Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder
Moderator: Kosiarz
-
ebemorag

- Posty: 339
- Rejestracja: śr sie 26, 2009 4:00 pm
- Lokalizacja: Morąg
Post
autor: ebemorag » ndz sie 29, 2010 7:13 am
Niech ktoś mi wyśle fotki jak prawidłowo powinno wyglądać przednie zawieszenie z resorami na mostach.
I jeszcze jedno pytanie? Czy możliwe że przez to że latają mi koła,jak wpadnę w jakąś konkretną dziurę na skręconych kołach,to wyrywa mi kierownicę z rąk i od razu rozpieprza mi prawy przegób w drobny mak. W tym miesiącu już 3 brzeguby mi rozwaliło i wszystkie w ten sam sposób i zawsze z prawej strony. Wczoraj przez to nie ukończyłem WRP

KOBIETA KTÓRA PRZYNOSI CI RANO PIWO NA KACA,JEST NIE TYLKO MĄDRA,ALE RÓWNIEŻ PIĘKNA!!!
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » ndz sie 29, 2010 1:59 pm
Przeguby stosujesz oryginały używki czy zamienniki?
Sprawdź czy masz ograniczniki skrętu wkręcone w zwrotnice - ma moście są blaszki a jedna ze śrub trzymających uszczelniacz zwrotnicy musi być dłuższa.
Co do drążków kierowniczych to ten środkowy musi być poziomo najlepiej od tego wspornika do zwrotnicy u góry lub bezpośrednio od przekładni kierowniczej do zwrotnicy u góry.
Jak drążek nie jest poziomo, to ugięcie zawieszenia powoduje samoczynne skręcanie kierownicy, ponieważ zawieszenie ugina się góra-dół, a drążek po okręgu.
-
ebemorag

- Posty: 339
- Rejestracja: śr sie 26, 2009 4:00 pm
- Lokalizacja: Morąg
Post
autor: ebemorag » pn sie 30, 2010 11:26 am
Ok. Przeguby co mi je rozwaliło były dwa używane i jeden nowy zamiennik. Sprawdziłem amortyzator skrętu i raczej jest ok,bo ciężko go ugiąć i potem rozciągnąć.
KOBIETA KTÓRA PRZYNOSI CI RANO PIWO NA KACA,JEST NIE TYLKO MĄDRA,ALE RÓWNIEŻ PIĘKNA!!!
-
Hugon
-

- Posty: 191
- Rejestracja: czw cze 25, 2009 7:16 pm
- Lokalizacja: Zakrzewo/Poznań
Post
autor: Hugon » wt sie 31, 2010 6:44 pm
dam fotki jak mi powiecie jak to zrobic bo cóś mam z tym problemy dodam jeszczę przód mi dośc leży i auto nie poszło do góry po przeróbce za dużo mierząc od progów przed i po po przeróbce poszedł jakieś 7 cm do góry.tak więc drążek idzie prawie że prosto jest tylko bardzo delikatnie przegięty tak więc myślę że nie ma to za dużo wpływu zrobiłem tak jak mówiłeś osobny wąs od zwrotnicy dalej to samo zaznaczam że jeżdżę w tej chwili na jakiś gównianych atekach 31" może to byc również powodem latania bo na tych kołach zauważyłem że mocno pracuje na boki może to nie wiem muszę pożyczyc jakieś inne koła i sprawdzic dziś jeszcze zauważyłem jeden elemęt co nie powinno tak byc to kompletny brak luzu na przekładni kierowniczej nawet na skręconych kołach dziś to popuściłem trochę jutro zobaczę czy to coś dało. Pozatym mam jeszcze założony amortyzator drgań ironman na mołych kołach jeżdzi się tragicznie a na większych super może to jest przyczyna sam już nie wiem.
Był Parch 160 3.3td 3" Cybuch , 33" Sahara
Jest Nieviasta 1.6 i GV 3D 2.5 R6
-
ebemorag

- Posty: 339
- Rejestracja: śr sie 26, 2009 4:00 pm
- Lokalizacja: Morąg
Post
autor: ebemorag » wt sie 31, 2010 8:43 pm
Kolego,a ten amortyzator drgań to powinien być sztywny że nie da sie ugiąć? bo u mnie jestem w stanie go wcisnąć i rozciągnąć,ale opór jest duży. A może ten amor powinien być tak twardy że nie powinien dać się ugiąć rękoma? Kurcze żeby ktoś przesłał fotki jak ma rozwiązany ten drążek żeby nie był pod kątem

A to że nie mam stabilizatora może mieć wpływ na to że koła mi latają?
KOBIETA KTÓRA PRZYNOSI CI RANO PIWO NA KACA,JEST NIE TYLKO MĄDRA,ALE RÓWNIEŻ PIĘKNA!!!
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » wt sie 31, 2010 8:51 pm
Ja podejrzewam, że miałeś coś grzebane z ogranicznikami skrętu i dobicie zawieszenia powoduje zbyt mocy skręt w prawo i rozwalenie przegubu.
Amortyzator skrętu da się rozciągnąć i wcisnąć rękami, ale idzie to bardzo opornie.
Tak czy inaczej amortyzator nie jest przyczyną.
Fotek poszukaj w starych tematach o SPOA.
-
ebemorag

- Posty: 339
- Rejestracja: śr sie 26, 2009 4:00 pm
- Lokalizacja: Morąg
Post
autor: ebemorag » wt sie 31, 2010 9:08 pm
dzieki kolego. z prawej strony ogranicznik mam,z lewej nie.
KOBIETA KTÓRA PRZYNOSI CI RANO PIWO NA KACA,JEST NIE TYLKO MĄDRA,ALE RÓWNIEŻ PIĘKNA!!!
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » wt sie 31, 2010 9:09 pm
Jeszcze sprawdź czy te śruby ograniczniki nie są krzywe i czy blachy na moście nie są krzywe.
-
Max997
- jestem tu nowy...

- Posty: 94
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 3:50 pm
- Lokalizacja: Wawa
Post
autor: Max997 » śr wrz 01, 2010 1:30 pm
Przy okazji wątku zapytam, o ile można?
Czytając te wszystkie posty o SPOA mam prośbę, niech ktoś podrzuci ma PW namiary na osobę, który za rozsądne pieniądze zrobi taką przeróbkę i żeby nie trzeba było potem tego wszystkiego poprawiać...
Patrol Y61 GU4 Long
Patrol Y61 Long
Patrol Y60 Long
Patrol 260 Long

-
jarcion
-

- Posty: 879
- Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
- Lokalizacja: 3miasto
Post
autor: jarcion » pn wrz 06, 2010 12:58 pm
a luzy na łożyskach kół? i zwrotnicach?
I jeszcze jedno, jeśli przód jest klapniety a tył wysoko to wpływa to na kat wyprzedzenia zwrotnicy moim zdaniem. Wrzuc kilka kg do bagażnika (do wypoziomowania) i sprawdź czy pomoże.
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )
-
Talib
-

- Posty: 113
- Rejestracja: czw sty 29, 2009 10:35 am
- Lokalizacja: Warszawa Praga Pł
Post
autor: Talib » pn wrz 06, 2010 1:29 pm
N2O pisze:Jeszcze sprawdź czy te śruby ograniczniki nie są krzywe i czy blachy na moście nie są krzywe.
Piotrek a gdzie te ograniczniki być powinny?

-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » pn wrz 06, 2010 3:24 pm
Jaki Piotrek?
Ograniczniki skrętu powinny być na tylnej stronie zwrotnicy(jedna dłuższa śrubka z kontrą trzymająca uszczelniacz kuli).
-
ebemorag

- Posty: 339
- Rejestracja: śr sie 26, 2009 4:00 pm
- Lokalizacja: Morąg
Post
autor: ebemorag » pn wrz 06, 2010 4:43 pm
Wszystkie łożyska mam nowe.Tył też nie stoi wyżej niż przód.Cały czas walczę i kolejno sprawdzam,więc myślę że w końcu dojdę do sedna sprawy

Jakzrobię to dam znać co było przyczyną.
KOBIETA KTÓRA PRZYNOSI CI RANO PIWO NA KACA,JEST NIE TYLKO MĄDRA,ALE RÓWNIEŻ PIĘKNA!!!
-
Talib
-

- Posty: 113
- Rejestracja: czw sty 29, 2009 10:35 am
- Lokalizacja: Warszawa Praga Pł
Post
autor: Talib » pn wrz 06, 2010 5:03 pm
N2O pisze:Jaki Piotrek?

Sorry
P...ało mi się

-
jarcion
-

- Posty: 879
- Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
- Lokalizacja: 3miasto
Post
autor: jarcion » wt wrz 07, 2010 8:06 am
"dodam jeszczę przód mi dośc leży" z tego wniosłem

W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )
-
ebemorag

- Posty: 339
- Rejestracja: śr sie 26, 2009 4:00 pm
- Lokalizacja: Morąg
Post
autor: ebemorag » wt wrz 07, 2010 8:45 am
Ja nigdy nie pisalem że przód mi leży. Musiałeś mnie pomylić z kimś innym kolego

KOBIETA KTÓRA PRZYNOSI CI RANO PIWO NA KACA,JEST NIE TYLKO MĄDRA,ALE RÓWNIEŻ PIĘKNA!!!
-
jarcion
-

- Posty: 879
- Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
- Lokalizacja: 3miasto
Post
autor: jarcion » wt wrz 07, 2010 10:40 am
faktycznie, Hugon to napisał. Sorki... ale luzy na zwrotnicach sprawdź

W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )
-
Hugon
-

- Posty: 191
- Rejestracja: czw cze 25, 2009 7:16 pm
- Lokalizacja: Zakrzewo/Poznań
Post
autor: Hugon » śr wrz 08, 2010 8:35 pm
dobra koledzy już zrobione nie lata prowadzi się jak bajka a problem leżał w tym że na wyprostowanych kołach nie miałem w ogóle luzu na przekładni zrobiłem delikatny luz i jest okej nawet lepiej bo jest jak przed spoa.
Był Parch 160 3.3td 3" Cybuch , 33" Sahara
Jest Nieviasta 1.6 i GV 3D 2.5 R6
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość