Łożyska piasty - przód
Moderator: Kosiarz
- rysiek2054
- Posty: 618
- Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
- Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie
Łożyska piasty - przód
Jak wywala łożyska piasty
tzn. jst luz na kole po przejechaniu 2-3 k km
to wina kiepskich łożysk
czy piasta do d..y
drugi komplet juz na prawym przodzie dałem i ciągle to samo
po zniwelowaniu luzu łożysko pada kompletnie
tzn. jst luz na kole po przejechaniu 2-3 k km
to wina kiepskich łożysk
czy piasta do d..y
drugi komplet juz na prawym przodzie dałem i ciągle to samo
po zniwelowaniu luzu łożysko pada kompletnie
6,5 v8
Re: Łożyska piasty - przód
Jak wielkie opony masz 

- rysiek2054
- Posty: 618
- Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
- Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie
Re: Łożyska piasty - przód
piasta wg mechanika w stanie idealnym
kola 33"
ale
czy moze piasta miec uszkodzenie niewidoczne golym okiem
moze to niewlasciwy montaz
jak u was wyglada wymiana lozyska
pamietam jak kiedys w przyczepce wymienialem ozysko
to trza bylo dokrecic do oporu
potem 180 stopni do tylu
i zblokowac
moze moj mechanik nie umie wymienic lozyska
kola 33"
ale
czy moze piasta miec uszkodzenie niewidoczne golym okiem
moze to niewlasciwy montaz
jak u was wyglada wymiana lozyska
pamietam jak kiedys w przyczepce wymienialem ozysko
to trza bylo dokrecic do oporu
potem 180 stopni do tylu
i zblokowac
moze moj mechanik nie umie wymienic lozyska
6,5 v8
Re: Łożyska piasty - przód
Dokręca się aż zacznie się kręcić z odpowiednim oporem, kręcąc przy tym kołem raz w jedną raz w drugą stronę.
Wymaga doświadczenia.

Wymaga doświadczenia.

- rysiek2054
- Posty: 618
- Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
- Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie
Re: Łożyska piasty - przód
Jak zrobisz sobie adapter na szpilki i dynamometr, to z tego co pamiętam to nowe łożysko dokręca się tak aby piasta kręciła się przy około 30-40Nm(wymaga sprawdzenia w manualu).
Re: Łożyska piasty - przód
Niech zrobi Ci to ktoś, kto WIE jak się to robi. Niutonometry są dobre, ale niekoniecznie przy łożyskach piasty w starym syfie.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Łożyska piasty - przód
Ja nie pisałem o tym ile dokręcić nakrętkę, tylko jaki opór ma mieć koło przy kręceniu.


- rysiek2054
- Posty: 618
- Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
- Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie
Re: Łożyska piasty - przód
no i tak bylo ustawione
potem 3k km w terenie roznym
potem luz sie pojawil
trzymajac kolo gora-dol
skok w miejscu trzymania wynosil +/- 1 cm
ale lozysko nie wylo
wiec zostalo dokrecone
po 200km znalazlem niewielkie slady smaru na plastikowej nakladce na blotnik
szprzeglo mocno cieple nawet troche temperaturka rzucila sie na alusa
dla mnie to znak
ze tak byc nie moze
pytanie czy dalej wymieniac lozyska
czy kupic z piastą
choc mechanik mi mowil ze "mierzyl" piaste
i ma wymiar nominalny oraz wyglad bez zastrzezen
potem 3k km w terenie roznym
potem luz sie pojawil
trzymajac kolo gora-dol
skok w miejscu trzymania wynosil +/- 1 cm
ale lozysko nie wylo
wiec zostalo dokrecone
po 200km znalazlem niewielkie slady smaru na plastikowej nakladce na blotnik
szprzeglo mocno cieple nawet troche temperaturka rzucila sie na alusa
dla mnie to znak
ze tak byc nie moze
pytanie czy dalej wymieniac lozyska
czy kupic z piastą
choc mechanik mi mowil ze "mierzyl" piaste
i ma wymiar nominalny oraz wyglad bez zastrzezen
6,5 v8
Re: Łożyska piasty - przód
a jakie lozyska? bo jak takie po 30 zl, to pewnie siadly. 

- rysiek2054
- Posty: 618
- Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
- Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie
Re: Łożyska piasty - przód
sie kupuje KOYO najlepiej, ewentualnie SKF, koszt okolo 100 zl za jedno.
Re: Łożyska piasty - przód
KOYO, TIMKEN, SKF.
I ze sklepu z łożyskami, a nie podrabiany syf z zestawów.
I ze sklepu z łożyskami, a nie podrabiany syf z zestawów.
Re: Łożyska piasty - przód
Ja zrozumiałem o czym pisałeś, co nie zmienia faktu, że moim zdaniem to niezbyt ma sens. Zastosujesz inny smar i już może być inaczejN2O pisze:Ja nie pisałem o tym ile dokręcić nakrętkę, tylko jaki opór ma mieć koło przy kręceniu.

Mniejsza o to

-> Pierwsze primo:
Zdecydowanie zbyt długo bez kontroli. Po wymianie łożysk pasuje kilka razy skontrolować luz, najpierw przejechać parę km - sprawdzić, potem znowu kilka km z hamowaniami solidnymi, by temperatura zrobiła swoje, pojeździć po wyjebach (szybko po dziurwach w asfalcie np) i znowu skontrolować. To można zrobić od razu po wymianie. Następnie zrobić powiedzmy 300km i znowu kontrola. A dopiero potem kontrolować co tysiące, tak jak to zrobiłeś.rysiek2054 pisze:potem 3k km w terenie roznym
-> Drugie primo:
Czy jak zdejmiesz sprzęgi i dobierzesz się do łożyska to smar jest czysty czy też oczom ukażę się coś takiego:



Natomiast idąc dalej będzie już tylko lepiej...




Bo może wina nie leży w łożysku, tak jak w przypadku powyższego patroleusza?

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
- rysiek2054
- Posty: 618
- Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
- Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie
Re: Łożyska piasty - przód
u mnie smar czysciutki jak łza
zadnego syfu
ale pytanie
mowisz zeby na poczatku czesto sprawdzac luzy na lozysku
no ale jesli po przypuscmy 200 km wykryjesz luz choc by niewielki
to jak dociągniesz to łożysko
to czy nie bedzie to mialo wplywu na jego trwalosc??
zadnego syfu
ale pytanie
mowisz zeby na poczatku czesto sprawdzac luzy na lozysku
no ale jesli po przypuscmy 200 km wykryjesz luz choc by niewielki
to jak dociągniesz to łożysko
to czy nie bedzie to mialo wplywu na jego trwalosc??
6,5 v8
Re: Łożyska piasty - przód
Nie masz skakać po kluczu tylko skasować luz - dlatego właśnie powinien to robić ktoś, kto wie jak bo robił to zylion razy albo manual w rękę i lecisz z jakimś zmyślnym czujnikiem zegarowym 
Lepiej 4 razy kasować z czuciem niewielki luz kontrolowany często niż za mocno je (łożysko) dociągnąć na początku lub spóźnić się i kasować kwadratowe rolki
Takie jest moje zdanie

Lepiej 4 razy kasować z czuciem niewielki luz kontrolowany często niż za mocno je (łożysko) dociągnąć na początku lub spóźnić się i kasować kwadratowe rolki

Takie jest moje zdanie

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
- rysiek2054
- Posty: 618
- Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
- Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie
Re: Łożyska piasty - przód
rozumiem że łożyska(tak jak wyżej pisano: markowe, w oryginale jest Koyo), nasmarowane, uszczelniacze nowe to:
dociągasz nakrętkę , jeśli masz czym ją dociągnąć- trzeba dorobić klucz, a nie klupać przecinakiem... (coś koło 200Nm, ale sprawdzę popołudniu to dopiszę), obracasz prawo lewo żeby się ułożyło, potem luzujesz i dociągasz odpowiednim momentem (sprawdzę to podam, ale ok 20 Nm), po własciwym montażu nie trzeba nic kasować poprawiać etc, jak pojawiają się co chwila luzy to łożysko jest do wymiany, luz sprawdza się na obciążonym kole bo inaczej można go nie wyłapać, żeby sprawdzić siłę potrzebną do obracania piasty trzeba jeszcze zdemontować lub rozsunąć klocki a tak naprawdę nie ma potrzeby tego mierzyć
dociągasz nakrętkę , jeśli masz czym ją dociągnąć- trzeba dorobić klucz, a nie klupać przecinakiem... (coś koło 200Nm, ale sprawdzę popołudniu to dopiszę), obracasz prawo lewo żeby się ułożyło, potem luzujesz i dociągasz odpowiednim momentem (sprawdzę to podam, ale ok 20 Nm), po własciwym montażu nie trzeba nic kasować poprawiać etc, jak pojawiają się co chwila luzy to łożysko jest do wymiany, luz sprawdza się na obciążonym kole bo inaczej można go nie wyłapać, żeby sprawdzić siłę potrzebną do obracania piasty trzeba jeszcze zdemontować lub rozsunąć klocki a tak naprawdę nie ma potrzeby tego mierzyć
k1603,3td i dalsze wersje rozwojowe
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości