Muscel - remont mostu - problemów kilka :/
Moderator: Misiek Bielsko
Muscel - remont mostu - problemów kilka :/
Witajcie!
W swoim traktorku „esioku” mam mosty z muscela.
Od jakiegoś czasu było słychać stuki w tylnym moście.
Zabrałem się w końcu za remont i już na początku napotkałem na problemy.
Po odkręceniu wału łączącego most ze skrzynia nie mogłem go wyciągnąć, tak bardzo był spięty most ze skrzynią.
Odkręciłem cybanty mocujące most z ramą i dopiero wtedy zluzował się most i udało się wyciągnąć wał, przy czym wypadła nakrętka z wałka atakującego (ta dokręcająca flanszę) :/
Okazało się , że gwintu w nakrętce prawie nie ma a na wałku też jest nie najlepszy.
Od razu też widoczne było uszkodzone łożysko.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1b8 ... 9358b.html
Po rozkręceniu mostu okazało się, że wałek atakujący ma ukruszone zęby (przełożenie 7:36)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7c0 ... 94f7b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84a ... 70f6e.html
W związku z tym, że nie mogę nigdzie dostać dobrego (gdy znalazłem okazało się, że inne przełożenie) muszę to poskładać.
Wymienię łożyska, poprawię gwint, dam nową nakrętkę, cofnę trochę most aby można było wał w miarę lekko zamontować i sprawdzę czy most jest na pewno prosto. Mam nadzieję, że traktorek jeszcze trochę pojeździ, mimo tego uszczerbku.
Z mechaniką mam niewiele wspólnego dlatego mam do szanownych forumowiczów prośbę...
1. Zauważyłem, że te koła zębate mają luz
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9be ... afc5b.html
Nie wiem czy to normalne, czy mają pracować sztywno...
2. Śruby mocujące koło talerzowe są lekko przykręcone. Mają podkładki zabezpieczające przed odkręceniem, ale gdy ruszę je palcami to się lekko ruszają.
Dokręcić je?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/869 ... 18d7e.html
3. Z łożyska, które było uszkodzone nie mogę odczytać numeru (łożysko od strony wału)
z wewnętrznego (widoczne na foto) odczytałem 32307.
Jakie macie w swoich muscelach? Może ktoś pamięta albo ma w katalogu?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fd6 ... 33917.html
4. Poszukuję wałka atakującego. Gdyby ktoś miał na sprzedaż to proszę o info....
Za wszystkie cenne informacje, podpowiedzi bardzo dziękuję.
W swoim traktorku „esioku” mam mosty z muscela.
Od jakiegoś czasu było słychać stuki w tylnym moście.
Zabrałem się w końcu za remont i już na początku napotkałem na problemy.
Po odkręceniu wału łączącego most ze skrzynia nie mogłem go wyciągnąć, tak bardzo był spięty most ze skrzynią.
Odkręciłem cybanty mocujące most z ramą i dopiero wtedy zluzował się most i udało się wyciągnąć wał, przy czym wypadła nakrętka z wałka atakującego (ta dokręcająca flanszę) :/
Okazało się , że gwintu w nakrętce prawie nie ma a na wałku też jest nie najlepszy.
Od razu też widoczne było uszkodzone łożysko.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1b8 ... 9358b.html
Po rozkręceniu mostu okazało się, że wałek atakujący ma ukruszone zęby (przełożenie 7:36)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7c0 ... 94f7b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84a ... 70f6e.html
W związku z tym, że nie mogę nigdzie dostać dobrego (gdy znalazłem okazało się, że inne przełożenie) muszę to poskładać.
Wymienię łożyska, poprawię gwint, dam nową nakrętkę, cofnę trochę most aby można było wał w miarę lekko zamontować i sprawdzę czy most jest na pewno prosto. Mam nadzieję, że traktorek jeszcze trochę pojeździ, mimo tego uszczerbku.
Z mechaniką mam niewiele wspólnego dlatego mam do szanownych forumowiczów prośbę...
1. Zauważyłem, że te koła zębate mają luz
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9be ... afc5b.html
Nie wiem czy to normalne, czy mają pracować sztywno...
2. Śruby mocujące koło talerzowe są lekko przykręcone. Mają podkładki zabezpieczające przed odkręceniem, ale gdy ruszę je palcami to się lekko ruszają.
Dokręcić je?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/869 ... 18d7e.html
3. Z łożyska, które było uszkodzone nie mogę odczytać numeru (łożysko od strony wału)
z wewnętrznego (widoczne na foto) odczytałem 32307.
Jakie macie w swoich muscelach? Może ktoś pamięta albo ma w katalogu?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fd6 ... 33917.html
4. Poszukuję wałka atakującego. Gdyby ktoś miał na sprzedaż to proszę o info....
Za wszystkie cenne informacje, podpowiedzi bardzo dziękuję.
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Muscel - remont mostu - problemów kilka :/
wygląda jakby od czterdziestu lat w tym moście nie było oleju.
z takim przełożeniem to raczej mosty z busa tv.
z takim przełożeniem to raczej mosty z busa tv.
#noichuj
Re: Muscel - remont mostu - problemów kilka :/
Wg katalogu M 461 przednie łożysko główki dyfra to 32306 (30x72x27).
Sprawdz czy wymiarowo bedzie pasowało do Twojej obudowy bo spotkałem sie z dwoma rodzajami tylko nie kojarze czym dokładnie sie rózniły ale cos własnie z łozyskami.
Piszesz ,ze po zdjeciu flanszy od razu objawiło sie rozsypane łozysko czyli nie miałes na wyjsciu uszczelniacza?
... to by tłumaczyło 40-sto letni brak oleju.
W sprawie przełozenia 7/36 zapraszam na PW jak jestes nadal zainteresowany.
Sprawdz czy wymiarowo bedzie pasowało do Twojej obudowy bo spotkałem sie z dwoma rodzajami tylko nie kojarze czym dokładnie sie rózniły ale cos własnie z łozyskami.
Piszesz ,ze po zdjeciu flanszy od razu objawiło sie rozsypane łozysko czyli nie miałes na wyjsciu uszczelniacza?
... to by tłumaczyło 40-sto letni brak oleju.
W sprawie przełozenia 7/36 zapraszam na PW jak jestes nadal zainteresowany.
ARO m461, Uaz 452, Ural M62
Re: Muscel - remont mostu - problemów kilka :/
Uszczelniacz był. Pominąłem go w opisie. Olej w moście był uzupełniany rok temu. Część rzeczywiście wyciekła ( nie zaglądałem przez rok do niego) ale sucho nie było 
Części tak wyglądają bo po rozbiórce zostały potraktowane wodą z myjki.

Części tak wyglądają bo po rozbiórce zostały potraktowane wodą z myjki.
Re: Muscel - remont mostu - problemów kilka :/
1/Atak z talerzem to komplet-powinienes wymienic oba elementy.
2/"Koła majace luz"to koła koronowe i satelity-mogą mieć pewien luz.Zwróc uwagę na stan podkładek slizgowych pod nimi.Ogólnie bym nie tragizował.
3/Śruby mocujace talerz powinny być "dobrze dowalone"-nie maja prawa mieć luzu.
A jakie przełożenie miałeś załatwione/to co nie pasowało/?
2/"Koła majace luz"to koła koronowe i satelity-mogą mieć pewien luz.Zwróc uwagę na stan podkładek slizgowych pod nimi.Ogólnie bym nie tragizował.
3/Śruby mocujace talerz powinny być "dobrze dowalone"-nie maja prawa mieć luzu.
A jakie przełożenie miałeś załatwione/to co nie pasowało/?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Muscel - remont mostu - problemów kilka :/
11/41vandall1 pisze:1/Atak z talerzem to komplet-powinienes wymienic oba elementy.
2/"Koła majace luz"to koła koronowe i satelity-mogą mieć pewien luz.Zwróc uwagę na stan podkładek slizgowych pod nimi.Ogólnie bym nie tragizował.
3/Śruby mocujace talerz powinny być "dobrze dowalone"-nie maja prawa mieć luzu.
A jakie przełożenie miałeś załatwione/to co nie pasowało/?
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Muscel - remont mostu - problemów kilka :/
3.72
aro diesel
z tego co pamiętam ten większy, dwugłowicowy
aro diesel
z tego co pamiętam ten większy, dwugłowicowy
#noichuj
- Gabriel Tatoj
-
- Posty: 1147
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am
Re: Muscel - remont mostu - problemów kilka :/
WITAJCIE
Silniki montowane w ARO (różne EURO-ble ble... )mają moment i większy niż 3,2D , ale ,,daleko" a więc przy podłodze, a ,,staruszek 3,2" na wolnych obrotach podrzucał maskę do góry
Ostatnie wersja MUSCEL-a z dieslem też mogły mieć to najszybsze przełożenie

To najszybszy most w ARO i tylko ARO na motorze 3,2D (D-127) miało takie przełożenie przekładni głównej. W nowych zaciekach- to znaczy najmłodszych rocznikowo też stosowano to przełożenie, ale się nie sprawdzało ponieważ żaden motor nie dysponował wystarczającym momentem obrotowym do pchania pojazdu w sposób wystarczająco zadowalający.czesław&jarząbek pisze:3.72
aro diesel
z tego co pamiętam ten większy, dwugłowicowy
Silniki montowane w ARO (różne EURO-ble ble... )mają moment i większy niż 3,2D , ale ,,daleko" a więc przy podłodze, a ,,staruszek 3,2" na wolnych obrotach podrzucał maskę do góry

Ostatnie wersja MUSCEL-a z dieslem też mogły mieć to najszybsze przełożenie

Re: Muscel - remont mostu - problemów kilka :/
Jaki uszczelniacz oryginalnie przychodzi w tym miejscu?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/47d ... 948a9.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fc7 ... 8cd3d.html
Miałem założony 60x85x10 Taki ma być?
Kierunek ułożenia ma znaczenie?
Miałem z obydwu stron inaczej :/
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/47d ... 948a9.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fc7 ... 8cd3d.html
Miałem założony 60x85x10 Taki ma być?
Kierunek ułożenia ma znaczenie?
Miałem z obydwu stron inaczej :/
Re: Muscel - remont mostu - problemów kilka :/
Zmierz na półosi 

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Muscel - remont mostu - problemów kilka :/
Skąd kolego wytrzasnąłeś ten uszczelniacz w tym miejscu?????????????
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998
Re: Muscel - remont mostu - problemów kilka :/
A tam nie ma uszczelniacza?Bo nie pamietam 

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Muscel - remont mostu - problemów kilka :/
Mi się zdaje że ma,ale skleroza już
Na pewno w pochwie jest blaszany odrzutnik
Simmer na zdrowy rozum musi być żeby olej nie spitalał przez flanszkę półosi...

Na pewno w pochwie jest blaszany odrzutnik

Simmer na zdrowy rozum musi być żeby olej nie spitalał przez flanszkę półosi...
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Muscel - remont mostu - problemów kilka :/
Uszczelniacz jest z całą pewnścią ale nie w tym miejscu (bo i po co?).Ten z foto jest na piaście.Olej z dyfra nie powinien przedostać się na koło.Czy to jest olej czy smar z łożyska?
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998
- Gabriel Tatoj
-
- Posty: 1147
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am
Re: Muscel - remont mostu - problemów kilka :/
WITAJCIE
Na półosi znajduje się oczywiście miejsce z którym ów zimering współpracuje- już wspomniany ślizg 2.
POZDRAWIAM

Tam oczywiście jest uszczelniacz i ma być założony sprężynką w kierunku przekładni głównej, a więc w sposób uniemożliwiający przedostanie się oleju z mostu do łożysk znajdujących się w piaście kołatankkiler pisze:Jaki uszczelniacz oryginalnie przychodzi w tym miejscu?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/47d ... 948a9.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fc7 ... 8cd3d.html
Miałem założony 60x85x10 Taki ma być?
Kierunek ułożenia ma znaczenie?
Miałem z obydwu stron inaczej :/

POZDRAWIAM

Re: Muscel - remont mostu - problemów kilka :/
Jeżeli mówimy o M461 to nie ma takiego uszczelniacza na moście.Co innego na piaście ale nie ma nic wspólnego z wyciekiem na koło.
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Muscel - remont mostu - problemów kilka :/
może ciec na koło jak olej przelezie przez łożyska i wylezie pod zabierakiem półosi.
#noichuj
Re: Muscel - remont mostu - problemów kilka :/
Tak może być wtedy jak wlejesz wiadro oleju do przekładni głównej.Zobacz gdzie jest poziom loleju a gdzie łożysko piasty?prędzej możesz mieć wodę w moście.W obudowie mostu znajduje się odrzutnik oleju i mały simmering.Przez wiele lat nie miałem i nie widziałem wycieku oleju w tym miejscu.GAZ ma bardzo podobną konstrukcję i bez simmeriga w obudowie,cieńszą półośkę i brak powierzchni ślizgowej na półośce.
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998
Re: Muscel - remont mostu - problemów kilka :/
Przyszedł czas na remont przedniego mostu.
Na "dzień dobry" sworznie zwrotnicy do wymiany.
Podejdą z Uaza?
Na "dzień dobry" sworznie zwrotnicy do wymiany.
Podejdą z Uaza?
Re: Muscel - remont mostu - problemów kilka :/
Nie podejdą.
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998
- Gabriel Tatoj
-
- Posty: 1147
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am
Re: Muscel - remont mostu - problemów kilka :/
WITAJCIE

Poproś Lorado to Ci podpowie jak zrobić żeby całe zwrotnice założyć z uzy i ruskie półośki
POZDRAWIAM

Można pokombinować z łożyskami stożkowymi na sworzniach zwrotnicy zamiast tulejek- kamienitankkiler pisze:Przyszedł czas na remont przedniego mostu.
Na "dzień dobry" sworznie zwrotnicy do wymiany.
Podejdą z Uaza?

Poproś Lorado to Ci podpowie jak zrobić żeby całe zwrotnice założyć z uzy i ruskie półośki


POZDRAWIAM

Re: Muscel - remont mostu - problemów kilka :/
Ja przetoczyłem sworznie i dałem do nich większe tulejki, miało być na chwile bo warstwa utwardzana poszła ale okazało się że parę lat już śmigam jest OK, widocznie sam materiał jest twardy ale często smaruję profilaktycznietankkiler pisze:Przyszedł czas na remont przedniego mostu.
Na "dzień dobry" sworznie zwrotnicy do wymiany.
Podejdą z Uaza?

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości