branie oleju
Moderator: Kosiarz
branie oleju
Witam.
Czy ktoś wie gdzie znaleźć normy brania oleju w nissan frontier V6 4,0
Generalnie mam autko po remoncie i po przejechaniu 3,5 tys kilometrów wzioł 1l.
Po kolejnych 4 tys. znów dolalem 1l.
Czy to normalne , że tak jest na dotarciu ? Czy te silniki wogóle biorą olej i ile?
Z gory dzięki za podpowiedzi.
Czy ktoś wie gdzie znaleźć normy brania oleju w nissan frontier V6 4,0
Generalnie mam autko po remoncie i po przejechaniu 3,5 tys kilometrów wzioł 1l.
Po kolejnych 4 tys. znów dolalem 1l.
Czy to normalne , że tak jest na dotarciu ? Czy te silniki wogóle biorą olej i ile?
Z gory dzięki za podpowiedzi.
uaz 74r. ,nissan terrano 3,0 v6 94r.
Re: branie oleju
biora , kazdy bierze zyj z tym
i sie nie przejmuj

i sie nie przejmuj

- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: branie oleju
każdy może brać, najnowsze VW to według normy nawet do 1L na 1000km
ale jak przy spokojnej jezdzie ci łyka to cie mechanik w konia zrobił z tym remontem, coś za dużo tego oleju ci bierze
ale jak przy spokojnej jezdzie ci łyka to cie mechanik w konia zrobił z tym remontem, coś za dużo tego oleju ci bierze
Czwarte serce 

Re: branie oleju
Panowie no kaman... Kolega za chwilę naprawdę pomyśli, że to norma, w d... mam normy VW, dlatego trzymam się daleko od tej marki, ale zarówno moja 260-tka (w szczególności) jak i 160-ka praktycznie NIE ZUŻYWAJĄ OLEJU, a jak już nimi jeżdżę to w d... dostają równo (sic!). Myślę, że 1 litr na 4kkm to niezła patologia i niech ten "mechanik" co go "remontował" zrobi to do porządku albo zwróci ($). Ja tak bym zadziałał.
Wesołych Świąt
Wesołych Świąt
Re: branie oleju
litr na 4 tysie przy aucie do offroadu to bardzo akceptowalny wynik
Re: branie oleju
Dzięki za opinie, może jeszcze ktoś coś dożuci...
Wdzięczny bym był za jakiś link do strony ,nie wiem fabrycznej ,gdzie byłyby te normy.
Niestety nie mogę nic znaleźć
Są w necie różne wiadomości techniczne , ale nic o normach brania oleju....
Wdzięczny bym był za jakiś link do strony ,nie wiem fabrycznej ,gdzie byłyby te normy.
Niestety nie mogę nic znaleźć

Są w necie różne wiadomości techniczne , ale nic o normach brania oleju....
uaz 74r. ,nissan terrano 3,0 v6 94r.
Re: branie oleju
u mnie norma to jakiś litr na 8 tysi
pieron wie czy to dobrze czy źle
auto nie jeździ
auto zapierdala 


auto nie jeździ


Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: branie oleju
Dodam jeszcze , iż pocieszam się, że auto jest na dotarciu i może przez to ,,,
Tylko ile trzeba przejechać żeby się to unormowało????
Dodam jeszcze raz ,że przejechałem jakieś 7,5 tys. km i dolałem 2,5 litra.
Olej zmieniłem po 3,5 tys.
Mechanik co robił remont mówił ,że mogłem zmienić na 10W40 , a ja wlałem 5W40.Pełny syntetyk shela.
I że może przez to bo jest żadszy.
Do zmiany przy 3,5 tys. km. wziął 1l. A po zmianie i przejechaniu kolejnych 4 tys. dolałem troszkę ponad 1l.
Tylko ile trzeba przejechać żeby się to unormowało????
Dodam jeszcze raz ,że przejechałem jakieś 7,5 tys. km i dolałem 2,5 litra.
Olej zmieniłem po 3,5 tys.
Mechanik co robił remont mówił ,że mogłem zmienić na 10W40 , a ja wlałem 5W40.Pełny syntetyk shela.
I że może przez to bo jest żadszy.
Do zmiany przy 3,5 tys. km. wziął 1l. A po zmianie i przejechaniu kolejnych 4 tys. dolałem troszkę ponad 1l.
uaz 74r. ,nissan terrano 3,0 v6 94r.
Re: branie oleju
Dzieki za odp.lbl78 pisze:u mnie norma to jakiś litr na 8 tysipieron wie czy to dobrze czy źle
![]()
auto nie jeździauto zapierdala

Jakby tyle mój brał to mysle że nie robiłbym już halo.
A Czy ty jeździsz tym samym co ja tzn. 4l v6????
Ja mojego mam zagazowanego , ale po remoncie przez pierwsze 3.5 tys. km. jeździlem tylko na paliwie.
uaz 74r. ,nissan terrano 3,0 v6 94r.
Re: branie oleju
Ogólnie to cały tan remont musiałem robić przez instalacje gazową:(((lbl78 pisze:u mnie norma to jakiś litr na 8 tysipieron wie czy to dobrze czy źle
![]()
auto nie jeździauto zapierdala
Poszły katalizatory , ponoć od złej mieszanki gazu, zapchało wydech,spaliny nie miały ujścia i ponoć zrobiła się cofka wraz z pyłem z katów ,no i potargało cylindry , bardziej te po stronie kolektora wydechowego bo było bliżej....
Teraz mam katy wybebeszone i mam nadzieję że historia się nie powtórzy....
uaz 74r. ,nissan terrano 3,0 v6 94r.
Re: branie oleju
Jeszcze wyprujesz instalację gazową i będzie ok.


Re: branie oleju
No to ja "chwalę Pana" za moje zużycie oleju a właściwie jego brak, a może mam za spokojny styl jazdy...tomek 79 pisze:litr na 4 tysie przy aucie do offroadu to bardzo akceptowalny wynik

Re: branie oleju
Jak dla mnie to może być wina oleju na pełnym syntetyku raczej nie powinieneś jeździć, zmień na półsyntetyk powinno się zmniejszyć zużycie.krezus pisze:Dodam jeszcze , iż pocieszam się, że auto jest na dotarciu i może przez to ,,,
Tylko ile trzeba przejechać żeby się to unormowało????
Dodam jeszcze raz ,że przejechałem jakieś 7,5 tys. km i dolałem 2,5 litra.
Olej zmieniłem po 3,5 tys.
Mechanik co robił remont mówił ,że mogłem zmienić na 10W40 , a ja wlałem 5W40.Pełny syntetyk shela.
I że może przez to bo jest żadszy.
Do zmiany przy 3,5 tys. km. wziął 1l. A po zmianie i przejechaniu kolejnych 4 tys. dolałem troszkę ponad 1l.
Re: branie oleju
nawet jak na dwusuwa dużo..
uszczelniacze zaworowe są? pierścienie z chin?
uszczelniacze zaworowe są? pierścienie z chin?
Re: branie oleju
z tymi uszczelniaczami trzeba uwazac, kiedys w benzynowym parchu pokusilem sie o zmiane...i po ...uju na tym wyszedlem
wciagal wiecej niz poprzednio

- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: branie oleju
gęstość oleju nie ma nic do tegoPowkers pisze:Jak dla mnie to może być wina oleju na pełnym syntetyku raczej nie powinieneś jeździć, zmień na półsyntetyk powinno się zmniejszyć zużycie.krezus pisze:Dodam jeszcze , iż pocieszam się, że auto jest na dotarciu i może przez to ,,,
Tylko ile trzeba przejechać żeby się to unormowało????
Dodam jeszcze raz ,że przejechałem jakieś 7,5 tys. km i dolałem 2,5 litra.
Olej zmieniłem po 3,5 tys.
Mechanik co robił remont mówił ,że mogłem zmienić na 10W40 , a ja wlałem 5W40.Pełny syntetyk shela.
I że może przez to bo jest żadszy.
Do zmiany przy 3,5 tys. km. wziął 1l. A po zmianie i przejechaniu kolejnych 4 tys. dolałem troszkę ponad 1l.
napisz kolego czy części na ten remont kupowałeś ty czy mechanik, bo coś mi się widzi że ktoś tu poszedł po bandzie i na czymś mocno zaoszczędził
Czwarte serce 

Re: branie oleju
Albo mechanikowi nie chcialo sie przeszlifowac papierkiem sciernym tulei cylindrowych , lub zrobil to niedokladnie




Bo bez blota to nie robota 
Terrano 2.7TD 1990...

Terrano 2.7TD 1990...
Re: branie oleju
Że co zrobić?


Re: branie oleju
AchaMyke pisze:Albo mechanikowi nie chcialo sie przeszlifowac papierkiem sciernym tulei cylindrowych , lub zrobil to niedokladnie![]()
![]()



HAMROWANIE








Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: branie oleju
honowanie znaczy


Re: branie oleju
Co kraj to obyczaj i słownictwoMroczny pisze:honowanie znaczy

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: branie oleju
"hamrowanie" to klepanie resorów
jedna i druga praktyka równie bezcelowa
jedna i druga praktyka równie bezcelowa
Re: branie oleju
Święta robią swojeMroczny pisze:"hamrowanie" to klepanie resorów
jedna i druga praktyka równie bezcelowa



Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 21
- Rejestracja: ndz lut 07, 2010 6:51 pm
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Re: branie oleju
Obiektywnie rzecz biorąc to nie jest normalne zużycie. Nawet świeżo po remoncie. Silnik po uczciwie wykonanym rmoncie nie powinien brać oleju, a jeżeli nawet, to jakieś śladowe ilości. Radziłbym poszukać innego mechanika, któremu chciałoby się poszukać gdzie ten olej się "ulatnia". Możliwości są następujące przyczyny:
1. wycieki na zewnątrz silnika (ale to myślę już sprawdziłeś)
2. "luźne" lub uszkodzone pierścienie olejowe
3. uszczelniacze na zaworach
4. uszczelka pod głowicą.
Wg mnie należałoby sprawdzić:
1. kolor dymu po uruchomieniu zimnego silnika
2. wygląd świec zapłonowych
3. wygląd układu wydechowego
4. wygląd wkładu filtra powietrza jeśli odpowietrzenie skrzyni korbowej wyprowadzone jest do filtra
5. wygląd korka wlewu oleju i wygląd korka układu chłodzenia
6. pomiar ciśnieina sprężania (ewentualnie wykonać powietrzną próbę szczelności cylindrów - niestety jest to już nie wykonywana metoda i nie wiem czy znajdziesz warsztat posiadający do tego oprzyrządowanie, no i mechanika który będzie wiedział o czym mowa i jak to się robi).
7. sprawdzić należałoby odmę (odpowitrzenie skrzyni korbowej).
Roboty mnustwo, bez gwarancji powodzenia. Najprawdopodobniej mechanik wykonujący remont wymienił pierścienie bez honowania tuleji cylindrowych. A może po prostu nieumiejętnie wkładał tłoki i pierścienie popękały???
Nie napisałeś dlaczego robiłeś ten remont?
1. wycieki na zewnątrz silnika (ale to myślę już sprawdziłeś)
2. "luźne" lub uszkodzone pierścienie olejowe
3. uszczelniacze na zaworach
4. uszczelka pod głowicą.
Wg mnie należałoby sprawdzić:
1. kolor dymu po uruchomieniu zimnego silnika
2. wygląd świec zapłonowych
3. wygląd układu wydechowego
4. wygląd wkładu filtra powietrza jeśli odpowietrzenie skrzyni korbowej wyprowadzone jest do filtra
5. wygląd korka wlewu oleju i wygląd korka układu chłodzenia
6. pomiar ciśnieina sprężania (ewentualnie wykonać powietrzną próbę szczelności cylindrów - niestety jest to już nie wykonywana metoda i nie wiem czy znajdziesz warsztat posiadający do tego oprzyrządowanie, no i mechanika który będzie wiedział o czym mowa i jak to się robi).
7. sprawdzić należałoby odmę (odpowitrzenie skrzyni korbowej).
Roboty mnustwo, bez gwarancji powodzenia. Najprawdopodobniej mechanik wykonujący remont wymienił pierścienie bez honowania tuleji cylindrowych. A może po prostu nieumiejętnie wkładał tłoki i pierścienie popękały???
Nie napisałeś dlaczego robiłeś ten remont?
Malin65
Patrol W260 '94
Patrol W260 '94
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości