szarpnięcie w GR

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: szarpnięcie w GR

Post autor: denior » pn sty 11, 2010 10:29 pm

Tak też czułem, one wyglądaja na wykonane z brązu lub mosiądzu, weźmiemy tiga i zobaczymy co się da zrobić.
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

krzysztof4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: pn mar 17, 2008 9:59 pm

Re: szarpnięcie w GR

Post autor: krzysztof4x4 » pn sty 11, 2010 11:41 pm

witam wszystkich kolegów, temat który męczycie już kiedyś wyjaśniałem ale przypomnę jeszcze raz , problem pojawia się tylko wówczas gdy temperatura spada w okolice zera lub niżej. Starsze auta o przebiegach ok 200000 zaczynają tracić wewnętrzne opory wynikające z pasowania i luzów. Gęstniejący olej w reduktorze w czasie zimy zaraz po ruszeniu zaczyna dzięki dużej lepkości i zgęstnieniu obracać przedni wał. Odgłosy dochodzące ze sprzęgieł to momęt dopinania ich w trakcie jazdy najczęściej przy zwalnianiu. Metoda na pozbycie się problemu to zalanie przedniego mostu gęstym olejem a reduktora dobrym olejm syntetycznym czasami przy mocno wyluzowanych układach zalewamy reduktor olejem do automatów

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: szarpnięcie w GR

Post autor: denior » wt sty 12, 2010 6:48 am

Kolego mało prawdopodobne żeby oblepione przeguby w kulach smarem miały mniejszy opór niż gęsty olej w reduktorze, ale to łatwo sprawdzić, wystarczy odkręcić sprzęgiełka i ruszyć po nocy - będzie widać czy półośki się kręcą
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

Awatar użytkownika
daniel b
 
 
Posty: 1190
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 12:30 pm
Lokalizacja: Zgorzelec

Re: szarpnięcie w GR

Post autor: daniel b » wt sty 12, 2010 9:29 am

krzysztof4x4 pisze:witam wszystkich kolegów, temat który męczycie już kiedyś wyjaśniałem ale przypomnę jeszcze raz , problem pojawia się tylko wówczas gdy temperatura spada w okolice zera lub niżej. Starsze auta o przebiegach ok 200000 zaczynają tracić wewnętrzne opory wynikające z pasowania i luzów. Gęstniejący olej w reduktorze w czasie zimy zaraz po ruszeniu zaczyna dzięki dużej lepkości i zgęstnieniu obracać przedni wał. Odgłosy dochodzące ze sprzęgieł to momęt dopinania ich w trakcie jazdy najczęściej przy zwalnianiu. Metoda na pozbycie się problemu to zalanie przedniego mostu gęstym olejem a reduktora dobrym olejm syntetycznym czasami przy mocno wyluzowanych układach zalewamy reduktor olejem do automatów
Głupoty gadasz ,a co powiesz jak to się dzieje w lato to że olej za gorący :)21
ZMOTA SCORPION Y60

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40602
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: szarpnięcie w GR

Post autor: Mroczny » wt sty 12, 2010 9:43 am

zdecydowanie głupoty.. bo nie ogarniam co ma przebieg do lepkości oleju i oporów przy niskich temperaturach - czy kolega widział kiedyś napęd w patrolu?

Awatar użytkownika
daniel b
 
 
Posty: 1190
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 12:30 pm
Lokalizacja: Zgorzelec

Re: szarpnięcie w GR

Post autor: daniel b » wt sty 12, 2010 2:24 pm

nie słuchaj głupot :)21
ZMOTA SCORPION Y60

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość