Problem z silnikiem 2,8 y60 rok 92

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
saper325
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: pn kwie 26, 2010 2:44 pm
Lokalizacja: Zagórz Bieszczady
Kontaktowanie:

Problem z silnikiem 2,8 y60 rok 92

Post autor: saper325 » ndz maja 09, 2010 7:22 pm

Witam od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem gr ale .......
Moj problem polega na tym że zimny silnik odpala bez problemów i chodzi równo ale po kilkunastu sekundach zaczyna plewić i trzęsie nim jak gestapo żyd.. poczym po ok 5 min zaczyna pracować równo ale ......
Jak pośmigam sobie troszke nim tu i tam i zgaszę i tak po ok 5-10 min chce zapalić to nie zapali na strzała tylko musze nim pokreciś trochę. Oprócz tego kopci na czarno i to wydaje mi sie ze troszkę za bardzo!!! na wolnych też kopci mniej ale kopci i to na taki ciemno szary kolor. Tak jak by miał za dużą mieszankę nie wiem.......
Zdrowia!!!
NISSAN PATROL GR
http://mania4x4.pl/to strona dla osób kochających offroad i samochody terenowe

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Problem z silnikiem 2,8 y60 rok 92

Post autor: wojtek_kom » ndz maja 09, 2010 7:24 pm

saper325 pisze:Witam od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem gr ale .......
Moj problem polega na tym że zimny silnik odpala bez problemów i chodzi równo ale po kilkunastu sekundach zaczyna plewić i trzęsie nim jak gestapo żyd.. poczym po ok 5 min zaczyna pracować równo ale ......
Jak pośmigam sobie troszke nim tu i tam i zgaszę i tak po ok 5-10 min chce zapalić to nie zapali na strzała tylko musze nim pokreciś trochę. Oprócz tego kopci na czarno i to wydaje mi sie ze troszkę za bardzo!!! na wolnych też kopci mniej ale kopci i to na taki ciemno szary kolor. Tak jak by miał za dużą mieszankę nie wiem.......
Zdrowia!!!
Tez Cię witamy ...

Kompresja, pompa, wtryskiwacze do sprawdzenia...
Nissan-y

Awatar użytkownika
saper325
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: pn kwie 26, 2010 2:44 pm
Lokalizacja: Zagórz Bieszczady
Kontaktowanie:

Re: Problem z silnikiem 2,8 y60 rok 92

Post autor: saper325 » ndz maja 09, 2010 7:50 pm

dzieki
kompresja sprawdzona jest oki wogle silnik fajnie pracuję i nawet szybko rozpędza te 2 tony biorąc pod uwagę to że mieszkam w bieszczadach i jest troszkę umnie górek :) ale to odpalanie troszke wstyd.
czyli pompa lub wtryski samemu nie da się tego sprawdzić ???
NISSAN PATROL GR
http://mania4x4.pl/to strona dla osób kochających offroad i samochody terenowe

Awatar użytkownika
saper325
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: pn kwie 26, 2010 2:44 pm
Lokalizacja: Zagórz Bieszczady
Kontaktowanie:

Re: Problem z silnikiem 2,8 y60 rok 92

Post autor: saper325 » pn maja 31, 2010 8:25 am

No i dupa wtryski oki kompresja oki swiece nowe orginały ngk dalej zapala chodzi równo z 10-20 sekund a potem nie pali na wszystkie baniaki co dziwne jak postoi z 2 - 3 dni czasem się zdarza że zapala i chodzi równo nie wiem o co chodzi jakaś masakra :x
NISSAN PATROL GR
http://mania4x4.pl/to strona dla osób kochających offroad i samochody terenowe

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: Problem z silnikiem 2,8 y60 rok 92

Post autor: cordoba_2004 » pn maja 31, 2010 8:49 am

wtryski by trzeba było sprawdzić
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z silnikiem 2,8 y60 rok 92

Post autor: Adamo » pn maja 31, 2010 8:59 am

Sterownik świeć ?? Wygląda, że nie działa dogrzewanie :roll:

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Problem z silnikiem 2,8 y60 rok 92

Post autor: Mroczny » pn maja 31, 2010 9:00 am

dokładnie - i uprzedzając - kupuje sie używany i zmienia

Awatar użytkownika
saper325
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: pn kwie 26, 2010 2:44 pm
Lokalizacja: Zagórz Bieszczady
Kontaktowanie:

Re: Problem z silnikiem 2,8 y60 rok 92

Post autor: saper325 » pn maja 31, 2010 9:56 am

dogrzewanie działa przekaźnik pstryk i idzie plus na krótką listwę i jest przez dłuższy czas.
pali na strzała jak zimny i przez chwile chodzi jak zegarek na a potem telepaczka filtr paliwa zmieniony. Ale jak się nagrzeję to chodzi równo ale nie pali na strzała tylko trzeba pokręcić rozrusznikiem.
NISSAN PATROL GR
http://mania4x4.pl/to strona dla osób kochających offroad i samochody terenowe

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Problem z silnikiem 2,8 y60 rok 92

Post autor: Mroczny » pn maja 31, 2010 11:43 am

aaa to co inszego

szczezła pompa
kup drugą

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Problem z silnikiem 2,8 y60 rok 92

Post autor: denior » pn maja 31, 2010 1:12 pm

na słabe zapalanie - kąt wtrysku trzeba sprawdzić
na telepawkę chyba nie ma prostego rozwiązania - ale sprawdź czy nie masz za dużego spadku napięcia na listwie może jakość połączenia powoduje że świece nie są rozgrzane jak należy
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

Awatar użytkownika
wskodziana
Posty: 415
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Legionowo

Re: Problem z silnikiem 2,8 y60 rok 92

Post autor: wskodziana » pn maja 31, 2010 4:36 pm

Miałem tak samo i okazało się że w przekaźniku odlutował się drucik i w zależności jak się ułożył tak palił. Nie jestem pewien czy to przez to ale w trakcie szukania przyczyny spaliło mi jedną świecę ( oryginał NGK świeżo wymieniony cały komplet).Byłem pewien ,że mam świece dobre a tu dupa zbita :)9 .Po naprawie nieszczęsnego kabelka i wymianie świecy hula do dziś :lol: .Sprawdź jeszcze styki ( wtyczki ) te dochodzące do przekaźników czy aby na pewno dobrze stykają mają one w środku taką blaszkę , która potrafi się wyłamać i przez to może rzucać trochę silnikiem i podkapcać do puki silnik się dobrze nie rozgrzeje . Bzdurka ale warto sprawdzić .

Awatar użytkownika
Toper
 
 
Posty: 224
Rejestracja: sob paź 08, 2005 9:46 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Problem z silnikiem 2,8 y60 rok 92

Post autor: Toper » pn maja 31, 2010 9:52 pm

Jeżeli chodzi po zapaleniu a po 20 sek szatkuje a objawy są nie systematyczne to może poszukaj przyczyny w dojściu paliwa , co świece mają do palenia jężeli auto pracuje , może filtr paliwa nie daje rady, pompa może przepuszczac , ale zacznij od podstawowych (tanich) rzeszy.
Może po prostu brakuje mu ropy , chyba że masz palnięty wtrysk sterujący o ile w tym roczniku posiadasz a wątpię .
..Patrol 3.3 TD intercooler+5 cm

Awatar użytkownika
QBS
Posty: 382
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Piła

Re: Problem z silnikiem 2,8 y60 rok 92

Post autor: QBS » pn maja 31, 2010 11:17 pm

Nie chcę straszyć, ale u mnie przyczyną podobnych objawów było upalone gniazdo zaworowe.
Kompresję też wskazywał ok, a jednak. Ale przynajmniej jest sprawdzona i zregenerowana głowica ;)
Spróbuj odpalić go na pompie ze słoika i zobacz czy to załatwi sprawę.
Może się gdzieś zapowietrza.
XJ >Y60->Ranger->KJ->P3

Awatar użytkownika
saper325
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: pn kwie 26, 2010 2:44 pm
Lokalizacja: Zagórz Bieszczady
Kontaktowanie:

Re: Problem z silnikiem 2,8 y60 rok 92

Post autor: saper325 » wt cze 01, 2010 7:00 am

Dzieki koledzy za podpowiedzi :)
Dzisiaj rano zapalił na strzała i jak zegarek chodził po całej nocy stania. I takie to dziwne raz chodzi aż miło raz telepie nim masakra i jak to sprawdzić.
jeżeli chodzi o przekaźniki to sprawdzone i grzanie zasadnicze i dogrzewanie chodzi bez żadnych zastrzeżeń. Spróbuję ze słoikiem może rzeczywiście się gdzieś zapowietrza.
NISSAN PATROL GR
http://mania4x4.pl/to strona dla osób kochających offroad i samochody terenowe

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z silnikiem 2,8 y60 rok 92

Post autor: Adamo » wt cze 01, 2010 8:43 am

Toper pisze:co świece mają do palenia jężeli auto pracuje
W GR-e bardzo dużo :roll: Ten silnik ma taki dziwny układ, że świece przed odpaleniem grzeją na 12V, a po odpaleniu do czasu osiągnięcia właściwej temperatury dogrzewają na 6V :)21
W K-160 nie było takich wynalazków :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Problem z silnikiem 2,8 y60 rok 92

Post autor: N2O » wt cze 01, 2010 10:33 am

Żebyś wiedział że były takie wynalazki po 85 roku.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z silnikiem 2,8 y60 rok 92

Post autor: Adamo » wt cze 01, 2010 11:10 am

N2O pisze:Żebyś wiedział że były takie wynalazki po 85 roku.
:)21
:o No co Ty ?? Miałem K-160 z 1986 i nie miał :roll: Może ktoś pod....ł :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Problem z silnikiem 2,8 y60 rok 92

Post autor: N2O » wt cze 01, 2010 6:26 pm

w kolektorze dolotowym było coś takiego co wyglądało jak świeca, a był to opornik fazy dogrzewania świec, po rozruchu pracowały na 12V.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Toper
 
 
Posty: 224
Rejestracja: sob paź 08, 2005 9:46 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Problem z silnikiem 2,8 y60 rok 92

Post autor: Toper » wt cze 01, 2010 9:41 pm

Wiem bo mam :D . A co do dogrzewania to wiem ze maj nie rozpieszcza temperaturą , ale powinien się szybciej nagrzewac i objawy znikły by po chwilce. Ja stawiam na układ paliwowy ....
..Patrol 3.3 TD intercooler+5 cm

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z silnikiem 2,8 y60 rok 92

Post autor: Adamo » śr cze 02, 2010 8:48 am

N2O pisze:w kolektorze dolotowym było coś takiego co wyglądało jak świeca, a był to opornik fazy dogrzewania świec, po rozruchu pracowały na 12V.
:)21
W moim nie było :roll: ale miałem sprowadzanego z Włoch...więc może na cieplejsze rynki nie dawali :roll:

Awatar użytkownika
saper325
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: pn kwie 26, 2010 2:44 pm
Lokalizacja: Zagórz Bieszczady
Kontaktowanie:

Re: Problem z silnikiem 2,8 y60 rok 92

Post autor: saper325 » sob wrz 11, 2010 11:03 pm

No i okazało się że na 3 cylindrze brak kompresji:(
Jeden tuman wziął kase a kompresji nawet nie zmierzył i powiedział że oki po 27 (odda pieniądze!!)
Drugi zmierzył dla pewności jeszcze raz i mu wyszła na 3 cyl 10 (na oleju) a na pozostałych miedzy 24 a 27 i teraz pytani:
Robić głowice czy szukać silnika????????? bo kaszt naprawy pewnie będzie nie mały!!!
NISSAN PATROL GR
http://mania4x4.pl/to strona dla osób kochających offroad i samochody terenowe

Awatar użytkownika
Hasan_ciach
Posty: 549
Rejestracja: śr lis 25, 2009 8:58 pm
Lokalizacja: oleśnica

Re: Problem z silnikiem 2,8 y60 rok 92

Post autor: Hasan_ciach » ndz wrz 12, 2010 3:46 pm

ja własnie świerzo po takim zabiegu...
u mnie była walnieta głowica na pół na 4 cylindrze.
została wymieniona na nową. koszt 1200zł i 6m-c gwarancji.

według mnie silnika w tych pieniadzach nie kupisz... no chyba ze z poloneza :D

ja mam inny problem u mnie telepie własnie jak zimny...ciekawe co mi podpowiecie. temat wisi i czekam na podpowiedzi bo pół auta wymieniłem...

pzdr
biały mały parch


I"II by back ! !

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Problem z silnikiem 2,8 y60 rok 92

Post autor: Marcin-Kraków » ndz wrz 12, 2010 3:53 pm

Hasan_ciach pisze: została wymieniona na nową. koszt 1200zł i 6m-c gwarancji.

według mnie silnika w tych pieniadzach nie kupisz... no chyba ze z poloneza :D
Nie nowa tylko inna. No chyba ze kupiles od poloneza i dopasowales.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Hasan_ciach
Posty: 549
Rejestracja: śr lis 25, 2009 8:58 pm
Lokalizacja: oleśnica

Re: Problem z silnikiem 2,8 y60 rok 92

Post autor: Hasan_ciach » ndz wrz 12, 2010 4:00 pm

nooo wiadomo ze nie nowa w sensie z salonu nissana za jakies 2.500zł
tylko nowa tzn. inna po regeneracji. wiec jak nowa?! :)21
biały mały parch


I"II by back ! !

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Problem z silnikiem 2,8 y60 rok 92

Post autor: Marcin-Kraków » ndz wrz 12, 2010 8:47 pm

Hasan_ciach pisze:nowa tzn. inna po regeneracji. wiec jak nowa?! :)21
Mylisz pojecia. Nowa to nowa a uzywka to uzywka
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości