie ze 3100 diesel jest padaka, to lepiej niech kolega nie zabiera sie za zacieki :)12 .

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

Re: aro 243d wszystko o nim

Post autor: Gabriel Tatoj » czw gru 30, 2010 9:53 pm

zielu3 pisze:No tak a jakie silniki benzynowe występowały w takich wynalazkach w serii i jak z dostępnością gratów do nich bo z tego co się gdzieś doczytałem to silnik 3100 diesel to niezła padaka i ponoć gratów nowych do niego się już nie dostanie... Pisząc oryginalny miałem na myśli silnik...
Jeżeli gdzieś czytałeś o tym ,że silnik 3,1 D to ,,niezła poadaka" (może nawet na tym forum ?) i napisał to ktoś kto, być może odróżnia silnik diesla od gaźnikowego, to wiedz, że to jeden z lepszych silników jaki produkowano w państwach z bloku RWPG. Ale to nie jest akurat motor który jest w rzeczonym aro ze straży. Sugeruje abyś sprawdził co to za silnik, zrobił fotki mże i zapodał do wglądu, wtedy na przykład moż eiś eokazać , że pod maską ARO 243 D jest żukawka z wyzionietą duszą, albo uaz jakiś i wtedy już wiesz, że pytania o silnik oryginalny bedą nieaktualne i przerodzą sięw pytania:
,,Słuchajcie w tym aro jest jakiś silnika i jest przy nim takie coś co wystaje i jest do tego przkręcone takie płaskie ....................... ?? :o
Jak będą fotki do wglądu- całego pojazdu , to wtedy one mogą się przyczynić do wirtualnych oględzin pojazdu : :D

zielu3
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 11:21 am
Lokalizacja: Orzeszyn

Re: aro 243d wszystko o nim

Post autor: zielu3 » pt gru 31, 2010 8:29 am

http://aro.mojeforum.net/temat-vt8.html
A jakie silniki benzynowe w ogóle z fabryki w takich autach wyjeżdżały???
Vitka +4" + jakś tam mt i jakoś się jeździ

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

Re: aro 243d wszystko o nim

Post autor: Gabriel Tatoj » pt gru 31, 2010 12:32 pm

WITAJCIE :D
Ten wpis jet właśnie z krainy niewiedzy, a właściciel tego ARO 243D z avataru miał w swoim zacieku Wołgę pod maską i mimo, ze był to typowy silnik to mechanicy jakich miał do dyspozycji wykazali się wielokrotnie zwyczajna indolencją. W takiej właśnie atmosferze dorastały teorie o wiedzy na temat silników - nie tylko ARO-wskich :)13 Jeżeli sam nie dasz rady sobie zrobić czegoś, to jesteś skazany na mechaników i od razu rodzi się pytanie; czy ci mechanicy będą wiedzieli z czym mają do czynienia ,czy bedą wiedzieli co trzeba zrobić, czy zrobią to zgodnie ze sztuką rzemieślniczą, no i czy wyrobisz finansowo płacąc za każdą usługę ??
:)13
Rumuński silnik benzynowy w ARO to; L 25 - gaźnik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość