kontrolka recznego zapala sie przy hamowaniu
Moderator: Kosiarz
Re: kontrolka recznego zapala sie przy hamowaniu
no wiec tak:
wymienilem zaworek cisnieniowy - nic nie dalo
zatkalem wylot na egr - nic nie dalo
rozebralem pompke vacu, wymienilem obudowe i lopatki z mojej poprzedniej (lopatki w tej poprzedniej byly wieksze) - cos sie poprawilo jesli chodzi o hamowanie, jednak pomimo to po 3-4 nacisnieciach hamulca dalej zapala sie kontrolka.
teraz juz pozostalo chyba tylk oserwo - tylko zastanawiam sie jak je zdemontowac, czy wystarczy jak wykrece pompe hamulcowa i od srodka czy bede musial odlaczac hydraulike od pompy hamulcowej - bo akurat to mi sie nie usmiecha :/
wymienilem zaworek cisnieniowy - nic nie dalo
zatkalem wylot na egr - nic nie dalo
rozebralem pompke vacu, wymienilem obudowe i lopatki z mojej poprzedniej (lopatki w tej poprzedniej byly wieksze) - cos sie poprawilo jesli chodzi o hamowanie, jednak pomimo to po 3-4 nacisnieciach hamulca dalej zapala sie kontrolka.
teraz juz pozostalo chyba tylk oserwo - tylko zastanawiam sie jak je zdemontowac, czy wystarczy jak wykrece pompe hamulcowa i od srodka czy bede musial odlaczac hydraulike od pompy hamulcowej - bo akurat to mi sie nie usmiecha :/
TOITOI J95 D4D 2002
Re: kontrolka recznego zapala sie przy hamowaniu
Pedału nie naciska się 4 razy pod rząd - to normalne, że wtedy podciśnienia brakuje.


Re: kontrolka recznego zapala sie przy hamowaniu
U mnie nie brakuje nawet po pieciu.
Re: kontrolka recznego zapala sie przy hamowaniu
Kurcze zaczynasz popadać w chisterię
weź manometr i zmierz podciśnienie tylko na pompie powinno być około -0,8 Bar
jak jest mniej to pompa do bani, potem zmierz z podpiętym całym układem jak będzie mniej to jest gdzieś dziura, drogą eliminacji rozgałęźień dojdziesz gdzie.
Zaworki sprawdza się z płuca w jedną się da dmuchać a w drugą nie idzie

weź manometr i zmierz podciśnienie tylko na pompie powinno być około -0,8 Bar
jak jest mniej to pompa do bani, potem zmierz z podpiętym całym układem jak będzie mniej to jest gdzieś dziura, drogą eliminacji rozgałęźień dojdziesz gdzie.
Zaworki sprawdza się z płuca w jedną się da dmuchać a w drugą nie idzie
pozdrawiam
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Re: kontrolka recznego zapala sie przy hamowaniu
denior pisze:Kurcze zaczynasz popadać w chisterię![]()
moze i popadam ale juz jest OK

jednak winne bylo vacu - rozebralem jeszxcze raz i ulozylem lopatki tak zeby strona robocza (ta troszke starta) byla na zewnatrz - nie wiedziec czemu zlozylem wczesniej 3 odwrotnie i jedna dobrze

Pedal przestal twardniec - hamuje aZ milo

co do zaworka to trudno - mam jeden w zapasie - czlowiek sie na bledach uczy

i na zakonczenie dzieki wszystkim zainteresowanym za pomoc.
TOITOI J95 D4D 2002
Re: kontrolka recznego zapala sie przy hamowaniu
w moim patrolcu czasami działa podciśnienie, czasami nie; jak gaszę to słyszę w szoferce jak zasysa powietrze przez jakieś dwie sekundy; czy to może wskazywać na nieszczelność w jakimś konkretnym miejscu?? jak już nie działa, to do tego stopnia, że na wolnych obrotach bez wciskania hamulca zapala się kontrolka ręcznego, z kolei jak działa, to działa idealnie, nawet przy impulsowym hamowaniu na biegu jałowym
Y61 RD28TI Australia służy
W260 RD28T gania wraki między remontami
Y60 RD28T w trakcie remontu
W260 RD28T gania wraki między remontami
Y60 RD28T w trakcie remontu
Re: kontrolka recznego zapala sie przy hamowaniu
witam. u mnie pali się cały czas kontrolka hamulców... nie mam podciśnienia na wężyku idącym do czujnika przy chyba pompie hamulcowej albo serwie? o co może chodzić??? czy to pompa vacuum? dzięki za podpowiedź
- bonzo74
- Posty: 706
- Rejestracja: wt mar 20, 2007 4:01 pm
- Lokalizacja: Blisko Poligonu :) PATROL y61
- Kontaktowanie:
Re: kontrolka recznego zapala sie przy hamowaniu
dolej płynu
Re: kontrolka recznego zapala sie przy hamowaniu
to w koncu gdzie ?przema77 pisze: nie mam podciśnienia na wężyku idącym do czujnika przy chyba pompie hamulcowej albo serwie?
hamuje Ci czy nie ? plyn masz ?
TOITOI J95 D4D 2002
Re: kontrolka recznego zapala sie przy hamowaniu
Witam!
Podpinam się pod wątek, bo i u mnie zapala się kontrolka (po kilku naciśnięciach pedału hamulca). Ponadto pedał sprzęgła przy pierwszym naciśnięciu pracuje lekko, a już przy kolejnych (raz za razem) co raz ciężej. Również, kiedy uruchamiam silnik z wciśniętym pedałem sprzęgła trzeba poczekać dłuższą chwilę (około 5 sekund), żeby podciśnienie "zelżyło" siłę nacisku na pedał sprzęgła.
Sprawdziłem przewody, zaworki. Wpadłem na pomysł jak sprawdzić pompę vacu i ewentualne nieszczelności w układzie. Podpiąłem bezpośrednio za pompą vacu inną pompę vacu podjeżdżając dowolnym autem (w tym przypadku Peugeotem dieslem) wyposażonym w pompę vacu. Wystarczy odpowiednio długi wąż. Pedał sprzegła naciskany wielokrotnie (aż "poczułem" nogę) działał idealnie, lekko.
Wniosek.
Pompa jest mało wydajna, a układ szczelny. A tak na marginesie. Fajnie jak to wszystko działa mimo wyłączonego silnika
Do pompy zajrzałem, wygląda ładnie.
No i teraz moje pytanie.
Gdzie mogę kupić pompę vacu do Y60 2,8 TD (pompa na pokrywie rozrządu)? Nie mają jej w ASO. Ewentualnie, czy można ją naprawić i jeżeli tak to, jak? Co w niej siada?
Podpinam się pod wątek, bo i u mnie zapala się kontrolka (po kilku naciśnięciach pedału hamulca). Ponadto pedał sprzęgła przy pierwszym naciśnięciu pracuje lekko, a już przy kolejnych (raz za razem) co raz ciężej. Również, kiedy uruchamiam silnik z wciśniętym pedałem sprzęgła trzeba poczekać dłuższą chwilę (około 5 sekund), żeby podciśnienie "zelżyło" siłę nacisku na pedał sprzęgła.
Sprawdziłem przewody, zaworki. Wpadłem na pomysł jak sprawdzić pompę vacu i ewentualne nieszczelności w układzie. Podpiąłem bezpośrednio za pompą vacu inną pompę vacu podjeżdżając dowolnym autem (w tym przypadku Peugeotem dieslem) wyposażonym w pompę vacu. Wystarczy odpowiednio długi wąż. Pedał sprzegła naciskany wielokrotnie (aż "poczułem" nogę) działał idealnie, lekko.
Wniosek.
Pompa jest mało wydajna, a układ szczelny. A tak na marginesie. Fajnie jak to wszystko działa mimo wyłączonego silnika

No i teraz moje pytanie.
Gdzie mogę kupić pompę vacu do Y60 2,8 TD (pompa na pokrywie rozrządu)? Nie mają jej w ASO. Ewentualnie, czy można ją naprawić i jeżeli tak to, jak? Co w niej siada?
Pozdrawiam
Maciej
Maciej
Re: kontrolka recznego zapala sie przy hamowaniu
Nie znam dokładnie konstrukcji silnika z vaku na pokrywie zaworów, ale nie wiem, czy ze sprzęgłłem nie uległeś sugesti. W poprzedniej wersji (vaku na alternatorze), sprzęgło nie ma wspomagania. Osobny układ hydrauliczny, nie połączony z serwem.
W pompie vaku są łopatki grafitowe chyba. Jak miałem nieszczelny układ naleciało do srodka piasku. Porysowało gładź po których slizgają się łopatki i same łopatki nie wytarły się równo.
W pompie vaku są łopatki grafitowe chyba. Jak miałem nieszczelny układ naleciało do srodka piasku. Porysowało gładź po których slizgają się łopatki i same łopatki nie wytarły się równo.
Y61 RD28TI Australia służy
W260 RD28T gania wraki między remontami
Y60 RD28T w trakcie remontu
W260 RD28T gania wraki między remontami
Y60 RD28T w trakcie remontu
Re: kontrolka recznego zapala sie przy hamowaniu
Rommiller dzięki za odzew.
W mojej wersji sprzęgło na pewno jest wspomagane (wspólny układ z hamulcami), a pompa jest tłoczkowa.
Dodam jeszcze, że oprócz testów z zewnetrzną pompą (z innego auta) podłączaliśmy vacu pomijając wszystko, co się da pominąć, czyli wszelkie zbiorniczki, zawory itd. Nie ma różnicy. Dlatego uważam, że pompa vacu ma słabą wydajność.
Może ktoś ma doświadczenie z pompą tłoczkową (na głowicy) i wie, czy da się ją naprawić. I co ewentualnie się w niej naprawia. Ewentualnie może ktoś ma na sprzedaż lub może pożyczyć dla testu!
W mojej wersji sprzęgło na pewno jest wspomagane (wspólny układ z hamulcami), a pompa jest tłoczkowa.
Dodam jeszcze, że oprócz testów z zewnetrzną pompą (z innego auta) podłączaliśmy vacu pomijając wszystko, co się da pominąć, czyli wszelkie zbiorniczki, zawory itd. Nie ma różnicy. Dlatego uważam, że pompa vacu ma słabą wydajność.
Może ktoś ma doświadczenie z pompą tłoczkową (na głowicy) i wie, czy da się ją naprawić. I co ewentualnie się w niej naprawia. Ewentualnie może ktoś ma na sprzedaż lub może pożyczyć dla testu!
Pozdrawiam
Maciej
Maciej
Re: kontrolka recznego zapala sie przy hamowaniu
Wszyscy wiedzą, że do ogłoszeń jest giełda forumowa oraz znany portal aukcyjny Allegro.KonikM pisze:Nikt nic nie wie?
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: kontrolka recznego zapala sie przy hamowaniu
Stwierdzenie, że "wszyscy" z założenia jest błędne. Ponadto nie jest to ogłoszenie. Sądzisz, że jest na tym forum ktoś, kto nie zna Allegro? Za nim zadałem pytanie przeszukałem i sprawdziłem różne źródła i miejsca gdzie można kupić części, w tym oczywiście giełdę forumową. Tak się składa, że pracuję w branży motoryzacyjnej i współpracuję z wieloma dostawcami części, ale tłoczkowa pompa vacu (ta na pokrywie rozrządu) w modelu Y60 montowana była tylko w dwóch ostatnich latach produkcji, więc nigdzie jej nie znalazłem. Dlatego zapytałem, czy ktoś wie gdzie mogę kupić. Wybrałem ten wątek z dwóch powodów. Pierwszy to kontynuacja tematu o identycznych objawach - żeby nie mnożyć wątków, a drugi to pytania, które raczyłeś pominąć:ernil pisze:Wszyscy wiedzą, że do ogłoszeń jest giełda forumowa oraz znany portal aukcyjny Allegro.KonikM pisze:Nikt nic nie wie?
KonikM pisze:czy można ją naprawić i jeżeli tak to, jak? Co w niej siada?
Nie pomogłeś.KonikM pisze:Może ktoś ma doświadczenie z pompą tłoczkową (na głowicy) i wie, czy da się ją naprawić. I co ewentualnie się w niej naprawia. Ewentualnie może ktoś ma na sprzedaż lub może pożyczyć dla testu!
Rozszerzam pytanie. Czy Y61 z silnikiem RD28TI też ma pompę vacu na pokrywie rozrządu? A jeżeli tak, czy to ta sama pompa co w Y60?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Maciej
Maciej
Re: kontrolka recznego zapala sie przy hamowaniu
Słabo szukasz i marudzisz w dodatku.
Y61 z motórem 2.8 też ma vacuum na pokrywie.
Y61 z motórem 2.8 też ma vacuum na pokrywie.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: kontrolka recznego zapala sie przy hamowaniu
Nie zgadzam się. Nie kontynuuję tego wątku.ernil pisze:...i marudzisz w dodatku.
Dziękuję. Wystarczy się dowiedzieć, czy pompa jest taka sama.ernil pisze:Y61 z motórem 2.8 też ma vacuum na pokrywie.
Rozumiem, że Ty znajdziesz taką pompę szybko, sprawnie, w dobrej cenie i tylko po to, żeby udowodnić....... yyyyy oczywiście, żeby pomócernil pisze:Słabo szukasz

Pozdrawiam
Maciej
Maciej
Re: kontrolka recznego zapala sie przy hamowaniu
Ta, przeglądam właśnie allegro pod tym kątem, choć nie wiem po co, bo trzeba wziąć w dłonie telefon i dzwonić do każdego, kto sprzedaje części do gr'a. Na przykład ten pan: . I tak do skutku.
W przyszłym tygodniu będę mógł zrobić zdjęcie takiej pompy w y61, to sobie wstępnie porównasz. O ile wcześniej nie znajdziesz info.
W przyszłym tygodniu będę mógł zrobić zdjęcie takiej pompy w y61, to sobie wstępnie porównasz. O ile wcześniej nie znajdziesz info.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: kontrolka recznego zapala sie przy hamowaniu
I zrobiło się miło.
Dzwoniłem do wielu. Oczywiście trudno dodzwonić się do wszystkich. Znalazłem dziwne ceny typu 1000 zł, ale się nie poddaję i szukam dalej. Za fotę z góry dziękuję.
Dzwoniłem do wielu. Oczywiście trudno dodzwonić się do wszystkich. Znalazłem dziwne ceny typu 1000 zł, ale się nie poddaję i szukam dalej. Za fotę z góry dziękuję.

Pozdrawiam
Maciej
Maciej
Re: kontrolka recznego zapala sie przy hamowaniu
Może źle założyłem, ale uważam, że jak ktoś chce sprzedać silnik, to raczej nie chce mieć "dziury" w głowicy. Dlatego takie ogłoszenia pomijałem, poza oczywiście oglądaniem fotek i wypatrywaniem pompy.ernil pisze:A może ten?
Pozdrawiam
Maciej
Maciej
Re: kontrolka recznego zapala sie przy hamowaniu
Ale pan przecież jasno pisze, że ma też inne części. Zazwyczaj właśnie ludzie wystawiają korek od chłodnicy pisząc, że mają tesco z częściami... Litości, wszak właśnie tak działa Allegro.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: kontrolka recznego zapala sie przy hamowaniu
...zupełnie jak ja z żoną 

Y61 RD28TI Australia służy
W260 RD28T gania wraki między remontami
Y60 RD28T w trakcie remontu
W260 RD28T gania wraki między remontami
Y60 RD28T w trakcie remontu
Re: kontrolka recznego zapala sie przy hamowaniu
W sensie, ze musisz płacić prowizję? 

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: kontrolka recznego zapala sie przy hamowaniu
Dzwoniłem do Pana. Pan jak większość sprzedających mówi, że ma, a jak przechodzę do konkretów to jednak nie ma. Dzwoniłem już do kilkudziesięciu (!) sprzedawców. Dlatego zapytałem o możliwość naprawy pompy vacu.ernil pisze:Ale pan przecież jasno pisze, że ma też inne części. Zazwyczaj właśnie ludzie wystawiają korek od chłodnicy pisząc, że mają tesco z częściami... Litości, wszak właśnie tak działa Allegro.
Pozdrawiam
Maciej
Maciej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości