
Przelozenia w mostach Y61
Moderator: Kosiarz
Re: Przelozenia w mostach Y61
Nie ma gdzie sprawdzić bo pewnie przy wolnossącym silniku zajmuje to tyle czasu co wyprawa z Ziemi na Marsa.


- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: Przelozenia w mostach Y61
Na prawdę nie sprawdzałem ...Harley pisze:no już Ci wierzę ....
Nie przekraczam Patrolami 110 km/h
Do poruszania się powyżej 110 km/h mam inne środki transportu

Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: Przelozenia w mostach Y61
tak czyatm czytam, i doszedlem do wniosku ze:
Y61 3,0Di z automatem ma 4,375 i od biedy na 35mozna probowac a do 33 bez problemow.
Jakos mi sie nie widzi na razie ingerowanie w mosty, czy jak zapne reduktor to bez zmiany przelozen bedzie bardzo zle ?
mam taka dziwna zasade ze jak wjezdzam w jakis teren to zapinam zawsze 4L i sobie spokojnie jade
Y61 3,0Di z automatem ma 4,375 i od biedy na 35mozna probowac a do 33 bez problemow.
Jakos mi sie nie widzi na razie ingerowanie w mosty, czy jak zapne reduktor to bez zmiany przelozen bedzie bardzo zle ?
mam taka dziwna zasade ze jak wjezdzam w jakis teren to zapinam zawsze 4L i sobie spokojnie jade

Y61 GU4
http://airman.org.pl
http://airman.org.pl
Re: Przelozenia w mostach Y61
Widzę ,że mało jeździłęś jak na razie. Oczywiście to nie grzech.grzes pisze:tak czyatm czytam, i doszedlem do wniosku ze:
Y61 3,0Di z automatem ma 4,375 i od biedy na 35mozna probowac a do 33 bez problemow.
Jakos mi sie nie widzi na razie ingerowanie w mosty, czy jak zapne reduktor to bez zmiany przelozen bedzie bardzo zle ?
mam taka dziwna zasade ze jak wjezdzam w jakis teren to zapinam zawsze 4L i sobie spokojnie jade
Im więcej jeżdżę tym bardziej czuję potrzebę tę jak nazwałeś ingerencji w mosty. Za jakiś czas poznasz o co kaman o wtedy sam uznasz ,że to jedyne wręcz wyjście.
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Re: Przelozenia w mostach Y61
na razie kolka ma standardowe, wiec nie czuc... jak zmienie oponki to sie zobaczy 
ale na razie jestem na nie

ale na razie jestem na nie

Y61 GU4
http://airman.org.pl
http://airman.org.pl
Re: Przelozenia w mostach Y61
a kto Ci mówił ,że masz zmieniać przełożenia przy standardowych kółkach 
Sam pisałeś o kołach 33- 35 cali, więc taką dostałeś odpowiedź. Na standardach można sobie jeździć standardowo - a jak zaczynasz pisac o wkładaniu większych kół to i przełożenia trza zmieniać. Ja też jak założyłem 33 cale to mi się wydawało ,że jest normal i daje radę. Dopiero jak wjechałem zapakowany w góry i musiałem podjeżdżać na reduktorze gdy inni mnie popędzali to zrozumiałem osssoooochhoooooziiii

Sam pisałeś o kołach 33- 35 cali, więc taką dostałeś odpowiedź. Na standardach można sobie jeździć standardowo - a jak zaczynasz pisac o wkładaniu większych kół to i przełożenia trza zmieniać. Ja też jak założyłem 33 cale to mi się wydawało ,że jest normal i daje radę. Dopiero jak wjechałem zapakowany w góry i musiałem podjeżdżać na reduktorze gdy inni mnie popędzali to zrozumiałem osssoooochhoooooziiii

Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Re: Przelozenia w mostach Y61
nie zrozumielismy sie 
do standardowych nie bede nic ruszal, docelowo maja byc najpewniej 35, ew. do jazdy codziennej jakies AT33.
ja w sumie sie nie spiesze w terenie, wiec jakos mi nie przeszkadza (wiem egoista ze mnie) czy ktos tam mnie pogania czy nie, bardziej mnie interesuje co na to podzespoly w aucie, czy silnikowi nie bedzie robilo strasznej roznicy in miuns - zeby tego biedaka (3,0Di) szlag nie trafil za predko, no i automat jakos dzialal.

do standardowych nie bede nic ruszal, docelowo maja byc najpewniej 35, ew. do jazdy codziennej jakies AT33.
ja w sumie sie nie spiesze w terenie, wiec jakos mi nie przeszkadza (wiem egoista ze mnie) czy ktos tam mnie pogania czy nie, bardziej mnie interesuje co na to podzespoly w aucie, czy silnikowi nie bedzie robilo strasznej roznicy in miuns - zeby tego biedaka (3,0Di) szlag nie trafil za predko, no i automat jakos dzialal.

Y61 GU4
http://airman.org.pl
http://airman.org.pl
Re: Przelozenia w mostach Y61
Spoko Grzechu,to bardzo normalne, zdrowe podejście, albo grupa się dostosowuje do jadącego najwolniej, albo trzeba zmienić grupegrzes pisze:ja w sumie sie nie spiesze w terenie, wiec jakos mi nie przeszkadza (wiem egoista ze mnie) czy ktos tam mnie pogania czy nie,

Re: Przelozenia w mostach Y61
A ja śmigam na 37" i jest 

Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Przelozenia w mostach Y61
Jezdzac kiedys sporo na rowerze turystycznie, zawsze wyznaczalismy zasade ze to ten najslabszy narzuca tempo dla ekipy. Owszem czasem moze i jest za wolno, ale to juz kwestia zgrania sobie kompanow.mik pisze:Spoko Grzechu,to bardzo normalne, zdrowe podejście, albo grupa się dostosowuje do jadącego najwolniej, albo trzeba zmienić grupegrzes pisze:ja w sumie sie nie spiesze w terenie, wiec jakos mi nie przeszkadza (wiem egoista ze mnie) czy ktos tam mnie pogania czy nie,
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Re: Przelozenia w mostach Y61
No dobrze, ale teraz zrobił się temat o zwalnianu do najwolniejszego, a pytanie było o przełożenia, czy warto i po co to? Nie zawsze chodzi o prędkość, ale czasem o wzmocnienie auta i nie wysilanie silnika. To ważniejsza cecha . Zwolnienie mostów wzmacnia po prostu auto i pozwala mniej wajchować w trudniejszym terenie.
Sprowadzanie wszystkiego do tematu ,że najlepiej zastosować fabryczne ustawienia - czyli fabryczne koła i całą resztę ma sens , jak chcemy korzystać z fabrycznych rozmiarów kół. W momencie jak je zmieniamy , możemy o fabryce zapomnieć, bo owszem auto pojedzie , ale jak ...
?
A teraz ja zadam pytanie :
Na jednym z serwisów aukcyjnych są dostępne przełożenia 4,88 - czy coś o nich wiadomo?? Czy ktoś stosuje i czy wiadomo coś , czy są to jakieś chinole czy warto się pokusić ( bo nawet jeśli chinole to może sa wporzo)
Sprowadzanie wszystkiego do tematu ,że najlepiej zastosować fabryczne ustawienia - czyli fabryczne koła i całą resztę ma sens , jak chcemy korzystać z fabrycznych rozmiarów kół. W momencie jak je zmieniamy , możemy o fabryce zapomnieć, bo owszem auto pojedzie , ale jak ...

A teraz ja zadam pytanie :
Na jednym z serwisów aukcyjnych są dostępne przełożenia 4,88 - czy coś o nich wiadomo?? Czy ktoś stosuje i czy wiadomo coś , czy są to jakieś chinole czy warto się pokusić ( bo nawet jeśli chinole to może sa wporzo)

Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Przelozenia w mostach Y61
Ja mam 4.88, ale w TGR, poprzedni właściciel mostów miał takie.Harley pisze: Na jednym z serwisów aukcyjnych są dostępne przełożenia 4,88 - czy coś o nich wiadomo?? Czy ktoś stosuje i czy wiadomo coś , czy są to jakieś chinole czy warto się pokusić ( bo nawet jeśli chinole to może sa wporzo)
Były też w oryginale - bardzo rzadko. Na 33'' się pokrywa GPS z licznikiem, mocy nie brakuje, 130 km/h realnie jedzie po autostradzie, bez problemów - tylko sprzęgła są do bani

Nissan-y
Re: Przelozenia w mostach Y61
inaczej, napisz ile masz obrotow na 5 biegu przy 60-80-100-120 km/h, bo u mnie 4,375 normalnie nic nie pali sprzegla, nie slizga.
Re: Przelozenia w mostach Y61
Witam
.Moze tutaj dowiem sie czegos wiecej;Patrol GU4 w manualu ma 275/65/17 a chce zalozyc 265/70/17,wiem ze to 31 i 32 cale, mala roznica ale zawsze
Zastanawiam sie czy bedzie to odczuwalne podczas jazdy, raczej po czarnym. Dzieki 



Re: Przelozenia w mostach Y61
Wiesz , mniej mi chodzi o to co z prędkościami, a bardziej poszukuję informacji o tych konkretnie przełożeniach w sensie jakości materiału z którego są zrobione.Nie wiem czy warto je brać. Kiedyś Mroczny miał w galeryjce chinszczyznę wyglądającą jak sieczka, więc nie chciałbym wtopićwojtek_kom pisze:Ja mam 4.88, ale w TGR, poprzedni właściciel mostów miał takie.Harley pisze: Na jednym z serwisów aukcyjnych są dostępne przełożenia 4,88 - czy coś o nich wiadomo?? Czy ktoś stosuje i czy wiadomo coś , czy są to jakieś chinole czy warto się pokusić ( bo nawet jeśli chinole to może sa wporzo)
Były też w oryginale - bardzo rzadko. Na 33'' się pokrywa GPS z licznikiem, mocy nie brakuje, 130 km/h realnie jedzie po autostradzie, bez problemów - tylko sprzęgła są do bani

Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Przelozenia w mostach Y61
Daj żyć z tymi pomiaramiredzik pisze:inaczej, napisz ile masz obrotow na 5 biegu przy 60-80-100-120 km/h, bo u mnie 4,375 normalnie nic nie pali sprzegla, nie slizga.


W terenie sprzęgło nie wytrzymuje... jak się za dużo da, po pedale przyśpieszacza ... zrywa okładziny

Co do jakości - kto to wie, szukałbym najpierw gdzie to motają i jak u nich wygląda cena.
Nissan-y
- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: Przelozenia w mostach Y61
NieRaymund pisze: Zastanawiam sie czy bedzie to odczuwalne podczas jazdy, raczej po czarnym. Dzieki

Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: Przelozenia w mostach Y61
Witam
Przeczytałem cały wątek i chciałbym zapytać o rozwinięcie kwestii różnych przełożeń w Y61 3.0 manual przed 2004r.
Mam długiego Patrola 3.0 manual z 2002r, założyłem 33" i jest odczuwalnie gorsza dynamika. Wnioskuję z opisów że mam 4,11 i wystarczy zmienić na 4,375 ale jeśli ze skrzyniami to prawda i mam oryginalnie 4,375 to równie dobrze można zmienić skrzynie i wyjdzie na to samo.
Jak to jest z tymi dwoma rodzajami fabrycznych przełożeń w Y61 3.0 manual ?
Przeczytałem cały wątek i chciałbym zapytać o rozwinięcie kwestii różnych przełożeń w Y61 3.0 manual przed 2004r.
Mam długiego Patrola 3.0 manual z 2002r, założyłem 33" i jest odczuwalnie gorsza dynamika. Wnioskuję z opisów że mam 4,11 i wystarczy zmienić na 4,375 ale jeśli ze skrzyniami to prawda i mam oryginalnie 4,375 to równie dobrze można zmienić skrzynie i wyjdzie na to samo.
Jak to jest z tymi dwoma rodzajami fabrycznych przełożeń w Y61 3.0 manual ?
Patrol Y60 2.8 TD , 33" + 2"
Navara D40 2,5 dCi , 33"
Patrol Y61 3.0 Di , 33"
Navara D40 2,5 dCi , 33"
Patrol Y61 3.0 Di , 33"
- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: Przelozenia w mostach Y61
Masz 4.11 z manualną skrzynią biegówEndur pisze: Wnioskuję z opisów że mam 4,11 i wystarczy zmienić na 4,375 ale jeśli ze skrzyniami to prawda i mam oryginalnie 4,375 to równie dobrze można zmienić skrzynie i wyjdzie na to samo.
Jak to jest z tymi dwoma rodzajami fabrycznych przełożeń w Y61 3.0 manual ?
4.375 z automatem
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: Przelozenia w mostach Y61
Dzięki, też mi się wydaje że mam 4.11 ale zamieszanie powstało trochę wcześniej w powyższym wątku z różnymi przełożeniami w skrzyniach biegów. W mojej świadomości jest fakt że skrzynia manualna do Y61 3.0 występuje tylko w jednej wersji. Więc nie wiem skąd informacja o innych skrzyniach.
Ustalmy ostatecznie -> Nissan Patrol Y61 3.0 (od początku produkcji) z manualną skrzynią ma fabrycznie przełożenia w mostach 4.11
Czy wszyscy się zgadzają jednogłośnie
Ustalmy ostatecznie -> Nissan Patrol Y61 3.0 (od początku produkcji) z manualną skrzynią ma fabrycznie przełożenia w mostach 4.11
Czy wszyscy się zgadzają jednogłośnie

Patrol Y60 2.8 TD , 33" + 2"
Navara D40 2,5 dCi , 33"
Patrol Y61 3.0 Di , 33"
Navara D40 2,5 dCi , 33"
Patrol Y61 3.0 Di , 33"
- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: Przelozenia w mostach Y61
TAKEndur pisze:
Ustalmy ostatecznie -> Nissan Patrol Y61 3.0 (od początku produkcji) z manualną skrzynią ma fabrycznie przełożenia w mostach 4.11
Czy wszyscy się zgadzają jednogłośnie

Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: Przelozenia w mostach Y61
Fabryczny manual podaje, że NIE.


Re: Przelozenia w mostach Y61
Endur pisze:Dzięki, też mi się wydaje że mam 4.11 ale zamieszanie powstało trochę wcześniej w powyższym wątku z różnymi przełożeniami w skrzyniach biegów. W mojej świadomości jest fakt że skrzynia manualna do Y61 3.0 występuje tylko w jednej wersji. Więc nie wiem skąd informacja o innych skrzyniach.
Ustalmy ostatecznie -> Nissan Patrol Y61 3.0 (od początku produkcji) z manualną skrzynią ma fabrycznie przełożenia w mostach 4.11
Czy wszyscy się zgadzają jednogłośnie
NIE.
Występowały również 4,375
Re: Przelozenia w mostach Y61
Karamba
!
To jak to jest naprawde ?
Skąd mam wiedzieć jakie są u mnie - rozebrać i zobaczyć czy iść do wróżki ?
Jest jakiś dokument stwierdzający fakt występowania przełożenia 4.375 w Y61 3.0 manual ?


To jak to jest naprawde ?
Skąd mam wiedzieć jakie są u mnie - rozebrać i zobaczyć czy iść do wróżki ?
Jest jakiś dokument stwierdzający fakt występowania przełożenia 4.375 w Y61 3.0 manual ?
Patrol Y60 2.8 TD , 33" + 2"
Navara D40 2,5 dCi , 33"
Patrol Y61 3.0 Di , 33"
Navara D40 2,5 dCi , 33"
Patrol Y61 3.0 Di , 33"
Re: Przelozenia w mostach Y61
Pisałem przecież kiedyś, że manual podaje 4.375 do 2004, a potem 4.11(GU4?)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości