Dylemat: komplet zawieszenia do k160 OME, DOBINSON, TRIAL M.

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » czw gru 04, 2008 9:51 am

Eskapada pisze:Swoją droga uważam ze 22 letnim już prawie 23 letnim aucie robienie liftu powyżej 50 mm zakładanie kół powyżej 33 cali to budowanie auta na pokaz.
:o Zbudowałem auto na pokaz nawet o tym nie wiedząc :)21
Tylko estetyka trochę koliduje... :-?

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Post autor: DamnIt! » czw gru 04, 2008 10:20 am

Adamo pisze:
Eskapada pisze:Swoją droga uważam ze 22 letnim już prawie 23 letnim aucie robienie liftu powyżej 50 mm zakładanie kół powyżej 33 cali to budowanie auta na pokaz.
:o Zbudowałem auto na pokaz nawet o tym nie wiedząc :)21
Tylko estetyka trochę koliduje... :-?
O gustach się nie dyskutuje :)21 -

A rzeźby Hasiora widziałeś? - też się nie wszystkim podobają.... :)21
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
AndGaz
 
 
Posty: 243
Rejestracja: śr maja 19, 2004 3:54 pm
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: AndGaz » pt gru 05, 2008 10:12 pm

powiem Wam, że nie ma to jak orginalne paraboliki (nowe to około 1400PLN/ szutkę...tak, tak)

wiem, bo do takich wróciłem i znowu mogę po terenie jechach nie podskakując jak piłeczka pingpongova na każdej poprzecznej nierówności...

trudno kupić używkę nieprzerobioną, bardzo trudno...

pozdro...
Gaziorek i K160
SERWIS SAMOCHODÓW TERENOWYCH
=>4G4 Gamerc 4G4<=
http://gamerc.pl/

Awatar użytkownika
Gadimex
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: pn sty 02, 2006 1:10 pm
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Gadimex » ndz gru 07, 2008 1:40 pm

W sumie w temacie , ciągle mi chodzi po głowie rozwiązanie Mrocznego i do niego mam prośbę, czy mógłbyś dla potomności zrobić 4 zdjęcia swojego rozwiązania czyli resorów plus sprężyny od VW i wrzucić je tutaj na forum ?

Jeśli nie na forum, to może na priv'a.

Zrób przy czystym samochodzie zdjęcia górnego i dolnego gniazda/mocowania sprężyny i z przodu, i z tyłu ...tak dla potomności, żeby się można inspirować.

Z góry dziękuję, ale sądzę, że nie jeden nowy właściciel K160 się tymi zdjęciami zainteresuje lub zainspiruje.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » ndz gru 07, 2008 2:49 pm

Mariusz juz nie ma swojej 160tki, wiec umyc ja bedzie trudno :)21
Ale fotki moze gdzies wyszpera...
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Gadimex
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: pn sty 02, 2006 1:10 pm
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Gadimex » pn gru 08, 2008 9:17 pm

Nie on jedyny ma to nowatorskie rozwiązanie, więc może jakaś inna dobra dusze wesprze domowych Migomatowców zdjęciami patentu sprężynowo-resorowego ?

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pn gru 08, 2008 9:28 pm

Daj sobie spokój z tym patentem - dobre, nigdy nie klepane oryginalne resory może nie dadzą ci super wysokiego zawieszenia ale będziesz miał komfort i niezły wykrzyż.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
whisky_snake
 
 
Posty: 1097
Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:28 am
Lokalizacja: Rzeszow / Strzyzow

Post autor: whisky_snake » pn gru 08, 2008 9:35 pm

malej srednicy sprezyna a wewnatrz amortyzator cos jak mackperson i resor parabolik dluzszy od dostawczaka (tylko dwa piora bo te co mam odebrac sa na jednym piorze a jak sie zlamie to na czyms pasi wrocic do domu) ... no i do tego powrot do spoa .. to akurat mnie czeka tylko ze z moimi zapedami ... to jeszcze chwile moze potrwac chyba ze mnie jakas fantazja wezmie

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40600
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn gru 08, 2008 9:40 pm

Łiski
ja cie prosze

kup radiusy z rendża
sprężyny Ci dam
amory masz
resztę się wytnie i w wolnej chwili (jakieś styczniowe weekendowe) poskłada

namaluj tylko w cadzie to co Ci potrza (mocowanie do mostu)

Awatar użytkownika
whisky_snake
 
 
Posty: 1097
Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:28 am
Lokalizacja: Rzeszow / Strzyzow

Post autor: whisky_snake » pn gru 08, 2008 9:42 pm

no doooobła tylko zagon mnie jakos do tego .........
no i jeszcze bedzie trza wymiary i z Renata kawe wypic bo ze mnie Cadowy rysownik kiepskawy

Awatar użytkownika
ktomek
Posty: 311
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 12:43 am
Lokalizacja: Radziszów k/Krakowa

Post autor: ktomek » pn gru 08, 2008 11:57 pm

Trochę na inny temat, acz podobny
Czy przy montażu sprężyn +75mm i oczywiście dłuższych amorów trzeba dokonywać jakichś zmian w zawieszeniu Y61 czy wystarczą fabryczne elementy?
Bo wyczytałem w necie 2 skrajne opinie na ten temat

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » wt gru 09, 2008 9:42 am

ktomek pisze:Trochę na inny temat, acz podobny
Czy przy montażu sprężyn +75mm i oczywiście dłuższych amorów trzeba dokonywać jakichś zmian w zawieszeniu Y61 czy wystarczą fabryczne elementy?
Bo wyczytałem w necie 2 skrajne opinie na ten temat
Jak nie chcesz zostawiac 4 śladów to trzeba :)21

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: grzes » wt gru 09, 2008 9:48 am

przedluzyc panharda czy cos jeszcze ? dluga wersja Y61

Awatar użytkownika
ktomek
Posty: 311
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 12:43 am
Lokalizacja: Radziszów k/Krakowa

Post autor: ktomek » wt gru 09, 2008 10:06 am

[quote="Adamo"
Jak nie chcesz zostawiac 4 śladów to trzeba :)21[/quote]
A jakiś konkret?
Bo OME twierdzi (tzn w opisie sprężyn znalazłem) że drążki, wahacze itp itd trzeba zmieniać a w Dobinsonie nic na ten temat nie ma:

Obrazek

Czyli może wystarczy samymi tulejami dostroić?

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maqlinka » wt gru 09, 2008 10:12 am

Wahaczy zmieniać nie trzeba - jednak panhard regulowany lub przedłużony by się przydał.
Panowie - nie traktujcie kart katalogowych jako jakiegoś wyznacznika - to mechanik, który to będzie montował powie Wam co trzeba a co nie jest konieczne :wink:
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40600
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » wt gru 09, 2008 10:13 am

trzeba i panhardy ruszyc
i tylne wahacze
i w krótkiej wersji skrzynię
i mimosrodów braknie
:)21

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maqlinka » wt gru 09, 2008 10:15 am

W LWB nie jest to konieczne - mam na myśli wahacze.
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
ktomek
Posty: 311
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 12:43 am
Lokalizacja: Radziszów k/Krakowa

Post autor: ktomek » wt gru 09, 2008 10:15 am

A pewnie przy 2" tego problemu nie ma z racji małej zmiany. Dobrze myślę?

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maqlinka » wt gru 09, 2008 10:34 am

Zjawisko samo w sobie występuje - ale jest prawie niezauważalne więc można sobie odpuścić :wink:
Life's Too Short For A Full Time Job

Skydiver4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:35 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Skydiver4x4 » ndz gru 14, 2008 2:15 pm

grzes pisze:przedluzyc panharda czy cos jeszcze ? dluga wersja Y61
Przerób na regulowany

WojtekK160
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 6:24 pm
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: WojtekK160 » ndz gru 14, 2008 5:21 pm

Czy ktoś przerabiał 160 na spreżynke???? :-?

Awatar użytkownika
lysy76
 
 
Posty: 3681
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 12:49 am
Lokalizacja: Halupy Kozelin

Post autor: lysy76 » ndz gru 14, 2008 5:33 pm

Na żyletki owszem słyszałem ale na sprężynki? 8)
Wujek Dobra Rada 8)

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » ndz gru 14, 2008 7:26 pm

WojtekK160 pisze:Czy ktoś przerabiał 160 na spreżynke???? :-?
Jeździ, kilka. Pionierem był chyba Zielony. Jednym z ostatnich jest Mchał4x4. Jego zapytaj.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

K260 Inowrocław
Posty: 761
Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Post autor: K260 Inowrocław » ndz gru 14, 2008 7:40 pm

lysy76 pisze:Na żyletki owszem słyszałem ale na sprężynki? 8)
:)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)2
Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka :)21 :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość