Wada silnika 3.0

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Wada silnika 3.0

Post autor: PaveL » czw lut 26, 2009 10:46 am

Poziom oleju podniósł już producent z ~6l na ponad 8l. Więcej lać nie ma sensu.

Chłodnicę silnika trzeba wyjąć z samochodu i z wyczuciem wymyć myjka ciśnieniową. Po jej wyjeciu można porządnie wypłukać od tyłu skraplacz klimatyzacji. W samochodzie używanym na asfalcie trzeba to robić co ~100kkm, a po ubłoceniu chłodnic w terenie trzeba je myć dużo, dużo częściej.

Olej 10W40 to półsyntetyk, a więc ze średniej półki.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.

Awatar użytkownika
vivit
Posty: 531
Rejestracja: czw lut 05, 2009 11:06 am
Lokalizacja: Koszalin

Re: Wada silnika 3.0

Post autor: vivit » czw lut 26, 2009 12:48 pm

Kurcza też mam Y61 2005rok z silnikiem 3,0Di i powiem szczerze zmartwiliście mnie tymi opowiadaniami. Auto ma przejechane 58 000 i szykuję się do wymiany oleju. Myślałem raczej o syntetyku, bo mały przebieg. Nie wiem tylko co ile wymiania się olej w skrzyni i w mostach. Podobno przy 80 000 powinno się zaglądnąć.

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Re: Wada silnika 3.0

Post autor: selim » czw lut 26, 2009 1:36 pm

Kieruj się zdrowym rozsądkiem i tym jakie masz zalecenia od producenta
a nie pierdołami pisanymi na forum
-lej porządny olej i bez motor"srajfa"

poziom leju -owszem wzrósł ....ale, jeszcze do tego [cenzura] miska była wymieniana
współczuję - jak ktoś sobie naleje 2 litry więcej oleju
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
doktorKingKong
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: czw lip 10, 2008 10:08 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Wada silnika 3.0

Post autor: doktorKingKong » czw lut 26, 2009 1:38 pm

Kupiłem swojego w zeszłym roku z przebiegiem 72tys, systematycznie wymieniałem wszystkie oleje i szczególnie w reduktorze i w mostach był zdecydowanie do wymiany. Auto wcześniej było jeżdżone we Włoszech, w bardzo dobrym stanie technicznym i wizualnym, co potwierdzam po prawie rocznym użytkowaniu. Nie ma co panikować "wybuchającymi silnikami" - jak widać wszyscy o tym słyszeli, ale nic nie wiadomo do końca, prawie jak z UFO. Olej półsyntetyczny wlałem tylko dlatego, że wcześniej był taki lany i podobno ryzykowna i nieporządana jest zmiana z pół na pełen syntetyk. Poza tym według Manuala w naszym klimacie zalecany jest tak samo10W40, jak 5W40. Przed zmianą temat rozwinąłem na forum i w paru innych miejscach.
Noł Pejn Noł Gejm

krzysztof4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: pn mar 17, 2008 9:59 pm

Re: Wada silnika 3.0

Post autor: krzysztof4x4 » czw lut 26, 2009 9:50 pm

Moja wiedza na temat tego silnika jest następująca. Silnik jest kiepsko zbilansowany cieplnie podczas ostrej jazdy rozgrzewa mocno olej, z tego powodu jego trwałość zależy od zdrowia psychicznego właścicieli. Takie samochody bardzo często kupowali ludzie bogaci dla szpanu a potem pomykali po autostradach 160 bo tak napisali w instrukcji. Podczas takiego używania olej zamienia się w wodę i zaczyna go brakować dla ostatniej panewki i chłodzenia tłoka, usterki są zazwyczaj takie same wypalony tłok lub rozmazana tylna pnewka. Dla silników patrola my stosujemy oleje 5w50 dla obydwu silników, jeśli chodzi o poziom zawsze utrzymóję stan na zimnym silniku ok 0,5cm ponad max. Silniki używane rozsondnie chodzą długo i bez awaryjnie.

Awatar użytkownika
ap4x4
 
 
Posty: 1258
Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Legionowo

Re: Wada silnika 3.0

Post autor: ap4x4 » czw lut 26, 2009 10:15 pm

Nie ruszam swojej Bryczki z miejsca :)21
A w sobotę pędzę do sklepu po olej.
Wleję 10mm ponad MAX :)2
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER

Kosiarz
  
  
Posty: 684
Rejestracja: pn kwie 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: skądinąd

Re: Wada silnika 3.0

Post autor: Kosiarz » pt lut 27, 2009 1:28 am

krzysztof4x4 pisze:...
Częściowo racja, rzeczywiście modyfikacje silnika polegały na poprawieniu chłodzenia denka tłoka, ale dziura w tłoku przy prawidłowo działającym wtryskiwaczu nie powinna mieć miejsca (tłok "wytapia" się wtedy nieco inaczej). Przyczyna tkwi również w zatykających się otworach wtryskiwacza. Całe paliwo wtedy kierowane jest w jedno miejsce i nawet najlepszy układ chłodzenia na dłuższa metę nie da rady. W ZD30 stosowany jest podwyższone ciśnienie wtrysku (większe rozpylenie) i bodaj sześciootworowy wtryskiwacz.

A teraz kilka rad:
Zacznij od tego:
Sprawdź, czy silnik twojego samochodu podlega modyfikacjom i czy je wykonano, jeżeli podlega a nie wykonano, to jesteś w czarnej d... bo nissan już zakończył akcję, a Ty siedzisz na bombie zegarowej.
Jeżeli samochód podlega modyfikacji zrób ją nawet za własną kasę.
Jeżeli jesteś szczęśliwym posiadaczem zmodyfikowanego silnika (tak przynajmniej twierdzi producent) i silnik działa prawidłowo to:
1. Olej - wymiana co 10-12 tysi, ja jeżdżę na syntetyku 10W60, trochę na wyrost...
2. Nie ganiaj się po autostradach długo jadąc z maksymalnymi osiągami
3. Nie ciągnij ciężkich przyczep (laweciarzom którzy ciągną klamoty od krzyżaków odradzam ten silnik)
4. Jeżeli posiadasz jakiś okręt to raczej nie przewoź go patrolem z tym silnikiem przez całą Europę
5. Jeżeli korzystasz z pełnej mocy to nie za długo i daj później silnikowi odzipnąć (broń Boże nie wyłączaj go)
6. Paliwo - wielbiciele oranżady, smażalni frytek i oleju z biedronki niech omijają ten silnik szerokim łukiem, wlewaj tylko sprawdzone paliwo, wymieniaj filtr paliwa (markowy) co najmniej raz do roku, co któreś tam tankowanie warto wlać jakiś specyfik (markowy i sprawdzony) do paliwa - silnik pracuje zdecydowanie ciszej i bardziej miękko.
7. Nie dopuszczaj do wyjeżdżenia paliwa do końca - pompa wtryskowa przyciera się bez paliwa (a nie jest to mega trwały element), generalnie praca tej pompy bez paliwa znacznie skraca jej żywotność przynajmniej jej kilku części.
8. Jeżeli jeździsz na co dzień jak emeryt (bez obrazy) to warto raz na jakiś czas rozsądnie przewentylować silnik.
Jeżeli silnik padł albo właśnie dokonuje żywota, to żadne motodoktory ani inne siuwaxy nie dadzą rady. Pozostaje się modlić, aby gładzie cylindrowe były w dobrym stanie to zakończy się na tłokach wtryskiwaczach i innych pierdołach. Ale jak porysowane będą gładzie to do wymiany co najmniej "krótki" silnik i wtryskiwacze.
Jak widać nie jest to szczyt niezawodności, ale przy zachowaniu rozsądku nie będziecie mieli z nim kłopotów.
Pzdr,
Siwy
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Wada silnika 3.0

Post autor: PaveL » pt lut 27, 2009 8:07 am

Kosiarz pisze:...Przyczyna tkwi również w zatykających się otworach wtryskiwacza. ...
I na całym świecie sprzedają kiepski olej napędowy? U Niemców też? Dlaczego nissan na to nie wpadł i nie wymieniał wtryskiwaczy?
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Wada silnika 3.0

Post autor: Igor V8 » pt lut 27, 2009 8:52 am

Kosiarz pisze: Pzdr,
Siwy
Jak to jest z tulejowaniem tych motorków ??
W Odysseju remonty pogwarancyjne robią na Polskich tulejach ....
... to znaczy że producent nie przewidział ??
Mógłbyś napisać kilka słów jak to wygląda :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Wada silnika 3.0

Post autor: Igor V8 » pt lut 27, 2009 8:57 am

PaveL pisze:
Kosiarz pisze:...Przyczyna tkwi również w zatykających się otworach wtryskiwacza. ...
I na całym świecie sprzedają kiepski olej napędowy? U Niemców też? Dlaczego nissan na to nie wpadł i nie wymieniał wtryskiwaczy?
Zaraz ktoś napisze że to Siwy konstruował te silniki :)21
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Wada silnika 3.0

Post autor: gebels » pt lut 27, 2009 9:32 am

Igor909 pisze:
Kosiarz pisze: Pzdr,
Siwy
Jak to jest z tulejowaniem tych motorków ??
W Odysseju remonty pogwarancyjne robią na Polskich tulejach ....
... to znaczy że producent nie przewidział ??
Mógłbyś napisać kilka słów jak to wygląda :wink:

co do tulejowania to jedni robią na tulejach a inni robią na "tulejach", jak na tulejach to ok, a jak na "tulejach"
to lepiej od razu go pogoń i się módl aby cię nowy właściciel nie odstrzelił
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Re: Wada silnika 3.0

Post autor: selim » pt lut 27, 2009 9:55 am

Kosiarz pisze: ale dziura w tłoku przy prawidłowo działającym wtryskiwaczu nie powinna
bo denko tłoka jest puste w środku ...ogólnie cała konstrukcja jest lekka
w stosunku do całości
taki urok widać tego silnika

W Renault Master- tez dali ten silnik - i ten sam kłopot z tym był

niektórzy jeżdżą i sobie chwalą ...jak masz pecha to i z własną siostrą wpadniesz :)21
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

malutki
Posty: 516
Rejestracja: pn sty 26, 2004 11:23 am
Lokalizacja: Opole

Re: Wada silnika 3.0

Post autor: malutki » pt lut 27, 2009 10:10 am

PaveL pisze:Nie lać do ZD30 oleju o dużej lepkości (Nissan zaleca 5W30), nie jeździć 160km/h, dbać o czystość chłodnic, a silnik odwdzięczy się dużym przebiegiem. Pod warunkiem że jest to silnik po modyfikacji (przeprowadzonej w 2001r.) i 2 czujnikami ciśnienia oleju.
noo np ASO Nissan Opole leje 10W60...
na 5W30 klekot jest nie do zdzierżenia, kombajn, młockarnia coś koło tego :D
160 mój nigdy nie jechał, 170 licznik GPS=154 to odnotowany rekord
k1603,3td i dalsze wersje rozwojowe

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Wada silnika 3.0

Post autor: Igor V8 » pt lut 27, 2009 10:56 am

gebels pisze: co do tulejowania to jedni robią na tulejach a inni robią na "tulejach", jak na tulejach to ok, a jak na "tulejach"
to lepiej od razu go pogoń i się módl aby cię nowy właściciel nie odstrzelił
Nie dotyczy to mojego motorka ... dostałem nowy serwisowy dół
Widziałem tylko jak składają inny silnik na polskich tulejach :roll:
Nie ma oryginalnych ??
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Kosiarz
  
  
Posty: 684
Rejestracja: pn kwie 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: skądinąd

Re: Wada silnika 3.0

Post autor: Kosiarz » pt lut 27, 2009 11:36 am

PaveL pisze:
Kosiarz pisze:...Przyczyna tkwi również w zatykających się otworach wtryskiwacza. ...
I na całym świecie sprzedają kiepski olej napędowy? U Niemców też? Dlaczego nissan na to nie wpadł i nie wymieniał wtryskiwaczy?
A gdzie ja napisałem, że to jedyna przyczyna?
I gdzie napisałem, że to wina kiepskiego oleju napędowego?
To zlepek kilku przyczyn...
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Kosiarz
  
  
Posty: 684
Rejestracja: pn kwie 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: skądinąd

Re: Wada silnika 3.0

Post autor: Kosiarz » pt lut 27, 2009 11:37 am

Nissan nie oferuje tulei cylindrowych jako oddzielnych części zamiennych
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Awatar użytkownika
vivit
Posty: 531
Rejestracja: czw lut 05, 2009 11:06 am
Lokalizacja: Koszalin

Re: Wada silnika 3.0

Post autor: vivit » pt lut 27, 2009 2:35 pm

malutki pisze:noo np ASO Nissan Opole leje 10W60...
Dla ASO to bardzo wygodne. Klient wyjeżdza cichszym autem niż przyjechał. A potem chodzą i mówią "cudotwórcy".
Moim zdaniem to trochę na przerost, bo po co komu w Polsce olej do zewnętrznej temperatury 60'C. No chyba, że na Afrykę zamierza jechać to co innego.
Oznaczenie olejów jest proste.
ObrazekObrazek

I nie ma to nic wspólnego z tym czy jest to syntetyk, półsyntetyk czy mineralny.To jaki olej lać zależy od tego ile auto ma przejechane i jakie luzy są w silniku. Jak klekocze to zmiana z syntetyka na półsyntetyk lub z półsyntetyka na minerał.
Autodata zaleca Patrol Y61 3,0D Di 2000-2004 enginie ZD30DDTi:
Dla strefy zimnej : 5W30
Dla strefy umiarkowanej : 10W30 semi-synthetic
Dla strefy gorącej : 20W50

Inne źródło podaje tak
Best - Synthetic 5W-40
Good - Synthetyic 10W-40

W obu żródłach nie wolno stosować oleju CG-4
Zaleca się olej klasy CF/B3-98
Litera oznacza przeznaczenie oleju, a cyfra określa jego jakość. Silniki benzynowe oznaczono przez "A", natomiast diesle przez "B".
Oznaczenia cyfrowe to:
1 - tzw. oleje lekko bieżne zmniejszające zużycie paliwa
2 - oleje mineralne standardowej jakości
3 - oleje najwyższej jakości (syntetyczne i półsyntetyczne).
B1-98, B2-98, B3-98 oleje do silników z zapłonem samoczynnym (ZS) w samochodach osobowych i dostawczych.

Awatar użytkownika
Wezyr
 
 
Posty: 127
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 1:57 pm
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Re: Wada silnika 3.0

Post autor: Wezyr » pt lut 27, 2009 3:28 pm

Ktoś tam dobrze napisał, że jest to jak ufo albo widmo jakieś....
A swoją drogą są jakieś oficjalne dane ile w Polsce sprzedano tych silników i ile było rozdupconych właśnie przez tłoki ??
Cool jest :D

Awatar użytkownika
lukels
 
 
Posty: 225
Rejestracja: czw lis 13, 2003 12:04 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Re: Wada silnika 3.0

Post autor: lukels » pt lut 27, 2009 6:11 pm

doktorKingKong pisze:Brak opinii o za wysokim poziomie oleju!? Jak dobrze dbać o czystość chłodnic?
Nie lej za dużo oleju. Max to max.
Patrol GR TD4.2T A/T +4" 35"
http://www.bezdroza4x4.pl

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Wada silnika 3.0

Post autor: Igor V8 » pt lut 27, 2009 6:31 pm

Wezyr pisze: A swoją drogą są jakieś oficjalne dane ile w Polsce sprzedano tych silników i ile było rozdupconych właśnie przez tłoki ??
Od 2000 do 2002 ok 300 szt
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
Wezyr
 
 
Posty: 127
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 1:57 pm
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Re: Wada silnika 3.0

Post autor: Wezyr » sob lut 28, 2009 12:40 am

Wiem, że może dupe truję ale czy są dane ile w tym czasie ogólnie patroli sprzedano ??

Nie chce być zarozumiały itp, ale wydaje mi się iż defekty w tych silnikach pomijając wady gwarancyjne są winą użytkowników, czyli za duże napitalanie po autostradach i nie dbanie o podzespoły silnika, ale jakby nie patrzeć 4,2 wydaje się najlepszym roziązaniem :)23


Dodać jeszcze mogę iż czesto bywa tak, że jakaś informacja zostaje rozpowrzechniona i potem mnóstwo ludzi ją powtarza dodając swoje 3 gorsze, a w rzeczywistości jest to zwykła plotka...Jak jest naprawdę nie wiem ale niedłogo( za rok ) prawdopodobnie się przekonam :)21
Cool jest :D

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Wada silnika 3.0

Post autor: N2O » sob lut 28, 2009 12:43 am

Jeśli w instrukcji nie jest napisane że nie wolno jeździć 160km/h a silnik wybucha to już jest producenta problem :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
vivit
Posty: 531
Rejestracja: czw lut 05, 2009 11:06 am
Lokalizacja: Koszalin

Re: Wada silnika 3.0

Post autor: vivit » sob lut 28, 2009 10:37 am

Ciekawa sprawa w mojej książce serwisowej ASO Warszawa też lało pełny syntetyk Castrola TWS 10W60 .
No to czemu Opole miało by lać inaczej.....zwracam honor...

Awatar użytkownika
doktorKingKong
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: czw lip 10, 2008 10:08 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Wada silnika 3.0

Post autor: doktorKingKong » sob lut 28, 2009 1:31 pm

We Wrocławiu leją 5W40, a u mnie, ponieważ wcześniej był 10W40, też by nalali 10W40. Używają tylko Shella.
Noł Pejn Noł Gejm

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

oleje

Post autor: PaveL » sob lut 28, 2009 4:28 pm

Na początku Nissan w naszym klimacie zalecał olej o lepkości ~10W40. Od 2004r. a więc już po problemach z silnikami zalecenia producenta wyglądają tak: http://www.wrzuta.pl/pliki/w1VZl8fu3O/

Lepkości olejów proponowane przez ASO wyglądają często inaczej, ale niekoniecznie jest to podyktowane troską o silniki...
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość