Zawieszenie Navara
Moderator: Kosiarz
Zawieszenie Navara
Od dłuższego czasu noszę się z zamiare przerobienia Navary. Na początek pójdzie zawieszenie, opony i felgi. Co do zawieszenia mam największy dylemat.
Opcja pierwsza to lift 2" (iron mann, dubinson, ome - które polecacie?)
Opcja druga, niestety bardziej kosztowna, chociaż aktualnie są wyprzedaże - lift 5" Calmini:
http://www.purenissan.com/new_page_12.htm
Co bardziej doświadczeni użytkownicy o tym sądzą? Przeznaczenie samochodu to wyprawy, podróże dalsze lub bliższe. Oczywiście na codzień samochód użytkowany jest w mieście i na trasie, pusty lub ful załadowany. Wyjazdy wakacyjne autostradami też wchodzą w gre.
Jak wygląda prowadzenie samochodu po takich liftach, przechyły, na nierównościach, dziurach?
Czy jest sens iść w Calmini, można coprawda wtedy zamontować ciut większe koła, ale czy inne podzespoły na tym nie ucierpią i czy jest to sensowne.
Pozdrawiam i mam nadzieje że ktoś rozwieje moje wątpliwości.
Opcja pierwsza to lift 2" (iron mann, dubinson, ome - które polecacie?)
Opcja druga, niestety bardziej kosztowna, chociaż aktualnie są wyprzedaże - lift 5" Calmini:
http://www.purenissan.com/new_page_12.htm
Co bardziej doświadczeni użytkownicy o tym sądzą? Przeznaczenie samochodu to wyprawy, podróże dalsze lub bliższe. Oczywiście na codzień samochód użytkowany jest w mieście i na trasie, pusty lub ful załadowany. Wyjazdy wakacyjne autostradami też wchodzą w gre.
Jak wygląda prowadzenie samochodu po takich liftach, przechyły, na nierównościach, dziurach?
Czy jest sens iść w Calmini, można coprawda wtedy zamontować ciut większe koła, ale czy inne podzespoły na tym nie ucierpią i czy jest to sensowne.
Pozdrawiam i mam nadzieje że ktoś rozwieje moje wątpliwości.
Re: Zawieszenie Navara
Jeśli kupisz Calmini ze Sway-A-Wayami to temat zawiasu zamkniesz raz na zawsze. Po prostu nie będzie potrzeby tego modyfikować ani zmieniać, gdyż nie bardzo jest na co. Sway-A-Way to firma z tej samej półki co King, czy Fox więc na pewno nie trafisz źle.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: Zawieszenie Navara
Gwoli ścisłości lifty z Australii nie dają pełnych dwóch cali liftuZeng pisze:
Opcja pierwsza to lift 2" (iron mann, dubinson, ome - które polecacie?)
.

realnie uzyskuje się 35 -40 mm
Na Calmini auto wygląda dobrze jeździ się już gorzej, dużo gorzej. Jeśli potrzebujesz demo car, wizytówkę firmy to efekt murowany. Jeśli jednak potrzebujesz wygodnego, rodzinnego auta soft wyprawowego i trwałego zawieszenia to OME TJM DOBINSON
DamnIt! pisze:Jeśli kupisz Calmini ze Sway-A-Wayami to temat zawiasu zamkniesz raz na zawsze. Po prostu nie będzie potrzeby tego modyfikować ani zmieniać, gdyż nie bardzo jest na co..

http://www.prgproducts.com/
Na amerykańskich forach ta firma ma doskonałe notowania nie mniej jednak ciężko się z nimi koresponduje tzn ma @ odpisują po po wielu dniach

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Zawieszenie Navara
Dzięki za odpowiedź. Dokładnie na calmini samochód mógły również robić jako demo car, a taka opcja też była, jednak ważniejsze jest dla mnie prowadzenie na codzień i w dalsze wyprawy niż wygląd.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Zawieszenie Navara
Dla mnie rzeźba...
Z praktycznego punktu - kiedy skończy się oryginalne zawieszenie, robi się SAS-a i tyle.
Z praktycznego punktu - kiedy skończy się oryginalne zawieszenie, robi się SAS-a i tyle.
Nissan-y
Re: Zawieszenie Navara
Z praktycznego tak, jednak navara siedzi dość nisko, a załadowana dodatkowo siada dość mocno, dlatego rozwiązaniem jest ciut wyższe i mocniejsze zawieszenie szczególnie z tyłu i zastosowanie ciut większych opon np. 265/75 R16.
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Zawieszenie Navara
Takie opony wchodzą bez kombinacji...Zeng pisze:Z praktycznego tak, jednak navara siedzi dość nisko, a załadowana dodatkowo siada dość mocno, dlatego rozwiązaniem jest ciut wyższe i mocniejsze zawieszenie szczególnie z tyłu i zastosowanie ciut większych opon np. 265/75 R16.
Jak więcej, na tył nowe dłuższe wieszaki i odboje...
Siada tak nisko załadowana, z nadmiaru chromów

Nissan-y
Re: Zawieszenie Navara
hehe dokładnie :dwojtek_kom pisze:Takie opony wchodzą bez kombinacji...Zeng pisze:Z praktycznego tak, jednak navara siedzi dość nisko, a załadowana dodatkowo siada dość mocno, dlatego rozwiązaniem jest ciut wyższe i mocniejsze zawieszenie szczególnie z tyłu i zastosowanie ciut większych opon np. 265/75 R16.
Jak więcej, na tył nowe dłuższe wieszaki i odboje...
Siada tak nisko załadowana, z nadmiaru chromów
W sumie ta wersja najbardzie by mi odpowiadała. Dzięki za rade.
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Zawieszenie Navara
Odrobina inspiracji ... D22 Jacka http://www.kabelkom.pl/images/gallery/d22.jpgZeng pisze:[
hehe dokładnie :d
W sumie ta wersja najbardzie by mi odpowiadała. Dzięki za rade.
Nissan-y
Re: Zawieszenie Navara
no ładnie, ale czy nie bedzie problemu z obicieraniem i zdrerzakiem z przodu, bo już seryjne 255/65R17 mają niewiele luzu, nie trzeba będzie modyfikować zderzaka?
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Zawieszenie Navara
Się zweryfikowały chlapacze... - reszta plastików nie koliduje z oponami, weryfikują się jednak w boju - no te plastiki.Zeng pisze:no ładnie, ale czy nie bedzie problemu z obicieraniem i zdrerzakiem z przodu, bo już seryjne 255/65R17 mają niewiele luzu, nie trzeba będzie modyfikować zderzaka?
Drążki z przodu podkręcone - lekko.
Nissan-y
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Zawieszenie Navara
Teraz się zorientowalem że piszemy o różnych samochodach, w D22 nie było 17''wojtek_kom pisze:Się zweryfikowały chlapacze... - reszta plastików nie koliduje z oponami, weryfikują się jednak w boju - no te plastiki.Zeng pisze:no ładnie, ale czy nie bedzie problemu z obicieraniem i zdrerzakiem z przodu, bo już seryjne 255/65R17 mają niewiele luzu, nie trzeba będzie modyfikować zderzaka?
Drążki z przodu podkręcone - lekko.


Gdybym miał D40 to bym włożył mosty z Patrola, skrzynię/reduktor z D22 i cieszył się jak dziecko

Nissan-y
Re: Zawieszenie Navara
Dokładnie D40
w serii są 255/65R17, jako zamiennik 265/70R16, więc 265/75R16 może też wejdą.
Mosty z patrola, w sumie nie głupi pomysł, szczególnie, że już raz sie rozciekł i blokada szwankowała nie raz. Skrzynia narazie odpukać działa
W terenie co ma odpaść to odpadnie

Mosty z patrola, w sumie nie głupi pomysł, szczególnie, że już raz sie rozciekł i blokada szwankowała nie raz. Skrzynia narazie odpukać działa

W terenie co ma odpaść to odpadnie

Re: Zawieszenie Navara
Mam w d40 265/75.16 goodrich A/T i przy max skręcie minimalnie obciera ramę
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.
Ropa do traktorów.
Re: Zawieszenie Navara
A felgi masz z odsadzeniem standardowym? Te które mam na oku mają 0 lub 10, seryjnie jest 30.
Re: Zawieszenie Navara
Czyli zostaje jedynie 245/75R16 bez liftu. A co powiecie o takim czymś, troche dużo kasy jak za troche blaszek:
http://www.allegro.pl/item712556227_zes ... a_d40.html
http://www.allegro.pl/item712556227_zes ... a_d40.html
Re: Zawieszenie Navara
Mam coś takiego-tylko ,ze leży już na półce bo po wybiciu sie na na jakiejś muldzie wahacz walił w ramę a tylne amortyzatory były za krótkie. W usa jak sprzedają to z innymi amorami z tyłu.
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.
Ropa do traktorów.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 4
- Rejestracja: czw maja 21, 2009 3:14 pm
Re: Zawieszenie Navara
Witam panów
Ja w swoim D22 zrobiłem tak:
-Lift (35-40 mm)
-amortyzatory ome do w/w liftu
-koła felg stalowei dotz 15 et-25, opony AT R15 31.10.5
Co trzeba było zmodernizować:
Na tylne zawieszenie poszły dłuższe wieszaki resorów, z przodu podkręcenie drążków skrętnych, wymiana amortyzatorów. Musiałem podciąć błotniki i zderzak, błotniki po podcięciu i pomalowaniu udało się sprytnie zamaskować plastikami od poszerzeń nadkoli. Nic nie widać że coś było cięte, a ubyło ze 2.5 cm:) to samo w przypadku zderzaka przód. Kątówka załatwia sprawę.
Nie było możliwości przy tych modernizacjach bez podcięcia albo klepania.
jako ciekawostkę dodam że przed liftem przymierzyłem koła od HILUX-a kolegi R16 265/75 opony AT felgi ET +13, nie mieściły się przy skręcie, także też by trzeba było podcinać albo klepać nadkola.
Ogólnie doznania:
Auto prowadzi się niesamowicie lepiej niż na orginalnych amortyzatorach, stabilniej, sztywniej. Lepiej. Koła wybierają lepiej nierówności. Nie ma problemu ze skrętem nawet przy dobiciu. Podcięcie załatwiło sprawę. Jedyny minus to fakt że przy ET-25 koła jakieś 3 cm wystają poza orginalne poszerzenie nadkoli i strasznie sadzi błotem. Ale auto wygląda nieziemsko:)
reasumijąc:
lift może nie za duży, ale auto nie straciło nic na prowadzeniu, a udało się zmieścić naprawde solidne koła o znacznym odsadzeniu, zwiększyć prześwit. Osiągnąłem dokładnie taki efekt jaki był zamierzony.
Pozdrawiam i życze powodzenia:)
Ja w swoim D22 zrobiłem tak:
-Lift (35-40 mm)
-amortyzatory ome do w/w liftu
-koła felg stalowei dotz 15 et-25, opony AT R15 31.10.5
Co trzeba było zmodernizować:
Na tylne zawieszenie poszły dłuższe wieszaki resorów, z przodu podkręcenie drążków skrętnych, wymiana amortyzatorów. Musiałem podciąć błotniki i zderzak, błotniki po podcięciu i pomalowaniu udało się sprytnie zamaskować plastikami od poszerzeń nadkoli. Nic nie widać że coś było cięte, a ubyło ze 2.5 cm:) to samo w przypadku zderzaka przód. Kątówka załatwia sprawę.
Nie było możliwości przy tych modernizacjach bez podcięcia albo klepania.
jako ciekawostkę dodam że przed liftem przymierzyłem koła od HILUX-a kolegi R16 265/75 opony AT felgi ET +13, nie mieściły się przy skręcie, także też by trzeba było podcinać albo klepać nadkola.
Ogólnie doznania:
Auto prowadzi się niesamowicie lepiej niż na orginalnych amortyzatorach, stabilniej, sztywniej. Lepiej. Koła wybierają lepiej nierówności. Nie ma problemu ze skrętem nawet przy dobiciu. Podcięcie załatwiło sprawę. Jedyny minus to fakt że przy ET-25 koła jakieś 3 cm wystają poza orginalne poszerzenie nadkoli i strasznie sadzi błotem. Ale auto wygląda nieziemsko:)
reasumijąc:
lift może nie za duży, ale auto nie straciło nic na prowadzeniu, a udało się zmieścić naprawde solidne koła o znacznym odsadzeniu, zwiększyć prześwit. Osiągnąłem dokładnie taki efekt jaki był zamierzony.
Pozdrawiam i życze powodzenia:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości