TURBO W Y60

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

abrams
 
 
Posty: 187
Rejestracja: śr lut 21, 2007 12:41 pm
Lokalizacja: Zielona góra

Re: TURBO W Y60

Post autor: abrams » pt sty 14, 2011 8:40 pm

W 3.0 na pewno jest manualna regulacja bączka, wiem bo sam widziałem.

matttic
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: czw lis 26, 2009 7:45 pm
Lokalizacja: Jasło

Re: TURBO W Y60

Post autor: matttic » pt sty 14, 2011 8:44 pm

Kurcze patrzyłem teraz i niema regulacji długości tego pręta który idzie od grzyba i otwiera zawór w turbinie.. widziałem u mechanika taki sam z gwintem i śrubką .. mój takowej nie posiada... Podobno nie można jej podnieść ciśnienia ... ewentualnie chiptuning...

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: TURBO W Y60

Post autor: Marcin-Kraków » pt sty 14, 2011 10:47 pm

matttic pisze:Marcinie a mierzyłeś może ile sama Ci pompuje max (po wpięciu w intercooler bez trójnika) ?? Grzyb według manuala ma puszczać w zakresie 1.08-1.18 - Te moje wartości (3,4 bieg przy bucie około 3 000 okolice 1,1 bar) są w miarę poprawne?? Bo troszkę się zamotałem.
Moja max pompuje strasznie duzo. Az sam sie zdziwilem gdy potrafila dobic ponad 2 bar. Ustawilem zatem zeby zakres nie przekraczal 1,2 - 1,5 i jest ok.
Te wartosci w okolicach 1,1 sa jak najbardziej poprawne.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: TURBO W Y60

Post autor: N2O » pt sty 14, 2011 10:49 pm

Przy seryjnym IC nie ma sensu tak dużo pompować z tak małej turbiny, bo to tylko nie potrzebnie grzeje powietrze i w efekcie może być mniej mocy niż fabrycznie.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

boostpin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: wt sty 04, 2011 11:09 pm

Re: TURBO W Y60

Post autor: boostpin » sob sty 15, 2011 12:15 am

N2O pisze:Przy seryjnym IC nie ma sensu tak dużo pompować z tak małej turbiny, bo to tylko nie potrzebnie grzeje powietrze i w efekcie może być mniej mocy niż fabrycznie.
:)21
sie zna :)
matttic pisze:daje 1 atmosferę ale przy 3 000 obrotów - a nie powinna dawać przy 2000(chyba) ??? Żeby auto normalnie jechało musi mieć pod 3 000 to chyba nie jest normalne??
denior pisze:niestety normalne żeby było wcześniej musisz mieć zmienną geometrię w turbinie
beeeezzzzzeeeeedura :) 2000 obr w rd28t z doladowaniem przekraczajacym 1 bar to nie problem

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: TURBO W Y60

Post autor: denior » sob sty 15, 2011 9:44 am

matttic pisze:Kurcze patrzyłem teraz i niema regulacji długości tego pręta który idzie od grzyba i otwiera zawór w turbinie.. widziałem u mechanika taki sam z gwintem i śrubką .. mój takowej nie posiada... Podobno nie można jej podnieść ciśnienia ... ewentualnie chiptuning...
Jak nie ma regulacji to wywierć nową dzurę bliżej gruszki i bedzie git, w Y60 wierciłem na samej górze tego spłaszczenia i podbiło ciśnienie z 0,6 do 1,1, jak ciśnienie rośnie przy zbyt wysokich obrotach to albo masz przytkany wydech albo cisnienie ucieka z weżyka sterującego, nie ma tam wiecej rozgałęzień np do EGR'a albo czy wężyki nie są spękane?
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

matttic
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: czw lis 26, 2009 7:45 pm
Lokalizacja: Jasło

Re: TURBO W Y60

Post autor: matttic » sob sty 15, 2011 9:57 am

boostpin pisze:
N2O pisze:
beeeezzzzzeeeeedura :) 2000 obr w rd28t z doładowaniem przekraczającym 1 bar to nie problem
Ale na fabrycznym turbo bez zmiennej geometrii łopatek w y61?? mój to chyba RD28Ti ????

Wężyki powinny być ok skoro pompuje 1,1 bez grzyba z tym że EGR nie zaślepiałem bo gość mi coś mówił ze nie wiadomo jak jest ułożony zawór czy otwarty czy zamknięty i możne mi łapać błąd a nie mam kompa blisko żeby potem go skasować :(

boostpin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: wt sty 04, 2011 11:09 pm

Re: TURBO W Y60

Post autor: boostpin » sob sty 15, 2011 3:59 pm

u mnie seryjne turbo rd28t y60, west gate wylaczony z obiegu,
na maxa daje 1,6 a powyzej 1800 przekracza 1,0. a 0,5 jest osiagane juz miedzy 1200-1500 obr/min. dawka lekko podniesiona, niecale pol obrotu, przez co i spalin wiecej, podkladka z boostpina wywalona.

karmel086
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pn lis 22, 2010 7:14 pm

Re: TURBO W Y60

Post autor: karmel086 » śr sty 19, 2011 1:00 pm

Najprostszy sposób na zwiększenie doładowania w patrolu to tzw MBC (manual boost control) sam sobie regulujesz ciśnienie doładowania. MBC na allegro czy w firmie properfect można kupic za jakieś 95 zł i sam kręcisz ile chcesz :wink:
Patrol GR Y60 Kumho kl71 35x12.5"

matttic
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: czw lis 26, 2009 7:45 pm
Lokalizacja: Jasło

Re: TURBO W Y60

Post autor: matttic » śr sty 19, 2011 1:39 pm

Tobie chodzi zapewne o ominięcie grzyba na turbie jak uwalony i przepuszcza... ale jak zwiększyć doładowanie żeby pompowało 1 bar przy 2 000 a nie przy 3?? (w y61)

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: TURBO W Y60

Post autor: denior » śr sty 19, 2011 5:30 pm

udroznić wydech i/lub uszczelnić dolot :)2
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: TURBO W Y60

Post autor: Marcin-Kraków » śr sty 19, 2011 8:14 pm

Turbine napedzaja spaliny, a zeby byly spaliny musi byc paliwo :wink:
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: TURBO W Y60

Post autor: boban22 » ndz sty 30, 2011 9:40 pm

Panowie może uporządkujemy troszkę:

Z tego co piszecie generalnie najbezpieczniejszym i najpewniejszym wyjściem jest zainstalowanie MBC (+ ewentualnie zegar ciśnienia doładowania ) - plusy tego rozwiązania to ręczna regulacja pożądanego doładowania, w każdej chwili możemy wrócić do fabryki; cały czas możemy sprawdzać jak ładuje turbina. Teraz pytanie czy to rozwiązanie ma jakieś wady???, czy poza instalacją MBC coś jeszcze trzeba motać ?( regulować, przerabiać itd. )
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: TURBO W Y60

Post autor: miastek » ndz sty 30, 2011 9:54 pm

MBC zawsze powinno być montowane z manometrem ciśnienia doładowania bo inaczej se odkręcisz za dużo i będzie kuku. No i samo dmuchanie z turbo na sucho jest trochę bez sensu do tego trzeba dawkę wyregulować. Oczywiście wszystko zależy od tego ile ma dmuchnąć turbina.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: TURBO W Y60

Post autor: boban22 » ndz sty 30, 2011 10:21 pm

miastek pisze:MBC zawsze powinno być montowane z manometrem ciśnienia doładowania bo inaczej se odkręcisz za dużo i będzie kuku. No i samo dmuchanie z turbo na sucho jest trochę bez sensu do tego trzeba dawkę wyregulować. Oczywiście wszystko zależy od tego ile ma dmuchnąć turbina.
Rozumiem, że montaż MBC powinien iść w parze z regulacją pompy . A z drugiej strony tzn. zwiększenie dawki musi iść w parze ze zwiększeniem dmuchnięcia? ( jakby to nie brzmiało :D )?
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: TURBO W Y60

Post autor: Marcin-Kraków » ndz sty 30, 2011 10:25 pm

Wszystko musi isc w parze ze soba. Poprawne dopasowanie dawki powietrza i paliwa pozwala uzyskac maksimum mozliwosci. Tak wiec wychodzc z zalozenia, ze startujemy od poprawnie zestrojonych parametrow, zwiekszajac cisnienie doladowania, a tym samym ilosc podawanego powietrza, powinno isc za tym w parze zwiekszenie ilosci paliwa.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: TURBO W Y60

Post autor: boban22 » ndz sty 30, 2011 10:44 pm

Ok - czyli idę dobrą drogą. Jeśli chodzi o MBC to ustawienie wydaje się proste poprzez wskaźnik ciśnienia, który montujemy jednocześnie, natomiast jak w miarę "poprawnie" ustawić dawkę? Może pytanie lamerskie, ale jak będzie mi ktoś dłubał w moim parchu to dobrze by było wiedzieć na co zwrócić uwagę czy wszystko jest ok i czy tzw. fachowiec nie ściemnia...
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: TURBO W Y60

Post autor: martii » ndz sty 30, 2011 11:18 pm

no nie tak do konca z przepompowaniem w dieslu

to nie benzyna gdzie zapodasz za duzo i splyniesz z tlokami

najpierw doprowadz do serii 0,8b
pozniej masz 2 wyjscia
regulacja dawki
lub zabawa z boostpinem

najlepszym wyjsciem jest hamowanie z szerokopasmowka AFR

ja zrobilem tak
podkladka pod booostpinem spilowana o 2/3 - ale i tak wylatuje
boostpin ustawiony na max dawkowanie
dawka nieruszana
doladowanie 1,1 w piku
1,0 srednio

wada jest to jak latasz powyzej 100, to masz doladowanie ok 0.8b i adekwatne spalanie, jak przy upalaniu
dynamika naniskich i srednich obrotach na plus
im wyzej tym fajniej
ale im wyzej tym nizej mas ta kreske od baku :D
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

piotr e38
Posty: 742
Rejestracja: pn sty 11, 2010 9:08 pm
Lokalizacja: Bronisze(k.Warszawy)

Re: TURBO W Y60

Post autor: piotr e38 » pn sty 31, 2011 8:56 am

Kolego Boban22, najpierw zmierz ile ładuje turbo obecnie, jeśli masz fabrykę ok. 0,8 bara, to spróbuj delikatnie zwiększyć dawkę nie ruszając doładowania. Ze zwiększonej dawki uzyskasz więcej spalin i turbo powinno wcześniej wstawać. Może się okazać, że to Ci wystarczy, jeśli będzie mało to daj jeszcze dawki i zwiększ doładowanie do ok 1 bara i powinno już fajnie jeździć.
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: TURBO W Y60

Post autor: boban22 » pn sty 31, 2011 9:28 am

piotr e38 pisze:Kolego Boban22, najpierw zmierz ile ładuje turbo obecnie, jeśli masz fabrykę ok. 0,8 bara, to spróbuj delikatnie zwiększyć dawkę nie ruszając doładowania. Ze zwiększonej dawki uzyskasz więcej spalin i turbo powinno wcześniej wstawać. Może się okazać, że to Ci wystarczy, jeśli będzie mało to daj jeszcze dawki i zwiększ doładowanie do ok 1 bara i powinno już fajnie jeździć.
Oki, dzięki będziemy rzeźbić zobaczymy co i jak :roll:
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

matttic
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: czw lis 26, 2009 7:45 pm
Lokalizacja: Jasło

Re: TURBO W Y60

Post autor: matttic » pn sty 31, 2011 1:11 pm

Oddałem turbinę od mojego Y61 do fachowego warsztatu i co się okazuje to wygląda na ok nie będą jej rozkręcać na części pierwsze bo trzeba było by jej wsadzać cały zestaw za 600zł wiec tylko ten zawór do regeneracji z tego co mi chłopaki powiedzieli bo wartości mam podobno dobre (ok 3 000 obr 1,1 z wypiętym "grzybem" ) regeneracja grzyba to koszt okolo 400zł wiec chcieli podmienić na inny miało to wynieść do 150 zł ale są jakieś problemy wiec chyba kupie MBC i wskaźnik na allegro ....

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: TURBO W Y60

Post autor: miastek » pn sty 31, 2011 1:50 pm

Regeneracja bączka u mnie wyszła znacznie taniej. Wiertarkę miałem, wiertło pożyczyłem, otwór sam wywierciłem.
:)21
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
kogucik2
Posty: 740
Rejestracja: wt lis 16, 2004 10:56 pm
Lokalizacja: szczecin

Re: TURBO W Y60

Post autor: kogucik2 » pn sty 31, 2011 1:57 pm

miastek pisze:Regeneracja bączka u mnie wyszła znacznie taniej. Wiertarkę miałem, wiertło pożyczyłem, otwór sam wywierciłem.
:)21
i tak sie robi kase :)21
szczecin ..... po prostu dziura :) a w dole parch 2.8 3cale i 35 cali :)

kwiatkowawies
Posty: 365
Rejestracja: pn cze 22, 2009 7:20 pm
Lokalizacja: kwiatkowawies

Re: TURBO W Y60

Post autor: kwiatkowawies » pt lut 11, 2011 8:38 pm

Ja wywierciłem dziurkę w cięgnie bączka, sprezyna naciągnięta na maxa, wydech srodkowy wycięty, EGRY srery wywalone i zslepione, zwiekszona dawka paliwa, delikatnie przestawiony kat zapłonu co by szybciej zaczął spalać, cooler... no i ... zapiernicza aż miło :)21 Turbawa dmucha 1,1 aspalanie na 35" aż tak nie wzroslo palil w pełnym rynsztunku /namioty, toboły, itp/ 13L a teraz 14L ale za to dynamika trochę inna... :)21
PATROL Y61 V8 LONG TURYSTYK

ordi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: sob wrz 11, 2010 10:18 pm
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: TURBO W Y60

Post autor: ordi » pn lut 14, 2011 11:55 pm

A ja mam pytanie: gdzie się znajduje śrubka w pompie w y60 2.8, którą trzeba wkręcić/wykręcić (?) aby zwiększyć dawkę paliwa? I czy trzeba ją wkręcić. czy wykręcić aby zwiększyć dawkę?
Byłbym mega wdzięczny jakby ktoś mógł wkleić fotkę/schemat, gdzie jest ta śrubka
Patrol Y60 '94 + Kumho KL71 31" (felgi 4MAD 8x15" et-25)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości