Śruba w pompie wtryskowej.
Moderator: Misiek Bielsko
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: ndz kwie 15, 2012 7:48 pm
Śruba w pompie wtryskowej.
Ukręciła mi się śruba w pompie wtryskowej w D-127. W obrębie 30 km od mojej miejscowości nigdzie nie mogę dostać takiej śruby. Pytanie brzmi, czy ktoś posiada takie cudo i była by możliwość sprzedaży? Albo jakieś pomysły aby zastąpić to czymś innym, jakąś śrubą przelewową albo innym czymś. dodaj kila zdjęć. Proszę o pomoc i pozdrawiam.
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 7785_n.jpg
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 0068_n.jpg
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 6228_n.jpg
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 7785_n.jpg
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 0068_n.jpg
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 6228_n.jpg
Re: Śruba w pompie wtryskowej.
To chyba jest odpowietrzenie ,zasilanie lub jakiś przelew. Uszczelnienie na stożek, każdy tokarz Ci ją dorobi, albo zastosować normalną z płaskim łbem i podkładką miedzianą lub aluminiową.
Tak na moje oko, ciekła i ktoś wkręcił ją na kleju, to się ukręciła. Dobrze, że się gwint w pompie ostał.
Albo ktoś w nią pukał by przestawić kąt wtrysku
Tak na moje oko, ciekła i ktoś wkręcił ją na kleju, to się ukręciła. Dobrze, że się gwint w pompie ostał.
Albo ktoś w nią pukał by przestawić kąt wtrysku

Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: ndz kwie 15, 2012 7:48 pm
Re: Śruba w pompie wtryskowej.
do tej śruby był przykręcony wężyk który szedł do filtra. Tylko że ta śruba ma taką śmieszną kulkę w środku. To jest chyba blokada żeby ropa płynęła w jedną stronę.
Re: Śruba w pompie wtryskowej.
Dokładnie, tokarz dorobi Ci taki kruciec. Zaworek zwrotny kupisz w każdym sklepie moto, założysz na przewód gumowy i po temacie.
W160
PajeroLong SS
PajeroLong SS
Re: Śruba w pompie wtryskowej.
to jest przelew,
skad jestes?
skad jestes?
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: ndz kwie 15, 2012 7:48 pm
Re: Śruba w pompie wtryskowej.
Okolice Stargardu Szczecińskiego, Zachodniopomorskie. Tak to jest przelew.
- Gabriel Tatoj
-
- Posty: 1147
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am
Re: Śruba w pompie wtryskowej.
WITAJCIE
Prawdopodobnie w korpusie pompy jest już uszkodzony gwint i założenie w to miejsce nowego króćca może niewiele wnieść
Poza tym tokarz nie koniecznie dorobi taką część , ponieważ musiałby wytoczyć wnętrze tego króćca tam gdzie zaworek,a mając do dyspozycji wzór nie wszystko w jego wnętrzu może zmierzyć,do tego gwint zewnętrzny jest calowy,...........
Można próbować wkręcić oryginalny króciec i jeżeli będzie trzymał gwint to delikatnie dokręcić-tak by było szczelne i powinno być OK
Nie siłuj się z tym na razie -sprawdzę czy mam takie klamotki
Pozdrawiam

Prawdopodobnie w korpusie pompy jest już uszkodzony gwint i założenie w to miejsce nowego króćca może niewiele wnieść

Można próbować wkręcić oryginalny króciec i jeżeli będzie trzymał gwint to delikatnie dokręcić-tak by było szczelne i powinno być OK


Pozdrawiam

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: ndz kwie 15, 2012 7:48 pm
Re: Śruba w pompie wtryskowej.
Załatwiłem to już u dobrego tokarza i powiedział że nie ma problemu, a zaworek zwrotny zamontuję na wężyku. Wkrótce napiszę jak to będzie wyglądało.
Re: Śruba w pompie wtryskowej.
czwartek/piatek bede w choszczenie to moglbys podjechac po ten kruciec, mam taki na zbyciu
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: ndz kwie 15, 2012 7:48 pm
Re: Śruba w pompie wtryskowej.
Już mam taki wytoczony, zawór na wężyku już założony i wszystko działa. Ale wielkie dzięki.
Re: Śruba w pompie wtryskowej.
nie pamiętam jakie ciśnienie otwarcia miał ten zaworek ale podejrzewam że gdzieś koło 0,25 bara
czy wiesz jakie parametry miał twój zaworek???
jeżeli nie to proponuje założyć oryginał, i nie kombinować z chińskimi zaworkami
jak byś nie mógł znaleźć to na priv
czy wiesz jakie parametry miał twój zaworek???
jeżeli nie to proponuje założyć oryginał, i nie kombinować z chińskimi zaworkami
jak byś nie mógł znaleźć to na priv
Re: Śruba w pompie wtryskowej.
A jeśli ten magiczny zaworek ...
nie trzyma ciśnienia otwarcia i otwiera się szybciej to silnik może zgasnąć

nie trzyma ciśnienia otwarcia i otwiera się szybciej to silnik może zgasnąć

Aro 243 3.2 D
- Gabriel Tatoj
-
- Posty: 1147
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am
Re: Śruba w pompie wtryskowej.
WITAJCIE
silnik to jak zwykle może być tego więcej niż jeden powodów, a powyższy zaworek nie powinien powodować unieruchomienia już pracującego silnika. Ten zaworek ma utrzymać w korpusie pompy ciśnienie o stałej wartości, a wiem z doświadczenia , że często te zaworki nie trzymały i silnikom to nie przeszkadzało w pracy

Jeżeli gaśnieradek4x4 pisze:A jeśli ten magiczny zaworek ...![]()
nie trzyma ciśnienia otwarcia i otwiera się szybciej to silnik może zgasnąć
silnik to jak zwykle może być tego więcej niż jeden powodów, a powyższy zaworek nie powinien powodować unieruchomienia już pracującego silnika. Ten zaworek ma utrzymać w korpusie pompy ciśnienie o stałej wartości, a wiem z doświadczenia , że często te zaworki nie trzymały i silnikom to nie przeszkadzało w pracy

Re: Śruba w pompie wtryskowej.
Otóż muszę sprawdzić winowajcę choć przyszło mi na myśl iż awaria zaworku powoduje zbyt szybkie powrócenie paliwa do filtra i gubi wolne obroty po rozgrzaniu. Objawy takie jak wcześniej ale to jest jedyny element układu który przełożyłem ze starej pompy i takie same objawy pojawiają się znów... Dziś próbuję to sprawdzić
Borne się zbliża a bez sprzętu ciężko mi będzie tam przebywać 


Aro 243 3.2 D
Re: Śruba w pompie wtryskowej.
I po wizycie u pompiarza- mówił że pompa wyrobiona i trzeba dać ją do regeneracji jakieś chromowanie części gdzie wytwarzane jest wysokie ciśnienie i impreza tania nie będzie. Teraz pytanie jakiej dokładnie jest firmy pompa od aro i czy są jakieś zamienniki? lub części zamienne, bo może coś taniej ogarnę niż ten spec od pomp- mówi że to niby pompa perkinsa jest, a mi się w to nie za bardzo chce wierzyć...
Aro 243 3.2 D
- Gabriel Tatoj
-
- Posty: 1147
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am
Re: Śruba w pompie wtryskowej.
WITAJCIE NIEDZIELNIE
To jedna z bardziej prostych i typowych pomp rozdzielaczowych(rotacyjnych) świata (typ-DPA)
i nowa głowica(rozdzielacz do niej (lewo obrotowa) kosztuje około 400 złotych polskich.
Na razie nie mam czasu bo teraz wlazłem do domu z drogi, ale luknę gdzie w Twojej okolicy jest ktoś kompetentny
do zrobienia diagnozy i jak trzeba będzie to i remontu tego patentu
POZDRAWIAM

Ten pompiarz mieszka gdzieś na pustyni skalistej gdzie jeżdżą tylko na osłachradek4x4 pisze:I po wizycie u pompiarza- mówił że pompa wyrobiona i trzeba dać ją do regeneracji jakieś chromowanie części gdzie (....)..


To jedna z bardziej prostych i typowych pomp rozdzielaczowych(rotacyjnych) świata (typ-DPA)
i nowa głowica(rozdzielacz do niej (lewo obrotowa) kosztuje około 400 złotych polskich.
Na razie nie mam czasu bo teraz wlazłem do domu z drogi, ale luknę gdzie w Twojej okolicy jest ktoś kompetentny
do zrobienia diagnozy i jak trzeba będzie to i remontu tego patentu

POZDRAWIAM

Re: Śruba w pompie wtryskowej.
W moich rejonach to najbardziej kompetentni są w Tucholi lub Połczynie Zdroju więc i tam się zapewne skieruje. Ale naprawa musi poczekać do września. W sumie miałem też propozycję na wymianę silnika od MB 123 3.0 ale nie wiadomo ile tamten silnik miał przygód więc rozsądniej pozostanie być przy oryginale...
Aro 243 3.2 D
Re: Śruba w pompie wtryskowej.
jak chcesz wymieniac, czego ja bym nie robil bo byla by to zupelnie inna jazda, to mam kryze do polaczenia go z arowska skrzynia 

Re: Śruba w pompie wtryskowej.
Wymiana kusząca bo silnik mietka to inna kultura pracy, jednak wymiana silnika to reakcja łańcuchowa i potem pół roku będę bez auta. Zostanie przy oryginale będzie oznaczało wpakowanie parę pln w motor ale ogarnięcie go na kolejne kilka lat...
choć ciekawi mnie jak zachowywało by sie aro z silnikiem mietka i czy podoła on istnieniu w aroni.
Ciekawym rozwiązaniem jest też montaż 2,5 td od pajero co widzę czynią rumuni lub słowacy ale to inna bajka, chyba że gdzieś dostanę tanio jakiegoś anglika....
choć ciekawi mnie jak zachowywało by sie aro z silnikiem mietka i czy podoła on istnieniu w aroni.
Ciekawym rozwiązaniem jest też montaż 2,5 td od pajero co widzę czynią rumuni lub słowacy ale to inna bajka, chyba że gdzieś dostanę tanio jakiegoś anglika....

Aro 243 3.2 D
- Gabriel Tatoj
-
- Posty: 1147
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am
Re: Śruba w pompie wtryskowej.
WITAJCIE
Ostatnie kilka lat jeżdżę silnikami innymi niż D-127 w ARO i gdybym tylko samo paliwo nadużyte tymi wynalazkami potrafił zgromadzić , to mogę ON sprzedawać przez następne 20 lat bo bym tego nie wyjeździł
Na sam początek wsiądź u jakiegoś znajomka do któregoś z tych firmowych pojazdów i zwyczajnie się nim po terenie przejedź, niech Ci powiedzą jakie mają smaki ich pojazdy,co się może okocić najczęściej i ile kosztuje,....... sam wyciągnij wnioski zanim zaczniesz motanie. Gdybym to ja miał zmieniać silnik w takim aucie jak Twoje ARO,(a mam wszystkie potrzebne warunki,zaplecze i niezbędną wiedzę,....) to pewno dałbym go komuś razem ze zgrzewką jasnego aby mógł sobie przy nim jeszcze pokręcić zanim go da złomiarzom
To może brzmi śmiesznie, ale zauważ ile czeka Cię pracy której finału nie możesz do końca przewidzieć.
W takim aucie jak to tylko wielki motor-niceh jest ze spycha, ale ma być odpowiednio umomentowiony, tak aby na kołach 32" mógł jechać.
Rumuni do końca produkcji montowali na swój rynek( i nie tylko) silniki D-127, a ze względu na normy emisji spalin na resztę rynków montowali różności które już tylko były na asfalt i małe kółka(235/75/15 AT)
To oczywiście mój własny pogląd na wymianą motora w ARO


Zapewniam Cię, ze żaden z wyżej wymienionych motorów nie pojedzie tak jak D-127. Pominę dłubanie p-rzy gracie tylko po to by to jakoś ożenić ze skrzynią i napędami,.........., spalą o wiele więcej niż zdziadowany nawet BRASOV,moment obrotowy mają przy podłodze i stan techniczny każdego z nich to loteria. Inaczej mówiąc; zrobisz jak będziesz chciał i sam się przekonasz co do ewentualnej słuszności swoich wizjiradek4x4 pisze:Wymiana kusząca bo silnik mietka to inna kultura pracy, jednak wymiana silnika to reakcja łańcuchowa i potem pół roku będę bez auta. Zostanie przy oryginale będzie oznaczało wpakowanie parę pln w motor ale ogarnięcie go na kolejne kilka lat...
choć ciekawi mnie jak zachowywało by sie aro z silnikiem mietka i czy podoła on istnieniu w aroni.
Ciekawym rozwiązaniem jest też montaż 2,5 td od pajero co widzę czynią rumuni lub słowacy ale to inna bajka, chyba że gdzieś dostanę tanio jakiegoś anglika....




W takim aucie jak to tylko wielki motor-niceh jest ze spycha, ale ma być odpowiednio umomentowiony, tak aby na kołach 32" mógł jechać.
Rumuni do końca produkcji montowali na swój rynek( i nie tylko) silniki D-127, a ze względu na normy emisji spalin na resztę rynków montowali różności które już tylko były na asfalt i małe kółka(235/75/15 AT)
To oczywiście mój własny pogląd na wymianą motora w ARO


Re: Śruba w pompie wtryskowej.
Hmm, czyli zostaję przy D-127, bo regeneracja samej pompy to mniejszy koszt niż wymiana serca pojazdu który jest przystosowany do tego silnika. W sumie patrząc na moje wykorzystanie auta to wymiana silnika minie się z celem, a z innej strony patrząc wzrosną tylko koszty eksploatacji... Dzięki za realne przedstawienie sprawy Gabrielu
Choć chyba w którymś z swoich pojazdów posiadałeś uturbioną jednostkę- dużo jest zabawy z montowaniem turbiny, oraz od czego podejdzie turbo?
Pozdrawiam

Pozdrawiam
Aro 243 3.2 D
- Gabriel Tatoj
-
- Posty: 1147
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am
Re: Śruba w pompie wtryskowej.
WITAJCIE
można przewidzieć przebieg prac,standard wielu przeróbek oraz finał całej operacji nie wyłączając
ewentualnego ,,zadowolenia" właściciela
Żeby ten motor naprawdę dobrze robił z turbiną to tez trzeba przy nim troszkę dłubnąć.
Na sam początek jest potrzebna turbina i to najlepiej o stałej geometrii i i regulowanym zaworem upustowym spalin.
Ja miałem akurat któregoś GARRETA z silnika 2.5 TDS. Dobrze tłoczyła już ,,od dołu" i miałem ustawioną kompresję na 0,6 Bar.
Potem musisz zapodać pod głowice inne uszczelki bo te co są odfruną,
idealnie byłoby dać zupełnie inną pompę wtryskową(nawet rzędówka z AVI 3,6 TD),
szlifnąć (zmienić kąt) krzywek wałka rozrządu, no i można by dać śmiało chłodnicę powietrza doładowującego silnik,.....
jeszcze kilka drobiazgów i można wtedy na MONTE CARLO
U mnie chodził na oryginalnej pompie -lekko przedawkowanej i bez intercoolera.
Jak masz żywy motor to te turbo nie jest koniecznością
POZDRAWIAM

Nie chcę niczego wyrokować, ani też komuś włazić w drogę- zwyczajnieradek4x4 pisze:Hmm, czyli zostaję przy D-127, bo regeneracja samej pompy to mniejszy koszt niż wymiana serca pojazdu który jest przystosowany do tego silnika. W sumie patrząc na moje wykorzystanie auta to wymiana silnika minie się z celem, a z innej strony patrząc wzrosną tylko koszty eksploatacji... Dzięki za realne przedstawienie sprawy GabrieluChoć chyba w którymś z swoich pojazdów posiadałeś uturbioną jednostkę- dużo jest zabawy z montowaniem turbiny, oraz od czego podejdzie turbo?
Pozdrawiam
można przewidzieć przebieg prac,standard wielu przeróbek oraz finał całej operacji nie wyłączając
ewentualnego ,,zadowolenia" właściciela

Żeby ten motor naprawdę dobrze robił z turbiną to tez trzeba przy nim troszkę dłubnąć.
Na sam początek jest potrzebna turbina i to najlepiej o stałej geometrii i i regulowanym zaworem upustowym spalin.
Ja miałem akurat któregoś GARRETA z silnika 2.5 TDS. Dobrze tłoczyła już ,,od dołu" i miałem ustawioną kompresję na 0,6 Bar.
Potem musisz zapodać pod głowice inne uszczelki bo te co są odfruną,
idealnie byłoby dać zupełnie inną pompę wtryskową(nawet rzędówka z AVI 3,6 TD),
szlifnąć (zmienić kąt) krzywek wałka rozrządu, no i można by dać śmiało chłodnicę powietrza doładowującego silnik,.....
jeszcze kilka drobiazgów i można wtedy na MONTE CARLO

U mnie chodził na oryginalnej pompie -lekko przedawkowanej i bez intercoolera.
Jak masz żywy motor to te turbo nie jest koniecznością

POZDRAWIAM

Re: Śruba w pompie wtryskowej.
albo AVIA TURBO, tylko ze na to wszystko trzeba miec przedewszystkim czas,
znam to po sobie i nie tylko, ze zazwyczaj zwyczajnie na wszystko brakuje czasu,
kazda modyfikacja to nie jest tylko dzien czasem czlowiek mysli ze bedzie to tydzien a wchodza 2 lata
znam to po sobie i nie tylko, ze zazwyczaj zwyczajnie na wszystko brakuje czasu,
kazda modyfikacja to nie jest tylko dzien czasem czlowiek mysli ze bedzie to tydzien a wchodza 2 lata

-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: Śruba w pompie wtryskowej.
Czy nie takiej pompy szukasz?
http://allegro.pl/aro-muscel-pompa-wtry ... 85776.html
450 pln za nówkę to chyba dobra cena
http://allegro.pl/aro-muscel-pompa-wtry ... 85776.html
450 pln za nówkę to chyba dobra cena
- Gabriel Tatoj
-
- Posty: 1147
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am
Re: Śruba w pompie wtryskowej.
WITAJCIE
Fizycznie jest do założenia bo ma takie same wymiary oraz kształt,
ale ta jest z silnika L-27 -owszem to też aro-muscel, ale nie 3.2 Brasov D-127
Widzę po oznaczeniu kodowym na tabliczce znamionowej
Pozdrawiam wszystkich serdecznie

To nie ta pompa której szukasz!!wieprzowina pisze:Czy nie takiej pompy szukasz?
http://allegro.pl/aro-muscel-pompa-wtry ... 85776.html
450 pln za nówkę to chyba dobra cena
Fizycznie jest do założenia bo ma takie same wymiary oraz kształt,
ale ta jest z silnika L-27 -owszem to też aro-muscel, ale nie 3.2 Brasov D-127


Widzę po oznaczeniu kodowym na tabliczce znamionowej

Pozdrawiam wszystkich serdecznie

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość