Instalacja elektryczna Aro 243
Moderator: Misiek Bielsko
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: ndz kwie 15, 2012 7:48 pm
Instalacja elektryczna Aro 243
Czy posiada ktoś może schemat instalacji elektrycznej do Aro 243 z silnikiem D126 , głównie chodzi mi o podłączenie czujników do zegarów.
- Gabriel Tatoj
-
- Posty: 1147
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am
Re: Instalacja elektryczna Aro 243
WITAJCIE


Albo masz silnik o którym nie słyszałem ,albo masz silnik o pojemności 3,2 (z dzieloną głowicą) D-127 005sternik255 pisze:Czy posiada ktoś może schemat instalacji elektrycznej do Aro 243 z silnikiem D126 , głównie chodzi mi o podłączenie czujników do zegarów.


-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: ndz kwie 15, 2012 7:48 pm
Re: Instalacja elektryczna Aro 243
Kurczę!! cały czas ten sam błąd popełniam. Tak chodzi mi o dwógłowicowca 
To posiada ktoś schemat
?

To posiada ktoś schemat

Re: Instalacja elektryczna Aro 243
Ma. Wieczorem podeślę na e-mail. Opis po słowacku.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: ndz kwie 15, 2012 7:48 pm
Re: Instalacja elektryczna Aro 243
Uratował mi kolega życie. Dzięki wielkie i pozdrawiam 

- Gabriel Tatoj
-
- Posty: 1147
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am
Re: Instalacja elektryczna Aro 243
WITAJCIE
Bo jeżeli masz tam schemat z instalacją na motorze andorii to będą trochę inne klocki
Wskaźniki i czujniki w większości są rumuńskie i powinny grać, ale będzie namotane z świecami,podgrzewaczem paliwa,elektrozaworem pompy wtryskowej, może jest elektryczny vacum wskaźnik w układzie dolotowym powietrza,................ .
W staruszku było tylko ciśnienie oleju+ czujnik ciśnienia minimalnego i temperatura cieczy chłodzącej. Na desce było jeszcze oczywiście ładowanie aku,poziom paliwa i jakieś kontrolki stanów krytycznych, a w Twoim jest jeszcze całe stado różnych kontrolek i przycisków -od trudno powiedzieć czego
Zmierzam do tego, że jak to wszystko jest na tym schemacie to można by odnieść wrażenie, że ów schemat służy do budowy łodzi podwodnych

W tej mądrej książce Marcinie jest instrukcja do ARO Z dużym motoremMarcinekZ pisze:Ma. Wieczorem podeślę na e-mail. Opis po słowacku.


Wskaźniki i czujniki w większości są rumuńskie i powinny grać, ale będzie namotane z świecami,podgrzewaczem paliwa,elektrozaworem pompy wtryskowej, może jest elektryczny vacum wskaźnik w układzie dolotowym powietrza,................ .


Zmierzam do tego, że jak to wszystko jest na tym schemacie to można by odnieść wrażenie, że ów schemat służy do budowy łodzi podwodnych

- Gabriel Tatoj
-
- Posty: 1147
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am
Re: Instalacja elektryczna Aro 243
Poczta-Twoja poczta która wisi na forum jest oktywna czy to tylko rekwizytsternik255 pisze:(.....)


-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: ndz kwie 15, 2012 7:48 pm
Re: Instalacja elektryczna Aro 243
Aktywna
dziękuję wszystkim za zdjęcia
Instalację w Muscelku mam już dawno zrobiona, tylko mam problem z czujnikami. Ale niedługo będziemy działać .


Re: Instalacja elektryczna Aro 243
Gabryś w tej książce co to mam od Ciebie silnika Andorii nie ma. A "elektricky obvod motora D127" to chyba ten właściwy;-)
- Gabriel Tatoj
-
- Posty: 1147
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am
Re: Instalacja elektryczna Aro 243
No widzisz; ,,zwierz we mgle tumanieje"MarcinekZ pisze:Gabryś w tej książce co to mam od Ciebie silnika Andorii nie ma. A "elektricky obvod motora D127" to chyba ten właściwy;-)



Re: Instalacja elektryczna Aro 243
Bo widzisz Gabrysiu, Ty to jesteś taki komputer centralny co to wszystko ma albo prawie (i nie musisz o tym pamiętać), a my wiemy, że Ty masz i czasami korzystamy. A ja mimo, że prawie 3 lata w podziemu też swoje zbieram. 

- Gabriel Tatoj
-
- Posty: 1147
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am
Re: Instalacja elektryczna Aro 243
MarcinekZ pisze:Bo widzisz Gabrysiu, Ty to jesteś taki komputer centralny co to wszystko ma albo prawie (i nie musisz o tym pamiętać), a my wiemy, że Ty masz i czasami korzystamy. A ja mimo, że prawie 3 lata w podziemu też swoje zbieram.






Pozdrawiam wszystkich zaangażowanych w prace przy sprzętach

Re: Instalacja elektryczna Aro 243
Pozwolę swoje trzy grosze,otóż nie bardzo wiem jaki może być problem z połączeniem wskaźników bo na ogół w samochodach jest ta sama zasada.Może wystąpić jedynie ten problem że nie każdy czujnik do każdego wskaźnika, tzn nie może współpracować jedno od np Żuka a drugie od ARO.Ten temat przerabiałem u jednego gościa po zamontowaniu silnika GAZ24 do M461.Wskaźniki od ARO są miernikami ilorazowymi i wymagają dodatkowego połączenia.Spójrz na końcówki od tyłu,jest ich więcej niż np w UAZie.
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: ndz kwie 15, 2012 7:48 pm
Re: Instalacja elektryczna Aro 243
No tak jest, np. przy wskaźniku paliwa są 3 zaciski
1. + z akumulatora
2. Masa
3. Przewód do pływaka.
I tak jest przy każdym wskaźniku prócz voltomierza .
1. + z akumulatora
2. Masa
3. Przewód do pływaka.
I tak jest przy każdym wskaźniku prócz voltomierza .
Re: Instalacja elektryczna Aro 243
Dla sprostowania:ten + to o ile pamiętam nie z akumulatora{30) tylko po stacyjce (15).Masa natomiast chyba do żarówki, bo masa do wskaźnika podawana jest z czujnika . nie da rady podawać przewodu prądowego do zbiornika paliwa.Pozostaje sprawa właściwego czujnka chociaż wydaje mi się że one wszystkie działają na podobnych zasadach może za wyjątkiem temperatury,tam może być termistor albo bimetal.Osobiście radzę do oryginalnych zegarów (romania) podłączyć oryginalne czujniki i powinno być OK.O ile pamiętam to najgorzej było z temperaturą bo nie dosyć że pasował tylko jeden rodzaj czujnika to jeszcze byly chyba dwa wymiary gwintów.
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: ndz kwie 15, 2012 7:48 pm
Re: Instalacja elektryczna Aro 243
ja właśnie mam zegary od Aro 243. Tylko miałem problem z ich podłączeniem. Ale dzięki za informację, będę próbować .
Bo jak są 3 zaciski, to 2 mam izolowane podkładkami izolacyjnymi. To do jednego doprowadzam + ze stacyjki, no a do drugiego przewód do czujnika. A nie izolowany zaciski to masa. tak
Bo jak są 3 zaciski, to 2 mam izolowane podkładkami izolacyjnymi. To do jednego doprowadzam + ze stacyjki, no a do drugiego przewód do czujnika. A nie izolowany zaciski to masa. tak

- Gabriel Tatoj
-
- Posty: 1147
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am
Re: Instalacja elektryczna Aro 243
WITAJCIE


Żeby było ciekawiej to wszystkie temperaturowe czujniki z ARO i Muscela są względem siebia kompatybilne i nawet w ostatnich produkowanych samochodach ARO z silnikami forda,andorii,toyoty,.............. wszystkie czujniki temperatury są identyczne . A więc zawsze rumuński czujnik niezależnie w jakim silniku i do tego oczywiście zawsze na desce rumuńskie zegaryLorado pisze:(.....)O ile pamiętam to najgorzej było z temperaturą bo nie dosyć że pasował tylko jeden rodzaj czujnika to jeszcze byly chyba dwa wymiary gwintów.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość