szarpnięcie w GR
Moderator: Kosiarz
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 4
- Rejestracja: pt sie 29, 2008 8:10 pm
- Lokalizacja: Brzeźnica (dolnośląskie)
szarpnięcie w GR
W moim Patrolu czasami po ruszeniu z miejsca na biegu pierwszym,drugim(najczęściej po dłuższym postoju)słyszę zgrzytanie w okolicy przedniej osi.Gdy zwolnię do prędkości "toczenia się auta" następuje mocne szarpnięcie i auto zaczyna jechać normalnie.Zaznaczę że występuje to gdy napęd jest włączony na 2H.Przy napędzie na 4H zjawisko to nie ma miejsca.Gdzie szukać,co wymienić.Ciężko jest mi coś stwierdzić gdyż występuje to sporadycznie a nie chcę żeby rozleciało mi się coś na trasie.Dziękuję z góry za wskazówki.
- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: szarpnięcie w GR
Zacznij od sprzęgiełek ...
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: szarpnięcie w GR
krzyżaki na tylnym wale
... 
słyszysz z przodu a naprawde stuki dochodzą z tyłu ...
ale sprzęgiełka też mogą być


słyszysz z przodu a naprawde stuki dochodzą z tyłu ...
ale sprzęgiełka też mogą być

Ostatnio zmieniony czw sty 07, 2010 10:35 pm przez ramzes, łącznie zmieniany 1 raz.
era Hdi
BYŁ-> Samurai, Y60 ..

BYŁ-> Samurai, Y60 ..
Re: szarpnięcie w GR
Olej w reduktorze kiedy wymieniany?
Czy jak przełączysz sprzęgiełka na lock to problem też występuje?

Czy jak przełączysz sprzęgiełka na lock to problem też występuje?

- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: szarpnięcie w GR
W okolicach przedniej osiramzes pisze:krzyżaki na tylnym wale...


Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: szarpnięcie w GR
ramzesowe patrole są inne.


Re: szarpnięcie w GR
toć pisze że może sie koledze wydawać ze nap****la z przodu 

era Hdi
BYŁ-> Samurai, Y60 ..

BYŁ-> Samurai, Y60 ..
- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: szarpnięcie w GR
Ramzes ....ramzes pisze:toć pisze że może sie koledze wydawać ze nap****la z przodu
Przestań jeździć na wstecznym

Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: szarpnięcie w GR
Rezonują....Igor909 pisze:W okolicach przedniej osiramzes pisze:krzyżaki na tylnym wale...
![]()

A może to przegub...?

Re: szarpnięcie w GR
sprzęgiełka. zdjąć wyczyścić przesmarować założyć zapomnieć.
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 4
- Rejestracja: pt sie 29, 2008 8:10 pm
- Lokalizacja: Brzeźnica (dolnośląskie)
Re: szarpnięcie w GR
No wielkie dzięki Panowie.Sprawdzę(wyczyszczę) na początek sprzęgiełka.Jeżeli nic to nie da wymienię.A czy to jest prawda że po każdym jeżdżeniu na 4H lub 4L do przodu w momencie przełączenia na 2H należy cofnąć do tyłu żeby rozłączyć te sprzęgiełka?U mnie tak robię i wyraźnie słyszę kliknięcie z jednej drugiej strony.
Re: szarpnięcie w GR
Sprawdź najpierw luzy z przodu w kołach ,a dopiero później sprzęgiełka 

ZMOTA SCORPION Y60
Re: szarpnięcie w GR
sprzęgiełka.. ale byc może przez luzy na piastach


Re: szarpnięcie w GR
żadko to się bierze z winy sprzęgów przyczyna przeważnie jest w piaście ,ale było już 1000000000000000000000razy 

ZMOTA SCORPION Y60
Re: szarpnięcie w GR
Sprzegi 200% . Wywalić .
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: szarpnięcie w GR
Daniel - jak bedzie miał podjechane automaty to właśnie bedzie miał takie "pierd..niecia" w przednim moscie po kilku metrach jazdy. Ostre jedno - dwa szarpniecia i cisza.daniel b pisze:żadko to się bierze z winy sprzęgów przyczyna przeważnie jest w piaście ,ale było już 1000000000000000000000razy
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...
Re: szarpnięcie w GR
Zadko automat sam z siebie się rozjedziemayer pisze:Daniel - jak bedzie miał podjechane automaty to właśnie bedzie miał takie "pierd..niecia" w przednim moscie po kilku metrach jazdy. Ostre jedno - dwa szarpniecia i cisza.daniel b pisze:żadko to się bierze z winy sprzęgów przyczyna przeważnie jest w piaście ,ale było już 1000000000000000000000razy








ZMOTA SCORPION Y60
Re: szarpnięcie w GR
Bardzo obrazowo.
Co nie zmienia faktu ze jak ma umierające sprzegiełka albo zasyfiałe to bedą miały tendencje do zapinania sie.
Jedno nie wyklucza drugiego. Oba tematy do sprawdzenia.
Co nie zmienia faktu ze jak ma umierające sprzegiełka albo zasyfiałe to bedą miały tendencje do zapinania sie.
Jedno nie wyklucza drugiego. Oba tematy do sprawdzenia.

Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 4
- Rejestracja: pt sie 29, 2008 8:10 pm
- Lokalizacja: Brzeźnica (dolnośląskie)
Re: szarpnięcie w GR
Dokładnie to samo jest u mnie.krzychooxxx pisze:wiem jak to jest bo mam to samo i do wiosny musze przejezdzic, wystarczy ze postoi jeden dzien i ruszajac do przodu zaczyna dziwnie pstrykac kolatac itp od jakichs 20 km/h i w pewnym momencie jebut i wskakuje.
Re: szarpnięcie w GR
Daniel o jakim luzie piszesz? na dużych łożyskach koła czy na łożyskach zwrotnicy a może na łożysku półosi czy wreszcie łożysku w sprzęgiełku? U mnie nie ma żadnych luzów na kole, sprzęgiełka wyczyszczone i lekko przesmarowane a problem jak był tak jest, zastanawiałem się nawet czy niewielka ilośc smaru w niskiej temperaturze nie gęstnieje na tyle żeby się zapieło ale jakoś nie chce mi sie w to wierzyćdaniel b pisze:Zadko automat sam z siebie się rozjedziemayer pisze:Daniel - jak bedzie miał podjechane automaty to właśnie bedzie miał takie "pierd..niecia" w przednim moscie po kilku metrach jazdy. Ostre jedno - dwa szarpniecia i cisza.daniel b pisze:żadko to się bierze z winy sprzęgów przyczyna przeważnie jest w piaście ,ale było już 1000000000000000000000razyprzyczyną przeważnie jest luz na piascie ,czasami pękni blaszka przytrzymująca zębatke z spręrzyną ,ale 99 procęt to luz .Przegub w piascie wewnątrznej(sworzeń) ma bardzo mały luz ,wiekszy luz na piascie zewnętrznej powoduje dość duże naprężenia na sprzęg ,mechanizm w środku się wygina (obiawy zaczyna terkotać ,załączać sie samo ,przy olaniu sprawy łożysko rozbija bierznie wewnętrzną ,u mnie poprostu piasta się zapaliła i rozpieprzyło sprzęg)wyczerpująco czy jeszcze rozszerzyć
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
pozdrawiam
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Re: szarpnięcie w GR
Daniel o jakim luzie piszesz? na dużych łożyskach koła czy na łożyskach zwrotnicy a może na łożysku półosi czy wreszcie łożysku w sprzęgiełku? U mnie nie ma żadnych luzów na kole, sprzęgiełka wyczyszczone i lekko przesmarowane a problem jak był tak jest, zastanawiałem się nawet czy niewielka ilośc smaru w niskiej temperaturze nie gęstnieje na tyle żeby się zapieło ale jakoś nie chce mi sie w to wierzyć[/quote]
Piasta to piasta ,a nie zwrotnica
A próbowałeś kiedyś ręcznie wycisnąć mechanizm sprzęgiełka
to spróbuj zobaczysz ile siły trzeba aby wycisnąć.Obiawem luzu jest też brak na sprzęgiełku tarczki z napisem auto/lock i rantu aluminiowego ze strzałkami 
Piasta to piasta ,a nie zwrotnica



ZMOTA SCORPION Y60
Re: szarpnięcie w GR
Że co?????daniel b pisze:Obiawem luzu jest też brak na sprzęgiełku tarczki z napisem auto/lock i rantu aluminiowego ze strzałkami
Tego to cie chyba "na mogiłkach" nauczyli....

Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...
Re: szarpnięcie w GR
mayer pisze:Że co?????daniel b pisze:Obiawem luzu jest też brak na sprzęgiełku tarczki z napisem auto/lock i rantu aluminiowego ze strzałkami
Tego to cie chyba "na mogiłkach" nauczyli....
nie mnie tego na mogiłkach akurat nie uczyli

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1f0 ... 17be7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e61 ... fb8ea.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/34f ... dd98b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/312 ... 80f4e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1f0 ... 17be7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/151 ... 5acf6.html
ZMOTA SCORPION Y60
Re: szarpnięcie w GR
No to u mnie nie ma tego problemu, co na zdjęciach, sprzęgiełka po wyczyszczeniu wyglądały jak nowe, niemniej jednak problem zapinania sie przy nizszych temperaturach jest, podejrzewam pierwszą podkładke z takim wystającym rantem i zespół zębów mocowany do piasty z takim drutem który ma jakiś związek z podkładką ale jeszcze nie wiem jak to działa dokładnie
pozdrawiam
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Re: szarpnięcie w GR
Właśnie ta podkładka z wypustkami jest przyczyna niedokładnego zapinania bądź odpinania sprzęgiełek. Wytarły sie wypustki, są cieńsze niż cały pierścień. Chciałem kiedyś nowe zamówić w Nissanie, ale zaśpiewali 500zetów... nie pamiętam już - za jedną czy za dwiedenior pisze:No to u mnie nie ma tego problemu, co na zdjęciach, sprzęgiełka po wyczyszczeniu wyglądały jak nowe, niemniej jednak problem zapinania sie przy nizszych temperaturach jest, podejrzewam pierwszą podkładke z takim wystającym rantem i zespół zębów mocowany do piasty z takim drutem który ma jakiś związek z podkładką ale jeszcze nie wiem jak to działa dokładnie

Kupiłem AVM-y.
Sposób działania sprzęgiełek gdzieś juz kiedyś opisałem dokładnie, ale dawno i ...

K 260 Long Y 60 GR Long
Dawniej Aro 243D
Dawniej Aro 243D
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości