Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder
Moderator: Kosiarz
-
tymon4x4

- Posty: 533
- Rejestracja: czw sie 04, 2005 12:50 pm
- Lokalizacja: Pogorzałe
Post
autor: tymon4x4 » śr mar 10, 2010 12:08 pm
Witam wszystkich

Po latach wracam do Patrola K-160 i mam pytanie co ktoś z was zgłębiał temat polepszenia osiągów silnika 3.3TD poprzez dołożenie interculera i inne modyfikacje turbiny pompy wtryskowej aby osiągnąć lepszy zysk z tego silnika ale przy tym nie niszcząc mu trwałości . Myślę o tym aby spróbować nie tyle dodać mu koni mechanicznych co podciągnąć moment obrotowy .
Mam na tapecie projekt bulwarowy off road odpada więc wszelkie możliwe modyfikacje można by przeprowadzić .
UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara
-
redzik
-

- Posty: 8257
- Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm
Post
autor: redzik » śr mar 10, 2010 12:46 pm
LPG
-
tomek 79
-

- Posty: 5764
- Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
- Lokalizacja: Przemysl
Post
autor: tomek 79 » śr mar 10, 2010 12:48 pm
szukakj bylo,lecz nie wiele sie dowiesz,
IC z T4 , dobry magik od diesli i ma chodzic

-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » śr mar 10, 2010 1:30 pm
Duży IC np z iveco, zegar EGT + podkręcenie turbo na około 1,1-1,2bar(więcej nie ma sensu bo pompa nie poda tyle paliwa aby wykorzystać doładowanie), zabawa dwoma śrubkami na pompie i gotowe. 300Nm i 150KM jest osiągalne.

-
4x4rd
-

- Posty: 211
- Rejestracja: sob sie 13, 2005 5:45 pm
- Lokalizacja: Sosnowiec
Post
autor: 4x4rd » śr mar 10, 2010 5:06 pm
Zmień przełożenia z k 260 na 4.60 lub jak dostaniesz to 5.14 i moment się zdecydowanie podniesie.
Ludzie o wiele częściej waliliby się młotkiem w palec,
gdyby ból występował dopiero po roku
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » śr mar 10, 2010 5:46 pm
Na kiego uja mu takie przełożenia na ulicę? Na bulwar najlepsze jak najdłuższe, wtedy zajebiaszczo się startuje strzałem ze sprzęgła.
A jeszcze zapomniałem o wydechu przelotowym co najmniej 2,5".

-
tymon4x4

- Posty: 533
- Rejestracja: czw sie 04, 2005 12:50 pm
- Lokalizacja: Pogorzałe
Post
autor: tymon4x4 » śr mar 10, 2010 7:02 pm
chciałbym podnieść moment obrotowy i tyle nikt tym nie będzie strzelał ze sprzęgła ma po prostu jeździć i się zbierać na 33 calowych kołach . Od czasu do czasu z ładunkiem na haku w granicach 2600kg .
Ja tam nie zamierzam jeździć szybko ale przy wyprzedzaniu by się zdało lepsze zebranie .
UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » śr mar 10, 2010 7:07 pm
Podniesienie ciśnienia doładowania i założenie IC zwiększy moment obrotowy znacząco.

-
tymon4x4

- Posty: 533
- Rejestracja: czw sie 04, 2005 12:50 pm
- Lokalizacja: Pogorzałe
Post
autor: tymon4x4 » czw mar 11, 2010 7:54 am
N2O pisze:Podniesienie ciśnienia doładowania i założenie IC zwiększy moment obrotowy znacząco.

a ktoś może to zrobić profesjonalnie bo ja mam o tym słabe pojecie
czy raczej robiliście to sami we własnym zakresie ?
Bo wolałbym wstawić auto tam gdzie ktoś to zrobi i sprawdzi wszystko .
UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara
-
redzik
-

- Posty: 8257
- Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm
Post
autor: redzik » czw mar 11, 2010 8:55 am
4x4rd pisze:Zmień przełożenia z k 260 na 4.60 lub jak dostaniesz to 5.14 i moment się zdecydowanie podniesie.
A gdzie mozna dostac 5.14 do mostu C200 ? (poza USA oczywiscie)
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » czw mar 11, 2010 10:37 am
W patrolach k260 2,8d takie są.
-
Paszczak
-

- Posty: 2821
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Paszczak » czw mar 11, 2010 10:49 am
dokładnie ja takie mam

i silnik właśnie 2,8 wolnossący
-
redzik
-

- Posty: 8257
- Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm
Post
autor: redzik » czw mar 11, 2010 12:18 pm
a z silniczkiem 2,7 td jakie mialy przelozenia ?
-
Paszczak
-

- Posty: 2821
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Paszczak » sob mar 13, 2010 12:40 am
redzik pisze:a z silniczkiem 2,7 td jakie mialy przelozenia ?
w sensie, że terrano?
-
lbl78
-

- Posty: 12628
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » sob mar 13, 2010 1:08 am
Paszczak pisze:redzik pisze:a z silniczkiem 2,7 td jakie mialy przelozenia ?
w sensie, że terrano?
w sensie że W260 ze specyfikacji ONZ
4,62
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
Peepuck!
-

- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Peepuck! » sob mar 13, 2010 4:46 pm
tymon4x4 pisze:chciałbym podnieść moment obrotowy i tyle nikt tym nie będzie strzelał ze sprzęgła ma po prostu jeździć i się zbierać na 33 calowych kołach . Od czasu do czasu z ładunkiem na haku w granicach 2600kg .
Ja tam nie zamierzam jeździć szybko ale przy wyprzedzaniu by się zdało lepsze zebranie .
Zawiń kiedy do nas Tymek to Ci wytłumacze co i jak. Daleko nie masz. Prosta sprawa , sam se zdłubiesz.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
-
Hugon
-

- Posty: 191
- Rejestracja: czw cze 25, 2009 7:16 pm
- Lokalizacja: Zakrzewo/Poznań
Post
autor: Hugon » sob mar 13, 2010 8:05 pm
ja posłuchałem rad kolegów z forum i opinii kilku fachowców. I tak wydech 2,5" przelotowy bez tłumika , zwiększona dawka paliwa 30 % zwiększona dawka paliwa dla turbo o 50 % turbo podkręcone do 0,8 bar luz na zaworach 30 na wszystkich i jeszcze nie ma ic ale rużnica jest bardzo duża a powiem że teraz hulam na kołach 33" a wcześniej na 31" .
Był Parch 160 3.3td 3" Cybuch , 33" Sahara
Jest Nieviasta 1.6 i GV 3D 2.5 R6
-
tymon4x4

- Posty: 533
- Rejestracja: czw sie 04, 2005 12:50 pm
- Lokalizacja: Pogorzałe
Post
autor: tymon4x4 » wt kwie 06, 2010 3:13 pm
a czy ktoś się orientuje jakie przełożenia mają mosty od 2.8 benzyny w stosunku do tych od 3.3 TD ?
UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara
-
tomek 79
-

- Posty: 5764
- Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
- Lokalizacja: Przemysl
Post
autor: tomek 79 » wt kwie 06, 2010 3:19 pm
benzyna 4.11
diesel 4.35
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » wt kwie 06, 2010 7:57 pm
Tak naprawdę to benzyna 2,8 miała różnie od 4,11 przez 4,375 do 4,625(w długim).
Zresztą diesle tak samo - nie ma jakiejś reguły.

-
tymon4x4

- Posty: 533
- Rejestracja: czw sie 04, 2005 12:50 pm
- Lokalizacja: Pogorzałe
Post
autor: tymon4x4 » czw kwie 08, 2010 6:03 pm
N2O pisze:Tak naprawdę to benzyna 2,8 miała różnie od 4,11 przez 4,375 do 4,625(w długim).
Zresztą diesle tak samo - nie ma jakiejś reguły.

to ciekawe jakie mam przełożenia w swoim longu da się to jakiś sprawdzić bez grzebania w moście ?
a mieliście styczność z mostami Datsuna PATROLA (taki sam jak każdy inny tylko okrągłe światła skrzynia 4 i wolnossący diesel )kiedyś miałem takiego na części tam były cieńsze mosty obydwa miały dekle ( takie jak w normalnym jest z przodu ).
UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara
-
tomek 79
-

- Posty: 5764
- Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
- Lokalizacja: Przemysl
Post
autor: tomek 79 » czw kwie 08, 2010 7:07 pm
mialem stycznosc a co

-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » czw kwie 08, 2010 7:54 pm
Ja mam z przodu most z datsun'a. Nissany też były wersji z obydwoma mostami C200.

-
tymon4x4

- Posty: 533
- Rejestracja: czw sie 04, 2005 12:50 pm
- Lokalizacja: Pogorzałe
Post
autor: tymon4x4 » czw kwie 08, 2010 8:53 pm
napisałem o tych mostach z nadzieja ze może one maja inne przełożenia ,,
ale głównie mnie interesuje jak sprawdzić w moim patrolu przełożenia da się jakoś po kodach czy trzeba zajrzeć ?
UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara
-
Misiek Cypr
-

- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Misiek Cypr » czw kwie 08, 2010 9:28 pm
Datsun 3.3TD tez byl

Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość