Dobra... kończymy. Możemy założyć nowy wątek np "to ładne co się komu podoba" i będziemy rozwodzić się na ten temat. Ja również uważam, że Patrol to dobra konstrukcja i polecam każdemu komu się podoba. Ja tą bajkę mam już za sobą. That's it.grzes pisze:taki off-topic
jezdzilem 2x Vitara krotka
Musso
Tyran
Patrol (ale tu glownie po czarnym)
Pathfinder na pewno da rade.
Ja Tyranikiem na codzien jezdze, pewnie ze komfortu jakos wiele nie ma w porownaniu do nowoczesnych SUVow, ale co tam, rodzince sie podoba jak jest i to jest OK. A Patrol dla naszej familii 2+2 jest idealny jesli chodzi o gabaryty. Troszke dlubniety idealnie nadaja sie na dalekie podorze jak i turystyke w PL, a ta czasem bywa roznabyl kiedys temat. Wiec opinia moja jest taka ze Patrolem bezkompromisowo mozna jezdzic i nie martwic sie ze cos w terenie popsuje, jak bede jechal z glowa - taki komfort psychiczny i ze na 35 to raczej wszedzie przejade
Zderzak Y 61 TYŁ
Moderator: Kosiarz
-
-
- Posty: 129
- Rejestracja: pt mar 02, 2007 10:42 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Zderzak Y 61 TYŁ
Rock'n'roll to nie rurki z kremem 
Patrol 2.7 LWB

Patrol 2.7 LWB
Re: Zderzak Y 61 TYŁ
Dokladnie....
Konrad oo kiedy nastepna impreza SUVowa ?
bo te wasza bardzo milo wspominamy

Konrad oo kiedy nastepna impreza SUVowa ?



bo te wasza bardzo milo wspominamy

Y61 GU4
http://airman.org.pl
http://airman.org.pl
-
-
- Posty: 129
- Rejestracja: pt mar 02, 2007 10:42 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Zderzak Y 61 TYŁ
Oj... nie organizujemy już imprez.
Rock'n'roll to nie rurki z kremem 
Patrol 2.7 LWB

Patrol 2.7 LWB
- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Zderzak Y 61 TYŁ
mogę jeszcze wznowić temat Pathfindera?
Założył bym nowy wątek typu cześć jestem tu nowy i chce kupić Pathfindera ale to by się skończyło pewnie niczym produktywnym
Zastanawiam się nad Pathfinderem, tak na codzień, do wyjazdów rodzinnych na mazury, i ewentualnie wycieczkowy off-road na AT-kach.
Ma ktoś taki samochód? jak niezawodność 3-letnich egzeplarzy, co lubi się w nim popsuć? Land Cruisera 120 czy Pajero dobrze znam ale mi się zwyczajnie nie podobaja , Pathfinder mi sie z kolei bardzo podoba ale kompletnie o nim nic nie wiem, poza tym co moge sobie przeczytać w artykułach w necie.
Założył bym nowy wątek typu cześć jestem tu nowy i chce kupić Pathfindera ale to by się skończyło pewnie niczym produktywnym

Zastanawiam się nad Pathfinderem, tak na codzień, do wyjazdów rodzinnych na mazury, i ewentualnie wycieczkowy off-road na AT-kach.
Ma ktoś taki samochód? jak niezawodność 3-letnich egzeplarzy, co lubi się w nim popsuć? Land Cruisera 120 czy Pajero dobrze znam ale mi się zwyczajnie nie podobaja , Pathfinder mi sie z kolei bardzo podoba ale kompletnie o nim nic nie wiem, poza tym co moge sobie przeczytać w artykułach w necie.
Re: Zderzak Y 61 TYŁ
gratow troche masz do niego bo pasuja te od navary, auto spoko.
trza dozbroic w kolka, oslony ew. zderzak przedni zeby czegos nie urwac.
silnik mocny starcza, ale nie wiem jak znosi np gorsze paliwo...
Chyba tyle , ja przy wyborze auta, szybko bralem Terrano bo Pathfinder jakos mniej terenowy sie wydaje, ale bezposrednio nie porownywalem.
trza dozbroic w kolka, oslony ew. zderzak przedni zeby czegos nie urwac.
silnik mocny starcza, ale nie wiem jak znosi np gorsze paliwo...
Chyba tyle , ja przy wyborze auta, szybko bralem Terrano bo Pathfinder jakos mniej terenowy sie wydaje, ale bezposrednio nie porownywalem.
Y61 GU4
http://airman.org.pl
http://airman.org.pl
Re: Zderzak Y 61 TYŁ
nie mam ale jeździłem i widziałem Pathfindera od spodu. Na soft wyprawowe auto nadaje się nie gorzej niż Discovery3. Osobiście wymieniłbym plastiki na aluminiowe lub stalowe osłony podwozia, pozbyłbym się pięty achillesowej jaką jest plastikowy, przedni zderzak i zamontował stalowy bez orurowania. Jeśli ekonomia nie jest dla Ciebie priorytetem to przemyśl wersje z USA z 4.0 V6. Na pewno jest to lepszy motor niż 174 konny diesel z nad Loary 

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
-
-
- Posty: 129
- Rejestracja: pt mar 02, 2007 10:42 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Zderzak Y 61 TYŁ
Ze swojej strony mogę powiedzieć, że wcześniejsze egzemlarze miały problem ze sprzęgłem. Nissan twierdzi, że w 2007 roku rozwiązał ten problem definitywnie.
Ja mam Patha od grudnia 2008 i zrobiłem niewiele ponad 12kkm więc trudno odnosić mi się do trwałości tego samochodu. Jest to dość ekonomiczny (8,5l/100km do 120km/h, miasto w skrajnych przypadkach 12l/100km dla krótkich tras i w-wskich korków z klimą właczoną) i przy tym dynamiczny samochód. Samochód jest wygodny i stabilny. Środek bardzo ergonomiczny, prosty, może dla niektórych wręcz spartański. Ja jednak w aucie wersalu nie szukam - usypia mnie. Stroniłbym od skórzanych tapicerek, są śliskie i jakieś takie "ceratowe", to chyba eco-skóra. Wygodny system składania siedzeń, dający całkowicie płaską podłogę za pierwszym rzędem siedzeń. Można spać we dwoje bez zbędnej adaptacji jesli nie masz powyżej 185 cm (taką długość płaskiej powierzchni uzyskujesz).
Co do osłon i zderzaków i wypowiedzi Grześka i Bartka - od spodu nic nie wisi co pourywasz na mazurkich szutrach, brukach czy łąkach (gdy będą suche). Jeśli chcesz pchać się w góry skaliste czy patyki są lepsze i tańsze samochody do tego celu. Zakładam jednak, że nie o to Ci chodzi.
Czy jest mniej terenowy od terrano... nie wiem i byłbym ostrożniejszy w wypowiedzi od Grześka
(Grzesiu, uprzedzając propozycję, nie będziemy tego sprawdzać). Dla mnie jeden i drugi jest bardziej terenowawy niż terenowy.
Ma solidną ramę, reduktor zapina się bez zwłoki, LSD działa, prześwit seryjny lepszy niż w seryjnym Patrolu czy Terrano. Pamiętać należy o niezależnym zawieszeniu wielowachaczowym obu osi, bardzo wygodnym ale mniej trwałym od sztywnych mostów. Maglownica też nie będzie tak trwała jak przekładnia ślimakowa. Przy okazji jak przyjdzie Ci to naprawiać wyjdzie pewnie drożej niż np w Patrolu.
Na wypady rodzinne i na codzień to super auto wg mnie. Pomoże Ci miło zaplanować weekend. Rodzinka wysiądzie a nie wypadnie z niego po podróży 500km. Miałbym tu na względzie głównie dzieci. Wg mnie jest ładny, sprytnie rozwiązany i wart tych pieniędzy. 2,5 DCi ponoć nie jest francuskie a japońskie ale jeśli nawet Renault to wymyślił i produkuje to wyszło mu to nieźle. Samochody z tym silnikiem (Laguna) często wybierane są na taksówki, więc chyba nie jest z nimi źe. Jednak o jasne osądy chyba za wcześnie, auta mają stosunkowo małe przebiegi. To tyle w temacie tylnego zderzaka do Patrola
Ja mam Patha od grudnia 2008 i zrobiłem niewiele ponad 12kkm więc trudno odnosić mi się do trwałości tego samochodu. Jest to dość ekonomiczny (8,5l/100km do 120km/h, miasto w skrajnych przypadkach 12l/100km dla krótkich tras i w-wskich korków z klimą właczoną) i przy tym dynamiczny samochód. Samochód jest wygodny i stabilny. Środek bardzo ergonomiczny, prosty, może dla niektórych wręcz spartański. Ja jednak w aucie wersalu nie szukam - usypia mnie. Stroniłbym od skórzanych tapicerek, są śliskie i jakieś takie "ceratowe", to chyba eco-skóra. Wygodny system składania siedzeń, dający całkowicie płaską podłogę za pierwszym rzędem siedzeń. Można spać we dwoje bez zbędnej adaptacji jesli nie masz powyżej 185 cm (taką długość płaskiej powierzchni uzyskujesz).
Co do osłon i zderzaków i wypowiedzi Grześka i Bartka - od spodu nic nie wisi co pourywasz na mazurkich szutrach, brukach czy łąkach (gdy będą suche). Jeśli chcesz pchać się w góry skaliste czy patyki są lepsze i tańsze samochody do tego celu. Zakładam jednak, że nie o to Ci chodzi.
Czy jest mniej terenowy od terrano... nie wiem i byłbym ostrożniejszy w wypowiedzi od Grześka

Ma solidną ramę, reduktor zapina się bez zwłoki, LSD działa, prześwit seryjny lepszy niż w seryjnym Patrolu czy Terrano. Pamiętać należy o niezależnym zawieszeniu wielowachaczowym obu osi, bardzo wygodnym ale mniej trwałym od sztywnych mostów. Maglownica też nie będzie tak trwała jak przekładnia ślimakowa. Przy okazji jak przyjdzie Ci to naprawiać wyjdzie pewnie drożej niż np w Patrolu.
Na wypady rodzinne i na codzień to super auto wg mnie. Pomoże Ci miło zaplanować weekend. Rodzinka wysiądzie a nie wypadnie z niego po podróży 500km. Miałbym tu na względzie głównie dzieci. Wg mnie jest ładny, sprytnie rozwiązany i wart tych pieniędzy. 2,5 DCi ponoć nie jest francuskie a japońskie ale jeśli nawet Renault to wymyślił i produkuje to wyszło mu to nieźle. Samochody z tym silnikiem (Laguna) często wybierane są na taksówki, więc chyba nie jest z nimi źe. Jednak o jasne osądy chyba za wcześnie, auta mają stosunkowo małe przebiegi. To tyle w temacie tylnego zderzaka do Patrola

Rock'n'roll to nie rurki z kremem 
Patrol 2.7 LWB

Patrol 2.7 LWB
Re: Zderzak Y 61 TYŁ
Że tak z ciekawości zapytam, jak w Pathfinderze działa napęd?
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
-
-
- Posty: 129
- Rejestracja: pt mar 02, 2007 10:42 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Zderzak Y 61 TYŁ
1. napęd na tylną ośmontero pisze:Że tak z ciekawości zapytam, jak w Pathfinderze działa napęd?
2. napęd na tylną oś i z automatycznym dopięcie przedniej w przypadku uślizgu tylnej osi, blokada centralnego mechanizmu międzyosiowego wyłaczona rozkład momentu do 50/50.
3. 4x4 szybkie z blokadą mechanizmu międzyosiowego
4. 4x4 wolne z blokadą mechanizmu międzyosiowego
Tylny most wyposażony w "blokadę" zwiększonego tarcia czy jak wolisz ograniczonego uślizgu.
Rock'n'roll to nie rurki z kremem 
Patrol 2.7 LWB

Patrol 2.7 LWB
Re: Zderzak Y 61 TYŁ
Jednak pewniej z oslona niz bez. Ty znasz ograniczenia uata, wiec krzywdy mu nie zrobisz. Jesli jednak czasem ktos wjedzie troche dalej to lepiej byc oslonietym niz potem miec naprawy za gruba kase.Shelter_kc pisze:Co do osłon i zderzaków i wypowiedzi Grześka i Bartka - od spodu nic nie wisi co pourywasz na mazurkich szutrach, brukach czy łąkach (gdy będą suche). Jeśli chcesz pchać się w góry skaliste czy patyki są lepsze i tańsze samochody do tego celu.
Tyran ma sztywny most z tylu i tylem calkiem niezle krzyzuje. ta wilowachaczowosc moze czasem byc upierdliwa -> awaryjna...Shelter_kc pisze:Czy jest mniej terenowy od terrano... nie wiem i byłbym ostrożniejszy w wypowiedzi od Grześka(Grzesiu, uprzedzając propozycję, nie będziemy tego sprawdzać). Dla mnie jeden i drugi jest bardziej terenowawy niż terenowy.
Ma solidną ramę, reduktor zapina się bez zwłoki, LSD działa, prześwit seryjny lepszy niż w seryjnym Patrolu czy Terrano. Pamiętać należy o niezależnym zawieszeniu wielowachaczowym obu osi, bardzo wygodnym ale mniej trwałym od sztywnych mostów. Maglownica też nie będzie tak trwała jak przekładnia ślimakowa. Przy okazji jak przyjdzie Ci to naprawiać wyjdzie pewnie drożej niż np w Patrolu.
Nie bede Cie wyciagal na proby ktory zajedzie dalej. Najwazniejsza jest radocha kierownika. Jak ten jest zadowolony to wszystko jest cacy.
Y61 GU4
http://airman.org.pl
http://airman.org.pl
Re: Zderzak Y 61 TYŁ
Ja tego ne rozumim...Shelter_kc pisze:1. napęd na tylną ośmontero pisze:Że tak z ciekawości zapytam, jak w Pathfinderze działa napęd?
2. napęd na tylną oś i z automatycznym dopięcie przedniej w przypadku uślizgu tylnej osi, blokada centralnego mechanizmu międzyosiowego wyłaczona rozkład momentu do 50/50.
3. 4x4 szybkie z blokadą mechanizmu międzyosiowego
4. 4x4 wolne z blokadą mechanizmu międzyosiowego
Tylny most wyposażony w "blokadę" zwiększonego tarcia czy jak wolisz ograniczonego uślizgu.
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
-
-
- Posty: 129
- Rejestracja: pt mar 02, 2007 10:42 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Zderzak Y 61 TYŁ
Nie wiem czego konkretnie nie rozumiesz.
1 i 2 są do jazdy szosowej. Gdzie 1 to zwykły napęd 2WD a 2 to również 2 WD tyle, że gdy jedziesz np w górach po śliskiej nawierzchni i łapiesz uślizg tylnej osi, dopina się automatycznie przednia.
3 i 4 jak w Patrolu po zapięciu reduktora w pozycję H lub L.
1 i 2 są do jazdy szosowej. Gdzie 1 to zwykły napęd 2WD a 2 to również 2 WD tyle, że gdy jedziesz np w górach po śliskiej nawierzchni i łapiesz uślizg tylnej osi, dopina się automatycznie przednia.
3 i 4 jak w Patrolu po zapięciu reduktora w pozycję H lub L.
Rock'n'roll to nie rurki z kremem 
Patrol 2.7 LWB

Patrol 2.7 LWB
Re: Zderzak Y 61 TYŁ
Dalej nie rozumim punktów 2,3,4 . Jak jest centralny mechanizm międzyosiowy to po co dopinać przednią oś ?Niech się kreci na zdrowie na zakrętachShelter_kc pisze:1. napęd na tylną ośmontero pisze:Że tak z ciekawości zapytam, jak w Pathfinderze działa napęd?
2. napęd na tylną oś i z automatycznym dopięcie przedniej w przypadku uślizgu tylnej osi, blokada centralnego mechanizmu międzyosiowego wyłaczona rozkład momentu do 50/50.
3. 4x4 szybkie z blokadą mechanizmu międzyosiowego
4. 4x4 wolne z blokadą mechanizmu międzyosiowego
Tylny most wyposażony w "blokadę" zwiększonego tarcia czy jak wolisz ograniczonego uślizgu.

Z tego co piszesz to wywnioskuję tam chyba nijakiego centralnego dyfra NI MA.
I pytanie pozostaje jak działa napęd w Pathfinderze?
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
-
-
- Posty: 129
- Rejestracja: pt mar 02, 2007 10:42 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Zderzak Y 61 TYŁ
Myślę i edytuję swoją wypowiedź. No fakt, GR nie ma miedzyosiowego tak jak Path i rozkład momentu jest stały... Co zatem z pkt 2 czyli auto. Musi coś różnicować moment między osiami na czarnym.montero pisze:Shelter_kc pisze:Dalej nie rozumim punktów 2,3,4 . Jak jest centralny mechanizm międzyosiowy to po co dopinać przednią oś ?Niech się kreci na zdrowie na zakrętachmontero pisze:Że tak z ciekawości zapytam, jak w Pathfinderze działa napęd?.
Z tego co piszesz to wywnioskuję tam chyba nijakiego centralnego dyfra NI MA.
I pytanie pozostaje jak działa napęd w Pathfinderze?
Poddaję się

Ostatnio zmieniony pn paź 05, 2009 11:20 am przez Shelter_kc, łącznie zmieniany 2 razy.
Rock'n'roll to nie rurki z kremem 
Patrol 2.7 LWB

Patrol 2.7 LWB
Re: Zderzak Y 61 TYŁ
jestes pewien tej międzyosiówki?
-
-
- Posty: 129
- Rejestracja: pt mar 02, 2007 10:42 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Zderzak Y 61 TYŁ
No właśnie zedytowałem, rozumiejąc, że bredzęMroczny pisze:jestes pewien tej międzyosiówki?
Może tam jest coś jak w syncro. Nie wiem. Muszę podręczyć pytaniami znajomego.
Rock'n'roll to nie rurki z kremem 
Patrol 2.7 LWB

Patrol 2.7 LWB
-
-
- Posty: 129
- Rejestracja: pt mar 02, 2007 10:42 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Zderzak Y 61 TYŁ
Już wiem
Nie ma mechanizmu różnicowego międzysiowego.
Dla trybu 2. czyli auto 4x4 jest sprzęgło wielopłytkowe czyli podobnie jak w syncro.

Nie ma mechanizmu różnicowego międzysiowego.
Dla trybu 2. czyli auto 4x4 jest sprzęgło wielopłytkowe czyli podobnie jak w syncro.
Rock'n'roll to nie rurki z kremem 
Patrol 2.7 LWB

Patrol 2.7 LWB
-
-
- Posty: 129
- Rejestracja: pt mar 02, 2007 10:42 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Zderzak Y 61 TYŁ
Zacznę nowy wątek "Pathfinder R51". Bo tu zdecydowanie odbiegliśmy od tematu.
Rock'n'roll to nie rurki z kremem 
Patrol 2.7 LWB

Patrol 2.7 LWB
Re: Zderzak Y 61 TYŁ
wrcajac do tematu
jest jeszcze taki zderzak http://www.extrem4x4.pl/sklep4x4/produc ... cts_id=818
wydaje sie byc estetyczny, bo nie jakis wielki "kloc"
jest jeszcze taki zderzak http://www.extrem4x4.pl/sklep4x4/produc ... cts_id=818
wydaje sie byc estetyczny, bo nie jakis wielki "kloc"
-----------------------------------------
Patrol GR Y61 2,8
Patrol GR Y61 2,8
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości