Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: kuba500 » śr sie 18, 2010 9:15 pm

Mroczny pisze:jeśli uważasz, że te 2.5cm nic nie znaczy - wsadź 31
:)21
tee odbimbaj się pan od 31 :)11

ja teraz jeżdżę na 31 tylko nie wiem czemu się wszyscy śmieją ?? :roll:

ale za to spalanie znacząco spadło :)21
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: boban22 » śr sie 18, 2010 9:37 pm

Mroczny pisze:luuzik kolego, morda zielona pokazuje, ze nie trzeba zbyt dosłownie.. dlatego mam 37" agresywnej gumy
Ale ja jestem wyluuuuzikowany :)21 tylko czasami ludziska na forum piszą o sytuacjach gdzieś zaslyszanych , czy powtarzają po kimś i potem jest "sto pytań do". Trochę się trza było namęczyć i troszkę zachodu było, ale polecam każdemu taki "teścik" - wtedy serio mozna porównac tak w realu, a nie pewne kwestie sobie wyobrażać. Forum jest bardzo pomocne i jest kopalnią porad i pomysłów ale czasami warto cuś samemu zweryfikować i broń Boże nie pisze tego personalnie do Ciebie :lol:
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12633
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: lbl78 » czw sie 19, 2010 9:32 am

Mroczny pisze:jeśli uważasz, że te 2.5cm nic nie znaczy - wsadź 31
:)21
tak na prawde nie całe niestety :)16 a osiągi przy niezmienionych przełożeniach jednak mocno ograniczone zwłaszcza na agresywnej gumie :)21
jak jeszcze przeskok z 31 na 33 nie odbija się makabrycznie na psychice (nawet simexem daje się dość dobrze jeździć) to już 35 to z lekka czuć że duża guma i opory ma, zwłaszcza przy wyprzedzaniu :)21
jak dla auta "turystycznego" takiego do "wszystkiego" to 33 w niezbyt agresywnym MT do tego 2 cale liftu i najlepiej wyciągarka (jak jeździsz sam)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
aduko
 
 
Posty: 882
Rejestracja: czw maja 11, 2006 5:21 pm
Lokalizacja: Warszawa/Nowy Sącz

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: aduko » pn wrz 13, 2010 8:27 am

wiem czy było, ale w linku znajduje się krok po kroku wykonanie liftu 10cm, z wszystkimi przedłużeniami wymaganymi ;) fajne fotki

http://www.patrol-gr.net/trucs88.php
CHARIOT Rally Team 4x4

Arnagorin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: sob lis 06, 2010 2:38 pm

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Arnagorin » sob lis 06, 2010 10:56 pm

przywitać się przywitałem gdzie trzeba to czas zacząc podpytywać.
w sprawie poprawnego liftu zawieszenia chciałbym prosić o porady jak juz jest po sprawie - parcha kupiliśmy już przerobionego ale co do przeróbki mam małe podejżenia o jej fachowości. Tylko podejżenia bo sam fachowcem nie jestem. Auto przerabiał z cywilnej wersji nie mechanik tylko kowal. nie wiem czy to dobrze czy źle ale są tego dziwne efekty jak np. snorkelek wykonany z za małej rury stalowej bez żadnego zakończenia kominka - ot wolny krócieć jak lufa czołgu celująca pionowo w górę - żonie to bardziej traktor przypomina no cóż ale jednak snorkel. Pozostałe elementy jak zawieszenie to zgaduję że prawdopodobnie były przerabiane warsztatowo (to dospawa, tam rozhartuje i rozciągnie, tam przytnie i jakoś będzie). No prawie działa - ale prawie robi różnice. Poprzedni właściciel chwaląc swoją dbałość o auto chwalił się wymianą półosiek miesiąc temu - nikt tego nie robi z założenia tylko jak padną więc zakładam że stare się posypały, nowe były ponoć ale załatwiliśmy je przy sprzęgiełkach w pozycji 2x4 i z napędem 2H o zgrozo jadąc po czarnym na rajd! żadnego gruchnięcia, żadnych stuków, zadnych zgrzytów - ot po prostu zmieliliśmy cały koszyk na kolkach przegubu półośki (to może ma swoją nazwę - wybaczcie niewiedze).
Była w całym wątku też mowa o ustawieniach w reduktorze siły hamowania - cóż ponoć to tylko miała być kwestja czyszczenia bo się tłoki zastały ale prawa strona jakoś inaczej hamowała niż lewa powodując fajne reakcje na czarnym przy próbie użycia tego środkowego pedału ;) ... jeszcze jedna sprawa - brak stabilizatora - niby to takie kozackie jak koła wiszą w niemal każdym wykroku i po co stabilizator jak go ponoć tak łatwo popsuć w terenie - no tak ale ja wole wymianiać go co chwila niż dajmy na to zostawić ramę wprasowaną w tira z którym mieściłem się na szosie na styk tylko że akurat zniosło na lewo.
Czy kowalem się nie szczypac? czy z założenia oddać to komuś kto leczy parchy z takich zonków i wymienić na gotowe zawieszenie?
czy półośki mogą się szypać częściej przy błędach w lifcie?
czy błędy w lifcie wychodzą po takich właśnie zonkach czy da się to wypatrzyć że tego nie ma, to jest żle, tego za duzo itd? metoda doświadczalna może być droga - na razie wrzuciłem tylko 2tyś ;)

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40606
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Mroczny » ndz lis 07, 2010 7:35 am

masz dwie drogi:

1. dobry warsztat znający zagadnienie
2. zakładasz nowy temat o swoim aucie, wklejasz foty, przyjmujesz na klatę radosną dozę kasztanienia, oddzielasz ziarna od plew i z wielkim mozołem poprawiasz auto

opcja pierwsza jest tańsza i szybsza

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: KarolZG » ndz lis 07, 2010 9:08 am

na wszystkie pytania były już odpowiedzi na forum , wystarczy poszukać , ja kiedyś na przeczytanie całego forum przeznaczyłem jeden weckend , myślę że warto było , opcja inna to użyj wyszukiwarki
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: grzes » ndz lis 07, 2010 11:38 am

Przebrnalem po raz ktorys przez 15 stron 8)
Wiem ze wielu obecnym na forum juz "suszylem" glowe. Cos z tego wyniklo. Bo przeszlo mi motanie czolgu, a ma byc auto do jezdzenia.
Mam pytanie dotyczace Dobinsonsa +2cale, przeczytalem tu opinie ze wysokosc sprezyny jest taka sama jak oryg. - czegos chyba nie zrozumialem, gdzie jest ten lift +2 cale ? jesli wysokosc taka sama :o

Zakladam +2 do dlugasa, i po przeczytaniu wszystkich postow nie uzyskalem jednoznacznej odpowiedzi czy potrzebne (niezbedne) sa mimosrody ?
Zawieszenie w aucie jest zdrowe.
Panharda na razie zostawie, ew. jak bedzie mozliwosc to to zmienie pkt mocowania.
A co zrobic z odpinanym stabiliztorem z tylu ? da sie to jakos obejsc czy jak to zalatwic ?

i dowiedzialem sie jeszcze z watku o korektorze sily hamowania - moze mi ktos wyjasnic czy to sie je i czy jest potrzebne dlubanie przy tym w wersji +2cale ??

Kola 33cale :-)

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: zagaj1 » ndz lis 07, 2010 11:47 am

Kolektor siły zostaw w spokoju przy +2 będzie wszystko ok na 100%
Ja w prawdzie jeszcze nie mam zawiasu +2" w swoim, ale powoli kompletuje, i jeżeli chodzi o stabilizatory to do przedniego kupiłem z DRM przedłożone łączniki (180zł 2 szt bodajże) a na tyły zestaw do obniżenia stabi. OME (110 zł)
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: tomek 79 » ndz lis 07, 2010 11:49 am

dlugość spreżyn ta sama ,lecz twardość inna co powoduje ze autko mniej siada na dobinsonie,z mimosrodami jest roznie ,ja np.nie założyłem i było ok,korektor zostaw w spokoju,co do stabi,przedłuż i wsio :wink:

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: grzes » ndz lis 07, 2010 11:52 am

Laczniki stabilizatora beda z DRMu bo sprawdzone w tyranie (jedyne ktore wytrzymuja :-) ) przedluzenie mocowania z tylu to mi na slusarni wystrugaja, bo raczej nie wyglada to na skomplikowane :-)
Liftu fizycznie tez jeszcze nie mam, bo chce w kpl. z oponami wymienic, i od razu snorka zalozyc (ten juz jest) do tego jeszcze kratka do tylu, na razie jest wiekszosc w fazie projektowej :-) choc slusarz juz wie co i jak bedzie strugal jesli chodzi o wnetrze... :-)

chce wiedziec konkretnie co mam zamowic zeby bylo ok, i nie nakrecac niepotrzebnie spirali kosztow.

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: tomek 79 » ndz lis 07, 2010 12:02 pm

toz pisze załoz zawias,pojezdzij, a wyjasni sie sprawa mimosrodow :wink:

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: grzes » ndz lis 07, 2010 12:18 pm

jakos jak pisalem nie widzialem twojego posta :-)

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: tomek 79 » ndz lis 07, 2010 12:38 pm

leniwie pisałem, wszak niedziele mamy :)21

Awatar użytkownika
iskra69
 
 
Posty: 911
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:26 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: iskra69 » ndz lis 07, 2010 5:11 pm

podobno do plus dwa stabili. nie trzeba przedłużać :lol: .
GR Y60 + Gaz69 = Meksyk
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: KarolZG » ndz lis 07, 2010 5:18 pm

nie trzeba ale można , by ramiona stabilizatora powróciły do fabrycznego położenia - poziomego
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: gkozi » ndz lis 07, 2010 7:37 pm

pewnie że nie trzeba przedłużać - najwyzej ulegną przyspieszonemu zużyciu albo wyrwą kawałek ramy na wykrzyżu :D
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40606
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Mroczny » ndz lis 07, 2010 7:58 pm

i nie trzeba mimośrodów - po co przywracać fabryczne nastawy wahaczy. To tylko 2"
:)21

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Fiba » ndz lis 07, 2010 9:53 pm

Ja mam lift 2" w longu bez stabi i jest nieźle.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: iras01 » pn lis 08, 2010 12:21 am

zaluz stabi i zobaczysz ze moze byc lepiej :)21
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Fiba » pn lis 08, 2010 12:36 pm

Ale się już przyzwyczaiłem i mi z tym dobrze . :)21

Nie twierdze że byłoby lepiej . Może się do tego na wolnym czasie zabiorę i założę.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: grzes » pn lis 08, 2010 1:20 pm

tomek 79 pisze:dlugość spreżyn ta sama ,lecz twardość inna co powoduje ze autko mniej siada na dobinsonie
tylko to dalej nie wyjasnia sprawy ?? :roll:
skoro napisane ze lift +2 calowy to o tyle auto ma pojsc w gore, dobrze rozumuje ?? jesli nie to wyprowadzcie mnie z bledu.
Jak wymienialem zawias w Tyranie to +2 cale sprawilo ze auto poszlo +2cale do gory.
Kwestia tego czy siadzie po zaladowaniu mniej lub bardziej to chyba kwestia nosnosci samego zawiasu czyli +ile kg bedzie.

Awatar użytkownika
AHB
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: pn cze 15, 2009 9:48 am
Lokalizacja: Kaszuby, Żuławy
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: AHB » pn lis 08, 2010 1:41 pm

grzes pisze:
tomek 79 pisze:dlugość spreżyn ta sama ,lecz twardość inna co powoduje ze autko mniej siada na dobinsonie
tylko to dalej nie wyjasnia sprawy ?? :roll:
skoro napisane ze lift +2 calowy to o tyle auto ma pojsc w gore, dobrze rozumuje ?? jesli nie to wyprowadzcie mnie z bledu.
Jak wymienialem zawias w Tyranie to +2 cale sprawilo ze auto poszlo +2cale do gory.
Kwestia tego czy siadzie po zaladowaniu mniej lub bardziej to chyba kwestia nosnosci samego zawiasu czyli +ile kg bedzie.

Siądzie o 2 cale mniej pod własnym ciężarem. Z powodu twardszej sprężyny.
NIVA ---> GR Y60 ---> LC LJ70

tomek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: tomek4x4 » wt lis 09, 2010 12:52 am

A ja mam pytanie odnośnie przedłużania wachaczy górnych tylnego mostu ,wszyscy proponują przeciąć i przerobić na regulowane. A może ktoś kto już ten temat przerabiał z regulowanymi i może podać np. długość takiego wachacza po regulacji np. na 3"? Przecież zawieszenie i tak w czasie jazdy pracuje i kąty na wale napędowym się zmieniają więc taka dokładna regulacja ma sens? No nie wiem , może się mylę jeśli tak może ktoś mnie poprawi.
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: denior » wt lis 09, 2010 8:14 am

owszem zmienia się, ja ustawiałem przy lekkim obciążeniu tak żeby kąty były optymalne zarówno przy pustym jak i obciążonym aucie, dorobiłem specjalny przyrząd przykręcany zamiast wału do flansz zakończony długimi prostymi kątownikami i mierzyłem ich równoległość
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości