
Przelozenia w mostach Y61
Moderator: Kosiarz
Re: Przelozenia w mostach Y61
Trochę toto poobserwowałem. Jeśli załączę napęd 4x4 - jest cicho. Przy każdej szybkości. Czyli huczy przód. Muszę jeszcze rozpiąć sprzęgła w piastach, ale wtedy raczej też będzie cicho
Sprawdzał ktoś kiedyś jak mocno grzeją się wam mosty?

Patrol GR TD4.2T A/T +4" 35"
http://www.bezdroza4x4.pl
http://www.bezdroza4x4.pl
Re: Przelozenia w mostach Y61
Witam wszystkich, którzy zmielili przełożenia na 5.42 
Postanowiłem odgrzać temat, ponieważ planuję w najbliższym czasie zmienić przełożenia w swoim Y61 (2,8) i zbieram informacje...
Mam kilka pytań:
- jak zmieniły się Wam obroty silnika przy stałych 'ekonomicznych' dla was prędkościach, chodzi o długie przelotówki ?
- jak spalanie... w trasie...
- czy zmienialiście już olej w mostach ? Czy dużo opiłków na korku
I generalnie jak się jeździ na długich trasach ?
Pozdro

Postanowiłem odgrzać temat, ponieważ planuję w najbliższym czasie zmienić przełożenia w swoim Y61 (2,8) i zbieram informacje...
Mam kilka pytań:
- jak zmieniły się Wam obroty silnika przy stałych 'ekonomicznych' dla was prędkościach, chodzi o długie przelotówki ?
- jak spalanie... w trasie...
- czy zmienialiście już olej w mostach ? Czy dużo opiłków na korku

I generalnie jak się jeździ na długich trasach ?
Pozdro
Ostatnio zmieniony wt wrz 15, 2009 8:37 am przez mephi, łącznie zmieniany 1 raz.
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5
Disco2 TD5
Re: Przelozenia w mostach Y61
Ja zmieniłem z 4,325 na 5,42 - jeżdżę na 35" i to na pewno za mało. Opony muszą być minimum 37 calowe - na tych co mam, w terenie samochód jest silny, ale przeloty są wolne, paliwożerne i męczące. Przy szybkości 100 km/h (odczyt z GPS) na liczniku mam 120 km/h, obroty w okolicach 2200 rpm (mam automat). Co do opiłków w oleju to po przejechaniu 8 tys km praktycznie ich nie ma.
Patrol GR TD4.2T A/T +4" 35"
http://www.bezdroza4x4.pl
http://www.bezdroza4x4.pl
Re: Przelozenia w mostach Y61
Dzięki za konkret
A jak spalanie?
Sknerą nie jestem, ale różnica 2-3 litrów na 100km to znaczne zmniejszenie zasięgu

A jak spalanie?
Sknerą nie jestem, ale różnica 2-3 litrów na 100km to znaczne zmniejszenie zasięgu

Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5
Disco2 TD5
- janusz k160
-
- Posty: 5567
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Re: Przelozenia w mostach Y61
Są specjalne zbiorniki w sklepiku forumowym...
Niestety-spalania nie zmniejszają 


Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
Re: Przelozenia w mostach Y61
Nawet zwiększają - w końcu wieziesz kilkadziesiąt kg wiecej. U mnie spalanie na trasie przy jeździe do 120 km/h to ok 15 l, ale wygląda na to, że mam pęknięty intercooler, to ma raczej negatywny wpływ na apetytjanusz k160 pisze:Są specjalne zbiorniki w sklepiku forumowym...Niestety-spalania nie zmniejszają

Patrol GR TD4.2T A/T +4" 35"
http://www.bezdroza4x4.pl
http://www.bezdroza4x4.pl
- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: Przelozenia w mostach Y61
Moje 5.44 zamontowali mi chłopaki z Rajdów na nowych główkach ...
Teraz tylko pozostaje wrzutka
Zdam relację jak chodzi w 4.2
Teraz tylko pozostaje wrzutka
Zdam relację jak chodzi w 4.2

Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: Przelozenia w mostach Y61
U mnie 4.375 [tnx lukels
] doskonale robi w 4.2d, manual i 33'. Licznik zawyża o 10% [co ciekawe kilometrówka zaniża o 5%
], na czarnym przyśpiesza zdecydowanie lepiej, taki jest bardzie cywilizowany, w terenie bez zmian - czyli rewelacja, ale ten motor ma wściekły dół, więc dużej różnicy mu to nie robi.
Polecam te przełożenia wszystkim, którzy budują auto do dalekich podróży z przelotami rzędu 90-110 km/h: silnik dość chętnie się wkręca, więc wyprzedzanie nie sprawia problemu, a obroty wskazują na niewysilenie silnika
Docelowo jak auto będzie zaturbione, to zmienię koła na 35 i pozostanie podbna relacja obroty/prędkość.


Polecam te przełożenia wszystkim, którzy budują auto do dalekich podróży z przelotami rzędu 90-110 km/h: silnik dość chętnie się wkręca, więc wyprzedzanie nie sprawia problemu, a obroty wskazują na niewysilenie silnika

Docelowo jak auto będzie zaturbione, to zmienię koła na 35 i pozostanie podbna relacja obroty/prędkość.
GR 4,2d '97
Re: Przelozenia w mostach Y61
mike133 , a czy myślałeś nad przełożeniami 4,625
Czy wybrać 4,625 czy 4.375 ?
Bo właśnie stoję przed wyborem. Mam ten sam motor i raczej nie zamierzam go turbinować. Koła 33' . Pytanie, czy jak zmienię na 4,625 a koła zostaną 33 to czy nie będzie za wolny?
Ponadto chciałem zapytać, co dokładnie należy wykonać chcąc zmienić przełożenia. Czy szukać samych części od mostu, czy może wystarczy przełożyć gruszki z mostów? Czy może całe mosty ?
Jak jest z tarczami i resztą części hamulcowych, czy to wszystko jest ze sobą "kompatybilne" czyznowu wszystko zależy od roku produkcji ?
P.S. A co do różnych wskazań prędkościomierza, to dodam jeszcze ,że kilometrówka inaczej pokazuje od prędkościomierza i mam jeszcze tego pikaczu co przy120 się włącza i... on zaczyna pikać jak jest na liczniku ok. 128 km/h ale kontrolując go z gpsem to włącza się idealnie przy 120 km/h. Hehe Taki dziwny stwór , przynajmniej u mnie.
Ja mam w każdym razie metromierz i jak mam wątpliwości to na nim sprawdzam prędkości.

Bo właśnie stoję przed wyborem. Mam ten sam motor i raczej nie zamierzam go turbinować. Koła 33' . Pytanie, czy jak zmienię na 4,625 a koła zostaną 33 to czy nie będzie za wolny?
Ponadto chciałem zapytać, co dokładnie należy wykonać chcąc zmienić przełożenia. Czy szukać samych części od mostu, czy może wystarczy przełożyć gruszki z mostów? Czy może całe mosty ?
Jak jest z tarczami i resztą części hamulcowych, czy to wszystko jest ze sobą "kompatybilne" czyznowu wszystko zależy od roku produkcji ?
P.S. A co do różnych wskazań prędkościomierza, to dodam jeszcze ,że kilometrówka inaczej pokazuje od prędkościomierza i mam jeszcze tego pikaczu co przy120 się włącza i... on zaczyna pikać jak jest na liczniku ok. 128 km/h ale kontrolując go z gpsem to włącza się idealnie przy 120 km/h. Hehe Taki dziwny stwór , przynajmniej u mnie.
Ja mam w każdym razie metromierz i jak mam wątpliwości to na nim sprawdzam prędkości.
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: Przelozenia w mostach Y61
Wystarczy że z uwagą przeczytasz ten tematHarley pisze: Ponadto chciałem zapytać

Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: Przelozenia w mostach Y61
Powiem szczerze, że wybór padł na 4.375, bo taki kupiłem kompletyny tylny most od Y61 [nareszcie mam blokadęHarley pisze:mike133 , a czy myślałeś nad przełożeniami 4,625Czy wybrać 4,625 czy 4.375 ?
Bo właśnie stoję przed wyborem. Mam ten sam motor i raczej nie zamierzam go turbinować. Koła 33' . Pytanie, czy jak zmienię na 4,625 a koła zostaną 33 to czy nie będzie za wolny?
Ponadto chciałem zapytać, co dokładnie należy wykonać chcąc zmienić przełożenia. Czy szukać samych części od mostu, czy może wystarczy przełożyć gruszki z mostów? Czy może całe mosty ?
Jak jest z tarczami i resztą części hamulcowych, czy to wszystko jest ze sobą "kompatybilne" czyznowu wszystko zależy od roku produkcji ?

Wcześniej miałem 4.11, pewnie takie jak Ty masz, ale czułem, że jest zbyt długie do codziennej jazdy. Dla mnie 4.375 jest idealne, ale nie jeżdżę szybciej niż ~110 km/h, a w dłuższych trasach często nie przekraczam 90 km/h. Jestem przekonany, że 4.625 byłoby dla mnie zbyt wolne.
GR 4,2d '97
Re: Przelozenia w mostach Y61
Tak to jest z "odczuciami"..mike133 pisze: Wcześniej miałem 4.11, pewnie takie jak Ty masz, ale czułem, że jest zbyt długie do codziennej jazdy. Dla mnie 4.375 jest idealne, ale nie jeżdżę szybciej niż ~110 km/h, a w dłuższych trasach często nie przekraczam 90 km/h.

4.11 przy 31" to dokładnie to samo co 4.375 przy 33" (przy 35" potrzebne byłoby już 4.625).
Masz dobrane przełożenia do kół dokładnie tak jak fabryka chciała.
A licznik zawyża 5-10% w każdym samochodzie.
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę
Re: Przelozenia w mostach Y61
Ok. Co prawda temat dotyczyY61 , ale zapytam, czy mosty od y61 można bez problemu wsadzic do Y60 i czy wszystkie pozostałę elementy zawieszenia się zgrają . Jak wygląda z przełożeniem sprzęgiełęk, tarcz, zacisków
Pytam oczywiście dlatego ,że mogę kupić całe mosty od y61 3.0 (automat) z przełożeniem 4,375 do swojego Y60 td42 na 33'.
Podobno mosty od Y61 są "lepsze" mocniejsze no a na pewno nowsze
więc pomyślałęm,że może lepiej nie bawić się w zmianę samych przełożeń tylko od razu całe mosty zmienić tym bardziej ,że cena jaką mogę za to zapłacić nie wiele się różni od zmiany przełożeń z ich zakupem.
Proszę o konstruktywne odpowiedzi. Dzięki z góry

Pytam oczywiście dlatego ,że mogę kupić całe mosty od y61 3.0 (automat) z przełożeniem 4,375 do swojego Y60 td42 na 33'.
Podobno mosty od Y61 są "lepsze" mocniejsze no a na pewno nowsze

Proszę o konstruktywne odpowiedzi. Dzięki z góry
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Przelozenia w mostach Y61
Most od Y61 rozni sie od tego w Y60, ale sa to zmiany ktore nie powoduja braku mozliwosci adaptacji go w Y60.Harley pisze:Ok. Co prawda temat dotyczyY61 , ale zapytam, czy mosty od y61 można bez problemu wsadzic do Y60 i czy wszystkie pozostałę elementy zawieszenia się zgrają . Jak wygląda z przełożeniem sprzęgiełęk, tarcz, zacisków![]()
Pytam oczywiście dlatego ,że mogę kupić całe mosty od y61 3.0 (automat) z przełożeniem 4,375 do swojego Y60 td42 na 33'.
Podobno mosty od Y61 są "lepsze" mocniejsze no a na pewno nowszewięc pomyślałęm,że może lepiej nie bawić się w zmianę samych przełożeń tylko od razu całe mosty zmienić tym bardziej ,że cena jaką mogę za to zapłacić nie wiele się różni od zmiany przełożeń z ich zakupem.
Proszę o konstruktywne odpowiedzi. Dzięki z góry
Mocowania mostu te same.
Sprzegielka te same, tarcze te same, zaciski inne, bo w Y61 sa mocniejsze i deko wieksze, przeguby i polosie inne, kule mostu tez inne, wiec i zwrotnice inne.
Jak masz mozliwosc zamieniaj cale mosty.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Re: Przelozenia w mostach Y61
półosie i przeguby są inne w sensie długości, średnic, ilości zębów na wielowypustach, czy to jakieś inne zmiany?Marcin-Kraków pisze:Most od Y61 rozni sie od tego w Y60, ale sa to zmiany ktore nie powoduja mozliwosci adaptacji go w Y60...
a gdzież to tako gadają?Harley pisze: Podobno mosty od Y61 są "lepsze"...

po PGRowska Nyska z sześćdziesiątego pierwszego*
hoso-maki sushi '93
turbowanna '99
hoso-maki sushi '93
turbowanna '99
Re: Przelozenia w mostach Y61
Harley jezeli masz cale mosty to bez problemu je zalozysz.Zaciski napewno sa inne,tarcze chyba tez.Przeguby inne(grubsze ale niby mocniejsze).mozesz tez same głowki mostow wymienic bo sa takie same.
Gr 850Nm mi sie marzy :)
Re: Przelozenia w mostach Y61
Podobnież trzeba też trochę porzeźbić z układem kierowniczym, prawda to?
Na pewno warto zakładać mosty od Y61, bo choćby przeguby są sporo mocniejsze, do tego mosty ciut szersze i podobno lepiej skręcają.

Na pewno warto zakładać mosty od Y61, bo choćby przeguby są sporo mocniejsze, do tego mosty ciut szersze i podobno lepiej skręcają.

Re: Przelozenia w mostach Y61
N2O pisze:Podobnież trzeba też trochę porzeźbić z układem kierowniczym, prawda to?
Na pewno warto zakładać mosty od Y61, bo choćby przeguby są sporo mocniejsze, do tego mosty ciut szersze i podobno lepiej skręcają.
Co do ukladu kierowniczego to jutro moge posprawdzac wszystko.Niestety wytrzymałosci przegubów nie bede porownywal


Gr 850Nm mi sie marzy :)
Re: Przelozenia w mostach Y61
Tak jak wyżej - lepsze zaciski ponoć i wytrzymalsze półosie. Ale ja tylko pytam a nie potwierdzamktoś pisze:a gdzież to tako gadają?Harley pisze: Podobno mosty od Y61 są "lepsze"...

Czyli z tego co piszesz Marcinie nie dałoby się go zamontować w Y60 ....Marcin-Kraków pisze:Most od Y61 rozni sie od tego w Y60, ale sa to zmiany ktore nie powoduja braku mozliwosci adaptacji go w Y60.

Ale zakładam ,że to drobna pomyłka , bo ponoć nie jest problem z ich zamontowaniem.
No i od tego momentu Cię trzymam za słowo i czekam niecierpliwie na wynik tegoż sprawdzenia.iras01 pisze:Co do ukladu kierowniczego to jutro moge posprawdzac wszystko.
Ogólnie reasumując to chyba raczej polecane jest wymiana mostów w całości. Więc chyba się skusze na tę operację . Mam tylko nadzieję ,że mocowania wahaczy i drążków kierowniczych się nie zmieniają .
Może jeszcze tylko pytanko , czy blokada diff lock w tylnym moście y61 jest sterowana tak samo jak w y60 tzn, czy są takie same zaworki w y61

Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Przelozenia w mostach Y61
Mozna go spokojnie zamontowac w Y60.Harley pisze: Czyli z tego co piszesz Marcinie nie dałoby się go zamontować w Y60 ....![]()
Ale zakładam ,że to drobna pomyłka , bo ponoć nie jest problem z ich zamontowaniem.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Re: Przelozenia w mostach Y61
Zapytuję przy okazji czy Y61 2,8 '99 ma przełożenia 4,375 czy 4,626 ? Po założeniu 33 cali poczułem zmułę więc zmiana przełożenia przede mną, a przy okazji diflok i tarcze zamiast bębnów.
Y60 TD42 pojechał do ludzi
Re: Przelozenia w mostach Y61
4,625psawiak pisze:Zapytuję przy okazji czy Y61 2,8 '99 ma przełożenia 4,375 czy 4,626 ?

Patrol LS1 "Czarna Mamba"
Re: Przelozenia w mostach Y61
lukels pisze: FINAL DRIVE RATIOS:
3.0 manual and auto 4.375:1.
Czyli jakie w końcu przełożenie jest w moście manuala Y61 3,0Igor909 pisze:4.11 manual .... automat 4.375lukels pisze: FINAL DRIVE RATIOS:
3.0 manual 4.375:1.

Y60 TD42 pojechał do ludzi
Re: Przelozenia w mostach Y61
najpierw pytasz o y61 z motorem 2,8 a potem cytujesz tych co piszą o silnikach 3,0 . 
w 3,0 z manualem jest 4,11 a z automatem 4,375. Choć pewnie i odchylenia się zdarzały.

w 3,0 z manualem jest 4,11 a z automatem 4,375. Choć pewnie i odchylenia się zdarzały.
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Re: Przelozenia w mostach Y61
Zdarzały się. Mam taki egzemplarz.Harley pisze:Choć pewnie i odchylenia się zdarzały.
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość