Body lift vs. lift zawieszenia w GR
Moderator: Kosiarz
Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR
Lift na zawieszeniu 5cm i podcięcie nadkoli powinny dać radę przy 35 calach w GRY60 , pod warunkiem zastosowania odpowiednich odbojników np od Stara tzw "bałwanków" . Ja co prawda mam 33 cale ale do nadkola jest w sam raz miejsca przy wykrzyżu na 35 calowe opony . Jednakże ja mam seryjne felgi ,a nie wiem jakie Ty posiadasz ET .
A co do bodyliftu to 5cm to odradzam, 1 cal proponuję .
No i weź pod uwagę zmułę jaka nastąpi przy cięższej i większej oponie , chyba że przyszłościowo zamierzasz przełożenia wymienić lub silnik ....
A co do bodyliftu to 5cm to odradzam, 1 cal proponuję .
No i weź pod uwagę zmułę jaka nastąpi przy cięższej i większej oponie , chyba że przyszłościowo zamierzasz przełożenia wymienić lub silnik ....
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR
Oczywiście z ciśnieniem masz rację, ja miałem mocno dobite bo był to wjazd niejako przy okazji, a jechałem dalszy kawałek po czarnym...N2O pisze:Ciśnienie w oponach szczególnie na piasku potrafi zdziałać cuda.
Mój partol nie ma żadnych problemów z jazdą po piasku.
Ostatnio na Country Road 2010 nawet Blazer 6,2d wymiękał pod górkę(mocy brakło), a 3 suzuki i mój parch podjechały za pierwszym razem bez osłabnięcia silnika.
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR
ET - 25, zmuła pewnie będzie, ale do przeróbki idzie tłumik a poza tym jak pisałem wyżej nie jest to auto do ścigania tylko do orania większego lub mniejszego więc na reduktorze nie powinno być większych problemów . Dzięki za opinie.KarolSawiak pisze:Lift na zawieszeniu 5cm i podcięcie nadkoli powinny dać radę przy 35 calach w GRY60 , pod warunkiem zastosowania odpowiednich odbojników np od Stara tzw "bałwanków" . Ja co prawda mam 33 cale ale do nadkola jest w sam raz miejsca przy wykrzyżu na 35 calowe opony . Jednakże ja mam seryjne felgi ,a nie wiem jakie Ty posiadasz ET .
A co do bodyliftu to 5cm to odradzam, 1 cal proponuję .
No i weź pod uwagę zmułę jaka nastąpi przy cięższej i większej oponie , chyba że przyszłościowo zamierzasz przełożenia wymienić lub silnik ....
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR
to BFG nie mają sensuboban22 pisze:
do orania większego lub mniejszego

BFG do turystyki się nadają, a do tego spokojnie wystarcza 33x12,5 lub 33x10,5
@KarolSawiak jeśli przy seryjnej feldze nie masz obtarć po wewnętrznej stronie nadkola, to masz nieźle wykrzyż ograniczony

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR
Ok, to jaką oponę polecasz/cie żeby robiła w terenie, ale na czarnym żeby nie było tragedii?
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR
to nie jest temat o oponach !
Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR
Masz rację, cofam pytanie... 

GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR
lbl78 pisze:to BFG nie mają sensuboban22 pisze:
do orania większego lub mniejszego![]()
BFG do turystyki się nadają, a do tego spokojnie wystarcza 33x12,5 lub 33x10,5
@KarolSawiak jeśli przy seryjnej feldze nie masz obtarć po wewnętrznej stronie nadkola, to masz nieźle wykrzyż ograniczony
mam podcięte nadkola i bałwanki od Stara jako odbojniki , opony BGF 33 MT
wykrzyż tak ograniczony bałwankami coby właśnie nie ocierało , no i jeszcze stabilizatory posiadam , bez nich wykrzyż był lepszy ale nosiło mnie po drodze jakbym taczke prowadził z wy...nym kółkiem
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR
to dziwne trochę , jak amory dobre to bez stabi powinno być OK, ja nie odczułem jakiejś większej różnicy na twardym po wywaleniu stabi 

KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR
u mnie dało się jeździć ale kiedyś do rowu wpadłem jak po szutrze zaczeło mnie nosić z lewa na prawo i nie mogłem opanowac auta przy ok 70 km/h , możliwe że przyczyniło się do tego kilka innych czynnikó ale profilaktycznie wróciłem do stabilizatora tylko dłuższe łączniki dałem odp. do liftu
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR
to musisz mieć coś nie teges z zawiasem ogólnie, u mnie brak jakiegokolwiek stabilizatora nie wpłynął negatywnie na prowadzenie
jak woziło przed wywaleniem tak wozi po wywaleniu




Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR
a powiem Ci że masz chyba racje , na dniach wymieniam polibusze bo luzy spore , może będzie poprawa
inna sprawa że Ironman to jedna wielka [cenzura]...a , jedna spręzyna mi pękłą na ostatnim zwoju , a farba na nich złazi płatami , malowane proszkowo na rdze były , wieje chińszczyzną , w wolnej chwili fotki wrzuce coby innych ostrzec przed tym badziewiem , kolejny zawias tylko Dobinsons ....
inna sprawa że Ironman to jedna wielka [cenzura]...a , jedna spręzyna mi pękłą na ostatnim zwoju , a farba na nich złazi płatami , malowane proszkowo na rdze były , wieje chińszczyzną , w wolnej chwili fotki wrzuce coby innych ostrzec przed tym badziewiem , kolejny zawias tylko Dobinsons ....
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR
kup turkusowe
będziesz zadowolony
sztywne na asfalcie, w terenie nieźle wybierają
byle z obciążeniem nie przesadzić to jest GIT
farba złazi tak naprawdę z każdych, w końcu to ciągle pracuje a powłoka lakiernicza dość sztywna, ale do póki działa nie ma się czym przejmować


będziesz zadowolony



farba złazi tak naprawdę z każdych, w końcu to ciągle pracuje a powłoka lakiernicza dość sztywna, ale do póki działa nie ma się czym przejmować

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR
Jaki koszt kompletu do Y60?
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR
http://www.dobinsons.pl/
zadzwoń spytaj, ewentualnie po innych alledrogo popatrz
zadzwoń spytaj, ewentualnie po innych alledrogo popatrz
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR
Dokładnie takie zestawienie mam w swoim Patrolu i powiem szczerze, że robi aż miło.boban22 pisze:Felga 8x15 ET-25 - planowana opona 35/12.5/15 MT BFG...
Motór mam zdrowiutki nie ma żadnej zmuły. Lepiej robią już tylko simexowate ale na tych już gorzej przy wiekszych prędkościach na czarnym.
Zawias mam hybrydę amory OME i spreżyny Dobi 3" i i to zestawienie przyjemnie robi...Nie za twardo jak na krótkiego i wybiera bardzo przyjemnie na wyjebach


Oczywiście do 35" trzeba go podciąć ale to już zabieg pożyteczny dla Patrola z racji rudego

Generalnie, jak kupisz 33, to za jakiś czas będziesz marudził czemu nie kupiłem 35" bo się naoglądzasz na imprezach mutantów na 37" i stwierdzisz, że 35" to jedyny słuszny rozmiar. Miałem przy zakupie ten sam dylemat.
Do długiego owszem 33" bo długi to raczej turystyka ale wiekszość moich znajomych lata na 35" i nie narzekają

A tu masz fotki poglądowe:

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Nissan Patrol
Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR
Dzięki, za pozytywne słowa i konkretną wyczerpującą odpowiedź, zobaczymy sprawdzimy w boju. Też myślimy o Simexach, ale pożyjemy zobaczymy.
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
- Krzysiek72
- jestem tu nowy...
- Posty: 49
- Rejestracja: wt sty 06, 2009 12:42 pm
- Lokalizacja: Kraków
Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR
Witam. To ja podzielę się swoimi spostrzeżeniami. patrol y60 krótki, dobinsons +2,felgi orginalne bfg 33/12,5 brak odbojników i stabilizatorów = obcieranie nadkoli wewnętrznych tył, na prostopadłych wybojach twardy a na zakrętach niestety nie robi jak dle mnie zbyt się wykłada na bok 

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR
Może wrócić stabilizatory tylko wydłużyć i powinno być lepiej...
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR
Sprężyny dobinsona są miekkie, a zważając na brak tylnego stabi, taka sytuacja może mieć miejsce.Krzysiek72 pisze:Witam. To ja podzielę się swoimi spostrzeżeniami. patrol y60 krótki, dobinsons +2,felgi orginalne bfg 33/12,5 brak odbojników i stabilizatorów = obcieranie nadkoli wewnętrznych tył, na prostopadłych wybojach twardy a na zakrętach niestety nie robi jak dle mnie zbyt się wykłada na bok
Ja mam sprężyny około 3" Dobi a amory Ome i powiem, że fajnie robią w przeciwieństwie do zestawu OME, który był zdecydowanie twardszy. Też nie mam na tyle stablizatora i dało się zauważyć mocne przychylanie auta w zakręcie ale to było na zestawie OME. Teraz jest Git

Nissan Patrol
- Krzysiek72
- jestem tu nowy...
- Posty: 49
- Rejestracja: wt sty 06, 2009 12:42 pm
- Lokalizacja: Kraków
Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR
Witam. Zawiasu póki co nie zmienię a chciałbym wyeliminować to obcieranie i nie wiem czy dać odbojniki czy może felgi z większym ET a może jedno i drugiesebson pisze:Sprężyny dobinsona są miekkie, a zważając na brak tylnego stabi, taka sytuacja może mieć miejsce.Krzysiek72 pisze:Witam. To ja podzielę się swoimi spostrzeżeniami. patrol y60 krótki, dobinsons +2,felgi orginalne bfg 33/12,5 brak odbojników i stabilizatorów = obcieranie nadkoli wewnętrznych tył, na prostopadłych wybojach twardy a na zakrętach niestety nie robi jak dle mnie zbyt się wykłada na bok
Ja mam sprężyny około 3" Dobi a amory Ome i powiem, że fajnie robią w przeciwieństwie do zestawu OME, który był zdecydowanie twardszy. Też nie mam na tyle stablizatora i dało się zauważyć mocne przychylanie auta w zakręcie ale to było na zestawie OME. Teraz jest Git

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR
U mnie przy podobnym lifcie (Ironman) , nie ma żadnego obcierania, ale felgi mają Et-25...
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR
Ja mam zestaw na Dobinsonie +2" i felgi et-25, oba stabilizatory z przedłużonymi łącznikami, odboje.
Opony 33x12,5x15 i nic nie obciera.
Opony 33x12,5x15 i nic nie obciera.
Patrol GR Y60, Dobinson +2", KL1 33x12.5 R15
-
-
- Posty: 132
- Rejestracja: pn lut 01, 2010 9:39 pm
Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR
Wlasnie kupuje podkładki do bodyliftu Y60 i mam do wyboru podkladki BRM ktore montuje sie zamiast oryginalnych poduszek(są o 45mm wyzsze) lub podkladki o wysokosci 45mm montowane na oryginalne poduszki.
Pierwsze rozwiazanie wydajesie bardziej stabilne i bezpieczne,drugie bardziej komfortowe(nie przenosi drgan na bude)
Jak macie zrobiony bodylift u siebie???
Pierwsze rozwiazanie wydajesie bardziej stabilne i bezpieczne,drugie bardziej komfortowe(nie przenosi drgan na bude)
Jak macie zrobiony bodylift u siebie???
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości