jaka instalacja LPG do terrano 2 2,4 benzyna 94
Moderator: Kosiarz
jaka instalacja LPG do terrano 2 2,4 benzyna 94
witam pewnie padło juz takie pytanie ale jakos nie moge trafic
poz
Rob
poz
Rob
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 25
- Rejestracja: pn mar 17, 2008 9:59 pm
w moim jest prosta instalacja i wszystko działa bardzo dobrze ważne jest kto zakłada przestań się martwić instalacją i popytaj ludzi o sprawdzony warsztat mnustwo gazowników to obsrańce, ważna jest końcowa regulacja. Krutkie terrano mojej córki pali 12-15 litrów gazu. W Warszawie dobry warsztat znajduje się na Modlińskiej 227.
To chyba na autostradziekrzysztof4x4 pisze:w moim jest prosta instalacja i wszystko działa bardzo dobrze ważne jest kto zakłada przestań się martwić instalacją i popytaj ludzi o sprawdzony warsztat mnustwo gazowników to obsrańce, ważna jest końcowa regulacja. Krutkie terrano mojej córki pali 12-15 litrów gazu. W Warszawie dobry warsztat znajduje się na Modlińskiej 227.

terrano 2,4 gaz 89`
503-39-16-46
503-39-16-46
Mój ma takie spalanie, ale wmontowana nowa (06,2007) sekwencja i nie cisnę w podłogę...na zwykłej chyba ciężkoSill pisze:To chyba na autostradziekrzysztof4x4 pisze:w moim jest prosta instalacja i wszystko działa bardzo dobrze ważne jest kto zakłada przestań się martwić instalacją i popytaj ludzi o sprawdzony warsztat mnustwo gazowników to obsrańce, ważna jest końcowa regulacja. Krutkie terrano mojej córki pali 12-15 litrów gazu. W Warszawie dobry warsztat znajduje się na Modlińskiej 227.


Pozdrawiam,
Mazzi
--------------
T II 2,4 '98
Mazzi
--------------
T II 2,4 '98
Już parę razy to pisałem ale jeszcze raz się pochwalę
Mój długi terrano II na instalacji zwyczajnej (nawet bez silnika krokowego) po dobrej regulacji spala 13-14 litrów gazu (50%trasa+50%miasto) przy jeżdzie spokojnej z prędkością maks 120 km/h.

Mój długi terrano II na instalacji zwyczajnej (nawet bez silnika krokowego) po dobrej regulacji spala 13-14 litrów gazu (50%trasa+50%miasto) przy jeżdzie spokojnej z prędkością maks 120 km/h.
Suzuki Grand Vitara / Suzuki Jimny
http://magia-modelarstwa.blogspot.com/
http://magia-modelarstwa.blogspot.com/
popieramGorg pisze:Już parę razy to pisałem ale jeszcze raz się pochwalę![]()
Mój długi terrano II na instalacji zwyczajnej (nawet bez silnika krokowego) po dobrej regulacji spala 13-14 litrów gazu (50%trasa+50%miasto) przy jeżdzie spokojnej z prędkością maks 120 km/h.

W moim T2 mam walnięty przwpływomierz a i sonda lamda też lekko fałszuje wyniki tak więc na LPG pali mi 15-17 litrów. Jak skończe z zawieszeniem zrealizuje projekt "doskonałość przez prostotę" wywalam EGR, gazownia na śrubę lub blos, nurtuje mnie jeszcze instalacja po prawej stronie silnika patrząc z przodu - co to jest, koło filtra powietrza. kupa czujników , zawory, połączona z jednej strony z kolektorem wydechowego a z drugiej filtrem powietrza (jakby EGR ale ten jest z tyłu za silnikiem) chyba to też można spokojnie wywalić

Terrano II 2,4 LPG (awatrar się zmienia .... )
nie jestem biegły w tej dziedzinie ale EGR wpuszcza ok 5% spalin zamiast powietrza atmosferycznego , czyli poniejsza efektywną pojemność silnika o te 5% , lpiej mieć te 5% niż nie miećSill pisze:Wywalenie (sprawnego) EGR nie wpłynie na poprawę parametrów pracy silnika

Terrano II 2,4 LPG (awatrar się zmienia .... )
EGR poprawia parametry pracy silnika na wolnych obrotach - zmniejsza zapotrzebowanie na paliwo. A tak wogóle to obniża temp. spalania mieszanki, a jak wiadomo za duż atemp. to kłopoty.EROW pisze: nie jestem biegły w tej dziedzinie ale EGR wpuszcza ok 5% spalin zamiast powietrza atmosferycznego , czyli poniejsza efektywną pojemność silnika o te 5% , lpiej mieć te 5% niż nie mieć
Oczywiscie jeżeli ci zalezy na maksymalnych osiągach to wiecej powietrza i więcej paliwa wygeneruje większą moc okupioną podwyższonym spalaniem - oczywiscie w malutkim stopniu i teoretycznie. jak w praktyce sam się przekonaj.
terrano 2,4 gaz 89`
503-39-16-46
503-39-16-46
Najprostsza instalka jest najlepsza zaden silniczek krokowy
Zwykły registerek i musi smigac moje terrano przy mieszanej spokojnej jezdzie miasto 50 trasa max 120km/h 14-15L/setke.Polecam instalecje BRC ale wez reduktor 140kw znacznie łatwiej go wyregulowac na niskich i tak zeby mu nie brakowalo na wysokich. Wczesniej mialem 100kw i prze wiekszych predkosciach podczas wyprzedzania brakowalo mocy po zmianie reduktora LALA 


PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 

- imperator0
- jestem tu nowy...
- Posty: 2
- Rejestracja: pn mar 17, 2008 9:29 pm
- Lokalizacja: Stolcolica
Witam Panowie - Jestem tu nowy no i ponieważ mam Tyrrana 2.4 z gazidłem...
to pierwsze co zrobiłem to przeleciałem forum pod tym kątem oraz
skonsultowałem się z Gebelsem(dzięki!
)
Oczywiście jak się okazało mam lipę zamiast miksera i tu moje pytanie:
http://moto.allegro.pl/item335912811_mi ... 2_4_l.html
Co o tym sądzicie? Cena bomba, rozstaw śrub podobny do tego pokazanego kilka postów wyżej... jedynie kształt zewnętrzny troszku inny...Podejdzie to do Z24?
P.S. Pali mi średnio 15 l lpg, wolne ma idealnie równiutkie, do 3 tysi ciągnie ładnie - ale z tym już walczę



Oczywiście jak się okazało mam lipę zamiast miksera i tu moje pytanie:
http://moto.allegro.pl/item335912811_mi ... 2_4_l.html
Co o tym sądzicie? Cena bomba, rozstaw śrub podobny do tego pokazanego kilka postów wyżej... jedynie kształt zewnętrzny troszku inny...Podejdzie to do Z24?
P.S. Pali mi średnio 15 l lpg, wolne ma idealnie równiutkie, do 3 tysi ciągnie ładnie - ale z tym już walczę

Niedawno wsadziłem instalację. Najprostsza jaka może być. Mikser mam wsadzony w dolot powietrza (okrągły pierścień z otworami na obwodzie). Spalanie gazu 13-15 litrów (bardziej 13). Powyżej 3 tys obr. dynamika mogłaby być co prawda lepsza, ale nie jest źle - duży wpływ na nią ma to gdzie się gaz zatankowało ....
Terrano II, 3-d, 1995 r.
Mitsubishi Carisma
Mitsubishi Carisma
Miskiller pisze:ok... ale TERRANO II 2.4 ma inny uklad wtrysku...backowic1 pisze:Niedawno wsadziłem instalację.....
No właśnie ta instalacja jest w Terrano II 2,4 z 1995 roku. Żadnego resetu kompa nie mam. Podczas instalacji rzeczywiście pojawił się problem z blokowaniem zapłonu. Gazownik na początku "podebrał" prąd do gazu z obwodu cewki i to strasznie kompa wkurzało. Wzięliśmy wtedy zasilanie z obwodu silnika wycieraczek i jest ok.
Zworką i check engine sprawdzałem błędy na kompie i jest czysto. Przy jeździe na benzynie problemów nie ma żadnych. Z tym, że zrobiłem na tej instalacji dopiero niewiele ponad 1 tys km, czyli być może na problemy jeszcze mam czas

A tak w ogóle to zastanawiam się nad montażem blosa, tylko że nie mogę znaleźć gazownika co by się tego podjął.
Terrano II, 3-d, 1995 r.
Mitsubishi Carisma
Mitsubishi Carisma
- imperator0
- jestem tu nowy...
- Posty: 2
- Rejestracja: pn mar 17, 2008 9:29 pm
- Lokalizacja: Stolcolica
No udało mi się zrobić wreszcie te nieszczęsne 3 tys. obrotów - wstyd sie przyznać ale miałem pomyloną kolejność kabli w kopułce
Jedyne z czym walczę to wypadanie zapłonu co czas jakiś... Mam nowe :
kable,świece,kopułka....palec podobno ok, cewki odświeżone - ok...co jeszcze może mieć wpływ na wypadanie zapłonu ?

Jedyne z czym walczę to wypadanie zapłonu co czas jakiś... Mam nowe :
kable,świece,kopułka....palec podobno ok, cewki odświeżone - ok...co jeszcze może mieć wpływ na wypadanie zapłonu ?
Tyran `89 2.4 lpg
mam umieszczoną butlę po prawej stronie pod podłogą, wzdłuż pojazdu. nie jest to duża butla bo ma jedynie 40 litrów i trochę trzeba było przetłoczyć podłogę pod nogami pasażera z tyłu, aby głębiej weszła. Jeżdżę po różnych dziurach i nigdy nią nie zawadziłem - całkowicie schowana (z zapasem) w ramie. KJ
Terrano II long 2001 2,4 benzyna z gazem (sekwencja)
Powodzenia! Jeśli możesz zrób fotorelację i opisz jak Ci się jeździ (sam się powoli do tego przymierzam...).
Co do blosa to instrukcję regulacji, oraz link do archiwum listy dyskusyjnej forda, gdzie jest ponad 30 stron dyskusji o nim masz na : http://www.blos.prv.pl/
Co do blosa to instrukcję regulacji, oraz link do archiwum listy dyskusyjnej forda, gdzie jest ponad 30 stron dyskusji o nim masz na : http://www.blos.prv.pl/
,pozdrawiam,
Tomasz_SB
ex.Terrano I 3.0V6 PartsFinder
Tomasz_SB
ex.Terrano I 3.0V6 PartsFinder
no i stało się
blosik założony . co do osiągów to prawda co piszą o blosie
to działa, tyranek zbiera się jak powinien (na pewno duzo lepiej niż na krokowcu czy śrubie) , ciekawi mnie jak spalanie , ostatnie wyniki na śrubie ok 20l ale nogę mam ciężką to może dlatego.
mam mały reduktor 100HP i przy przyspieszaniu w pewnym momencie coś go przycina (zaczyna iść tak jak na starej instalacji).
Co do regulacji dosyć prosta trzeba tylko mierzyć napięcie na sondzie ,ja użyłem oscyloskopu. U mnie gwizdek blosa jest wysunięty na maxa i na 5obrotów wkręcona śruba "wolnych obrotów" , trzeba będzie rozpiłować gwizdka - KA24E to lubi sobie pojejść, fotki wkrótce.

to działa, tyranek zbiera się jak powinien (na pewno duzo lepiej niż na krokowcu czy śrubie) , ciekawi mnie jak spalanie , ostatnie wyniki na śrubie ok 20l ale nogę mam ciężką to może dlatego.
mam mały reduktor 100HP i przy przyspieszaniu w pewnym momencie coś go przycina (zaczyna iść tak jak na starej instalacji).
Co do regulacji dosyć prosta trzeba tylko mierzyć napięcie na sondzie ,ja użyłem oscyloskopu. U mnie gwizdek blosa jest wysunięty na maxa i na 5obrotów wkręcona śruba "wolnych obrotów" , trzeba będzie rozpiłować gwizdka - KA24E to lubi sobie pojejść, fotki wkrótce.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość