Patrol Y60 z silnikiem BMW

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

sokół
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pn paź 18, 2010 11:22 am

Patrol Y60 z silnikiem BMW

Post autor: sokół » pn paź 18, 2010 12:07 pm

Witam wszystkich Forumowiczów.

Prześledziłem ostatnie kilka stron i nie znalazłem odpowiedzi.

Posiadam Patrola Y60 94r 2.8T moje pytanie jest następujące
Czy ktoś wkładał silnik z BMW gdzieś taki watek mi się przewinął ale nie mogę tego odkopać. Interesuje mnie tylko DIESEL z gamy BMW.

Jeżeli znacie też kogoś kto takiej operacji się podejmie proszę o kontakt.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
QBS
Posty: 382
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Piła

Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW

Post autor: QBS » pn paź 18, 2010 12:22 pm

Z BMW chłopaki wkładają, ale raczej benzyny.
O dyzlu nie słyszałem.
XJ >Y60->Ranger->KJ->P3

sokół
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pn paź 18, 2010 11:22 am

Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW

Post autor: sokół » pn paź 18, 2010 12:27 pm

No właśnie benzyny to czytałem, a mnie się o Disla rozchodzi.
Bo co innego z Disla logicznego można wstawić, czytałem o TDi-kach ale VW to raczej nie koniecznie. Auto sporo jeździ stąd nacisk na zmniejszenie spalania, choć trochę.

Awatar użytkownika
QBS
Posty: 382
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Piła

Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW

Post autor: QBS » pn paź 18, 2010 12:37 pm

Chcesz skrzywdzić parcha TDSem? ;)
XJ >Y60->Ranger->KJ->P3

sokół
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pn paź 18, 2010 11:22 am

Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW

Post autor: sokół » pn paź 18, 2010 12:55 pm

oj tam od razu skrzywdzić, Tds ma pod 180kM Niutonów też tam nie brakuje no i 6 garów ma wiec aż takiej tragedii nie ma, ale jak nikt tego nie robi to ja na eksperymenty też się nie pisze.

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW

Post autor: wojtek_kom » pn paź 18, 2010 12:59 pm

Pewnie się da :)21
Skrzynie automatyczne Nissana były w BMW :)21
Nissan-y

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW

Post autor: N2O » pn paź 18, 2010 1:37 pm

Wkładania TDS'a zamiast 2,8 jest bez sensu - konstrukcja silników bardzo podobna i problemy też. A z 2,8 można wyciągnąć podobne parametry.
Jak już to 3 litrowy na CR.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

sokół
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pn paź 18, 2010 11:22 am

Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW

Post autor: sokół » pn paź 18, 2010 1:52 pm

Same przeciw ani jednego za, nie będę się sprzeczał z kolegami, no chyba że chodzi o te " podobne problemy" Bmw motory już trochę upalam i jedynie mi chłodnice wybuchały nigdy nic z silnikiem się nie działo. Dodatkowo więcej tego jest 3.0 szału w wyborze nie ma.

Ale jak już o tym mowa Co mi jest potrzebne by wsadzić tego 3.0 CR
P.S.A 2.8T można ogólnie więcej dmuchnąć??

Awatar użytkownika
Starck
Posty: 732
Rejestracja: pn sie 18, 2008 9:02 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW

Post autor: Starck » pn paź 18, 2010 4:44 pm

po co w ogóle kombinować? Jeśli jeździ to niego dbaj i Ci się odwdzięczy. Problemy z 2,8 mają tylko Ci, których oszukali poprzedni właściciele, albo zapomnieli o higienie.

Przy tej masie i aerodynamice cokolwiek byś tam nie wstawił będzie mniej więcej tyle samo paliło. Ot "prawo zachowania energii" :)21

A jak Ci mocy brakuje to wsadź V8 - u kogo to przecież wiadomo :)12
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm

Awatar użytkownika
patrolpulawy
Posty: 331
Rejestracja: wt sty 06, 2009 7:38 pm
Lokalizacja: Pulawy
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW

Post autor: patrolpulawy » wt paź 19, 2010 8:11 am

Pomysł zmiany silnika żeby patrol mniej palił to poroniony pomysł. O wiele lepszym jest zmiana auta.
Piotr

sokół
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pn paź 18, 2010 11:22 am

Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW

Post autor: sokół » wt paź 19, 2010 1:24 pm

Widzę oburzenie. Panowie bez nerwów auto jeździ na budowie i dowozi ludzi z tond ten pomysł, nie chodzi mi tyle o zmniejszenie spalania co jakąś poprawę osiągów. Ale z tego co piszecie jest to nie wykonalne, więc proszę już się nie denerwować i nie pisać mi że mam "poronione" pomysły.

Mówi się że "Nie ma głupich pytań są tylko głupie odpowiedzi"

Tak czy inaczej zdaje się na wasza wiedzę i skoro mówicie że jest to bez sensu przystaję na to i nie rozwijam tematu.

Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW

Post autor: N2O » wt paź 19, 2010 1:30 pm

Jak ci potrzeba mocy to zajmij się tuningiem 2,8, temat łatwy i niedawno poruszany.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

sokół
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pn paź 18, 2010 11:22 am

Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW

Post autor: sokół » wt paź 19, 2010 2:36 pm

Ok. poczytam sobie, chciałem iść na łatwiznę z ta wymiana silnika.
Sam dopiero co zbudowałem Rb25det i nie koniecznie znów chce brnąc w koszta, choć to zupełnie inna bajka.
Ale poczytam Dzieki.

Awatar użytkownika
patrolpulawy
Posty: 331
Rejestracja: wt sty 06, 2009 7:38 pm
Lokalizacja: Pulawy
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW

Post autor: patrolpulawy » wt paź 19, 2010 2:52 pm

sokół pisze:Widzę oburzenie. Panowie bez nerwów auto jeździ na budowie i dowozi ludzi z tond ten pomysł, nie chodzi mi tyle o zmniejszenie spalania co jakąś poprawę osiągów. Ale z tego co piszecie jest to nie wykonalne, więc proszę już się nie denerwować i nie pisać mi że mam "poronione" pomysły.

Mówi się że "Nie ma głupich pytań są tylko głupie odpowiedzi"

Tak czy inaczej zdaje się na wasza wiedzę i skoro mówicie że jest to bez sensu przystaję na to i nie rozwijam tematu.

Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.

Nikt tu się nie oburza - przy najmniej ja nie.

Do takich zastosowań nalepiej byłoby zdobyć malutkiego dostawczaka np. peugeot partner - bagażnik większy a i komfort nieporównywalny.
Piotr

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12633
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW

Post autor: lbl78 » wt paź 19, 2010 2:55 pm

sokół pisze:chciałem iść na łatwiznę z ta wymiana silnika.
chyba cie Bóg opuścił, że sądzisz iż wymiana silnika z 2.8 na inny będzie tańsza niż podniesienie w nim mocy :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

sokół
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pn paź 18, 2010 11:22 am

Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW

Post autor: sokół » wt paź 19, 2010 3:03 pm

patrolpulawy pisze:
sokół pisze:Widzę oburzenie. Panowie bez nerwów auto jeździ na budowie i dowozi ludzi z tond ten pomysł, nie chodzi mi tyle o zmniejszenie spalania co jakąś poprawę osiągów. Ale z tego co piszecie jest to nie wykonalne, więc proszę już się nie denerwować i nie pisać mi że mam "poronione" pomysły.

Mówi się że "Nie ma głupich pytań są tylko głupie odpowiedzi"

Tak czy inaczej zdaje się na wasza wiedzę i skoro mówicie że jest to bez sensu przystaję na to i nie rozwijam tematu.

Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.

Nikt tu się nie oburza - przy najmniej ja nie.

Do takich zastosowań nalepiej byłoby zdobyć malutkiego dostawczaka np. peugeot partner - bagażnik większy a i komfort nieporównywalny.

mam sprintery ale one nie bardzo są w stanie dojechać. Patrol zabiera 7 osób zapina napędy i targa przyczepę 2osiwą ze sprzętem.

Ale dzięki za podpowiedz :)

Awatar użytkownika
patrolpulawy
Posty: 331
Rejestracja: wt sty 06, 2009 7:38 pm
Lokalizacja: Pulawy
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW

Post autor: patrolpulawy » wt paź 19, 2010 7:08 pm

To faktycznie partner może nie podołać. No ale w tych warunkach spalania niskiego nie będzie - obojętnie co za silnik założysz.
Piotr

Awatar użytkownika
vivit
Posty: 531
Rejestracja: czw lut 05, 2009 11:06 am
Lokalizacja: Koszalin

Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW

Post autor: vivit » śr paź 20, 2010 8:09 am

N2O pisze:Wkładania TDS'a zamiast 2,8 jest bez sensu - konstrukcja silników bardzo podobna i problemy też. A z 2,8 można wyciągnąć podobne parametry.
Jak już to 3 litrowy na CR.
Silnik 2,5TDS BMW ma wadę konstrukcyjną. 99,9% głowic pękają na 5 cylindrze. Wadą jest za mała wydajność pompy wody, która w tak długiej rzędówce nie daje rady. Z tego powody ten cylinder ciągle narażony jesty na większą temperaturę i w konsekwencji pękanie od forkomory wirowej jest standardem...Jeżeli już to bardziej udaną konstrukcją jest młodsze rozwiązanie 3,0 z 24 zaworami....

leszek torbicki

Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW

Post autor: leszek torbicki » pt paź 22, 2010 9:30 pm

czy silnik TD5wkładany do land rovera to to samo co wspomniany TDS

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW

Post autor: selim » pt paź 22, 2010 9:42 pm

tds był w p38
problem leży w pompie wody - ale cieknącej :wink:
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
Łosiu
Posty: 2228
Rejestracja: pn sty 07, 2008 9:44 am
Lokalizacja: Bory Dolnośląskie

Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW

Post autor: Łosiu » pt paź 22, 2010 9:43 pm

TDS to to samo co RR bylo (6 garow)
nissan wd21 -> forek sf
GSX 1200 F
i tak dalej...

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW

Post autor: miastek » pt paź 22, 2010 9:45 pm

Nie, z tego co wiem stary TDS miał 6 garów i tradycyjny wtrysk (w końcowej produkcji CR bynajmniej w Oplu ale to unikaty) a td5 ma 5 garów i CR. Oczywiście mogę się mylić.
:)21
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW

Post autor: N2O » pt paź 22, 2010 9:48 pm

TDS(M51) to sześciocylindrowy diesel z komorami wirowymi.
TD5 to pięciocylindrowy diesel z bezpośrednim wtryskiem i pompowtryskiwaczami - konstrukcja LR.

TDS'y nie są takie złe(mówi to ten co 2 popsuł) - są zdecydowanie przyjaźniejsze w użytkowaniu niż RD28ETi z Y61.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW

Post autor: Szarbia » sob paź 23, 2010 6:36 am

N2O pisze: TDS'y nie są takie złe(mówi to ten co 2 popsuł) - są zdecydowanie przyjaźniejsze w użytkowaniu niż RD28ETi z Y61.
:)21
To nie bylo fer :)21

Sokół
Jak ogarniasz beemki to zapodaj 3.0tdi. Podobno dobry to silnior i nawet ktos rajduje na takim.
Micha bedzie do zmiany (smok do tyłu).
Pytanie tylko czy żenic ze skrzynią GR czy dac skrzynie BMW?
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Re: Patrol Y60 z silnikiem BMW

Post autor: anatol » sob paź 23, 2010 7:26 am

3.0 wymiata ale ma narabane elektroniki , uderz do Darka T1 , dał se z tym rade w swojej muszubiszibmce .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości