Przelozenia w mostach Y61

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
lukels
 
 
Posty: 225
Rejestracja: czw lis 13, 2003 12:04 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: lukels » pt maja 01, 2009 6:31 pm

Trochę toto poobserwowałem. Jeśli załączę napęd 4x4 - jest cicho. Przy każdej szybkości. Czyli huczy przód. Muszę jeszcze rozpiąć sprzęgła w piastach, ale wtedy raczej też będzie cicho ;-) Sprawdzał ktoś kiedyś jak mocno grzeją się wam mosty?
Patrol GR TD4.2T A/T +4" 35"
http://www.bezdroza4x4.pl

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: mephi » pn wrz 14, 2009 8:58 pm

Witam wszystkich, którzy zmielili przełożenia na 5.42 :)21
Postanowiłem odgrzać temat, ponieważ planuję w najbliższym czasie zmienić przełożenia w swoim Y61 (2,8) i zbieram informacje...
Mam kilka pytań:
- jak zmieniły się Wam obroty silnika przy stałych 'ekonomicznych' dla was prędkościach, chodzi o długie przelotówki ?
- jak spalanie... w trasie...
- czy zmienialiście już olej w mostach ? Czy dużo opiłków na korku :roll:

I generalnie jak się jeździ na długich trasach ?

Pozdro
Ostatnio zmieniony wt wrz 15, 2009 8:37 am przez mephi, łącznie zmieniany 1 raz.
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
lukels
 
 
Posty: 225
Rejestracja: czw lis 13, 2003 12:04 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: lukels » pn wrz 14, 2009 10:05 pm

Ja zmieniłem z 4,325 na 5,42 - jeżdżę na 35" i to na pewno za mało. Opony muszą być minimum 37 calowe - na tych co mam, w terenie samochód jest silny, ale przeloty są wolne, paliwożerne i męczące. Przy szybkości 100 km/h (odczyt z GPS) na liczniku mam 120 km/h, obroty w okolicach 2200 rpm (mam automat). Co do opiłków w oleju to po przejechaniu 8 tys km praktycznie ich nie ma.
Patrol GR TD4.2T A/T +4" 35"
http://www.bezdroza4x4.pl

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: mephi » wt wrz 15, 2009 8:57 am

Dzięki za konkret :)2
A jak spalanie?
Sknerą nie jestem, ale różnica 2-3 litrów na 100km to znaczne zmniejszenie zasięgu :)3
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: janusz k160 » śr wrz 16, 2009 9:07 pm

Są specjalne zbiorniki w sklepiku forumowym... :)21 Niestety-spalania nie zmniejszają :)16
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
lukels
 
 
Posty: 225
Rejestracja: czw lis 13, 2003 12:04 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: lukels » śr wrz 16, 2009 9:25 pm

janusz k160 pisze:Są specjalne zbiorniki w sklepiku forumowym... :)21 Niestety-spalania nie zmniejszają :)16
Nawet zwiększają - w końcu wieziesz kilkadziesiąt kg wiecej. U mnie spalanie na trasie przy jeździe do 120 km/h to ok 15 l, ale wygląda na to, że mam pęknięty intercooler, to ma raczej negatywny wpływ na apetyt :-)
Patrol GR TD4.2T A/T +4" 35"
http://www.bezdroza4x4.pl

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Igor V8 » śr wrz 16, 2009 10:17 pm

Moje 5.44 zamontowali mi chłopaki z Rajdów na nowych główkach ...
Teraz tylko pozostaje wrzutka
Zdam relację jak chodzi w 4.2 :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
mike133
 
 
Posty: 167
Rejestracja: sob lis 17, 2007 10:29 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: mike133 » śr wrz 23, 2009 10:29 pm

U mnie 4.375 [tnx lukels :)2 ] doskonale robi w 4.2d, manual i 33'. Licznik zawyża o 10% [co ciekawe kilometrówka zaniża o 5% :o ], na czarnym przyśpiesza zdecydowanie lepiej, taki jest bardzie cywilizowany, w terenie bez zmian - czyli rewelacja, ale ten motor ma wściekły dół, więc dużej różnicy mu to nie robi.

Polecam te przełożenia wszystkim, którzy budują auto do dalekich podróży z przelotami rzędu 90-110 km/h: silnik dość chętnie się wkręca, więc wyprzedzanie nie sprawia problemu, a obroty wskazują na niewysilenie silnika :)2

Docelowo jak auto będzie zaturbione, to zmienię koła na 35 i pozostanie podbna relacja obroty/prędkość.
GR 4,2d '97

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Harley » czw wrz 24, 2009 7:29 am

mike133 , a czy myślałeś nad przełożeniami 4,625 ?? Czy wybrać 4,625 czy 4.375 ?
Bo właśnie stoję przed wyborem. Mam ten sam motor i raczej nie zamierzam go turbinować. Koła 33' . Pytanie, czy jak zmienię na 4,625 a koła zostaną 33 to czy nie będzie za wolny?

Ponadto chciałem zapytać, co dokładnie należy wykonać chcąc zmienić przełożenia. Czy szukać samych części od mostu, czy może wystarczy przełożyć gruszki z mostów? Czy może całe mosty ?
Jak jest z tarczami i resztą części hamulcowych, czy to wszystko jest ze sobą "kompatybilne" czyznowu wszystko zależy od roku produkcji ?

P.S. A co do różnych wskazań prędkościomierza, to dodam jeszcze ,że kilometrówka inaczej pokazuje od prędkościomierza i mam jeszcze tego pikaczu co przy120 się włącza i... on zaczyna pikać jak jest na liczniku ok. 128 km/h ale kontrolując go z gpsem to włącza się idealnie przy 120 km/h. Hehe Taki dziwny stwór , przynajmniej u mnie.
Ja mam w każdym razie metromierz i jak mam wątpliwości to na nim sprawdzam prędkości.
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Igor V8 » czw wrz 24, 2009 8:36 am

Harley pisze: Ponadto chciałem zapytać
Wystarczy że z uwagą przeczytasz ten temat :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
mike133
 
 
Posty: 167
Rejestracja: sob lis 17, 2007 10:29 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: mike133 » czw wrz 24, 2009 2:32 pm

Harley pisze:mike133 , a czy myślałeś nad przełożeniami 4,625 ?? Czy wybrać 4,625 czy 4.375 ?
Bo właśnie stoję przed wyborem. Mam ten sam motor i raczej nie zamierzam go turbinować. Koła 33' . Pytanie, czy jak zmienię na 4,625 a koła zostaną 33 to czy nie będzie za wolny?

Ponadto chciałem zapytać, co dokładnie należy wykonać chcąc zmienić przełożenia. Czy szukać samych części od mostu, czy może wystarczy przełożyć gruszki z mostów? Czy może całe mosty ?
Jak jest z tarczami i resztą części hamulcowych, czy to wszystko jest ze sobą "kompatybilne" czyznowu wszystko zależy od roku produkcji ?
Powiem szczerze, że wybór padł na 4.375, bo taki kupiłem kompletyny tylny most od Y61 [nareszcie mam blokadę :)21 ]. Na przód wrzuciłem samo przełożenie główne, też od Y61, ale wlazło bez problemu w bebechy mostu od Y60.

Wcześniej miałem 4.11, pewnie takie jak Ty masz, ale czułem, że jest zbyt długie do codziennej jazdy. Dla mnie 4.375 jest idealne, ale nie jeżdżę szybciej niż ~110 km/h, a w dłuższych trasach często nie przekraczam 90 km/h. Jestem przekonany, że 4.625 byłoby dla mnie zbyt wolne.
GR 4,2d '97

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: zbig » czw wrz 24, 2009 3:04 pm

mike133 pisze: Wcześniej miałem 4.11, pewnie takie jak Ty masz, ale czułem, że jest zbyt długie do codziennej jazdy. Dla mnie 4.375 jest idealne, ale nie jeżdżę szybciej niż ~110 km/h, a w dłuższych trasach często nie przekraczam 90 km/h.
Tak to jest z "odczuciami".. :)21

4.11 przy 31" to dokładnie to samo co 4.375 przy 33" (przy 35" potrzebne byłoby już 4.625).
Masz dobrane przełożenia do kół dokładnie tak jak fabryka chciała.
A licznik zawyża 5-10% w każdym samochodzie.
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Harley » sob paź 03, 2009 11:21 pm

Ok. Co prawda temat dotyczyY61 , ale zapytam, czy mosty od y61 można bez problemu wsadzic do Y60 i czy wszystkie pozostałę elementy zawieszenia się zgrają . Jak wygląda z przełożeniem sprzęgiełęk, tarcz, zacisków ??
Pytam oczywiście dlatego ,że mogę kupić całe mosty od y61 3.0 (automat) z przełożeniem 4,375 do swojego Y60 td42 na 33'.
Podobno mosty od Y61 są "lepsze" mocniejsze no a na pewno nowsze ;-) więc pomyślałęm,że może lepiej nie bawić się w zmianę samych przełożeń tylko od razu całe mosty zmienić tym bardziej ,że cena jaką mogę za to zapłacić nie wiele się różni od zmiany przełożeń z ich zakupem.
Proszę o konstruktywne odpowiedzi. Dzięki z góry
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Marcin-Kraków » ndz paź 04, 2009 11:05 am

Harley pisze:Ok. Co prawda temat dotyczyY61 , ale zapytam, czy mosty od y61 można bez problemu wsadzic do Y60 i czy wszystkie pozostałę elementy zawieszenia się zgrają . Jak wygląda z przełożeniem sprzęgiełęk, tarcz, zacisków ??
Pytam oczywiście dlatego ,że mogę kupić całe mosty od y61 3.0 (automat) z przełożeniem 4,375 do swojego Y60 td42 na 33'.
Podobno mosty od Y61 są "lepsze" mocniejsze no a na pewno nowsze ;-) więc pomyślałęm,że może lepiej nie bawić się w zmianę samych przełożeń tylko od razu całe mosty zmienić tym bardziej ,że cena jaką mogę za to zapłacić nie wiele się różni od zmiany przełożeń z ich zakupem.
Proszę o konstruktywne odpowiedzi. Dzięki z góry
Most od Y61 rozni sie od tego w Y60, ale sa to zmiany ktore nie powoduja braku mozliwosci adaptacji go w Y60.
Mocowania mostu te same.
Sprzegielka te same, tarcze te same, zaciski inne, bo w Y61 sa mocniejsze i deko wieksze, przeguby i polosie inne, kule mostu tez inne, wiec i zwrotnice inne.

Jak masz mozliwosc zamieniaj cale mosty.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

ktoś
 
 
Posty: 213
Rejestracja: pt lut 27, 2009 5:47 pm

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: ktoś » ndz paź 04, 2009 11:15 am

Marcin-Kraków pisze:Most od Y61 rozni sie od tego w Y60, ale sa to zmiany ktore nie powoduja mozliwosci adaptacji go w Y60...
półosie i przeguby są inne w sensie długości, średnic, ilości zębów na wielowypustach, czy to jakieś inne zmiany?
Harley pisze: Podobno mosty od Y61 są "lepsze"...
a gdzież to tako gadają? :)21
po PGRowska Nyska z sześćdziesiątego pierwszego*
hoso-maki sushi '93
turbowanna '99

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: iras01 » ndz paź 04, 2009 11:57 am

Harley jezeli masz cale mosty to bez problemu je zalozysz.Zaciski napewno sa inne,tarcze chyba tez.Przeguby inne(grubsze ale niby mocniejsze).mozesz tez same głowki mostow wymienic bo sa takie same.
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: N2O » ndz paź 04, 2009 12:20 pm

Podobnież trzeba też trochę porzeźbić z układem kierowniczym, prawda to?
Na pewno warto zakładać mosty od Y61, bo choćby przeguby są sporo mocniejsze, do tego mosty ciut szersze i podobno lepiej skręcają.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: iras01 » ndz paź 04, 2009 1:13 pm

N2O pisze:Podobnież trzeba też trochę porzeźbić z układem kierowniczym, prawda to?
Na pewno warto zakładać mosty od Y61, bo choćby przeguby są sporo mocniejsze, do tego mosty ciut szersze i podobno lepiej skręcają.
:)21

Co do ukladu kierowniczego to jutro moge posprawdzac wszystko.Niestety wytrzymałosci przegubów nie bede porownywal :D Ale i tak mi sie wydaje to mitem ze sa wytrzymalsze bo maja z obu stron sfrezowane boki wiec i tak w tym miejscu sa słabe.Ale moze lepiej psychicznie sie człowiek z tym czuje :D
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Harley » ndz paź 04, 2009 7:33 pm

ktoś pisze:
Harley pisze: Podobno mosty od Y61 są "lepsze"...
a gdzież to tako gadają? :)21
Tak jak wyżej - lepsze zaciski ponoć i wytrzymalsze półosie. Ale ja tylko pytam a nie potwierdzam :)13
Marcin-Kraków pisze:Most od Y61 rozni sie od tego w Y60, ale sa to zmiany ktore nie powoduja braku mozliwosci adaptacji go w Y60.
Czyli z tego co piszesz Marcinie nie dałoby się go zamontować w Y60 .... ??
Ale zakładam ,że to drobna pomyłka , bo ponoć nie jest problem z ich zamontowaniem.
iras01 pisze:Co do ukladu kierowniczego to jutro moge posprawdzac wszystko.
No i od tego momentu Cię trzymam za słowo i czekam niecierpliwie na wynik tegoż sprawdzenia.

Ogólnie reasumując to chyba raczej polecane jest wymiana mostów w całości. Więc chyba się skusze na tę operację . Mam tylko nadzieję ,że mocowania wahaczy i drążków kierowniczych się nie zmieniają .

Może jeszcze tylko pytanko , czy blokada diff lock w tylnym moście y61 jest sterowana tak samo jak w y60 tzn, czy są takie same zaworki w y61 ?? bo na dostępnych mi fotkach silników 3,0 nie widzę tych zaworków w miejscu w jakim są w y60??
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Marcin-Kraków » ndz paź 04, 2009 8:20 pm

Harley pisze: Czyli z tego co piszesz Marcinie nie dałoby się go zamontować w Y60 .... ??
Ale zakładam ,że to drobna pomyłka , bo ponoć nie jest problem z ich zamontowaniem.
Mozna go spokojnie zamontowac w Y60.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
psawiak
Posty: 380
Rejestracja: pn paź 19, 2009 10:49 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: psawiak » sob lis 21, 2009 8:37 pm

Zapytuję przy okazji czy Y61 2,8 '99 ma przełożenia 4,375 czy 4,626 ? Po założeniu 33 cali poczułem zmułę więc zmiana przełożenia przede mną, a przy okazji diflok i tarcze zamiast bębnów.
Y60 TD42 pojechał do ludzi

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: KamiL200 » sob lis 21, 2009 8:44 pm

psawiak pisze:Zapytuję przy okazji czy Y61 2,8 '99 ma przełożenia 4,375 czy 4,626 ?
4,625 :)21
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
psawiak
Posty: 380
Rejestracja: pn paź 19, 2009 10:49 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: psawiak » pn lis 23, 2009 7:53 am

lukels pisze: FINAL DRIVE RATIOS:
3.0 manual and auto 4.375:1.
Igor909 pisze:
lukels pisze: FINAL DRIVE RATIOS:
3.0 manual 4.375:1.
4.11 manual .... automat 4.375 :wink:
Czyli jakie w końcu przełożenie jest w moście manuala Y61 3,0 ??
Y60 TD42 pojechał do ludzi

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Harley » pn lis 23, 2009 8:03 am

najpierw pytasz o y61 z motorem 2,8 a potem cytujesz tych co piszą o silnikach 3,0 . :)9

w 3,0 z manualem jest 4,11 a z automatem 4,375. Choć pewnie i odchylenia się zdarzały.
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
ap4x4
 
 
Posty: 1258
Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Legionowo

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: ap4x4 » pn lis 23, 2009 8:22 am

Harley pisze:Choć pewnie i odchylenia się zdarzały.
Zdarzały się. Mam taki egzemplarz.
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość