Przelozenia w mostach Y61

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: N2O » śr lis 25, 2009 10:21 pm

Nie ma gdzie sprawdzić bo pewnie przy wolnossącym silniku zajmuje to tyle czasu co wyprawa z Ziemi na Marsa.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Igor V8 » śr lis 25, 2009 11:23 pm

Harley pisze:no już Ci wierzę .... :)13
Na prawdę nie sprawdzałem ...
Nie przekraczam Patrolami 110 km/h

Do poruszania się powyżej 110 km/h mam inne środki transportu :)21
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: grzes » czw lis 26, 2009 10:28 am

tak czyatm czytam, i doszedlem do wniosku ze:
Y61 3,0Di z automatem ma 4,375 i od biedy na 35mozna probowac a do 33 bez problemow.
Jakos mi sie nie widzi na razie ingerowanie w mosty, czy jak zapne reduktor to bez zmiany przelozen bedzie bardzo zle ?
mam taka dziwna zasade ze jak wjezdzam w jakis teren to zapinam zawsze 4L i sobie spokojnie jade :)

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Harley » czw lis 26, 2009 4:56 pm

grzes pisze:tak czyatm czytam, i doszedlem do wniosku ze:
Y61 3,0Di z automatem ma 4,375 i od biedy na 35mozna probowac a do 33 bez problemow.
Jakos mi sie nie widzi na razie ingerowanie w mosty, czy jak zapne reduktor to bez zmiany przelozen bedzie bardzo zle ?
mam taka dziwna zasade ze jak wjezdzam w jakis teren to zapinam zawsze 4L i sobie spokojnie jade :)
Widzę ,że mało jeździłęś jak na razie. Oczywiście to nie grzech.
Im więcej jeżdżę tym bardziej czuję potrzebę tę jak nazwałeś ingerencji w mosty. Za jakiś czas poznasz o co kaman o wtedy sam uznasz ,że to jedyne wręcz wyjście.
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: grzes » pt lis 27, 2009 1:03 pm

na razie kolka ma standardowe, wiec nie czuc... jak zmienie oponki to sie zobaczy :)
ale na razie jestem na nie :)21

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Harley » pt lis 27, 2009 1:29 pm

a kto Ci mówił ,że masz zmieniać przełożenia przy standardowych kółkach ??
Sam pisałeś o kołach 33- 35 cali, więc taką dostałeś odpowiedź. Na standardach można sobie jeździć standardowo - a jak zaczynasz pisac o wkładaniu większych kół to i przełożenia trza zmieniać. Ja też jak założyłem 33 cale to mi się wydawało ,że jest normal i daje radę. Dopiero jak wjechałem zapakowany w góry i musiałem podjeżdżać na reduktorze gdy inni mnie popędzali to zrozumiałem osssoooochhoooooziiii :)9
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: grzes » pt lis 27, 2009 1:48 pm

nie zrozumielismy sie :)
do standardowych nie bede nic ruszal, docelowo maja byc najpewniej 35, ew. do jazdy codziennej jakies AT33.
ja w sumie sie nie spiesze w terenie, wiec jakos mi nie przeszkadza (wiem egoista ze mnie) czy ktos tam mnie pogania czy nie, bardziej mnie interesuje co na to podzespoly w aucie, czy silnikowi nie bedzie robilo strasznej roznicy in miuns - zeby tego biedaka (3,0Di) szlag nie trafil za predko, no i automat jakos dzialal. :)

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: mik » pt lis 27, 2009 3:56 pm

grzes pisze:ja w sumie sie nie spiesze w terenie, wiec jakos mi nie przeszkadza (wiem egoista ze mnie) czy ktos tam mnie pogania czy nie,
Spoko Grzechu,to bardzo normalne, zdrowe podejście, albo grupa się dostosowuje do jadącego najwolniej, albo trzeba zmienić grupe :wink:

Awatar użytkownika
ap4x4
 
 
Posty: 1258
Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Legionowo

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: ap4x4 » pt lis 27, 2009 4:04 pm

A ja śmigam na 37" i jest :)2
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Marcin-Kraków » sob lis 28, 2009 12:51 pm

mik pisze:
grzes pisze:ja w sumie sie nie spiesze w terenie, wiec jakos mi nie przeszkadza (wiem egoista ze mnie) czy ktos tam mnie pogania czy nie,
Spoko Grzechu,to bardzo normalne, zdrowe podejście, albo grupa się dostosowuje do jadącego najwolniej, albo trzeba zmienić grupe :wink:
Jezdzac kiedys sporo na rowerze turystycznie, zawsze wyznaczalismy zasade ze to ten najslabszy narzuca tempo dla ekipy. Owszem czasem moze i jest za wolno, ale to juz kwestia zgrania sobie kompanow.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Harley » ndz lis 29, 2009 9:13 pm

No dobrze, ale teraz zrobił się temat o zwalnianu do najwolniejszego, a pytanie było o przełożenia, czy warto i po co to? Nie zawsze chodzi o prędkość, ale czasem o wzmocnienie auta i nie wysilanie silnika. To ważniejsza cecha . Zwolnienie mostów wzmacnia po prostu auto i pozwala mniej wajchować w trudniejszym terenie.
Sprowadzanie wszystkiego do tematu ,że najlepiej zastosować fabryczne ustawienia - czyli fabryczne koła i całą resztę ma sens , jak chcemy korzystać z fabrycznych rozmiarów kół. W momencie jak je zmieniamy , możemy o fabryce zapomnieć, bo owszem auto pojedzie , ale jak ... ???


A teraz ja zadam pytanie :

Na jednym z serwisów aukcyjnych są dostępne przełożenia 4,88 - czy coś o nich wiadomo?? Czy ktoś stosuje i czy wiadomo coś , czy są to jakieś chinole czy warto się pokusić ( bo nawet jeśli chinole to może sa wporzo) ??
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: wojtek_kom » ndz lis 29, 2009 9:27 pm

Harley pisze: Na jednym z serwisów aukcyjnych są dostępne przełożenia 4,88 - czy coś o nich wiadomo?? Czy ktoś stosuje i czy wiadomo coś , czy są to jakieś chinole czy warto się pokusić ( bo nawet jeśli chinole to może sa wporzo) ??
Ja mam 4.88, ale w TGR, poprzedni właściciel mostów miał takie.
Były też w oryginale - bardzo rzadko. Na 33'' się pokrywa GPS z licznikiem, mocy nie brakuje, 130 km/h realnie jedzie po autostradzie, bez problemów - tylko sprzęgła są do bani :)21
Nissan-y

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: redzik » ndz lis 29, 2009 9:50 pm

inaczej, napisz ile masz obrotow na 5 biegu przy 60-80-100-120 km/h, bo u mnie 4,375 normalnie nic nie pali sprzegla, nie slizga.

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Raymund » ndz lis 29, 2009 9:50 pm

Witam :D .Moze tutaj dowiem sie czegos wiecej;Patrol GU4 w manualu ma 275/65/17 a chce zalozyc 265/70/17,wiem ze to 31 i 32 cale, mala roznica ale zawsze :wink: Zastanawiam sie czy bedzie to odczuwalne podczas jazdy, raczej po czarnym. Dzieki :)2

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Harley » ndz lis 29, 2009 10:03 pm

wojtek_kom pisze:
Harley pisze: Na jednym z serwisów aukcyjnych są dostępne przełożenia 4,88 - czy coś o nich wiadomo?? Czy ktoś stosuje i czy wiadomo coś , czy są to jakieś chinole czy warto się pokusić ( bo nawet jeśli chinole to może sa wporzo) ??
Ja mam 4.88, ale w TGR, poprzedni właściciel mostów miał takie.
Były też w oryginale - bardzo rzadko. Na 33'' się pokrywa GPS z licznikiem, mocy nie brakuje, 130 km/h realnie jedzie po autostradzie, bez problemów - tylko sprzęgła są do bani :)21
Wiesz , mniej mi chodzi o to co z prędkościami, a bardziej poszukuję informacji o tych konkretnie przełożeniach w sensie jakości materiału z którego są zrobione.Nie wiem czy warto je brać. Kiedyś Mroczny miał w galeryjce chinszczyznę wyglądającą jak sieczka, więc nie chciałbym wtopić ;-)
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: wojtek_kom » pn lis 30, 2009 6:55 am

redzik pisze:inaczej, napisz ile masz obrotow na 5 biegu przy 60-80-100-120 km/h, bo u mnie 4,375 normalnie nic nie pali sprzegla, nie slizga.
Daj żyć z tymi pomiarami :)21 - kiedyś napiszę :)21
W terenie sprzęgło nie wytrzymuje... jak się za dużo da, po pedale przyśpieszacza ... zrywa okładziny :)23

Co do jakości - kto to wie, szukałbym najpierw gdzie to motają i jak u nich wygląda cena.
Nissan-y

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Igor V8 » pn gru 07, 2009 11:00 pm

Raymund pisze: Zastanawiam sie czy bedzie to odczuwalne podczas jazdy, raczej po czarnym. Dzieki :)2
Nie :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Endur
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 11:10 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Endur » pn gru 14, 2009 2:29 am

Witam
Przeczytałem cały wątek i chciałbym zapytać o rozwinięcie kwestii różnych przełożeń w Y61 3.0 manual przed 2004r.
Mam długiego Patrola 3.0 manual z 2002r, założyłem 33" i jest odczuwalnie gorsza dynamika. Wnioskuję z opisów że mam 4,11 i wystarczy zmienić na 4,375 ale jeśli ze skrzyniami to prawda i mam oryginalnie 4,375 to równie dobrze można zmienić skrzynie i wyjdzie na to samo.
Jak to jest z tymi dwoma rodzajami fabrycznych przełożeń w Y61 3.0 manual ?
Patrol Y60 2.8 TD , 33" + 2"
Navara D40 2,5 dCi , 33"
Patrol Y61 3.0 Di , 33"

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Igor V8 » pn gru 14, 2009 9:03 am

Endur pisze: Wnioskuję z opisów że mam 4,11 i wystarczy zmienić na 4,375 ale jeśli ze skrzyniami to prawda i mam oryginalnie 4,375 to równie dobrze można zmienić skrzynie i wyjdzie na to samo.
Jak to jest z tymi dwoma rodzajami fabrycznych przełożeń w Y61 3.0 manual ?
Masz 4.11 z manualną skrzynią biegów
4.375 z automatem
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Endur
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 11:10 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Endur » pn gru 14, 2009 12:00 pm

Dzięki, też mi się wydaje że mam 4.11 ale zamieszanie powstało trochę wcześniej w powyższym wątku z różnymi przełożeniami w skrzyniach biegów. W mojej świadomości jest fakt że skrzynia manualna do Y61 3.0 występuje tylko w jednej wersji. Więc nie wiem skąd informacja o innych skrzyniach.

Ustalmy ostatecznie -> Nissan Patrol Y61 3.0 (od początku produkcji) z manualną skrzynią ma fabrycznie przełożenia w mostach 4.11

Czy wszyscy się zgadzają jednogłośnie ??
Patrol Y60 2.8 TD , 33" + 2"
Navara D40 2,5 dCi , 33"
Patrol Y61 3.0 Di , 33"

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Igor V8 » pn gru 14, 2009 12:08 pm

Endur pisze:
Ustalmy ostatecznie -> Nissan Patrol Y61 3.0 (od początku produkcji) z manualną skrzynią ma fabrycznie przełożenia w mostach 4.11

Czy wszyscy się zgadzają jednogłośnie ??
TAK :)21
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: N2O » pn gru 14, 2009 2:52 pm

Fabryczny manual podaje, że NIE.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: mik » pn gru 14, 2009 3:54 pm

Endur pisze:Dzięki, też mi się wydaje że mam 4.11 ale zamieszanie powstało trochę wcześniej w powyższym wątku z różnymi przełożeniami w skrzyniach biegów. W mojej świadomości jest fakt że skrzynia manualna do Y61 3.0 występuje tylko w jednej wersji. Więc nie wiem skąd informacja o innych skrzyniach.

Ustalmy ostatecznie -> Nissan Patrol Y61 3.0 (od początku produkcji) z manualną skrzynią ma fabrycznie przełożenia w mostach 4.11

Czy wszyscy się zgadzają jednogłośnie ??

NIE.

Występowały również 4,375

Endur
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 11:10 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: Endur » pn gru 14, 2009 4:09 pm

Karamba !!! :)11
To jak to jest naprawde ?
Skąd mam wiedzieć jakie są u mnie - rozebrać i zobaczyć czy iść do wróżki ?
Jest jakiś dokument stwierdzający fakt występowania przełożenia 4.375 w Y61 3.0 manual ?
Patrol Y60 2.8 TD , 33" + 2"
Navara D40 2,5 dCi , 33"
Patrol Y61 3.0 Di , 33"

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Przelozenia w mostach Y61

Post autor: N2O » pn gru 14, 2009 4:25 pm

Pisałem przecież kiedyś, że manual podaje 4.375 do 2004, a potem 4.11(GU4?)
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości