Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: iras01 » pt maja 29, 2009 9:24 pm

lbl78 pisze:
iras01 pisze:Krotkie tez wystepowaly w automacie mam takiego i longa tez :D
a z którego roku :o bo do modernizacji na 100% nie bylo :wink:
89 :D
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: lbl78 » pt maja 29, 2009 10:02 pm

qna :)11 przestaje wierzyć manualom :)21
już któryś raz kłamią :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: iras01 » sob maja 30, 2009 12:11 am

to jeszcze jedna ciekawostka longa mialem z 94 czyli z nowszymi lampami z tylu ale mial stare drzwi (lusterka male) long i brak tylnej nagrzewnicy.manualne sprzegielka,nakretka na przegubach zamiast tego pierscienia z dziurkami na ktore dochodzi pierscien ze srubkami zabezpieczajacymi.i taka orginalna rura zachodzaca na doswietlenie zakretow i nie byl to Safari tylko Patrol z instalacja 12v made in japan.Safari mam krotkie z 89 w automacie z instalacja 24v

mam jeszcze kilka 4.2d i w prawie kazdym jest inny alternator niewiadomo dlaczego...tak ze mysle ze akurat tam gdzie byly 4.2 d to skladali z tego co bylo pod reka.na europe patrole sa jakies takie podobne do siebie przynajmniej te ktore przewinely mi sie przez rece :D
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: lbl78 » sob maja 30, 2009 12:18 am

no u mnie był piękny napis SAFARI dach wysoki ale 12v
skrzynia 4, mechanik, stałe zabieraki, bębny z tyłu, wszystko manualne 0 elktryki i nawet szyby na korbkę :)21
aaa rocznik 89 :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

nemoleon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: czw mar 05, 2009 11:10 am
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: nemoleon » sob maja 30, 2009 7:06 am

Rozwieje tez watpliwosci jesli chodzi o nowe GU4... gdyby ktos myslal ze jak juz nowa wersja to wszystko zunifikowane... mam bude z 2005 roku juz po liftingu... ale sie okazuje ze po liftingu to wyglada tylko z zewnatrz i czesciowo wewnatrz.
Czemu czesciowo? bo pasy bezpieczenstwa tylne inne, bo kanapa tylna inna, kupilem wlasnie z 2007 roku graty i ni huhu nie pasuje. Pasy przewalczylem, ale kanape nie ma szans bo podloga inaczej uformowana i w innym miejscu sruby montazowe, to samo z srodkowym pasem bezpieczenstwa, nawet otwory nie pasuja, kto to wymyslil.... pozostaje miec nadzieje ze 2005 to byl jakis rocznik "przejsciowy" i jeszcze "tuningowali" pewne kwestie.
Wiec reasumujac czesc gratow z GU4 czesc z GU3 pasuje :)

Jestem ciekaw jakie nowosci czekaja mnie w temacie silnika i skrzyni, choc to w sumie nie istotne juz teraz, bo aktualne serducho pojdzie na sprzedaz zaraz po instalacji 4.2Ti ;)

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: Peepuck! » sob maja 30, 2009 8:57 am

lbl78 pisze:qna :)11 przestaje wierzyć manualom :)21
Po tym jak kiedyś daaawno składalismy most Dareckiego na ścianie garażu do dziś widnieje wielki napis: NIE UFAJ MANUALOM !!! :)21
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: LSD » pn cze 01, 2009 7:34 am

iras01 pisze:to jeszcze jedna ciekawostka longa mialem z 94 czyli z nowszymi lampami z tylu ale mial stare drzwi (lusterka male) long i brak tylnej nagrzewnicy.manualne sprzegielka,nakretka na przegubach zamiast tego pierscienia z dziurkami na ktore dochodzi pierscien ze srubkami zabezpieczajacymi.i taka orginalna rura zachodzaca na doswietlenie zakretow i nie byl to Safari tylko Patrol z instalacja 12v
Ten o którym piszesz to wersja australijska. Tam był największy bałagan z wersjami wyposażenia. Zdażają się nawet egzemplarze z 97 roku ze starymi lusterkami.

A co do automatu to się zgadza. Były i krótkie i longi. Ja mam longa.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
crocop
 
 
Posty: 117
Rejestracja: pt mar 11, 2005 9:50 pm
Lokalizacja: płn-zach

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: crocop » wt cze 02, 2009 9:24 pm

seburaj pisze:Ojce, ma ktoś oryginalną kompletację TD42 z automatyczną skrzynią biegów ?
jeździ to ?
Ja mam y61 safari z japonii z 4.2 td i org automatem w dlugiej budzie
Pablo
był: K160 3.3TD/Y60 4.2D/Y61 4.2TD/ obecnie Navara V6

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: Igor V8 » wt cze 02, 2009 9:37 pm

crocop pisze: Ja mam y61 safari z japonii z 4.2 td i org automatem w dlugiej budzie
Opowiadaj jak to robi :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: Igor V8 » śr cze 03, 2009 11:11 pm

Dzisiaj dostałem telefon z Tychów ....
Drugi motorek wyjechał właśnie z warsztatu
Właściciel bardzo zadowolony :)2

Z 8-miu motorków chodzą już dwa :wink:
Pyntront walczy z mocowaniami pod łapy do silnika
Dwa następne wrzucają się w lipcu

Rodzina rośnie 8)
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: Igor V8 » śr cze 03, 2009 11:14 pm

crocop pisze: Ja mam y61 safari z japonii z 4.2 td i org automatem w dlugiej budzie
Mógłbyś podpatrzeć jak rozwiązany jest pedał gazu :wink:
Czy w pedale jest potencjometr do sterowania skrzynią i do tego dochodzi linka gazu ??
Może by Ci się udało zrobić jakąś fotkę
Będę wdzięczny :wink:

Ps.
Kombinuję żeby zapodać awtomata :wink:
Ostatnio zmieniony śr cze 03, 2009 11:21 pm przez Igor V8, łącznie zmieniany 1 raz.
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: Igor V8 » śr cze 03, 2009 11:20 pm

nemoleon pisze: Jestem ciekaw jakie nowosci czekaja mnie w temacie silnika i skrzyni
Żadne ....
Wszystkie ślady już przetarte ... :wink:

... no może tylko przy regulowaniu należności za montaż :)21
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: Igor V8 » śr cze 03, 2009 11:28 pm

Zobaczcie w co jeszcze można spakować TD42Ti ....
Czego to ludzie nie wymyślą :o

Obrazek

Obrazek
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: pyntront » czw cze 04, 2009 5:42 am

Igor909 pisze: Kombinuję żeby zapodać awtomata :wink:
Życzy Pan sobie? Już zapodaję. Fabryczny TD42-T z fabrycznym automatem. $7500 AUD + shipping i handling. Acha, jedyne pól miliona km najechane, ale ani z silnikiem ani ze skrzynią nic nie było robione :)21
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
crocop
 
 
Posty: 117
Rejestracja: pt mar 11, 2005 9:50 pm
Lokalizacja: płn-zach

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: crocop » czw cze 04, 2009 8:00 am

Igor909 pisze:
crocop pisze: Ja mam y61 safari z japonii z 4.2 td i org automatem w dlugiej budzie
Opowiadaj jak to robi :wink:
Nie narzekam robił by pewnie lepiej z intercoolerem, ale taki jeden obiecał zmierzyc orginalny intercooler do 4.2 chyba juz ze 2 razy i jakos sie nie doczekałem 8)

Linka u mnie nie ma zadnego potencjometra, pedał gazu wygląda praktycznie tak samo jak w Y60
Pablo
był: K160 3.3TD/Y60 4.2D/Y61 4.2TD/ obecnie Navara V6

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: pyntront » czw cze 04, 2009 8:10 am

crocop pisze: Nie narzekam robił by pewnie lepiej z intercoolerem, ale taki jeden obiecał zmierzyc orginalny intercooler do 4.2 chyba juz ze 2 razy i jakos sie nie doczekałem 8)
Nie zakładaj tego gównianego, załóż coś porządnego, jeżeli naprawdę chcesz.
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: seburaj » czw cze 04, 2009 8:26 am

Panowie

zastanawiam sie nad 4.2 z opisywanym tu wcześniej "leniuchem", czyli automatem :-)
w gre wchodzi jednak taki zestaw: "wolne" mosty od rd28t i guma 33x12.50

boje sie, ze taka kompletacja moze byc troche za wolna do td42 :roll: i bedzie mi niebezpiecznie zawyżać obroty silnika na trasie, jak myślicie ?

mostow na angielskie nie chce wymieniac, bo te mam wyremontowane na tip-top, a 35" tez nie wolalbym nie zakladac, bo nadkola nie wyrżnięte a są świeżo po lakierze
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: lbl78 » czw cze 04, 2009 8:36 am

seburaj pisze:Panowie

zastanawiam sie nad 4.2 z opisywanym tu wcześniej "leniuchem", czyli automatem :-)
w gre wchodzi jednak taki zestaw: "wolne" mosty od rd28t i guma 33x12.50

boje sie, ze taka kompletacja moze byc troche za wolna do td42 :roll: i bedzie mi niebezpiecznie zawyżać obroty silnika na trasie, jak myślicie ?

mostow na angielskie nie chce wymieniac, bo te mam wyremontowane na tip-top, a 35" tez nie wolalbym nie zakladac, bo nadkola nie wyrżnięte a są świeżo po lakierze
będzie za wolne
ja mam 4,11 i 33x12,5 i jest w sam raz :)2 prędkościomierz pokazuje dokładnie tyle ile jedziesz licznik kilometrów delikatnie przekłamuje (poniżej 10/100km) po zmianie opon na większe nie wzrosło mi zużycie paliwa (pewnie dlatego że są mniej agresywne ;) ) ogólnie jestem bardzo zadowolony :)2
jedna uwaga mam skrzynie 4 i trochę mam krótko przydał by się nadbieg na autostradę :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: seburaj » czw cze 04, 2009 8:41 am

pytanie jak duzo "za wolne bedzie"
jezdzi ktos na takim zestawie ??
wiem, ze td42 na wolnych mostach i 35" jeździ w sam raz...
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: lbl78 » czw cze 04, 2009 8:56 am

seburaj pisze:pytanie jak duzo "za wolne bedzie"
jezdzi ktos na takim zestawie ??
wiem, ze td42 na wolnych mostach i 35" jeździ w sam raz...
na 4 biegu przy 2000 obrotów mam 80km/h możesz sobie policzyć :wink: jeśli już chcesz zwalniać to przełożenie 4,3 z automatu będzie bardziej odpowiednie :)2
dla porównania miałem na chwilkę założone 29` i powiem tak ruszał bez problemu z 4 biegu ale powyżej 80 (GPS) już nie jechał no i spalanie podskoczyło do 14l:D
na 33 calach spokojnie lata 140-150 :)2 tylko skala na obrotomierzu się kończy :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: seburaj » czw cze 04, 2009 9:02 am

lbl78 pisze: na 4 biegu przy 2000 obrotów mam 80km/h możesz sobie policzyć :wink: jeśli już chcesz zwalniać to przełożenie 4,3 z automatu będzie bardziej odpowiednie :)2
nie "chcę", ale muszę raczej
:wink:

rozwin mysl z tym przełożeniem 4.3 z automatu, bo nie kumam
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: lbl78 » czw cze 04, 2009 10:33 am

przełożenia mostów Y60 4.2 ze skrzynią automatyczną były trochę wolniejsze od manuala
więc jeśli do 35 idealne jest 4,7 to do 33 było by dobre to 4,3 (dokładnie ile to nie pamiętam) ale szukać takich przełożeń to raczej trudno będzie chyba że nówki :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: seburaj » czw cze 04, 2009 1:06 pm

khem... a przełożenia do typowego 2.8 to jakie są, bo sie nie wyznaję :roll:
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: lbl78 » czw cze 04, 2009 3:25 pm

seburaj pisze:oryginalny silnik mam w stanie IDEALNYM
ale nęci mnie td42 z leniuchem :wink:
sory :oops: jakoś sobie wbiłem tą manualną skrzynie do głowy (już któryś raz :oops: )
na mostach z 2.8, silnikTD42 z automatem i 33 calami będzie dawał mniej więcej to samo co z silnik 2.8 i manualna skrzynia biegów na 31 calach
sorki za mieszanie :oops:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: Igor V8 » czw cze 04, 2009 5:04 pm

crocop pisze: ale taki jeden obiecał zmierzyc orginalny intercooler do 4.2 chyba juz ze 2 razy i jakos sie nie doczekałem 8)
Proszę ...
Wymiary samej chłodnicy
22.5 długość
20 szerokość
6 wysokość

Całkowita
40 długość
23 szerokość
6 wysokość

Skleroza Panie skleroza :oops:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości