Wada silnika 3.0
Moderator: Kosiarz
Re: Wada silnika 3.0
Poziom oleju podniósł już producent z ~6l na ponad 8l. Więcej lać nie ma sensu.
Chłodnicę silnika trzeba wyjąć z samochodu i z wyczuciem wymyć myjka ciśnieniową. Po jej wyjeciu można porządnie wypłukać od tyłu skraplacz klimatyzacji. W samochodzie używanym na asfalcie trzeba to robić co ~100kkm, a po ubłoceniu chłodnic w terenie trzeba je myć dużo, dużo częściej.
Olej 10W40 to półsyntetyk, a więc ze średniej półki.
Chłodnicę silnika trzeba wyjąć z samochodu i z wyczuciem wymyć myjka ciśnieniową. Po jej wyjeciu można porządnie wypłukać od tyłu skraplacz klimatyzacji. W samochodzie używanym na asfalcie trzeba to robić co ~100kkm, a po ubłoceniu chłodnic w terenie trzeba je myć dużo, dużo częściej.
Olej 10W40 to półsyntetyk, a więc ze średniej półki.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.
Re: Wada silnika 3.0
Kurcza też mam Y61 2005rok z silnikiem 3,0Di i powiem szczerze zmartwiliście mnie tymi opowiadaniami. Auto ma przejechane 58 000 i szykuję się do wymiany oleju. Myślałem raczej o syntetyku, bo mały przebieg. Nie wiem tylko co ile wymiania się olej w skrzyni i w mostach. Podobno przy 80 000 powinno się zaglądnąć.
Re: Wada silnika 3.0
Kieruj się zdrowym rozsądkiem i tym jakie masz zalecenia od producenta
a nie pierdołami pisanymi na forum
-lej porządny olej i bez motor"srajfa"
poziom leju -owszem wzrósł ....ale, jeszcze do tego [cenzura] miska była wymieniana
współczuję - jak ktoś sobie naleje 2 litry więcej oleju
a nie pierdołami pisanymi na forum
-lej porządny olej i bez motor"srajfa"
poziom leju -owszem wzrósł ....ale, jeszcze do tego [cenzura] miska była wymieniana
współczuję - jak ktoś sobie naleje 2 litry więcej oleju
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
- doktorKingKong
- jestem tu nowy...
- Posty: 63
- Rejestracja: czw lip 10, 2008 10:08 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Wada silnika 3.0
Kupiłem swojego w zeszłym roku z przebiegiem 72tys, systematycznie wymieniałem wszystkie oleje i szczególnie w reduktorze i w mostach był zdecydowanie do wymiany. Auto wcześniej było jeżdżone we Włoszech, w bardzo dobrym stanie technicznym i wizualnym, co potwierdzam po prawie rocznym użytkowaniu. Nie ma co panikować "wybuchającymi silnikami" - jak widać wszyscy o tym słyszeli, ale nic nie wiadomo do końca, prawie jak z UFO. Olej półsyntetyczny wlałem tylko dlatego, że wcześniej był taki lany i podobno ryzykowna i nieporządana jest zmiana z pół na pełen syntetyk. Poza tym według Manuala w naszym klimacie zalecany jest tak samo10W40, jak 5W40. Przed zmianą temat rozwinąłem na forum i w paru innych miejscach.
Noł Pejn Noł Gejm
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 25
- Rejestracja: pn mar 17, 2008 9:59 pm
Re: Wada silnika 3.0
Moja wiedza na temat tego silnika jest następująca. Silnik jest kiepsko zbilansowany cieplnie podczas ostrej jazdy rozgrzewa mocno olej, z tego powodu jego trwałość zależy od zdrowia psychicznego właścicieli. Takie samochody bardzo często kupowali ludzie bogaci dla szpanu a potem pomykali po autostradach 160 bo tak napisali w instrukcji. Podczas takiego używania olej zamienia się w wodę i zaczyna go brakować dla ostatniej panewki i chłodzenia tłoka, usterki są zazwyczaj takie same wypalony tłok lub rozmazana tylna pnewka. Dla silników patrola my stosujemy oleje 5w50 dla obydwu silników, jeśli chodzi o poziom zawsze utrzymóję stan na zimnym silniku ok 0,5cm ponad max. Silniki używane rozsondnie chodzą długo i bez awaryjnie.
Re: Wada silnika 3.0
Nie ruszam swojej Bryczki z miejsca
A w sobotę pędzę do sklepu po olej.
Wleję 10mm ponad MAX

A w sobotę pędzę do sklepu po olej.
Wleję 10mm ponad MAX

Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
Re: Wada silnika 3.0
Częściowo racja, rzeczywiście modyfikacje silnika polegały na poprawieniu chłodzenia denka tłoka, ale dziura w tłoku przy prawidłowo działającym wtryskiwaczu nie powinna mieć miejsca (tłok "wytapia" się wtedy nieco inaczej). Przyczyna tkwi również w zatykających się otworach wtryskiwacza. Całe paliwo wtedy kierowane jest w jedno miejsce i nawet najlepszy układ chłodzenia na dłuższa metę nie da rady. W ZD30 stosowany jest podwyższone ciśnienie wtrysku (większe rozpylenie) i bodaj sześciootworowy wtryskiwacz.krzysztof4x4 pisze:...
A teraz kilka rad:
Zacznij od tego:
Sprawdź, czy silnik twojego samochodu podlega modyfikacjom i czy je wykonano, jeżeli podlega a nie wykonano, to jesteś w czarnej d... bo nissan już zakończył akcję, a Ty siedzisz na bombie zegarowej.
Jeżeli samochód podlega modyfikacji zrób ją nawet za własną kasę.
Jeżeli jesteś szczęśliwym posiadaczem zmodyfikowanego silnika (tak przynajmniej twierdzi producent) i silnik działa prawidłowo to:
1. Olej - wymiana co 10-12 tysi, ja jeżdżę na syntetyku 10W60, trochę na wyrost...
2. Nie ganiaj się po autostradach długo jadąc z maksymalnymi osiągami
3. Nie ciągnij ciężkich przyczep (laweciarzom którzy ciągną klamoty od krzyżaków odradzam ten silnik)
4. Jeżeli posiadasz jakiś okręt to raczej nie przewoź go patrolem z tym silnikiem przez całą Europę
5. Jeżeli korzystasz z pełnej mocy to nie za długo i daj później silnikowi odzipnąć (broń Boże nie wyłączaj go)
6. Paliwo - wielbiciele oranżady, smażalni frytek i oleju z biedronki niech omijają ten silnik szerokim łukiem, wlewaj tylko sprawdzone paliwo, wymieniaj filtr paliwa (markowy) co najmniej raz do roku, co któreś tam tankowanie warto wlać jakiś specyfik (markowy i sprawdzony) do paliwa - silnik pracuje zdecydowanie ciszej i bardziej miękko.
7. Nie dopuszczaj do wyjeżdżenia paliwa do końca - pompa wtryskowa przyciera się bez paliwa (a nie jest to mega trwały element), generalnie praca tej pompy bez paliwa znacznie skraca jej żywotność przynajmniej jej kilku części.
8. Jeżeli jeździsz na co dzień jak emeryt (bez obrazy) to warto raz na jakiś czas rozsądnie przewentylować silnik.
Jeżeli silnik padł albo właśnie dokonuje żywota, to żadne motodoktory ani inne siuwaxy nie dadzą rady. Pozostaje się modlić, aby gładzie cylindrowe były w dobrym stanie to zakończy się na tłokach wtryskiwaczach i innych pierdołach. Ale jak porysowane będą gładzie to do wymiany co najmniej "krótki" silnik i wtryskiwacze.
Jak widać nie jest to szczyt niezawodności, ale przy zachowaniu rozsądku nie będziecie mieli z nim kłopotów.
Pzdr,
Siwy
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.
Re: Wada silnika 3.0
I na całym świecie sprzedają kiepski olej napędowy? U Niemców też? Dlaczego nissan na to nie wpadł i nie wymieniał wtryskiwaczy?Kosiarz pisze:...Przyczyna tkwi również w zatykających się otworach wtryskiwacza. ...
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.
- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: Wada silnika 3.0
Jak to jest z tulejowaniem tych motorkówKosiarz pisze: Pzdr,
Siwy

W Odysseju remonty pogwarancyjne robią na Polskich tulejach ....
... to znaczy że producent nie przewidział

Mógłbyś napisać kilka słów jak to wygląda

Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: Wada silnika 3.0
Zaraz ktoś napisze że to Siwy konstruował te silnikiPaveL pisze:I na całym świecie sprzedają kiepski olej napędowy? U Niemców też? Dlaczego nissan na to nie wpadł i nie wymieniał wtryskiwaczy?Kosiarz pisze:...Przyczyna tkwi również w zatykających się otworach wtryskiwacza. ...

Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Wada silnika 3.0
Igor909 pisze:Jak to jest z tulejowaniem tych motorkówKosiarz pisze: Pzdr,
Siwy![]()
W Odysseju remonty pogwarancyjne robią na Polskich tulejach ....
... to znaczy że producent nie przewidział![]()
Mógłbyś napisać kilka słów jak to wygląda
co do tulejowania to jedni robią na tulejach a inni robią na "tulejach", jak na tulejach to ok, a jak na "tulejach"
to lepiej od razu go pogoń i się módl aby cię nowy właściciel nie odstrzelił
Czwarte serce 

Re: Wada silnika 3.0
bo denko tłoka jest puste w środku ...ogólnie cała konstrukcja jest lekkaKosiarz pisze: ale dziura w tłoku przy prawidłowo działającym wtryskiwaczu nie powinna
w stosunku do całości
taki urok widać tego silnika
W Renault Master- tez dali ten silnik - i ten sam kłopot z tym był
niektórzy jeżdżą i sobie chwalą ...jak masz pecha to i z własną siostrą wpadniesz

gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
Re: Wada silnika 3.0
noo np ASO Nissan Opole leje 10W60...PaveL pisze:Nie lać do ZD30 oleju o dużej lepkości (Nissan zaleca 5W30), nie jeździć 160km/h, dbać o czystość chłodnic, a silnik odwdzięczy się dużym przebiegiem. Pod warunkiem że jest to silnik po modyfikacji (przeprowadzonej w 2001r.) i 2 czujnikami ciśnienia oleju.
na 5W30 klekot jest nie do zdzierżenia, kombajn, młockarnia coś koło tego

160 mój nigdy nie jechał, 170 licznik GPS=154 to odnotowany rekord
k1603,3td i dalsze wersje rozwojowe
- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: Wada silnika 3.0
Nie dotyczy to mojego motorka ... dostałem nowy serwisowy dółgebels pisze: co do tulejowania to jedni robią na tulejach a inni robią na "tulejach", jak na tulejach to ok, a jak na "tulejach"
to lepiej od razu go pogoń i się módl aby cię nowy właściciel nie odstrzelił
Widziałem tylko jak składają inny silnik na polskich tulejach

Nie ma oryginalnych

Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: Wada silnika 3.0
A gdzie ja napisałem, że to jedyna przyczyna?PaveL pisze:I na całym świecie sprzedają kiepski olej napędowy? U Niemców też? Dlaczego nissan na to nie wpadł i nie wymieniał wtryskiwaczy?Kosiarz pisze:...Przyczyna tkwi również w zatykających się otworach wtryskiwacza. ...
I gdzie napisałem, że to wina kiepskiego oleju napędowego?
To zlepek kilku przyczyn...
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.
Re: Wada silnika 3.0
Nissan nie oferuje tulei cylindrowych jako oddzielnych części zamiennych
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.
Re: Wada silnika 3.0
Dla ASO to bardzo wygodne. Klient wyjeżdza cichszym autem niż przyjechał. A potem chodzą i mówią "cudotwórcy".malutki pisze:noo np ASO Nissan Opole leje 10W60...
Moim zdaniem to trochę na przerost, bo po co komu w Polsce olej do zewnętrznej temperatury 60'C. No chyba, że na Afrykę zamierza jechać to co innego.
Oznaczenie olejów jest proste.


I nie ma to nic wspólnego z tym czy jest to syntetyk, półsyntetyk czy mineralny.To jaki olej lać zależy od tego ile auto ma przejechane i jakie luzy są w silniku. Jak klekocze to zmiana z syntetyka na półsyntetyk lub z półsyntetyka na minerał.
Autodata zaleca Patrol Y61 3,0D Di 2000-2004 enginie ZD30DDTi:
Dla strefy zimnej : 5W30
Dla strefy umiarkowanej : 10W30 semi-synthetic
Dla strefy gorącej : 20W50
Inne źródło podaje tak
Best - Synthetic 5W-40
Good - Synthetyic 10W-40
W obu żródłach nie wolno stosować oleju CG-4
Zaleca się olej klasy CF/B3-98
Litera oznacza przeznaczenie oleju, a cyfra określa jego jakość. Silniki benzynowe oznaczono przez "A", natomiast diesle przez "B".
Oznaczenia cyfrowe to:
1 - tzw. oleje lekko bieżne zmniejszające zużycie paliwa
2 - oleje mineralne standardowej jakości
3 - oleje najwyższej jakości (syntetyczne i półsyntetyczne).
B1-98, B2-98, B3-98 oleje do silników z zapłonem samoczynnym (ZS) w samochodach osobowych i dostawczych.
Re: Wada silnika 3.0
Ktoś tam dobrze napisał, że jest to jak ufo albo widmo jakieś....
A swoją drogą są jakieś oficjalne dane ile w Polsce sprzedano tych silników i ile było rozdupconych właśnie przez tłoki
A swoją drogą są jakieś oficjalne dane ile w Polsce sprzedano tych silników i ile było rozdupconych właśnie przez tłoki

Cool jest 

Re: Wada silnika 3.0
Nie lej za dużo oleju. Max to max.doktorKingKong pisze:Brak opinii o za wysokim poziomie oleju!? Jak dobrze dbać o czystość chłodnic?
Patrol GR TD4.2T A/T +4" 35"
http://www.bezdroza4x4.pl
http://www.bezdroza4x4.pl
- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: Wada silnika 3.0
Od 2000 do 2002 ok 300 sztWezyr pisze: A swoją drogą są jakieś oficjalne dane ile w Polsce sprzedano tych silników i ile było rozdupconych właśnie przez tłoki
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: Wada silnika 3.0
Wiem, że może dupe truję ale czy są dane ile w tym czasie ogólnie patroli sprzedano 
Nie chce być zarozumiały itp, ale wydaje mi się iż defekty w tych silnikach pomijając wady gwarancyjne są winą użytkowników, czyli za duże napitalanie po autostradach i nie dbanie o podzespoły silnika, ale jakby nie patrzeć 4,2 wydaje się najlepszym roziązaniem
Dodać jeszcze mogę iż czesto bywa tak, że jakaś informacja zostaje rozpowrzechniona i potem mnóstwo ludzi ją powtarza dodając swoje 3 gorsze, a w rzeczywistości jest to zwykła plotka...Jak jest naprawdę nie wiem ale niedłogo( za rok ) prawdopodobnie się przekonam

Nie chce być zarozumiały itp, ale wydaje mi się iż defekty w tych silnikach pomijając wady gwarancyjne są winą użytkowników, czyli za duże napitalanie po autostradach i nie dbanie o podzespoły silnika, ale jakby nie patrzeć 4,2 wydaje się najlepszym roziązaniem

Dodać jeszcze mogę iż czesto bywa tak, że jakaś informacja zostaje rozpowrzechniona i potem mnóstwo ludzi ją powtarza dodając swoje 3 gorsze, a w rzeczywistości jest to zwykła plotka...Jak jest naprawdę nie wiem ale niedłogo( za rok ) prawdopodobnie się przekonam

Cool jest 

Re: Wada silnika 3.0
Jeśli w instrukcji nie jest napisane że nie wolno jeździć 160km/h a silnik wybucha to już jest producenta problem 

Re: Wada silnika 3.0
Ciekawa sprawa w mojej książce serwisowej ASO Warszawa też lało pełny syntetyk Castrola TWS 10W60 .
No to czemu Opole miało by lać inaczej.....zwracam honor...
No to czemu Opole miało by lać inaczej.....zwracam honor...
- doktorKingKong
- jestem tu nowy...
- Posty: 63
- Rejestracja: czw lip 10, 2008 10:08 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Wada silnika 3.0
We Wrocławiu leją 5W40, a u mnie, ponieważ wcześniej był 10W40, też by nalali 10W40. Używają tylko Shella.
Noł Pejn Noł Gejm
oleje
Na początku Nissan w naszym klimacie zalecał olej o lepkości ~10W40. Od 2004r. a więc już po problemach z silnikami zalecenia producenta wyglądają tak: http://www.wrzuta.pl/pliki/w1VZl8fu3O/
Lepkości olejów proponowane przez ASO wyglądają często inaczej, ale niekoniecznie jest to podyktowane troską o silniki...
Lepkości olejów proponowane przez ASO wyglądają często inaczej, ale niekoniecznie jest to podyktowane troską o silniki...
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość