Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: denior » wt lis 09, 2010 1:38 pm

ech żeby problem miski był największy przy swapach :D dużo gorsze problemy trzeba rozwiązać np, jak zrobić flanszę żeby silnik ze skrzynią był w osi idealnej :)21 albo z elektryką ile kombinacji zwłaszcza jak jest ECU
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: Fiba » wt lis 09, 2010 1:44 pm

Jakoś dają radę skoro takie jeżdżą. :)21
Poczekamy może się wreszcie odezwie ktoś z tym motorem w Patrolu.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: Ba » wt lis 09, 2010 1:49 pm

Pytaniem ważnym, wręcz kluczowym jest krzywa momentu. Jeżeli to potrafi jechac z dołu to rewelacja, lecz jesli trzeba toto pycić to już gorzej. Mam dość rd28t.
Sam sie zamiarowałem z taką przekładką, lecz sie bałem być pionierem i stanęło na koszernym 4.2t.
tel: 600298546

Awatar użytkownika
raulf
 
 
Posty: 2739
Rejestracja: pn mar 10, 2008 9:58 pm
Lokalizacja: skrakowa

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: raulf » wt lis 09, 2010 2:13 pm

denior pisze:ech żeby problem miski był największy przy swapach :D dużo gorsze problemy trzeba rozwiązać np, jak zrobić flanszę żeby silnik ze skrzynią był w osi idealnej :)21 albo z elektryką ile kombinacji zwłaszcza jak jest ECU
A tobie jak ten kaszel chodzi w parchu? Roboty pewnie tyle samo co z silnikiem MB a efekt powiedzmy szczerze taki sobie? Nie było odrzutu po przeszczepie?
Parch+2+35+117xtrem ---->

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: denior » wt lis 09, 2010 2:16 pm

roboty zawsze jest tyle samo albo wiecej :)21 :)21 :)21

u mnie wszystko gra pali mało, zapierdala, tylko niestety wibruje mocno :)21
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

Awatar użytkownika
bandzior
Posty: 1607
Rejestracja: wt lis 11, 2003 5:27 pm
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: bandzior » wt lis 09, 2010 2:38 pm

hexe pisze:
bandzior pisze:problemem przy wsadzaniu silników z osobówek jest płytka miska olejowa.... i tak jak miskę mozna przeważnie przerobić to gorzej jest ze smokiem...w nowoczesnych silnikach jest to przeważnie aluminiowy odlew stanowiący obudowe pompy co tez mozna oczywiscie przerobić ale wymaga sporo pracy no i zawsze to kolejna rzeżba...wniosek ze lepiej szukać silnika z terenówki... generalnie do y61 ze skrzynią od 3l mozna założyć właściwie wszystko...
Silnik ten zasadzany był do G klasy więc może obejdzie się bez niepotrzebnego rzeźbienia?? W takim przypadku to rzeczywiście powstaje pytanie czemu karwa do tej pory nikt tego nie sprawdził na własnym przykładzie??
taki sam silnik wkładany do osobówki od tego wkładanego do g rozni konstrukcją miski i smoka...
wierze w UFO i zielone ludziki...
http://www.bandzior4x4.pl

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: Adamo » wt lis 09, 2010 3:06 pm

Już wiele lat temu Mikołaj miał taki motor w UAZIE i robiło to super. Ciągał się też na mechaniku w pionie i silnikowi to nie zaszkodziło.

Awatar użytkownika
raulf
 
 
Posty: 2739
Rejestracja: pn mar 10, 2008 9:58 pm
Lokalizacja: skrakowa

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: raulf » wt lis 09, 2010 3:59 pm

bandzior pisze:taki sam silnik wkładany do osobówki od tego wkładanego do g rozni konstrukcją miski i smoka...
Znaczy się - od G łatwiej przeszczepić?
Parch+2+35+117xtrem ---->

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: zagaj1 » wt lis 09, 2010 4:40 pm

Ciekawy temat :) ale właścicieli tych wynalazków nie widać
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: tomek 79 » wt lis 09, 2010 6:42 pm

bo pewnie zbudowali jednego chłopaki i testuja :)21

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: Mag69 » wt lis 09, 2010 6:56 pm

Adamo pisze:Już wiele lat temu Mikołaj miał taki motor w UAZIE i robiło to super. Ciągał się też na mechaniku w pionie i silnikowi to nie zaszkodziło.
Mikołaj miał z W124 o mocy 150kM, a ten z W210 220kM


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
bandzior
Posty: 1607
Rejestracja: wt lis 11, 2003 5:27 pm
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: bandzior » wt lis 09, 2010 6:58 pm

raulf pisze:
bandzior pisze:taki sam silnik wkładany do osobówki od tego wkładanego do g rozni konstrukcją miski i smoka...
Znaczy się - od G łatwiej przeszczepić?
TO ZNACZY ZE SILNIK OD G W PRZECIWIENSTWIE DO SILNIKA Z PŁASKACZA JEST FABRYCZNIE PRZYSTOSOWANY DO PRACY W TERENÓWCE, CZYLI NA STROMYCH ZJAZDACH CZY TRAWERSACH NIE ZASWIECI CI SIE KONTROLKA CISNIENIA OLEJU...WIEKSZA ILOŚC OLEJU W MISCE TO TAKZE LEPSZE CHŁODZENIE SILNIKA KTÓRY BĘDZIE PRACOWAŁ JEDNAK W NIECO CIĘZSZYCH WARUNKACH...SWEGO CZASU KUFEL JEZDZIŁ NA SILNIKU Z PŁASKATEGO 124 I REGULARNIE MIELI PROBLEM ZE SMAROWANIEM...
wierze w UFO i zielone ludziki...
http://www.bandzior4x4.pl

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: CrOOchy » wt lis 09, 2010 9:49 pm

nie chce nic mówić ale już jakiś czas temu przewidziałem taką sytuacje z tym silnikiem w patrolu, jednak do wykonania tego ograniczał mnie brak patrola :)21
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: Balu-Balu » śr lis 10, 2010 9:02 am

bandzior pisze:..SWEGO CZASU KUFEL JEZDZIŁ NA SILNIKU Z PŁASKATEGO 124 I REGULARNIE MIELI PROBLEM ZE SMAROWANIEM...
Ja mam u siebie w Uazie silnik od "Beczki" 3.0D i nie występują u mnie braki z ciśnieniem oleju. Może gdybym jeździł tak jak Kufel to bym odczuł brak smarowania. Moja jazda jest dużo mniej ekstremalna ale trawersy i przechylenia auta się trafiają i jest ok. :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

MarcinD
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: wt sie 26, 2008 12:53 pm

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: MarcinD » śr lis 10, 2010 9:23 am

Witam Wszystkich

Rozmawiałem z gosciem wie co mówi, zna sie na rzeczy. Z tego co mówił zrobione sa dwa patrole z tym silnikiem a w obróbce jest nawara. Po 15 listopada wybieram się do gościa żeby sobie to cuuudo obejrzeć i sie przejechać to wtedy napisze o wrażeniach. Jeździłem G klasa z takim silnikiem i na czarnym i w błocie ciągnie zaje... . i ładnie brzmi.

Pozdrawiam
Marcin Dyka

Chevy Tahoe 5" lift 5.3l 300hp
Nissan Patrol 2" lift ??? jeszcze nie zdecydowałem
Pozdrawiam
Marcin Dyka

Chevy Tahoe 5" lift 5.3l
Nissan Patrol 2" lift padł był

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: Fiba » śr lis 10, 2010 9:47 am

Nareszcie coś konkretnego.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
lysy76
 
 
Posty: 3681
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 12:49 am
Lokalizacja: Halupy Kozelin

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: lysy76 » śr lis 10, 2010 8:52 pm

A to nie Ty pisałeś coś o chewy za 1000$?
Wujek Dobra Rada 8)

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: kuba500 » śr lis 10, 2010 11:55 pm

zapomnieliście dodać iż w silniku tym również lubi pęknąć głowica od czasu do czasu co przy 24v niesie za sobą spore koszta przy ewentualnej naprawie, i znaleźć dawce w stanie rokującym też jest nie lada wyzwaniem na przebiegi poniżej 500kkm nie ma co liczyć, ale ogólnie motór :)2

jednak ja jakbym miał robić swapa w parchu zapodał bym benzyne :wink:
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: N2O » czw lis 11, 2010 12:36 am

Jakoś nie słyszałem o awariach OM606.
Silniki bodajże 3,5 litra montowane w G-klasie były gówniane i tam się cyrki działy.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

grecki1975
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pn lis 08, 2010 10:24 am

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: grecki1975 » czw lis 11, 2010 2:59 pm

Padł mi silnik tydzień temu 3.0 w patrolu i napisałem do gościa a to odp...


Witam mam patrola 2001 rok na automacie rok temu padł mi ZD30D zrobłem kapitalke i wytrzymał 3000 km szukałem jakiejś alternatywy i zamontowałem
3,0 td od mercedesa , zrobiłem nim 12 000 km jak dotąd rewelacjia.Silniki mają 0d 200 do 250 000 km sprawdzam to chodządz do kompa auta.Co do zgrania silnika ze skrzynią montujemy dwa potencjometry gazu , jeden steruje silnikiem a drugi automatem.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
kylo_k2
Posty: 431
Rejestracja: śr maja 20, 2009 6:45 pm
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: kylo_k2 » czw lis 11, 2010 3:23 pm

MarcinD pisze:Witam Wszystkich

Rozmawiałem z gosciem wie co mówi, zna sie na rzeczy. Z tego co mówił zrobione sa dwa patrole z tym silnikiem a w obróbce jest nawara. Po 15 listopada wybieram się do gościa żeby sobie to cuuudo obejrzeć i sie przejechać to wtedy napisze o wrażeniach. Jeździłem G klasa z takim silnikiem i na czarnym i w błocie ciągnie zaje... . i ładnie brzmi.

Pozdrawiam
Marcin Dyka

Chevy Tahoe 5" lift 5.3l 300hp
Nissan Patrol 2" lift ??? jeszcze nie zdecydowałem
to czekamy na sprawozdanie :)2 :)21
Terrano I 2.7 TD, 94r. lift 2" Ironman, AT 32" + 2" bodylift
Terrano II 2.7 TDi 01r

Awatar użytkownika
vivit
Posty: 531
Rejestracja: czw lut 05, 2009 11:06 am
Lokalizacja: Koszalin

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: vivit » czw lis 11, 2010 3:52 pm

N2O pisze:Jakoś nie słyszałem o awariach OM606.
Silniki bodajże 3,5 litra montowane w G-klasie były gówniane i tam się cyrki działy.
Bo silniki 3,5TD to konstrukcja OM603 to to samo co 3,0TD tylko tyle, że średnica tłoka odrobinę większa i uszczelkę szybciej przedmuchuje..

Awatar użytkownika
vivit
Posty: 531
Rejestracja: czw lut 05, 2009 11:06 am
Lokalizacja: Koszalin

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: vivit » czw lis 11, 2010 4:10 pm

kuba500 pisze:zapomnieliście dodać iż w silniku tym również lubi pęknąć głowica od czasu do czasu co przy 24v niesie za sobą spore koszta przy ewentualnej naprawie, i znaleźć dawce w stanie rokującym też jest nie lada wyzwaniem na przebiegi poniżej 500kkm nie ma co liczyć, ale ogólnie motór :)2

jednak ja jakbym miał robić swapa w parchu zapodał bym benzyne :wink:
Głowica kolego nie pęka bez przyczyny. Jak się nie kontroluje płynu chłodzącego i wskaźnika temperatury to wszystko pęknie.
Mój 3,0TD OM606 w automacie ma najechane 1,2 mln km. Ostatnio spaliła się świeca. Wiedziałem na 100%, że to któraś z 3 co nie dały się ostatnio wykręcić. No i krótka decyzja czapka do góry i na warsztat. Jak zobaczyłem głowicę to nie wierzyłem własnym oczom - ani jednego pęknięcia. Jedynie zawory ssące 1,5 i 6 cylindra lekko klepnięcte tzn siedziały odrobinę niżej niż pozostałe. Świece usunołem, gniazda ssące przefrezowałem wszystko na wszelki wypadek dotarłem, uszczelniacze wyminiłem, zabieliłem płaszczyzne i z powrotem na motor....pali jak wściekły, przy gaszeniu staje momentalnie.....ponieważ na półce miałem kpl popychaczy to zdecydowałem się zapodać nowe....gdzyż motor jeździł już na gęstym oleju ze względy na to iż niektóre klekotały rano i wnerwiało mnie to niemiłosierne. Teraz wróciłem do półsyntetyka, a motor parcuje idealnie. Nawet 2 złotówke na kancie udało mi się postawić na obudowie podczas pracy.... a co nietylko na RR można ......

Niestety jedyną wadą tych motorów jest to samo co dopadło wszystkie motory z 4 zaworami na cylinder. Długa świeca. Przy rozszczelnieniu się przylgni świecy do przestrzeni cylindrycznej wokół świecy dostaje sie nagar, który oblepiająć świecę uniemożliwia jej wykręcenie. Przy odkręcaniu świeca nie wytrzymuje siły i ukręca się w przewęzeniu za gwintem. Reszta motoru poprostu dobrze skonstruowana

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: Fiba » czw lis 11, 2010 4:33 pm

Bardzo optymistycznie o tym silniku piszą. Trzeba poczekać
MarcinD pisze:Witam Wszystkich

Rozmawiałem z gosciem wie co mówi, zna sie na rzeczy. Z tego co mówił zrobione sa dwa patrole z tym silnikiem a w obróbce jest nawara. Po 15 listopada wybieram się do gościa żeby sobie to cuuudo obejrzeć i sie przejechać to wtedy napisze o wrażeniach. Jeździłem G klasa z takim silnikiem i na czarnym i w błocie ciągnie zaje... . i ładnie brzmi.

Pozdrawiam
Marcin Dyka

Chevy Tahoe 5" lift 5.3l 300hp
Nissan Patrol 2" lift ??? jeszcze nie zdecydowałem
na relację.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Silnik 3.0 td Mercedesa w Patrolu

Post autor: Damian » czw lis 11, 2010 5:35 pm

ogólnie ten motor jest uważany za najlepszy swap w gelendzie, jako alternatywę do słabawych seryjnych dizli czy paliwożernych benzyn
w przeciwieństwie do silnika z w124, z tym z w210 nie ma problemów z ciśnieniem oleju w ekstremalnych warunkach pracy w terenówce
standardowo pakując ten motor do gieni, zakłada mu się mechaniczny wtrysk mercedesowski - najlepszy i bezproblemowy
ten diesel jest chyba ostatnim z jeszcze starej dobrej szkoły dizli mercedesa

ciężka długa gela z tym silnikiem jedzie już dość godnie

aha, moc 177KM
silnik występował w W210 jako model 300 Turbodiesel oraz w G300 TD rok 1997 (potem już CDI)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości