
Mercedes Truck Rally
Moderator: Pasza
Mercedes Truck Rally
Czy i kiedy się odbędzie w tym roku 

T2 optymista
"Gdyby Bóg był zwolennikiem przedniego napędu, to chodzilibyśmy na rękach"
"Gdyby Bóg był zwolennikiem przedniego napędu, to chodzilibyśmy na rękach"
no i dobrze - z każdym sezonem onanizatory coraz to wieksze wyhoojki robili
...umarło - niech leży
...umarło - niech leży

8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl
www.szary-racing.pl
http://www.pzm.pl/O_nas/Kluby_zrzeszone ... lnoslaskie
http://www.sparta-wroclaw.pl/
Towarzystwo Miłośników Sportu Motorowego SPARTA jest automobilklubem zrzeszonym w PZM wiec moim zdaniem nie trzeba.
http://www.sparta-wroclaw.pl/
Towarzystwo Miłośników Sportu Motorowego SPARTA jest automobilklubem zrzeszonym w PZM wiec moim zdaniem nie trzeba.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
- elektryczny
-
- Posty: 103
- Rejestracja: czw wrz 30, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: wrocław
- GrzesiekG13
- jestem tu nowy...
- Posty: 42
- Rejestracja: sob lut 16, 2008 10:33 pm
- Lokalizacja: Adamów -parafia Kuklówka
- Kontaktowanie:
- GrzesiekG13
- jestem tu nowy...
- Posty: 42
- Rejestracja: sob lut 16, 2008 10:33 pm
- Lokalizacja: Adamów -parafia Kuklówka
- Kontaktowanie:
- GrzesiekG13
- jestem tu nowy...
- Posty: 42
- Rejestracja: sob lut 16, 2008 10:33 pm
- Lokalizacja: Adamów -parafia Kuklówka
- Kontaktowanie:
R E G U L A M I N
UZUPEŁNIAJĄCY
22 MERCEDES TRUCK RALLY
II MARATONU SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH,
TERENOWYCH, MOTOCYKLI
„PO RAZ DZIESIĄTY Z MERCEDESEM”
Współorganizator: Organizator:
Mirosław Wróbel Sp. z o.o. Towarzystwo Miłośników
Autoryzowany Dealer Sportu Motorowego
Mercedes-Benz Wrocław „SPARTA” Wrocław
54-441 WROCŁAW 50-420 WROCŁAW
ul. Klecińska 155 ul. Na Niskich Łąkach 6
WROCŁAW, 10 – 11 - PAŹDZIERNIK - 2008 rok
- 2 –
REGULAMIN UZUPEŁNIAJĄCY
22 MERCEDES TRUCK RALLY
II MARATONU SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH,
TERENOWYCH, MOTOCYKLI
„PO RAZ DZIESIĄTY Z MERCEDESEM”
Wrocław 10 – 11 październik 2008 roku
1.0. DEFINICJA
22 MERCEDES TRUCK RALLY stanowi ogólnodostępną jazdę terenową samochodami ciężarowymi, terenowymi oraz motocyklami. O charakterze 3 godziny dla motocyklistów i 4 godziny dla samochodów maratonu (nowa formuła imprezy), organizowanego na bezdrożach poligonu wojskowego w okolicy Wrocławia. Impreza zostanie przeprowadzona w oparciu o postanowienia:
- Międzynarodowego Kodeksu Sportowego FIA (wraz z załącznikami),
- Regulaminem RMPST,
- Regulaminem Sportu Motocyklowego,
- Prawem O Ruchu Drogowym RP,
oraz zgodnie z postanowieniami niniejszego regulaminu uzupełniającego.
Nazwa ASN: POLSKI ZWIĄZEK MOTOROWY
Wiza ASN nr: PZM ZO Wrocław, nr 22/2008, wydana dnia 17-09-2008 r.
2.0. ORGANIZATOR:
TOWRZYSTWO MIŁOŚNIKÓW SPORTU MOTOROWEGO „ SPARTA” we Wrocławiu
wraz z Mirosławem Wróblem Sp. z o.o. Autoryzowany Dealer Mercedes-Benz we Wrocławiu w imieniu których działa komitet organizacyjny w składzie:
- Lucjan Koszek
- Jan Kutny
- Ewa Michałowska
- Jan Nowaczyk
- Franciszek Panek
- Joanna Skotnicka
- Jan Zgłobisz
Adres : TOWRZYSTWO MIŁOŚNIKÓW SPORTU MOTOROWEGO „ SPARTA”
ul. NA NISKICH ŁĄKACH 6, 50 – 422 WROCŁAW
tel/fax ( 071) 324-10-37, kom. 0 606 271 183 e-mail: biuro@sparta-wroclaw.pl
www.sparta-wroclaw.pl
3.0. WŁADZE I KIEROWNICTWO IMPREZY:
KOMANDOR HONOROWY - Mirosław Wróbel
3.1. Zespół Sędziów Sportowych:
Przewodniczący: - Jan Zgłobisz Lic. SP-Kl nr 170/89
Członek: - Kazimierz Sikorski Lic. SP-KII nr 138/05
Członek - sekretarz - Stanisław Deptuch Lic. CH nr 135/00
- 3 -
3.2. Osoby Oficjalne
Dyrektor Imprezy - Lucjan Korszek Lic. FIM nr 89/80
Asystent Dyrektora ds. marketingu - Ewa Michałowska
Asystent Dyrektora ds. promocji - Joanna Skotnicka
Asystent Dyrektora ds. sportowo-tech. - Mariusz Musiałek Lic. SP-KI nr 80/04
Asystent Dyrektora ds. zabezpieczenia - Jerzy Chodecki Lic SP-KII nr 25/03
Kierownik biura - Jan Nowaczyk Lic. SP-KII nr 10/04
3.3. Kierownicy służb:
Kierownik Służb Medycznych - dr Jerzy Rypniewski
Kierownik Badań Kontrolnych - Roman Senator Lic. P nr 135/05
Kierownik Trasy - Franciszek Panek Lic. SP-KII nr 604/06
Kierownik ds. sędziów -
Kierownik Parku Maszyn - Tomasz Urbanek Lic. SP-KII nr 16/05
Kierownik Komisji Obliczeń - Piotr Hojnor
Kierownik Finansowy - Wirgiliusz Świątek
Kierownik PKP 1 - Włodzimierz Herman Lic. SP-KII nr 30/03
Kierownik PKP 2 - Roman Jarzyński Lic. SP-KII nr 43/06
Kierownik PKP 3 - Ryszard Bryk Lic. SP-KII nr 26/03
I POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.0. CHARAKTERYSTYKA IMPREZY :
22 MERCEDES TRUCK RALLY stanowi długodystansową jazdę terenową o charakterze „Maratonu” polegającego na wielokrotnym przejechaniu wyznaczonego odcinka (pętli) trasy długości około 12 km., w limitowanym czasie jazdy non stop:
- Motocykle – 3 godz.
- Samochody - 4 godz.
Typ nawierzchni trasy: bezdroża gruntowe z licznymi nierównościami i przeszkodami wodnymi.
Impreza ma charakter otwarty i do udziału w niej dopuszczeni będą kierowcy dysponującymi samochodami terenowymi, ciężarowymi i motocyklami. Nie przewiduje się startu na quadach. W maratonie nie będzie stosowana zasada „TARYFY”.
2.0. DOPUSZCZONE POJAZDY
2.1. Do udziału w imprezie dopuszczone będą samochody terenowe i ciężarowe o dowolnym zakresie przeróbek, których konstrukcja nie koliduje z wymogami ustawy „PRAWO O RUCHU DROGOWYM RP” oraz motocykle.
Zgodnie z przepisami FIA samochody z instalacją LPG lub gazem ziemnym, mogą uczestniczyć w imprezie po uprzednim usunięciu zbiorników z gazem. Każdy pojazd musi posiadać aktualny dowód rejestracyjny (w tym pojazd z rejestracją czasową) stanowiący o dopuszczeniu do ruchu na drogach. W przypadku rejestracji czasowej obowiązuje przedłożenie zaświadczenia z badań kontrolnych dokonanych przez upoważnioną Stację Kontroli Pojazdów o sprawności samochodu. Z obowiązku posiadania dowodu rejestracyjnego zwolnione są motocykle typu: Cross.
2.2. Samochody zgłoszone od imprezy, niezależnie od wyposażenia wymaganego przez Prawo O Ruchu Drogowym, muszą spełniać następujące warunki techniczne:
2.2.1. Samochody z nadwoziem zamkniętym – zaleca się klatkę bezpieczeństwa odzwierciedlającą konstrukcję zdefiniowaną a Załączniku „J” lub pałąk główny z zastrzałami.
Samochody z nadwoziem otwartym – obowiązkowo pałąk główny z zastrzałami, zalecana klatka bezpieczeństwa odzwierciedlająca konstrukcję zdefiniowaną w Załączniku „J”.
Rurki klatki bezpieczeństwa w miejscach, w których może zaistnieć kontakt z ciałem któregoś z członków załogi, muszą być otulone wykładziną zabezpieczającą
2.2.2 Pasy bezpieczeństwa trzy punktowe (zalecane typu szelkowego).
2.2.3 Fotele kierowcy i pilota z zagłówkami integralnymi.
- 4 –
2.2.4 Jedna lub dwie gaśnice o masie łącznej środka gaśniczego – 2,0 kg, trwale zamocowane w zasięgu rąk siedzących w samochodzie kierowcy i pilota, z możliwością szybkiego wyjęcia, posiadające termin ważności nie przekraczający 1-roku po konserwacji.
2.2.5 Płachta serwisowa.
2.2.6 Lina holownicza o długości minimum 6 m.
2.3. Wszystkie uczestniczące w imprezie pojazdy zostaną podzielone na kategorie niezależnie od typu i pojemności silnika:
Kategoria S - (SPORTOWA) samochody o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, kierowców posiadających licencje i certyfikat sportu samochodowego (bez względu czy wygasła czy nie).
Kategoria T - (TURYSTUCZNA - KJST) samochody o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, kierowców nie posiadających żadnej licencji i certyfikatu sportu samochodowego.
Kategoria C - (CIĘŻAROWA) samochody o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony.
Kategoria M - (MOTOCYKLE) pojazdy jednośladowe.
3.0. UCZESTNICY – ZAŁOGA
3.1. 22 MERCEDES TRUCK RALLY ma charakter otwarty i do udziału w nim dopuszczeni będą:
- kierowcy posiadający licencję sportową – R, R1, R cross country only,
- kierowcy nie posiadający licencji sportowej a legitymujący się ważnym prawem jazdy kategorii odpowiedniej do prowadzonego pojazdu.
3.2. Załoga samochodu składa się z dwóch uczestników tj. kierowcy i II kierowcy.
W samochodach ciężarowych dopuszcza się załogę trzy osobową tj. kierowca, II kierowca
i pilot. Załogę motocykla stanowią ich kierowcy. Zarówno kierowcy jak i pilot muszą posiadać ważne prawo jazdy i ponadto:
- ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków (OC i NW)
- zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do startu w imprezie. Badania lekarskie mogą być przeprowadzone przez lekarza zawodów w dniu 10-10-2008r., w czasie odbioru administracyjnego,
oświadczenie uczestnika o znajomości przepisów obowiązujących w 22 MERCEDES TRUCK RALLY,
- kask typu samochodowego lub motocyklowego,
- ubranie typu kombinezonów jednoczęściowych z materiału trudnopalnego ze ściągaczami,
- opuszczoną szybę kasku (może być luzem) lub parę okularów ochronnych.
3.3. Wszyscy członkowie załogi mogą prowadzić samochód w trakcie trwania imprezy, jeżeli każdy z nich posiada odpowiednie do danego typu pojazdu aktualne prawo jazdy.
3.4. Załoga musi znajdować się w komplecie w pojeździe w trakcie trwania zawodów. Rezygnacja nawet chwilowa jednego z członków załogi w dalszym udziale w imprezie lub przyjęcie do pojazdu osób trzecich ( za wyjątkiem transportu rannych ) pociąga za sobą karę wykluczenia z zawodów.
4.0. ZGŁOSZENIE - WPISOWE
4.1. Każdy uczestnik musi przedstawić organizatorowi nie później niż do 10-10-2008r., do godz. 13:00 dokładnie wypełnione zgłoszenie (Załącznik nr 1), osobiście podpisane przez załogę. Przed tym terminem organizator może przyjąć zgłoszenie telefoniczne lub elektroniczne
z tym, że oryginał musi być przedstawiony w biurze imprezy w czasie odbioru administracyjnego. Zgłoszenie na załączonym druku (na stronie internetowej:
www.sparta-wroclaw.pl , www.wrobel.mercedes-benz.pl należy przesłać na adres:
Towarzystwo Miłośników Sportu Motorowego „SPARTA”
50-422 Wrocław, ul. Na Niskich Łąkach 6
fax. (071) 324-10-37, e-mail: biuro@sparta-wroclaw.pl
4.2. Zgłoszenie uczestników korzystających ze sprzętu obcego (nie będącego ich własnością) musi być potwierdzone na piśmie przez właściciela pojazdu.
4.3. Zgłoszenie jest ważne wyłącznie z jednoczesnym potwierdzeniem dokonania wpłaty wpisowego.
- 5 –
4.4. Ustala się następujące opłaty:
- za zgłoszenie samochodu do udziału w imprezie - 200,00 zł.
- za zgłoszenie motocykla - 100,00 zł.
- załogi TMSM „SPARTA” Wrocław otrzymują zniżkę w wysokości 50%, pod warunkiem nie zalegania z opłatami składek członkowskich.
4.5. Wpłaty należy dokonywać na konto:
Towarzystwo Miłośników Sportu Motorowego „SPARTA”
Nr konta: BANK PEKAO S.A.
55 1240 6726 1111 0000 5635 6182 – z dopiskiem „MERCEDES RALLY”
4.6. Dopuszcza się dokonywanie wpłat wpisowego w biurze imprezy, w trakcie odbioru administracyjnego.
4.7. Wpisowe zostanie zwrócone w przypadku nie przyjęcia zgłoszenia przez Organizatora lub odwołania imprezy.
4.8. Przez podpisanie formularza „ZGŁOSZENIE”, zgłaszający jak również wszyscy członkowie załogi potwierdzają znajomość regulaminów, rezygnację z jakichkolwiek roszczeń wobec Organizatora i PZM-tu na drodze sądowej lub innej niż ustalona przepisami sportowymi.
4.9. Z uwagi na ograniczoną pojemność trasy ustala się limit uczestniczących załóg na:
- motocykle - 40 pojazdów
- samochody terenowe - 40 pojazdów
- samochody ciężarowe - 20 pojazdów
O przyjęciu i zamknięciu listy zgłoszeń decyduje kolejność zgłoszeń.
5.0. UBEZPIECZENIE.
5.1. Uczestnik imprezy przedstawiający pojazd do udziału w 22 MERCEDES TRUCK RALLY - 2008 obowiązany jest do okazania dowodu wpłaty ubezpieczenia obowiązkowego OC
i ubezpieczenia NW na ten pojazd, co najmniej na czas trwania imprezy.
5.2. Uczestnikom imprezy zaleca się dokonanie ubezpieczenia pojazdu od ryzyka rajdowego.
6.0. REKLAMA
6.1. Reklamą obowiązkową jest reklama głównego sponsora Mirosław Wróbel Sp. z o.o. Autoryzowany Dealer Mercedes-Benz umieszczona na numerach startowych i tablicach rajdowych.
6.2. Organizator zastrzega sobie prawo wyłączności na umieszczenie jakichkolwiek reklam
w Biurze Imprezy, Centrum Kierowania oraz na całej trasie imprezy.
7.0. NUMERY STARTOWE
7.1. W rajdzie nie będzie stosowana zasada stałych numerów obowiązujących w RMPST w roku 2008.
7.2. Przydział numerów startowych nastąpi w dniu 10-10-2008r., w czasie odbioru administracyjnego w Biurze Imprezy.
7.3. Numery startowe dostarczone przez organizatora muszą być umieszczone po obu stronach pojazdu w taki sposób aby były widoczne przez cały czas trwania imprezy. Zobowiązuje się załogi pojazdów do usunięcia lub zakryci innych numerów startowych niż obowiązujących w 22 MERCEDES TRUCK RALLY. Załogi są zobowiązane do utrzymania czytelności numerów startowych.
7.4. Tablica rajdowa musi być umieszczona na przedniej masce samochodu.
7.5. Numery startowe motocykli umieszczone będą na „plastronach” piersiowo-plecowych kierowców.
8.0. BADANIA KONTROLNE „BK”
Wszystkie załogi muszą przybyć na BK zgodnie z wyznaczonym czasem (Harmonogram na tablicy ogłoszeń). Obecność kompletnej załogi nie jest konieczna, nie mniej jednak musi ona być reprezentowana przez jednego z jej członków tj. kierowcy lub II kierowcy.
- 6 -
8.1. Badania kontrolne BK – 1
Badania kontrolne BK-1 przeprowadzone zostaną w dniu 10-10-2006 w godz. od 16:00 do 18:00 w Parku Serwisowym Golewo.
8.2. Badania kontrolne BK – 2 przeprowadzone zostaną w dniu 11-10-2006 bezpośrednio po przyjeździe załogi na metę, w parku maszyn. Badaniu podlegać będą pojazdy wytypowane losowo przez ZSS.
9.0. ZAPOZNANIE SIĘ Z TRASĄ.
Organizator udostępni trasę imprezy w dniu 10-10-2008 w godz. od 13:00 do 16:00.
Jakikolwiek trening na trasie poza wyznaczonym czasem jest ZABRONIONY.
Organizator nie przyjmuje żadnej odpowiedzialności uczestników za szkody i straty powstałe w czasie zapoznawania się z trasą.
10.0. PRZEBIEG ZAWODÓW.
10.1. TRASA
10.1.1. Trasa maratonu składa się z odcinków (pętli) o długości około 12 km., przejeżdżanych wielokrotnie w ciągu:
- motocykle 180 min,
- samochody 240 min.,
jazdy non stop. Trasę odcinka wyznaczają bramki kierunkowe utworzone z dwóch chorągiewek w kolorach:
- po stronie prawej – biały
- po stronie lewej – czerwona
Rozmieszczenie bramek ponumerowanych wg. kolejności przejazdu ujęto w schemacie trasy. Załoga zobowiązana jest do przejechania całej długości trasy odcinka zgodnie z występującą kolejnością bramek. W trakcie odbywania przejazdu nie dopuszczalne jest pokonywania „światła” jakiejkolwiek bramki w kierunku odwrotnym niż wyznaczony kierunek przejazdu trasy. Niespełnienie tego wymogu tj. najazd na bramkę nawet częściowood przeciwnej strony, zostanie uznane za pomylenie trasy rajdu, co spowoduje nie zaliczenie okrążenia.
10.1.2. Na trasie odcinka umieszczono trzy Punkty Kontroli Przejazdu (PKP) przy czym PKP 3 jest zarazem Punktem Startu do następnego okrążenia. Na PKP następować będzie pomiar ilości przejechanych odcinków. Każda załoga zobowiązana jest do pobrania Wizy na karcie drogowej potwierdzając jej przejazd przez PKP.
Brak wizy powoduje nie zaliczenie okrążenia.
Dodatkowo na trasie rozmieszczono trzy Punkty Obserwacyjno-Identyfikacyjne (POI) stwierdzające prawidłowość przejazdu. Na POI nie pobiera się Wizy. Prawidłowość przejazdu przez POI kontrolowana będzie przez Sędziego Faktu.
10.1.3. Podczas przejazdu odcinka dozwolony jest wjazd do „DEPO”. Czas przejazdu przez DEPO jest zaliczany w ramach limitu czasu przejazdu całego maratonu. Wyjazd z DEPO i włączenie się do ruchu jest możliwe wyłącznie na znak Sędziego DEPO.
10.1.4. Zabroniony jest pod rygorem wykluczenia wjazd i przejazd drogą betonową (droga ewakuacyjna) przebiegająca wzdłuż północnej strony trasy odcinka.
10.1.5. W czasie pokonywania odcinków dopuszcza się pomoc współzawodnika (konkurenta) tylko w szczególnych przypadkach takich jak: ugrzęźnięcie, rozruch silnika, powrót na trasę po wypadnięciu i musi być przerwana natychmiast po ustaniu powodu jej stosowania.
10.2. START
10.2.1. Oficjalnym czasem podczas trwania imprezy będzie czas podawany przez Polskie Radio – Program I (AM225 kHz).
10.2.2. Start nastąpi w dniu 11-10-2008r., o godz. 10:15, z pola przed startowego na poligonie Golewo.
- 7 –
10.2.3. Kolejność startu:
Start jednoczesny wszystkich załóg w poszczególnych kategoriach w odstępach dwuminutowych w kolejności:
- Kategoria M – motocykle
- Kategoria S – samochody terenowe klasy sportowej
- Kategoria T – samochody terenowe klasy turystycznej
- Kategoria C – samochody ciężarowe
10.3. SERWISOWANIE
10.3.1. Podczas trwania całej imprezy serwisowanie może być wykonane w startującym pojeździe wyłącznie w Parku Serwisowym pełniącym rolę „DEPO”. O wjeździe i czasie serwisowania decyduje załoga. Czas serwisowania wliczony jest do limitowanego czasu przejazdu całej trasy imprezy tj. 180 min. Motocykle, 240 min. Samochody.
10.3.2. Wjazd na teren Parku Serwisowego tylko przez pojazdy uprawnione z tablicami rajdowymi. Do parku mogą wjechać samochody serwisowe opatrzone tablicą serwisową z numerami startowymi załóg, które serwisują.
10.3.3. Podczas tankowania i innych czynności serwisowych, które mogą zanieczyścić środowisko, obowiązkowe jest umieszczanie pod samochodem folii chroniącej podłoże. Nie zastosowanie się do powyższego spowoduje nałożenie kary pieniężnej na załogę w wysokości 50,00 zł., za każdy stwierdzony przypadek.
10.3.4. Wjazd i wyjazd samochodów serwisowych i towarzyszących z Parku Maszyn jest zabroniony w godzinach od 9:00 do godziny 14:30.
11.0 PROTESTY, ODWOŁANIA, WYJAŚNIENIA, KARY.
11.1. Wszystkie protesty muszą być składane zgodnie z postanowieniami Międzynarodowego Kodeksu Sportowego (art.171 i następne) oraz art.4.11 Regulaminu RMPST – 2008. Wszystkie protesty muszą być składane na piśmie i muszą być wręczone Dyrektorowi Imprezy wraz z kaucją w wysokości 100% wpisowego, która nie będzie zwrócona w przypadku nie uznania protestu. Protest techniczny na sprzęt konkurenta załoga może składać w czasie nie dłuższym niż 30 minut od chwili przyjazdu na metę. Po zamknięciu trasy nie później jednak niż 30 minut po swoim przyjeździe na Metę, załoga ma prawo do złożenia protestu dotyczącego wykroczeń regulaminowych lub nie sportowego zachowania się innych uczestników rajdu. Kierownictwo Rajdu może zarządzić szczegółowe badania kontrolne pojazdów w Parku Maszyn organizator nie odpowiada za sprzęt tam przebywający. Protesty będą uwzględniane wyłącznie w odniesieniu do tych załóg, które zostały sklasyfikowane w imprezie.
W sprawach dokonywania zapisów w protokołach (PKP i POI) nie mogą być składane protesty (nie dotyczy wyjaśnień).
W terminie do 30 minut po ogłoszeniu (wywieszeniu) wyników można składać wyjaśnienia dotyczące ewentualnych błędów rachunkowych lub uzasadnionych zastrzeżeń, W przypadku braku zastrzeżeń wyniki stają się ostateczne.
W sprawach nie ujętych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy zawarte w Międzynarodowym Kodeksie Sportowym wraz z załącznikami.
12.0 KLASYFIKACJA.
12.1. W 21 MERCEDES TRUCK RALLY prowadzona będzie indywidualna klasyfikacja generalna w:
- Kategoria S – sportowa
- Kategoria T – turystyczna
- Kategoria C – ciężarowa
- Kategoria M – motocykle
12.2. Zwycięzcą w kategorii będzie ta załoga, która uzyska największą ilość ukończonych odcinków jazdy terenowej w limitowanym czasie, potwierdzonych wizami PKP na karcie drogowej. O zaliczeniu ostatniego okrążenia decyduje obecność załogi i pojazdu w strefie Mety. Brak wizy z któregokolwiek PKP i POJ spowoduje nie zaliczenie odcinka. Zgubienie karty drogowej spowoduje nie sklasyfikowanie załogi w maratonie (wykluczenie). W przypadku uzyskania jednakowej ilości przejazdów (okrążeń) o pierwszeństwie zadecyduje kolejność przyjazdu na PKP ostatniego okrążenia.
- 8 -
12.3. Dodatkowo prowadzona będzie klasyfikacja „FAIR PLAY” dla załóg, które udzielają pomocy konkurentowi w szczególnych przypadkach (pkt.10.1.6.). Zwycięską załogę wyłoni ZSS na wniosek Sędziów oraz załóg, które korzystały z pomocy.
13.0 NAGRODY.
Przyznane będą nagrody pieniężne w PLN i puchary.
13.1. Nagrody pieniężne w PLN.
MIEJSCE W KATEGORIACH :
„S” „T” „C” „M”
I 1 800 1 000 4 000 800
II 1 300 900 3 000 600
III 1 000 700 2 500 400
IV 800 500 1 500 300
V 500 300 1 000 200
VI 300 200 500 100
Razem: 5 700 3 600 12 500 2 400
Wysokość przeznaczonych nagród jest zależna od ilości pojazdów dopuszczonych do imprezy przez „BK” i wynosi:
lość pojazdów
KATEGORIE
„S” „T” „C” „M”
> 12 100 % 100 % X 100 %
12-10 80 % 80 % X 80 %
9 –7 70 % 70 % 100 % 70 %
6 - 5 60 % 60 % 90 % 60 %
< 5 50 % 50 % 80 % 50 %
13.2. Nagrody pucharowe.
Zajęcie I, II, III miejsca w kategoriach przeznaczone zostaną
- kategoria S i T – po 2 puchary dla załogi
- kategoria M – puchar dla kierowcy
- kategoria C – po 3 puchary dla załogi (tylko załogi 3-osobowe)
13.3. Puchar „FAIR PLAY” – 1 puchar.
13.4. Wszyscy uczestnicy imprezy otrzymają pamiątkowe dyplomy.
13.4. Nagrody muszą być odebrane osobiście przez załogę. W przypadku nieobecności załogi nagrody stają się własnością organizatora.
II POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Do wszystkich przypadków nie ujętych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie Przepisy Ogólne Rajdów Mistrzowskich FIA, Międzynarodowy Kodeks Sportowy FIA (wraz z załącznikami), Regulamin Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych, Prawo o Ruchu Drogowym, Regulamin Sportu Motocyklowego. Powyższe Regulaminy
i Przepisy udostępnione będą do wglądu zainteresowanym uczestnikom w Biurze Imprezy.
2. Każdy przypadek nie przewidziany niniejszym regulaminem będzie rozpatrzony przez ZSS, który ma wyłączne prawo do interpretacji niniejszego regulaminu i innych przepisów w oparciu o które rozgrywana jest impreza oraz do podejmowania decyzji.
3. Wszystkie zmiany i dodatkowe postanowienia będą podawane do wiadomości
w numerowanych komunikatach, które stanowić będą integralną część niniejszego regulaminu. Komunikaty te będą wywieszone na oficjalnej Tablicy Ogłoszeń w Biurze Imprezy.
- 9 -
4. Zakazane jest pod rygorem kar do wykluczenia włącznie:
- umyślne utrudnianie przejazdu innym pojazdom biorącym udział w imprezie lub uniemożliwienie im wyprzedzania,
- nie sportowe zachowanie,
- nie przestrzeganie ustawy „O wychowaniu w trzeźwości” i rozporządzeń wykonawczych.
5. Organizator nie przyjmuje na siebie żadnej odpowiedzialności za szkody i straty, tak w stosunku do załóg jak i ich sprzętu, jak też za spowodowanie przez nich strat w stosunku do osób trzecich i ich mienia przez cały czas trwania imprezy.
14.0 PROGRAM IMPREZY.
1. Otwarcie listy zgłoszeń: - 01 - 08 - 2008r.
Miejsce: sekretariat Towarzystwa Miłośników Sportu Motorowego „SPARTA”
50-422 Wrocław, ul. Na Niskich Łąkach 6
tel/fax. (071) 324-10-37
e-mail: biuro@sparta-wroclaw.pl
dodatkowe informacje: www.wrobel.mercedes-benz.pl
rajd@wrobel.mercedes-benz.pl
2. Przedrajdowa konferencja prasowa - 01 – 10 – 2008r., godz. 14:00
Miejsce: Mirosław Wróbel Sp. z o.o. Wrocław, ul. Klecińska 155
10 – października – 2008 r (piątek)
3. Odbiór Administracyjny: -
Czas: od godz. 9:00 – 13:00 wydawanie materiałów rajdowych
Miejsce: Biuro Imprezy OŚRODEK JEŹDZIECKI WSOWL Raków k/Wrocławia
(kier. Wrocław – Pasikurowice, odległość ok. 12 km od centrum Wrocławia).
4. Termin dozwolonego zapoznania się z trasą
Czas: godz. 14:00 - 16:00
Miejsce: poligon Golewo (wjazd od drogi Cienin-Pasikurowice).
5. Badanie kontrolne BK – 1
Czas: godz. 16:00 do 18:00, wg harmonogramu
Miejsce: Poligon - Golewo
6. Pierwsze posiedzenie ZSS
Czas: godz. 20:00
Miejsce: Biuro Imprezy w Ośrodku Jeździeckim WSOWL Raków k/Wrocławia
7. Opublikowanie listy załóg dopuszczonych do startu:
Czas: godz. 21:00
Miejsce: Biuro Imprezy – Oficjalna Tablica Ogłoszeń
11 – października – 2008 r (sobota)
8. Przed startowe obowiązkowe zgrupowanie załóg:
Czas: do godz. 9:00
Miejsce: Park zamknięty na poligonie Golewo
9. Odprawa uczestników:
Czas: godz. 9:30
Miejsce: Centrum Kierowania Imprezą – poligon Golewo
10. Uroczyste otwarcie imprezy
Czas: godz. 10:00
- 10 -
11. Start pierwszej załogi:
Czas: godz. 10:15
12. Meta:
Przewidywany czas pierwszej załogi: motocykle - godz. 13:15
samochody – godz. 14:15
13. Końcowe badania kontrolne BK – 2:
Bezpośrednio po mecie rajdu
Miejsce: park maszyn poligon Golewo
14. Opublikowanie wyników prowizorycznych:
Czas: godz. 17:00
Miejsce: Biuro Rajdu – Poligon Golewo
15. Ceremonia zakończenia – rozdanie nagróg:
Czas: godz. 19:00
Miejsce: Centrum Kierowania Imprezy – Poligon Golewo
Oficjalna Tablica Ogłoszeń.
Oficjalna tablica ogłoszeń znajdować się będzie:
- w dniu 10-10-2008r., w Biurze Imprezy – Ośrodek Jeździecki WSOWL w Rakowie
- w dniu 11-10-2008r., przy Centrum Kierowania – poligon Golewo oraz w Biurze Imprezy.
Biuro Imprezy.
W okresie od dnia 01-06-2008r., do dnia 8-10-2008r., w każdy wtorek tygodnia w godzinach od 10:00 do 14:00 sprawy związane z imprezą prowadzi sekretariat Towarzystwa Miłośników Sportu Motorowego „SPARTA” we Wrocławiu przy ul. Na Niskich Łąkach 6
Tel/fax. 071 /324-10-37
kontakt telefoniczny: Jan Nowaczyk – 0 606 271 183
e-mail: biuro@sparta-wroclaw.pl
W dniu10-10-2008r., biuro znajdować się będzie w Ośrodku Jeździeckim WSOWL w Rakowie
i czynne będzie od godz. 8:00 do godz. 18:00.
W dniu 11-10-2008r., biuro znajdować się będzie przy Centrum Kierowania (namiot) na poligonie Golewo i czynne będzie od godz. 8:00 do czasu zakończenia imprezy.
Wrocław, dnia 30 – 06 - 2008 Dyrektor Rajdu
Lucjan Korszek
Zatwierdził: Jan Zgłobisz
Lic. „SP-KI” nr 170/89
UZUPEŁNIAJĄCY
22 MERCEDES TRUCK RALLY
II MARATONU SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH,
TERENOWYCH, MOTOCYKLI
„PO RAZ DZIESIĄTY Z MERCEDESEM”
Współorganizator: Organizator:
Mirosław Wróbel Sp. z o.o. Towarzystwo Miłośników
Autoryzowany Dealer Sportu Motorowego
Mercedes-Benz Wrocław „SPARTA” Wrocław
54-441 WROCŁAW 50-420 WROCŁAW
ul. Klecińska 155 ul. Na Niskich Łąkach 6
WROCŁAW, 10 – 11 - PAŹDZIERNIK - 2008 rok
- 2 –
REGULAMIN UZUPEŁNIAJĄCY
22 MERCEDES TRUCK RALLY
II MARATONU SAMOCHODÓW CIĘŻAROWYCH,
TERENOWYCH, MOTOCYKLI
„PO RAZ DZIESIĄTY Z MERCEDESEM”
Wrocław 10 – 11 październik 2008 roku
1.0. DEFINICJA
22 MERCEDES TRUCK RALLY stanowi ogólnodostępną jazdę terenową samochodami ciężarowymi, terenowymi oraz motocyklami. O charakterze 3 godziny dla motocyklistów i 4 godziny dla samochodów maratonu (nowa formuła imprezy), organizowanego na bezdrożach poligonu wojskowego w okolicy Wrocławia. Impreza zostanie przeprowadzona w oparciu o postanowienia:
- Międzynarodowego Kodeksu Sportowego FIA (wraz z załącznikami),
- Regulaminem RMPST,
- Regulaminem Sportu Motocyklowego,
- Prawem O Ruchu Drogowym RP,
oraz zgodnie z postanowieniami niniejszego regulaminu uzupełniającego.
Nazwa ASN: POLSKI ZWIĄZEK MOTOROWY
Wiza ASN nr: PZM ZO Wrocław, nr 22/2008, wydana dnia 17-09-2008 r.
2.0. ORGANIZATOR:
TOWRZYSTWO MIŁOŚNIKÓW SPORTU MOTOROWEGO „ SPARTA” we Wrocławiu
wraz z Mirosławem Wróblem Sp. z o.o. Autoryzowany Dealer Mercedes-Benz we Wrocławiu w imieniu których działa komitet organizacyjny w składzie:
- Lucjan Koszek
- Jan Kutny
- Ewa Michałowska
- Jan Nowaczyk
- Franciszek Panek
- Joanna Skotnicka
- Jan Zgłobisz
Adres : TOWRZYSTWO MIŁOŚNIKÓW SPORTU MOTOROWEGO „ SPARTA”
ul. NA NISKICH ŁĄKACH 6, 50 – 422 WROCŁAW
tel/fax ( 071) 324-10-37, kom. 0 606 271 183 e-mail: biuro@sparta-wroclaw.pl
www.sparta-wroclaw.pl
3.0. WŁADZE I KIEROWNICTWO IMPREZY:
KOMANDOR HONOROWY - Mirosław Wróbel
3.1. Zespół Sędziów Sportowych:
Przewodniczący: - Jan Zgłobisz Lic. SP-Kl nr 170/89
Członek: - Kazimierz Sikorski Lic. SP-KII nr 138/05
Członek - sekretarz - Stanisław Deptuch Lic. CH nr 135/00
- 3 -
3.2. Osoby Oficjalne
Dyrektor Imprezy - Lucjan Korszek Lic. FIM nr 89/80
Asystent Dyrektora ds. marketingu - Ewa Michałowska
Asystent Dyrektora ds. promocji - Joanna Skotnicka
Asystent Dyrektora ds. sportowo-tech. - Mariusz Musiałek Lic. SP-KI nr 80/04
Asystent Dyrektora ds. zabezpieczenia - Jerzy Chodecki Lic SP-KII nr 25/03
Kierownik biura - Jan Nowaczyk Lic. SP-KII nr 10/04
3.3. Kierownicy służb:
Kierownik Służb Medycznych - dr Jerzy Rypniewski
Kierownik Badań Kontrolnych - Roman Senator Lic. P nr 135/05
Kierownik Trasy - Franciszek Panek Lic. SP-KII nr 604/06
Kierownik ds. sędziów -
Kierownik Parku Maszyn - Tomasz Urbanek Lic. SP-KII nr 16/05
Kierownik Komisji Obliczeń - Piotr Hojnor
Kierownik Finansowy - Wirgiliusz Świątek
Kierownik PKP 1 - Włodzimierz Herman Lic. SP-KII nr 30/03
Kierownik PKP 2 - Roman Jarzyński Lic. SP-KII nr 43/06
Kierownik PKP 3 - Ryszard Bryk Lic. SP-KII nr 26/03
I POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.0. CHARAKTERYSTYKA IMPREZY :
22 MERCEDES TRUCK RALLY stanowi długodystansową jazdę terenową o charakterze „Maratonu” polegającego na wielokrotnym przejechaniu wyznaczonego odcinka (pętli) trasy długości około 12 km., w limitowanym czasie jazdy non stop:
- Motocykle – 3 godz.
- Samochody - 4 godz.
Typ nawierzchni trasy: bezdroża gruntowe z licznymi nierównościami i przeszkodami wodnymi.
Impreza ma charakter otwarty i do udziału w niej dopuszczeni będą kierowcy dysponującymi samochodami terenowymi, ciężarowymi i motocyklami. Nie przewiduje się startu na quadach. W maratonie nie będzie stosowana zasada „TARYFY”.
2.0. DOPUSZCZONE POJAZDY
2.1. Do udziału w imprezie dopuszczone będą samochody terenowe i ciężarowe o dowolnym zakresie przeróbek, których konstrukcja nie koliduje z wymogami ustawy „PRAWO O RUCHU DROGOWYM RP” oraz motocykle.
Zgodnie z przepisami FIA samochody z instalacją LPG lub gazem ziemnym, mogą uczestniczyć w imprezie po uprzednim usunięciu zbiorników z gazem. Każdy pojazd musi posiadać aktualny dowód rejestracyjny (w tym pojazd z rejestracją czasową) stanowiący o dopuszczeniu do ruchu na drogach. W przypadku rejestracji czasowej obowiązuje przedłożenie zaświadczenia z badań kontrolnych dokonanych przez upoważnioną Stację Kontroli Pojazdów o sprawności samochodu. Z obowiązku posiadania dowodu rejestracyjnego zwolnione są motocykle typu: Cross.
2.2. Samochody zgłoszone od imprezy, niezależnie od wyposażenia wymaganego przez Prawo O Ruchu Drogowym, muszą spełniać następujące warunki techniczne:
2.2.1. Samochody z nadwoziem zamkniętym – zaleca się klatkę bezpieczeństwa odzwierciedlającą konstrukcję zdefiniowaną a Załączniku „J” lub pałąk główny z zastrzałami.
Samochody z nadwoziem otwartym – obowiązkowo pałąk główny z zastrzałami, zalecana klatka bezpieczeństwa odzwierciedlająca konstrukcję zdefiniowaną w Załączniku „J”.
Rurki klatki bezpieczeństwa w miejscach, w których może zaistnieć kontakt z ciałem któregoś z członków załogi, muszą być otulone wykładziną zabezpieczającą
2.2.2 Pasy bezpieczeństwa trzy punktowe (zalecane typu szelkowego).
2.2.3 Fotele kierowcy i pilota z zagłówkami integralnymi.
- 4 –
2.2.4 Jedna lub dwie gaśnice o masie łącznej środka gaśniczego – 2,0 kg, trwale zamocowane w zasięgu rąk siedzących w samochodzie kierowcy i pilota, z możliwością szybkiego wyjęcia, posiadające termin ważności nie przekraczający 1-roku po konserwacji.
2.2.5 Płachta serwisowa.
2.2.6 Lina holownicza o długości minimum 6 m.
2.3. Wszystkie uczestniczące w imprezie pojazdy zostaną podzielone na kategorie niezależnie od typu i pojemności silnika:
Kategoria S - (SPORTOWA) samochody o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, kierowców posiadających licencje i certyfikat sportu samochodowego (bez względu czy wygasła czy nie).
Kategoria T - (TURYSTUCZNA - KJST) samochody o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, kierowców nie posiadających żadnej licencji i certyfikatu sportu samochodowego.
Kategoria C - (CIĘŻAROWA) samochody o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony.
Kategoria M - (MOTOCYKLE) pojazdy jednośladowe.
3.0. UCZESTNICY – ZAŁOGA
3.1. 22 MERCEDES TRUCK RALLY ma charakter otwarty i do udziału w nim dopuszczeni będą:
- kierowcy posiadający licencję sportową – R, R1, R cross country only,
- kierowcy nie posiadający licencji sportowej a legitymujący się ważnym prawem jazdy kategorii odpowiedniej do prowadzonego pojazdu.
3.2. Załoga samochodu składa się z dwóch uczestników tj. kierowcy i II kierowcy.
W samochodach ciężarowych dopuszcza się załogę trzy osobową tj. kierowca, II kierowca
i pilot. Załogę motocykla stanowią ich kierowcy. Zarówno kierowcy jak i pilot muszą posiadać ważne prawo jazdy i ponadto:
- ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków (OC i NW)
- zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do startu w imprezie. Badania lekarskie mogą być przeprowadzone przez lekarza zawodów w dniu 10-10-2008r., w czasie odbioru administracyjnego,
oświadczenie uczestnika o znajomości przepisów obowiązujących w 22 MERCEDES TRUCK RALLY,
- kask typu samochodowego lub motocyklowego,
- ubranie typu kombinezonów jednoczęściowych z materiału trudnopalnego ze ściągaczami,
- opuszczoną szybę kasku (może być luzem) lub parę okularów ochronnych.
3.3. Wszyscy członkowie załogi mogą prowadzić samochód w trakcie trwania imprezy, jeżeli każdy z nich posiada odpowiednie do danego typu pojazdu aktualne prawo jazdy.
3.4. Załoga musi znajdować się w komplecie w pojeździe w trakcie trwania zawodów. Rezygnacja nawet chwilowa jednego z członków załogi w dalszym udziale w imprezie lub przyjęcie do pojazdu osób trzecich ( za wyjątkiem transportu rannych ) pociąga za sobą karę wykluczenia z zawodów.
4.0. ZGŁOSZENIE - WPISOWE
4.1. Każdy uczestnik musi przedstawić organizatorowi nie później niż do 10-10-2008r., do godz. 13:00 dokładnie wypełnione zgłoszenie (Załącznik nr 1), osobiście podpisane przez załogę. Przed tym terminem organizator może przyjąć zgłoszenie telefoniczne lub elektroniczne
z tym, że oryginał musi być przedstawiony w biurze imprezy w czasie odbioru administracyjnego. Zgłoszenie na załączonym druku (na stronie internetowej:
www.sparta-wroclaw.pl , www.wrobel.mercedes-benz.pl należy przesłać na adres:
Towarzystwo Miłośników Sportu Motorowego „SPARTA”
50-422 Wrocław, ul. Na Niskich Łąkach 6
fax. (071) 324-10-37, e-mail: biuro@sparta-wroclaw.pl
4.2. Zgłoszenie uczestników korzystających ze sprzętu obcego (nie będącego ich własnością) musi być potwierdzone na piśmie przez właściciela pojazdu.
4.3. Zgłoszenie jest ważne wyłącznie z jednoczesnym potwierdzeniem dokonania wpłaty wpisowego.
- 5 –
4.4. Ustala się następujące opłaty:
- za zgłoszenie samochodu do udziału w imprezie - 200,00 zł.
- za zgłoszenie motocykla - 100,00 zł.
- załogi TMSM „SPARTA” Wrocław otrzymują zniżkę w wysokości 50%, pod warunkiem nie zalegania z opłatami składek członkowskich.
4.5. Wpłaty należy dokonywać na konto:
Towarzystwo Miłośników Sportu Motorowego „SPARTA”
Nr konta: BANK PEKAO S.A.
55 1240 6726 1111 0000 5635 6182 – z dopiskiem „MERCEDES RALLY”
4.6. Dopuszcza się dokonywanie wpłat wpisowego w biurze imprezy, w trakcie odbioru administracyjnego.
4.7. Wpisowe zostanie zwrócone w przypadku nie przyjęcia zgłoszenia przez Organizatora lub odwołania imprezy.
4.8. Przez podpisanie formularza „ZGŁOSZENIE”, zgłaszający jak również wszyscy członkowie załogi potwierdzają znajomość regulaminów, rezygnację z jakichkolwiek roszczeń wobec Organizatora i PZM-tu na drodze sądowej lub innej niż ustalona przepisami sportowymi.
4.9. Z uwagi na ograniczoną pojemność trasy ustala się limit uczestniczących załóg na:
- motocykle - 40 pojazdów
- samochody terenowe - 40 pojazdów
- samochody ciężarowe - 20 pojazdów
O przyjęciu i zamknięciu listy zgłoszeń decyduje kolejność zgłoszeń.
5.0. UBEZPIECZENIE.
5.1. Uczestnik imprezy przedstawiający pojazd do udziału w 22 MERCEDES TRUCK RALLY - 2008 obowiązany jest do okazania dowodu wpłaty ubezpieczenia obowiązkowego OC
i ubezpieczenia NW na ten pojazd, co najmniej na czas trwania imprezy.
5.2. Uczestnikom imprezy zaleca się dokonanie ubezpieczenia pojazdu od ryzyka rajdowego.
6.0. REKLAMA
6.1. Reklamą obowiązkową jest reklama głównego sponsora Mirosław Wróbel Sp. z o.o. Autoryzowany Dealer Mercedes-Benz umieszczona na numerach startowych i tablicach rajdowych.
6.2. Organizator zastrzega sobie prawo wyłączności na umieszczenie jakichkolwiek reklam
w Biurze Imprezy, Centrum Kierowania oraz na całej trasie imprezy.
7.0. NUMERY STARTOWE
7.1. W rajdzie nie będzie stosowana zasada stałych numerów obowiązujących w RMPST w roku 2008.
7.2. Przydział numerów startowych nastąpi w dniu 10-10-2008r., w czasie odbioru administracyjnego w Biurze Imprezy.
7.3. Numery startowe dostarczone przez organizatora muszą być umieszczone po obu stronach pojazdu w taki sposób aby były widoczne przez cały czas trwania imprezy. Zobowiązuje się załogi pojazdów do usunięcia lub zakryci innych numerów startowych niż obowiązujących w 22 MERCEDES TRUCK RALLY. Załogi są zobowiązane do utrzymania czytelności numerów startowych.
7.4. Tablica rajdowa musi być umieszczona na przedniej masce samochodu.
7.5. Numery startowe motocykli umieszczone będą na „plastronach” piersiowo-plecowych kierowców.
8.0. BADANIA KONTROLNE „BK”
Wszystkie załogi muszą przybyć na BK zgodnie z wyznaczonym czasem (Harmonogram na tablicy ogłoszeń). Obecność kompletnej załogi nie jest konieczna, nie mniej jednak musi ona być reprezentowana przez jednego z jej członków tj. kierowcy lub II kierowcy.
- 6 -
8.1. Badania kontrolne BK – 1
Badania kontrolne BK-1 przeprowadzone zostaną w dniu 10-10-2006 w godz. od 16:00 do 18:00 w Parku Serwisowym Golewo.
8.2. Badania kontrolne BK – 2 przeprowadzone zostaną w dniu 11-10-2006 bezpośrednio po przyjeździe załogi na metę, w parku maszyn. Badaniu podlegać będą pojazdy wytypowane losowo przez ZSS.
9.0. ZAPOZNANIE SIĘ Z TRASĄ.
Organizator udostępni trasę imprezy w dniu 10-10-2008 w godz. od 13:00 do 16:00.
Jakikolwiek trening na trasie poza wyznaczonym czasem jest ZABRONIONY.
Organizator nie przyjmuje żadnej odpowiedzialności uczestników za szkody i straty powstałe w czasie zapoznawania się z trasą.
10.0. PRZEBIEG ZAWODÓW.
10.1. TRASA
10.1.1. Trasa maratonu składa się z odcinków (pętli) o długości około 12 km., przejeżdżanych wielokrotnie w ciągu:
- motocykle 180 min,
- samochody 240 min.,
jazdy non stop. Trasę odcinka wyznaczają bramki kierunkowe utworzone z dwóch chorągiewek w kolorach:
- po stronie prawej – biały
- po stronie lewej – czerwona
Rozmieszczenie bramek ponumerowanych wg. kolejności przejazdu ujęto w schemacie trasy. Załoga zobowiązana jest do przejechania całej długości trasy odcinka zgodnie z występującą kolejnością bramek. W trakcie odbywania przejazdu nie dopuszczalne jest pokonywania „światła” jakiejkolwiek bramki w kierunku odwrotnym niż wyznaczony kierunek przejazdu trasy. Niespełnienie tego wymogu tj. najazd na bramkę nawet częściowood przeciwnej strony, zostanie uznane za pomylenie trasy rajdu, co spowoduje nie zaliczenie okrążenia.
10.1.2. Na trasie odcinka umieszczono trzy Punkty Kontroli Przejazdu (PKP) przy czym PKP 3 jest zarazem Punktem Startu do następnego okrążenia. Na PKP następować będzie pomiar ilości przejechanych odcinków. Każda załoga zobowiązana jest do pobrania Wizy na karcie drogowej potwierdzając jej przejazd przez PKP.
Brak wizy powoduje nie zaliczenie okrążenia.
Dodatkowo na trasie rozmieszczono trzy Punkty Obserwacyjno-Identyfikacyjne (POI) stwierdzające prawidłowość przejazdu. Na POI nie pobiera się Wizy. Prawidłowość przejazdu przez POI kontrolowana będzie przez Sędziego Faktu.
10.1.3. Podczas przejazdu odcinka dozwolony jest wjazd do „DEPO”. Czas przejazdu przez DEPO jest zaliczany w ramach limitu czasu przejazdu całego maratonu. Wyjazd z DEPO i włączenie się do ruchu jest możliwe wyłącznie na znak Sędziego DEPO.
10.1.4. Zabroniony jest pod rygorem wykluczenia wjazd i przejazd drogą betonową (droga ewakuacyjna) przebiegająca wzdłuż północnej strony trasy odcinka.
10.1.5. W czasie pokonywania odcinków dopuszcza się pomoc współzawodnika (konkurenta) tylko w szczególnych przypadkach takich jak: ugrzęźnięcie, rozruch silnika, powrót na trasę po wypadnięciu i musi być przerwana natychmiast po ustaniu powodu jej stosowania.
10.2. START
10.2.1. Oficjalnym czasem podczas trwania imprezy będzie czas podawany przez Polskie Radio – Program I (AM225 kHz).
10.2.2. Start nastąpi w dniu 11-10-2008r., o godz. 10:15, z pola przed startowego na poligonie Golewo.
- 7 –
10.2.3. Kolejność startu:
Start jednoczesny wszystkich załóg w poszczególnych kategoriach w odstępach dwuminutowych w kolejności:
- Kategoria M – motocykle
- Kategoria S – samochody terenowe klasy sportowej
- Kategoria T – samochody terenowe klasy turystycznej
- Kategoria C – samochody ciężarowe
10.3. SERWISOWANIE
10.3.1. Podczas trwania całej imprezy serwisowanie może być wykonane w startującym pojeździe wyłącznie w Parku Serwisowym pełniącym rolę „DEPO”. O wjeździe i czasie serwisowania decyduje załoga. Czas serwisowania wliczony jest do limitowanego czasu przejazdu całej trasy imprezy tj. 180 min. Motocykle, 240 min. Samochody.
10.3.2. Wjazd na teren Parku Serwisowego tylko przez pojazdy uprawnione z tablicami rajdowymi. Do parku mogą wjechać samochody serwisowe opatrzone tablicą serwisową z numerami startowymi załóg, które serwisują.
10.3.3. Podczas tankowania i innych czynności serwisowych, które mogą zanieczyścić środowisko, obowiązkowe jest umieszczanie pod samochodem folii chroniącej podłoże. Nie zastosowanie się do powyższego spowoduje nałożenie kary pieniężnej na załogę w wysokości 50,00 zł., za każdy stwierdzony przypadek.
10.3.4. Wjazd i wyjazd samochodów serwisowych i towarzyszących z Parku Maszyn jest zabroniony w godzinach od 9:00 do godziny 14:30.
11.0 PROTESTY, ODWOŁANIA, WYJAŚNIENIA, KARY.
11.1. Wszystkie protesty muszą być składane zgodnie z postanowieniami Międzynarodowego Kodeksu Sportowego (art.171 i następne) oraz art.4.11 Regulaminu RMPST – 2008. Wszystkie protesty muszą być składane na piśmie i muszą być wręczone Dyrektorowi Imprezy wraz z kaucją w wysokości 100% wpisowego, która nie będzie zwrócona w przypadku nie uznania protestu. Protest techniczny na sprzęt konkurenta załoga może składać w czasie nie dłuższym niż 30 minut od chwili przyjazdu na metę. Po zamknięciu trasy nie później jednak niż 30 minut po swoim przyjeździe na Metę, załoga ma prawo do złożenia protestu dotyczącego wykroczeń regulaminowych lub nie sportowego zachowania się innych uczestników rajdu. Kierownictwo Rajdu może zarządzić szczegółowe badania kontrolne pojazdów w Parku Maszyn organizator nie odpowiada za sprzęt tam przebywający. Protesty będą uwzględniane wyłącznie w odniesieniu do tych załóg, które zostały sklasyfikowane w imprezie.
W sprawach dokonywania zapisów w protokołach (PKP i POI) nie mogą być składane protesty (nie dotyczy wyjaśnień).
W terminie do 30 minut po ogłoszeniu (wywieszeniu) wyników można składać wyjaśnienia dotyczące ewentualnych błędów rachunkowych lub uzasadnionych zastrzeżeń, W przypadku braku zastrzeżeń wyniki stają się ostateczne.
W sprawach nie ujętych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy zawarte w Międzynarodowym Kodeksie Sportowym wraz z załącznikami.
12.0 KLASYFIKACJA.
12.1. W 21 MERCEDES TRUCK RALLY prowadzona będzie indywidualna klasyfikacja generalna w:
- Kategoria S – sportowa
- Kategoria T – turystyczna
- Kategoria C – ciężarowa
- Kategoria M – motocykle
12.2. Zwycięzcą w kategorii będzie ta załoga, która uzyska największą ilość ukończonych odcinków jazdy terenowej w limitowanym czasie, potwierdzonych wizami PKP na karcie drogowej. O zaliczeniu ostatniego okrążenia decyduje obecność załogi i pojazdu w strefie Mety. Brak wizy z któregokolwiek PKP i POJ spowoduje nie zaliczenie odcinka. Zgubienie karty drogowej spowoduje nie sklasyfikowanie załogi w maratonie (wykluczenie). W przypadku uzyskania jednakowej ilości przejazdów (okrążeń) o pierwszeństwie zadecyduje kolejność przyjazdu na PKP ostatniego okrążenia.
- 8 -
12.3. Dodatkowo prowadzona będzie klasyfikacja „FAIR PLAY” dla załóg, które udzielają pomocy konkurentowi w szczególnych przypadkach (pkt.10.1.6.). Zwycięską załogę wyłoni ZSS na wniosek Sędziów oraz załóg, które korzystały z pomocy.
13.0 NAGRODY.
Przyznane będą nagrody pieniężne w PLN i puchary.
13.1. Nagrody pieniężne w PLN.
MIEJSCE W KATEGORIACH :
„S” „T” „C” „M”
I 1 800 1 000 4 000 800
II 1 300 900 3 000 600
III 1 000 700 2 500 400
IV 800 500 1 500 300
V 500 300 1 000 200
VI 300 200 500 100
Razem: 5 700 3 600 12 500 2 400
Wysokość przeznaczonych nagród jest zależna od ilości pojazdów dopuszczonych do imprezy przez „BK” i wynosi:
lość pojazdów
KATEGORIE
„S” „T” „C” „M”
> 12 100 % 100 % X 100 %
12-10 80 % 80 % X 80 %
9 –7 70 % 70 % 100 % 70 %
6 - 5 60 % 60 % 90 % 60 %
< 5 50 % 50 % 80 % 50 %
13.2. Nagrody pucharowe.
Zajęcie I, II, III miejsca w kategoriach przeznaczone zostaną
- kategoria S i T – po 2 puchary dla załogi
- kategoria M – puchar dla kierowcy
- kategoria C – po 3 puchary dla załogi (tylko załogi 3-osobowe)
13.3. Puchar „FAIR PLAY” – 1 puchar.
13.4. Wszyscy uczestnicy imprezy otrzymają pamiątkowe dyplomy.
13.4. Nagrody muszą być odebrane osobiście przez załogę. W przypadku nieobecności załogi nagrody stają się własnością organizatora.
II POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Do wszystkich przypadków nie ujętych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie Przepisy Ogólne Rajdów Mistrzowskich FIA, Międzynarodowy Kodeks Sportowy FIA (wraz z załącznikami), Regulamin Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych, Prawo o Ruchu Drogowym, Regulamin Sportu Motocyklowego. Powyższe Regulaminy
i Przepisy udostępnione będą do wglądu zainteresowanym uczestnikom w Biurze Imprezy.
2. Każdy przypadek nie przewidziany niniejszym regulaminem będzie rozpatrzony przez ZSS, który ma wyłączne prawo do interpretacji niniejszego regulaminu i innych przepisów w oparciu o które rozgrywana jest impreza oraz do podejmowania decyzji.
3. Wszystkie zmiany i dodatkowe postanowienia będą podawane do wiadomości
w numerowanych komunikatach, które stanowić będą integralną część niniejszego regulaminu. Komunikaty te będą wywieszone na oficjalnej Tablicy Ogłoszeń w Biurze Imprezy.
- 9 -
4. Zakazane jest pod rygorem kar do wykluczenia włącznie:
- umyślne utrudnianie przejazdu innym pojazdom biorącym udział w imprezie lub uniemożliwienie im wyprzedzania,
- nie sportowe zachowanie,
- nie przestrzeganie ustawy „O wychowaniu w trzeźwości” i rozporządzeń wykonawczych.
5. Organizator nie przyjmuje na siebie żadnej odpowiedzialności za szkody i straty, tak w stosunku do załóg jak i ich sprzętu, jak też za spowodowanie przez nich strat w stosunku do osób trzecich i ich mienia przez cały czas trwania imprezy.
14.0 PROGRAM IMPREZY.
1. Otwarcie listy zgłoszeń: - 01 - 08 - 2008r.
Miejsce: sekretariat Towarzystwa Miłośników Sportu Motorowego „SPARTA”
50-422 Wrocław, ul. Na Niskich Łąkach 6
tel/fax. (071) 324-10-37
e-mail: biuro@sparta-wroclaw.pl
dodatkowe informacje: www.wrobel.mercedes-benz.pl
rajd@wrobel.mercedes-benz.pl
2. Przedrajdowa konferencja prasowa - 01 – 10 – 2008r., godz. 14:00
Miejsce: Mirosław Wróbel Sp. z o.o. Wrocław, ul. Klecińska 155
10 – października – 2008 r (piątek)
3. Odbiór Administracyjny: -
Czas: od godz. 9:00 – 13:00 wydawanie materiałów rajdowych
Miejsce: Biuro Imprezy OŚRODEK JEŹDZIECKI WSOWL Raków k/Wrocławia
(kier. Wrocław – Pasikurowice, odległość ok. 12 km od centrum Wrocławia).
4. Termin dozwolonego zapoznania się z trasą
Czas: godz. 14:00 - 16:00
Miejsce: poligon Golewo (wjazd od drogi Cienin-Pasikurowice).
5. Badanie kontrolne BK – 1
Czas: godz. 16:00 do 18:00, wg harmonogramu
Miejsce: Poligon - Golewo
6. Pierwsze posiedzenie ZSS
Czas: godz. 20:00
Miejsce: Biuro Imprezy w Ośrodku Jeździeckim WSOWL Raków k/Wrocławia
7. Opublikowanie listy załóg dopuszczonych do startu:
Czas: godz. 21:00
Miejsce: Biuro Imprezy – Oficjalna Tablica Ogłoszeń
11 – października – 2008 r (sobota)
8. Przed startowe obowiązkowe zgrupowanie załóg:
Czas: do godz. 9:00
Miejsce: Park zamknięty na poligonie Golewo
9. Odprawa uczestników:
Czas: godz. 9:30
Miejsce: Centrum Kierowania Imprezą – poligon Golewo
10. Uroczyste otwarcie imprezy
Czas: godz. 10:00
- 10 -
11. Start pierwszej załogi:
Czas: godz. 10:15
12. Meta:
Przewidywany czas pierwszej załogi: motocykle - godz. 13:15
samochody – godz. 14:15
13. Końcowe badania kontrolne BK – 2:
Bezpośrednio po mecie rajdu
Miejsce: park maszyn poligon Golewo
14. Opublikowanie wyników prowizorycznych:
Czas: godz. 17:00
Miejsce: Biuro Rajdu – Poligon Golewo
15. Ceremonia zakończenia – rozdanie nagróg:
Czas: godz. 19:00
Miejsce: Centrum Kierowania Imprezy – Poligon Golewo
Oficjalna Tablica Ogłoszeń.
Oficjalna tablica ogłoszeń znajdować się będzie:
- w dniu 10-10-2008r., w Biurze Imprezy – Ośrodek Jeździecki WSOWL w Rakowie
- w dniu 11-10-2008r., przy Centrum Kierowania – poligon Golewo oraz w Biurze Imprezy.
Biuro Imprezy.
W okresie od dnia 01-06-2008r., do dnia 8-10-2008r., w każdy wtorek tygodnia w godzinach od 10:00 do 14:00 sprawy związane z imprezą prowadzi sekretariat Towarzystwa Miłośników Sportu Motorowego „SPARTA” we Wrocławiu przy ul. Na Niskich Łąkach 6
Tel/fax. 071 /324-10-37
kontakt telefoniczny: Jan Nowaczyk – 0 606 271 183
e-mail: biuro@sparta-wroclaw.pl
W dniu10-10-2008r., biuro znajdować się będzie w Ośrodku Jeździeckim WSOWL w Rakowie
i czynne będzie od godz. 8:00 do godz. 18:00.
W dniu 11-10-2008r., biuro znajdować się będzie przy Centrum Kierowania (namiot) na poligonie Golewo i czynne będzie od godz. 8:00 do czasu zakończenia imprezy.
Wrocław, dnia 30 – 06 - 2008 Dyrektor Rajdu
Lucjan Korszek
Zatwierdził: Jan Zgłobisz
Lic. „SP-KI” nr 170/89
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 9
- Rejestracja: pn paź 06, 2008 5:24 pm
- Lokalizacja: Wrocław
To chyba dlatego warto jechać szybciej.MRDieselPower pisze:Kto się wybiera na Mercedesa z RMPST-ów to musi to dobrze przemyśleć bo przy jeżdzie powyżej 30 km\h może nie zdążyć odbudować zawieszenie na rundę w Mszczonowie.![]()
Zawsze poligon był testem dla zawieszenia.
Na ostaniej rundzie w 2004 ( albo 2005) najszybciej przejechało Jimny
Czechów na HP Sporting. (nasze najlepsze załogi jeździły na podwójnym Bilstain'ie i King Spring'u.)
Od tego czasu, zawiasy naszych zawodników
sporo się zmieniły.

Nie jeżdżę w RMPST'ach ale obserwuję i się uczę

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość