Zderzak Y 61 TYŁ

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Shelter_kc
 
 
Posty: 129
Rejestracja: pt mar 02, 2007 10:42 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Zderzak Y 61 TYŁ

Post autor: Shelter_kc » wt wrz 22, 2009 8:29 am

grzes pisze:taki off-topic :)

jezdzilem 2x Vitara krotka
Musso
Tyran
Patrol (ale tu glownie po czarnym)

Pathfinder na pewno da rade.
Ja Tyranikiem na codzien jezdze, pewnie ze komfortu jakos wiele nie ma w porownaniu do nowoczesnych SUVow, ale co tam, rodzince sie podoba jak jest i to jest OK. A Patrol dla naszej familii 2+2 jest idealny jesli chodzi o gabaryty. Troszke dlubniety idealnie nadaja sie na dalekie podorze jak i turystyke w PL, a ta czasem bywa rozna :) byl kiedys temat. Wiec opinia moja jest taka ze Patrolem bezkompromisowo mozna jezdzic i nie martwic sie ze cos w terenie popsuje, jak bede jechal z glowa - taki komfort psychiczny i ze na 35 to raczej wszedzie przejade :)
Dobra... kończymy. Możemy założyć nowy wątek np "to ładne co się komu podoba" i będziemy rozwodzić się na ten temat. Ja również uważam, że Patrol to dobra konstrukcja i polecam każdemu komu się podoba. Ja tą bajkę mam już za sobą. That's it.
Rock'n'roll to nie rurki z kremem :)

Patrol 2.7 LWB

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Zderzak Y 61 TYŁ

Post autor: grzes » wt wrz 22, 2009 6:05 pm

Dokladnie.... :)21
Konrad oo kiedy nastepna impreza SUVowa ? :lol: :lol: :lol:

bo te wasza bardzo milo wspominamy :)

Shelter_kc
 
 
Posty: 129
Rejestracja: pt mar 02, 2007 10:42 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Zderzak Y 61 TYŁ

Post autor: Shelter_kc » śr wrz 23, 2009 8:05 am

Oj... nie organizujemy już imprez.
Rock'n'roll to nie rurki z kremem :)

Patrol 2.7 LWB

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Zderzak Y 61 TYŁ

Post autor: Janusz2000 » pt paź 02, 2009 3:44 pm

mogę jeszcze wznowić temat Pathfindera?

Założył bym nowy wątek typu cześć jestem tu nowy i chce kupić Pathfindera ale to by się skończyło pewnie niczym produktywnym :D

Zastanawiam się nad Pathfinderem, tak na codzień, do wyjazdów rodzinnych na mazury, i ewentualnie wycieczkowy off-road na AT-kach.
Ma ktoś taki samochód? jak niezawodność 3-letnich egzeplarzy, co lubi się w nim popsuć? Land Cruisera 120 czy Pajero dobrze znam ale mi się zwyczajnie nie podobaja , Pathfinder mi sie z kolei bardzo podoba ale kompletnie o nim nic nie wiem, poza tym co moge sobie przeczytać w artykułach w necie.
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Zderzak Y 61 TYŁ

Post autor: grzes » pt paź 02, 2009 4:19 pm

gratow troche masz do niego bo pasuja te od navary, auto spoko.
trza dozbroic w kolka, oslony ew. zderzak przedni zeby czegos nie urwac.
silnik mocny starcza, ale nie wiem jak znosi np gorsze paliwo...

Chyba tyle , ja przy wyborze auta, szybko bralem Terrano bo Pathfinder jakos mniej terenowy sie wydaje, ale bezposrednio nie porownywalem.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zderzak Y 61 TYŁ

Post autor: Eskapada » pt paź 02, 2009 4:40 pm

nie mam ale jeździłem i widziałem Pathfindera od spodu. Na soft wyprawowe auto nadaje się nie gorzej niż Discovery3. Osobiście wymieniłbym plastiki na aluminiowe lub stalowe osłony podwozia, pozbyłbym się pięty achillesowej jaką jest plastikowy, przedni zderzak i zamontował stalowy bez orurowania. Jeśli ekonomia nie jest dla Ciebie priorytetem to przemyśl wersje z USA z 4.0 V6. Na pewno jest to lepszy motor niż 174 konny diesel z nad Loary :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Shelter_kc
 
 
Posty: 129
Rejestracja: pt mar 02, 2007 10:42 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Zderzak Y 61 TYŁ

Post autor: Shelter_kc » pt paź 02, 2009 6:10 pm

Ze swojej strony mogę powiedzieć, że wcześniejsze egzemlarze miały problem ze sprzęgłem. Nissan twierdzi, że w 2007 roku rozwiązał ten problem definitywnie.
Ja mam Patha od grudnia 2008 i zrobiłem niewiele ponad 12kkm więc trudno odnosić mi się do trwałości tego samochodu. Jest to dość ekonomiczny (8,5l/100km do 120km/h, miasto w skrajnych przypadkach 12l/100km dla krótkich tras i w-wskich korków z klimą właczoną) i przy tym dynamiczny samochód. Samochód jest wygodny i stabilny. Środek bardzo ergonomiczny, prosty, może dla niektórych wręcz spartański. Ja jednak w aucie wersalu nie szukam - usypia mnie. Stroniłbym od skórzanych tapicerek, są śliskie i jakieś takie "ceratowe", to chyba eco-skóra. Wygodny system składania siedzeń, dający całkowicie płaską podłogę za pierwszym rzędem siedzeń. Można spać we dwoje bez zbędnej adaptacji jesli nie masz powyżej 185 cm (taką długość płaskiej powierzchni uzyskujesz).
Co do osłon i zderzaków i wypowiedzi Grześka i Bartka - od spodu nic nie wisi co pourywasz na mazurkich szutrach, brukach czy łąkach (gdy będą suche). Jeśli chcesz pchać się w góry skaliste czy patyki są lepsze i tańsze samochody do tego celu. Zakładam jednak, że nie o to Ci chodzi.
Czy jest mniej terenowy od terrano... nie wiem i byłbym ostrożniejszy w wypowiedzi od Grześka :wink: (Grzesiu, uprzedzając propozycję, nie będziemy tego sprawdzać). Dla mnie jeden i drugi jest bardziej terenowawy niż terenowy.
Ma solidną ramę, reduktor zapina się bez zwłoki, LSD działa, prześwit seryjny lepszy niż w seryjnym Patrolu czy Terrano. Pamiętać należy o niezależnym zawieszeniu wielowachaczowym obu osi, bardzo wygodnym ale mniej trwałym od sztywnych mostów. Maglownica też nie będzie tak trwała jak przekładnia ślimakowa. Przy okazji jak przyjdzie Ci to naprawiać wyjdzie pewnie drożej niż np w Patrolu.
Na wypady rodzinne i na codzień to super auto wg mnie. Pomoże Ci miło zaplanować weekend. Rodzinka wysiądzie a nie wypadnie z niego po podróży 500km. Miałbym tu na względzie głównie dzieci. Wg mnie jest ładny, sprytnie rozwiązany i wart tych pieniędzy. 2,5 DCi ponoć nie jest francuskie a japońskie ale jeśli nawet Renault to wymyślił i produkuje to wyszło mu to nieźle. Samochody z tym silnikiem (Laguna) często wybierane są na taksówki, więc chyba nie jest z nimi źe. Jednak o jasne osądy chyba za wcześnie, auta mają stosunkowo małe przebiegi. To tyle w temacie tylnego zderzaka do Patrola :)21
Rock'n'roll to nie rurki z kremem :)

Patrol 2.7 LWB

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8975
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Zderzak Y 61 TYŁ

Post autor: montero » pt paź 02, 2009 10:19 pm

Że tak z ciekawości zapytam, jak w Pathfinderze działa napęd?
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Shelter_kc
 
 
Posty: 129
Rejestracja: pt mar 02, 2007 10:42 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Zderzak Y 61 TYŁ

Post autor: Shelter_kc » pt paź 02, 2009 11:13 pm

montero pisze:Że tak z ciekawości zapytam, jak w Pathfinderze działa napęd?
1. napęd na tylną oś
2. napęd na tylną oś i z automatycznym dopięcie przedniej w przypadku uślizgu tylnej osi, blokada centralnego mechanizmu międzyosiowego wyłaczona rozkład momentu do 50/50.
3. 4x4 szybkie z blokadą mechanizmu międzyosiowego
4. 4x4 wolne z blokadą mechanizmu międzyosiowego
Tylny most wyposażony w "blokadę" zwiększonego tarcia czy jak wolisz ograniczonego uślizgu.
Rock'n'roll to nie rurki z kremem :)

Patrol 2.7 LWB

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Zderzak Y 61 TYŁ

Post autor: grzes » sob paź 03, 2009 8:47 am

Shelter_kc pisze:Co do osłon i zderzaków i wypowiedzi Grześka i Bartka - od spodu nic nie wisi co pourywasz na mazurkich szutrach, brukach czy łąkach (gdy będą suche). Jeśli chcesz pchać się w góry skaliste czy patyki są lepsze i tańsze samochody do tego celu.
Jednak pewniej z oslona niz bez. Ty znasz ograniczenia uata, wiec krzywdy mu nie zrobisz. Jesli jednak czasem ktos wjedzie troche dalej to lepiej byc oslonietym niz potem miec naprawy za gruba kase.
Shelter_kc pisze:Czy jest mniej terenowy od terrano... nie wiem i byłbym ostrożniejszy w wypowiedzi od Grześka :wink: (Grzesiu, uprzedzając propozycję, nie będziemy tego sprawdzać). Dla mnie jeden i drugi jest bardziej terenowawy niż terenowy.
Ma solidną ramę, reduktor zapina się bez zwłoki, LSD działa, prześwit seryjny lepszy niż w seryjnym Patrolu czy Terrano. Pamiętać należy o niezależnym zawieszeniu wielowachaczowym obu osi, bardzo wygodnym ale mniej trwałym od sztywnych mostów. Maglownica też nie będzie tak trwała jak przekładnia ślimakowa. Przy okazji jak przyjdzie Ci to naprawiać wyjdzie pewnie drożej niż np w Patrolu.
Tyran ma sztywny most z tylu i tylem calkiem niezle krzyzuje. ta wilowachaczowosc moze czasem byc upierdliwa -> awaryjna...

Nie bede Cie wyciagal na proby ktory zajedzie dalej. Najwazniejsza jest radocha kierownika. Jak ten jest zadowolony to wszystko jest cacy.

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8975
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Zderzak Y 61 TYŁ

Post autor: montero » ndz paź 04, 2009 11:39 pm

Shelter_kc pisze:
montero pisze:Że tak z ciekawości zapytam, jak w Pathfinderze działa napęd?
1. napęd na tylną oś
2. napęd na tylną oś i z automatycznym dopięcie przedniej w przypadku uślizgu tylnej osi, blokada centralnego mechanizmu międzyosiowego wyłaczona rozkład momentu do 50/50.
3. 4x4 szybkie z blokadą mechanizmu międzyosiowego
4. 4x4 wolne z blokadą mechanizmu międzyosiowego
Tylny most wyposażony w "blokadę" zwiększonego tarcia czy jak wolisz ograniczonego uślizgu.
Ja tego ne rozumim...
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Shelter_kc
 
 
Posty: 129
Rejestracja: pt mar 02, 2007 10:42 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Zderzak Y 61 TYŁ

Post autor: Shelter_kc » pn paź 05, 2009 8:41 am

Nie wiem czego konkretnie nie rozumiesz.
1 i 2 są do jazdy szosowej. Gdzie 1 to zwykły napęd 2WD a 2 to również 2 WD tyle, że gdy jedziesz np w górach po śliskiej nawierzchni i łapiesz uślizg tylnej osi, dopina się automatycznie przednia.
3 i 4 jak w Patrolu po zapięciu reduktora w pozycję H lub L.
Rock'n'roll to nie rurki z kremem :)

Patrol 2.7 LWB

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8975
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Zderzak Y 61 TYŁ

Post autor: montero » pn paź 05, 2009 9:34 am

Shelter_kc pisze:
montero pisze:Że tak z ciekawości zapytam, jak w Pathfinderze działa napęd?
1. napęd na tylną oś
2. napęd na tylną oś i z automatycznym dopięcie przedniej w przypadku uślizgu tylnej osi, blokada centralnego mechanizmu międzyosiowego wyłaczona rozkład momentu do 50/50.
3. 4x4 szybkie z blokadą mechanizmu międzyosiowego
4. 4x4 wolne z blokadą mechanizmu międzyosiowego
Tylny most wyposażony w "blokadę" zwiększonego tarcia czy jak wolisz ograniczonego uślizgu.
Dalej nie rozumim punktów 2,3,4 . Jak jest centralny mechanizm międzyosiowy to po co dopinać przednią oś ?Niech się kreci na zdrowie na zakrętach :)21 .
Z tego co piszesz to wywnioskuję tam chyba nijakiego centralnego dyfra NI MA.
I pytanie pozostaje jak działa napęd w Pathfinderze?
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Shelter_kc
 
 
Posty: 129
Rejestracja: pt mar 02, 2007 10:42 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Zderzak Y 61 TYŁ

Post autor: Shelter_kc » pn paź 05, 2009 11:04 am

montero pisze:
Shelter_kc pisze:
montero pisze:Że tak z ciekawości zapytam, jak w Pathfinderze działa napęd?
Dalej nie rozumim punktów 2,3,4 . Jak jest centralny mechanizm międzyosiowy to po co dopinać przednią oś ?Niech się kreci na zdrowie na zakrętach :)21 .
Z tego co piszesz to wywnioskuję tam chyba nijakiego centralnego dyfra NI MA.
I pytanie pozostaje jak działa napęd w Pathfinderze?
Myślę i edytuję swoją wypowiedź. No fakt, GR nie ma miedzyosiowego tak jak Path i rozkład momentu jest stały... Co zatem z pkt 2 czyli auto. Musi coś różnicować moment między osiami na czarnym.
Poddaję się :) jak szybciej dojdziesz do prawdy niż ja opisz.
Ostatnio zmieniony pn paź 05, 2009 11:20 am przez Shelter_kc, łącznie zmieniany 2 razy.
Rock'n'roll to nie rurki z kremem :)

Patrol 2.7 LWB

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40600
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Zderzak Y 61 TYŁ

Post autor: Mroczny » pn paź 05, 2009 11:08 am

jestes pewien tej międzyosiówki?

Shelter_kc
 
 
Posty: 129
Rejestracja: pt mar 02, 2007 10:42 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Zderzak Y 61 TYŁ

Post autor: Shelter_kc » pn paź 05, 2009 11:21 am

Mroczny pisze:jestes pewien tej międzyosiówki?
No właśnie zedytowałem, rozumiejąc, że bredzę
Może tam jest coś jak w syncro. Nie wiem. Muszę podręczyć pytaniami znajomego.
Rock'n'roll to nie rurki z kremem :)

Patrol 2.7 LWB

Shelter_kc
 
 
Posty: 129
Rejestracja: pt mar 02, 2007 10:42 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Zderzak Y 61 TYŁ

Post autor: Shelter_kc » pn paź 05, 2009 11:30 am

Już wiem :)21
Nie ma mechanizmu różnicowego międzysiowego.
Dla trybu 2. czyli auto 4x4 jest sprzęgło wielopłytkowe czyli podobnie jak w syncro.
Rock'n'roll to nie rurki z kremem :)

Patrol 2.7 LWB

Shelter_kc
 
 
Posty: 129
Rejestracja: pt mar 02, 2007 10:42 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Zderzak Y 61 TYŁ

Post autor: Shelter_kc » pn paź 05, 2009 11:34 am

Zacznę nowy wątek "Pathfinder R51". Bo tu zdecydowanie odbiegliśmy od tematu.
Rock'n'roll to nie rurki z kremem :)

Patrol 2.7 LWB

Awatar użytkownika
Peecet
 
 
Posty: 205
Rejestracja: wt lip 26, 2005 10:59 pm
Lokalizacja: Wawa/Józefosław

Re: Zderzak Y 61 TYŁ

Post autor: Peecet » ndz paź 11, 2009 9:01 am

wrcajac do tematu

jest jeszcze taki zderzak http://www.extrem4x4.pl/sklep4x4/produc ... cts_id=818

wydaje sie byc estetyczny, bo nie jakis wielki "kloc"
-----------------------------------------
Patrol GR Y61 2,8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości