Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: wojtek_kom » czw sie 06, 2009 7:10 pm

Igor909 pisze:Obrazek
U mnie wygląda od tyłu identycznie, do skrzyni się nie dokopałem...
Jak 2.8 zdechnie, będę myślał.

Ja bym chciał zobaczyć skrzynię z K260 w kombinacji z 2.7TDI :)21, mit głosi że pasują oba typy reduktorów - przedni wał z prawej lub lewej strony, zależnie od reduktora.
Nissan-y

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: pyntront » czw sie 06, 2009 8:46 pm

W moim odolejaczu jest już widoczna ilość oleju, a przejechałem dopiero kilkaset kilometrów. Gdyby nie odolejacz, to cały ten szlam byłby w IC oraz całym dolocie...

Obrazek
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: Igor V8 » czw sie 06, 2009 8:54 pm

pyntront pisze:W moim odolejaczu jest już widoczna ilość oleju, a przejechałem dopiero kilkaset kilometrów. Gdyby nie odolejacz, to cały ten szlam byłby w IC oraz całym dolocie...
Ciekawie prawisz :D
Zaczynam myśleć pozytywnie o tym urządzeniu :)2
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

nemoleon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: czw mar 05, 2009 11:10 am
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: nemoleon » czw sie 06, 2009 9:30 pm

Pyntront: a co powiesz na produkt na tej aukcji:
http://cgi.ebay.com/Polished-Oil-Catch- ... 286.c0.m14

bedzie to "robic"? nie chce mi sie motac samemu.

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: wojtek_kom » czw sie 06, 2009 9:35 pm

nemoleon pisze:Pyntront: a co powiesz na produkt na tej aukcji:
http://cgi.ebay.com/Polished-Oil-Catch- ... 286.c0.m14

bedzie to "robic"? nie chce mi sie motac samemu.
A nie lepiej włożyć oryginał, się tego poniewiera...
Nissan-y

nemoleon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: czw mar 05, 2009 11:10 am
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: nemoleon » czw sie 06, 2009 9:51 pm

wojtek_kom pisze: A nie lepiej włożyć oryginał, się tego poniewiera...
gdzie gdzie ? :)
jak wyglada oryginal?

aaa gdzoe kupiles tego provent'a Pyntront ? :) tylko nie mow ze za woda....

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: pyntront » pt sie 07, 2009 8:03 am

nemoleon pisze:Pyntront: a co powiesz na produkt na tej aukcji:
http://cgi.ebay.com/Polished-Oil-Catch- ... 286.c0.m14

bedzie to "robic"? nie chce mi sie motac samemu.
Nie wiem, ale nie lubie takich bling bling rzeczy, zazwyczaj im więcej blingu tym mniej sensu. Mam urządzenie wykonane przez firmę z renomą, znającą się na rzeczy, która produkuje urządzenia dla całych flot silników, poparte badaniami i technologią. Skuteczność różnych ebayowych catch-canów jest dyskusyjna, sporo kangurów je krytykuje, niektórzy wymieniaja na proventy, a na proventa nie słyszałem narzekań. Kupiłem w PL, ale jest to kurewnie upierdliwa sprawa, to był podobno pierwszy provent sprzedany w PL (choc nie bardzo w to wierzę). Jakby co to mam przetarty szlak. Uprzedzam, że kosztuje w 3 dupy (jak na puszkę i kawałek filtra).
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: pyntront » pt sie 07, 2009 8:07 am

wojtek_kom pisze: A nie lepiej włożyć oryginał, się tego poniewiera...
??? W oryginale Patrol nie ma odolejacza, tylko taki zawór na deklu.
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: wojtek_kom » pt sie 07, 2009 12:35 pm

pyntront pisze: ??? W oryginale Patrol nie ma odolejacza, tylko taki zawór na deklu.
Oryginał producenta...
Jak przegłądałem fora AU zakładali do 3.0, bo mieli w 4.2. U nas występuje w TD2.7... każde Terrano, Pickup i Patrol z takim silnikiem.
Nissan-y

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: pyntront » ndz sie 09, 2009 10:49 pm

wojtek_kom pisze:
pyntront pisze: ??? W oryginale Patrol nie ma odolejacza, tylko taki zawór na deklu.
Oryginał producenta...
Jak przegłądałem fora AU zakładali do 3.0, bo mieli w 4.2. U nas występuje w TD2.7... każde Terrano, Pickup i Patrol z takim silnikiem.
Z całym szacunkiem Wojtek, ale jakoś mi to nie pasuje. Wskaż mi, gdzie na tym rysunku jest rzeczony odolejacz, bo ja go ani na rysunku, ani w opisie nie widzę, ale może coś opacznie zrozumiałem. To coś na deklu jest raczej zwykłym zaworem zwrotnym.

Obrazek
Description
The closed-type crankcase ventilation system is utilized as a crankcase emission control system.
The closed-type crankcase emission control system prevents blow-by gas from entering the atmosphere and keeps the internal crankcase pressure constant. During the valve operation, the blow-by gas is fed into the intake manifold by the air control valve. This is activated by the internal rocker cover pressure. When the intake air flow is restricted by the throttle body, the internal rocker cover pressure decreases. At this point, the crankcase emission control valve keeps the internal rocker cover pressure constant so that air or dust is not sucked in around the crankshaft oil seal.
Zresztą, nawet gdyby był fabryczny odolejacz, to byłby wysoce niewydolny, sądząc po ilości oleju zgromadzonego w moim aftermarketowym odolejaczu po prawie 3000 km :roll:

Przy okazji, silnik zużywa 13,2-13,7 litra ON na 100 km niezależnie od tego, czy jedziesz w cyklu miejsko-podmiejskim, 90 autostradą, 120 autostradą, z ładunkiem i bagażnikiem dachowym czy na pusto. Zrobiłem przez weekend 4 pełne zbiorniki w takich właśnie cyklach. Myślę, że przy 90 na pusto zszedłby poniżej 13 litrów, ale niewiele. Generalnie pali około 13 i finał :)21 Prędkośc przelotowa to około 115 km/h - jest jeszcze stosunkowo cicho, ale co najważniejsze, to zbiera się do wyprzedzania jak mu depnąć i nie flaczeje pod górki. Przy płaskim terenie i 115 kmh 5 bieg EGT poniżej 300 stopni, woda około 87 stopni, doładowanie 0,5 bara.
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: N2O » ndz sie 09, 2009 11:10 pm

Jak podniesiesz trochę doładowanie to jest szansa, że będzie trochę mniej palił.

Załadowany parch(mój pusty waży ponad 2400) 160 SD33T przy spokojnej jeździe w trasie(do 100km/h) spala około 11-12l/100km, przy katowaniu w terenie i jeździe miejskiej od 15-20l/100km.

Dla porównania RR(na seryjnych kołach) z silnikiem 2,5 TDS BMW z automatem w mieście około 14l/100km, w trasie(prędkość do 140km/h) schodzi poniżej 12l/100km.


A na tym rysunku odolejacz(a raczej skraplacz to ta puszka ze strzałką po prawej stronie bloku)
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: pyntront » ndz sie 09, 2009 11:18 pm

N2O pisze:Jak podniesiesz trochę doładowanie to jest szansa, że będzie trochę mniej palił.
To będę robił po powrocie z wakacji, czyli za jakieś parę tysięcy kilometrów. Póki co niech sobie pochodzi jak jest. Ale podniesienie doładowania jest pewne jak amen w pacierzu.
N2O pisze: A na tym rysunku odolejacz(a raczej skraplacz to ta puszka ze strzałką po prawej stronie bloku)
No, ale to on nie jest na końcu "brudnej" części obiegu, zatem jego efektywność będzie dyskusyjna. Poza tym organoleptycznie widzę ile zebrało mi się oleju - może nie jest to pięćdziesiątka czy setka, ale wszytko jest widocznie mokre od wytrąconego oleju. Gdzie on fizycznie jest na silniku, bo bym sobie obadał?
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: N2O » ndz sie 09, 2009 11:32 pm

Spod pokrywy zaworów raczej niewiele oleju powinno wywalać odmą, tylko właśnie z odpowietrzenia skrzyni korbowej idzie najwięcej syfu. Co ciekawe to pierwsze wersje silnika SD33 nie miały odpowietrzenia pokrywy zaworów, tylko to na dole ze skrzyni korbowej prosto na glebę.
Nie jestem pewien jak jest w TD42, ale szukaj puszki z tyłu silnika. Odma prawdopodobnie idzie tak jak na rysunku - czyli z dołu silnika na górę pod pokrywę zaworów, a dalej już do filtra(fabrycznie). Tak więc skraplacza oparów szukaj po przewodach wychodzących z pokrywy zaworów na dół. A zwiększona ilość oparów z odmy jest całkiem normalna w nowym silniku który jest jeszcze właściwie na dotarciu.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

nemoleon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: czw mar 05, 2009 11:10 am
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: nemoleon » pn sie 10, 2009 8:33 am

To teraz walne dziwne pytanie w temacie separatora, tylko od razu nie bijcie.

Hipotezy pomocnicze:
1. Powiedzmy, ze na razie silnik jest w fazie dotarcia i ilosc tego zbierajacego sie oleju moze byc wieksza niz przy "normalnej pracy" i docelowo beda to sladowe ilosci dla sprawnego silnika.
2. Powiedzmy, ze aktualne paliwa ktore lejemy na stacjach sa bardziej "suche" niz kiedys, bo ekologia, bo nowe pompy i wtryski w nowych samochodach to lubia itp. To suche paliwo moze i ma zalety ale pewnie ma tez wady... nasze silniki 4.2 byly raczej projektowane dla innych paliw.
Moze ta odrobinka sladowa ktora sie znajdzie w zasysanym powietrzu bedzie paradoksalnie dobra?
3. Powiedzmy ze czesciowo pokryty olejem dolot oprocz tego ze jest zasyfiony to robi tez za dodatkowy "filtr" lapiacy przedostale sie przez filtr glowny pylki zanim wpadna do silnika? nie mowiac o antykorozyjnych wlasciwosciach po pokryciu elementow metalowych.
4. Jaki wplyw na zywotnosc i dzialanie turbiny moze miec odrobina (podkreslam odrobina sladowa) oleju w powietrzu ktory przez nia przelatuje? Strzelam, ze raczej pozytywny niz negatywny czy sie myle?
5. 1000 Kangurow nie moze sie mylic... ale oni to pakuja do zupelnie nowych samochodow czy do takich z przebiegami >500tys km gdzie ta ilosc oleju przelatujacego jest wieksza z uwagi na zuzycie silnika? Wiem, ze wszyscy sie kieruja tym ile oleju sie odklada w separatorze, ale ja bym chcial argumentacje ze ten olej jest szkodliwy dla silnika :)

Pytanie glowne: Czy instalacja tego separatora oleju na odmie ma tylko same zalety czy rowniez moze miec wady, wynikle z powyzszych hipotez?
-

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: lbl78 » pn sie 10, 2009 10:22 am

nemoleon pisze:>500tys km gdzie ta ilosc oleju przelatujacego jest wieksza z uwagi na zuzycie silnika?
przy sprawnym mniej więcej silniku nie ma tragedii jest troszkę oleju ale nie żeby się lało :)2 prędzej wywali olej nieszczelnościami na silnik, niż do dolotu :)2 mam silnik z duuuużym przebiegiem seperatora niet :wink: żyje szczęśliwy :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: pyntront » pn sie 10, 2009 10:53 am

Do zwykłego wolnossącego bym pewnie nie zakładał. W TD z IC jest za dużo rzeczy do pozapychania szlamem.
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: pyntront » pn sie 10, 2009 12:05 pm

Zatem czekam :-)
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: wojtek_kom » pn sie 10, 2009 4:20 pm

pyntront pisze:Zatem czekam :-)
Obrazek
Nissan-y

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: lbl78 » wt sie 11, 2009 1:27 pm

pyntront pisze:Do zwykłego wolnossącego bym pewnie nie zakładał. W TD z IC jest za dużo rzeczy do pozapychania szlamem.
a bo jak chcesz mieć 500 koni to trzeba za to płacić :)21
ogólnie jak bym zakładał nowy silnik pewnie też bym się o to postarał :)2 ale do staruszka TD42 albo TD42T nie widzę sensu :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: Ba » czw sie 20, 2009 4:08 pm

A że tak prowokacyjnie spytam. Był ktoś z tym cudem na hamowni czy walenie konia leci z pamięci :P?
tel: 600298546

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: Igor V8 » czw sie 20, 2009 5:49 pm

Ba pisze: Był ktoś z tym cudem na hamowni
180 koni
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: LSD » czw sie 20, 2009 9:23 pm

Igor909 pisze:
Ba pisze: Był ktoś z tym cudem na hamowni
180 koni
A moment?
Ciekawe jak by wyszedł mój aftermarketowy 4,2 TDI. Może kiedyś też udam się na hamownię.
Tak się właśnie spodziewałem tych 180 km, moment na moje oko 330-350 Nm, ale mogę się mylić.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: Igor V8 » czw sie 20, 2009 9:31 pm

LSD pisze: moment na moje oko 330-350 Nm,
370
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
Namdan
 
 
Posty: 966
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: Namdan » śr sie 26, 2009 10:17 am

Czytałem kiedyś taki raport:

http://www.aaa.asn.au/roadtests/reports/338.pdf

Mój ulubiony fragment:

The intercooled 4.2 litre turbo diesel engine is
quite a basic design... While the
performance of the Patrol engine is obviously
inferior to the LandCruiser, some rural pundits
may prefer the simplicity of the older engine.

Z czego wy tu chcecie wyciągnąć 250 HP? Z tego starego poczciwca? Chcecie go wkręcić na 6000 obr/min czy może podnieść mu moment na 600 Nm? To tak jakby wybrać się na Wielka Pardubicką perszeronem :)21
Nazywam się Gordon, Gordon Shumway

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D .....

Post autor: wojtek_kom » śr sie 26, 2009 7:58 pm

Namdan pisze:HP? Z tego starego poczciwca?
Tak :)21 ... bez przeróbki możliwe jest 252hp
TD27 ma u mnie 177,8hp :)21 i ujowe sprzęgła są... nie wiem z czego to teraz robią.
Nissan-y

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości