muuusk pisze:gebels na pewno miał na myśli 12 000 (dwanaście tysięcy) km co zdaje się jest niezłym przelicznikiem![]()
jeśli się chce jeździć patrolem długo i szczęśliwie![]()
nadal typuję 5w40
Gebels miał na myśli 120 tyś. km zobaczcie sobie w karte oleju
to jest olej do busów i ciężarówek
a wy z czego macie silnik w parchu

poszukajcie sobie karty oleju np. Repsol UHPD MID SAPS 10W40
dla nie dowiarków to jest Full Syntetyk i sporo
spełnia normy do Patrola i to z nawiązką
__________________________ Opis produktu
Repsol Turbo UHPD 10W40 MID SAPS to wysokiej jakości olej silnikowy klasy UHPD – “Ultra High Performance Diesel “ o bardzo niskiej zawartości popiołów siarczanowych, fosforu oraz siarki. spełniający najnowsze wymagania wielu producentów samochodów ciężarowych. Przeznaczony jest do stosowania w najnowszych silnikach wysokoprężnych bez oraz z turbodoładowaniem Euro 4 i Euro 5. Produkt został wykonany z najwyższej jakości syntetycznych olejów bazowych oraz specjalnie wyselekcjonowanego pakietu dodatków zapewniających najwyższą jakość oleju silnikowego. Produkt zapewnia doskonałą trwałość eksploatacyjną jednostki napędowej przy ekstremalnie wydłużonych okresach międzywymianiowych zgodnie z zaleceniami producentów pojazdów oraz wydłuża trwałość takich układów w pojeździe jak filtry cząstek stałych DPF, CRT oraz SCR.
____________________________ Zalety produktu
Olej silnikowy zalecany do stosowania w różnorodnych warunkach klimatycznych dzięki bardzo dobrej płynności ułatwiającej rozruch zimnego silnika
Doskonale zapobiega tworzeniu się wszelkiego rodzaju nagarów oraz czarnych szlamów blokujących magistrale olejowe poprzez bardzo dobre właściwości dyspergująco - myjące
Dzięki zastosowaniu bardzo wysokiej jakości syntetycznych olejów bazowych oraz unikalnego pakietu dodatków produkt charakteryzuje się bardzo długimi przebiegami między wymianami oleju silnikowego (90-100 tys km) zgodnych z zaleceniami producentów pojazdów
Dzięki zaawansowanemu pakietowi dodatków olej charakteryzuje się doskonałym utrzymywaniem silnika w czystości
Produkt charakteryzuje się niską zawartością SAPS co znacznie przyczynia się do zmniejszenia emisji spalin
Posiada bardzo dobre właściwości zapobiegające powstawaniu korozji łożysk
Jest odporny na starzenie w wysokich temperaturach oraz posiada wysoką odporność na pienienie
____________________________ Normy i zatwierdzenia
ACEA E6/E4
MB 228.51 / 228.5
Renault VI RXD
MAN 3277 CRT/ 3477
VOLVO VDS-2
DAF HP2
MTU Type-3.1
____________________________ Charakterystyczne dane techniczne
UNITUNIDADES MÉTODO VALOR
Klasyfikacja wg SAE 10W40
Gęstość w temperaturze, 15ºC g/ml ASTM D 4052 0.859
Lepkość w temperaturze, 100ºC cSt ASTM D 445 14.40
Lepkość w temperaturze, 40ºC cSt ASTM D 445 96
Lepkość w temperaturze, –25ºC cP ASTM D 5293 7000 max.
Wskaźnik lepkości - ASTM D 2270 155 min.
Temperatura zapłonu ºC ASTM D 92 215 min.
Temperatura płynięcia ºC ASTM D 97 -45
T. B. N. mg KOH/g ASTM D 2896 10
Test na ścinanie (Bosch Injector), 100ºC cSt ASTM D 3945 12.5 min.
Zawartość popiołów siarczanowych % wagi DIN 51581 1