TURBO W Y60
Moderator: Kosiarz
Re: TURBO W Y60
W 3.0 na pewno jest manualna regulacja bączka, wiem bo sam widziałem.
Re: TURBO W Y60
Kurcze patrzyłem teraz i niema regulacji długości tego pręta który idzie od grzyba i otwiera zawór w turbinie.. widziałem u mechanika taki sam z gwintem i śrubką .. mój takowej nie posiada... Podobno nie można jej podnieść ciśnienia ... ewentualnie chiptuning...
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: TURBO W Y60
Moja max pompuje strasznie duzo. Az sam sie zdziwilem gdy potrafila dobic ponad 2 bar. Ustawilem zatem zeby zakres nie przekraczal 1,2 - 1,5 i jest ok.matttic pisze:Marcinie a mierzyłeś może ile sama Ci pompuje max (po wpięciu w intercooler bez trójnika)Grzyb według manuala ma puszczać w zakresie 1.08-1.18 - Te moje wartości (3,4 bieg przy bucie około 3 000 okolice 1,1 bar) są w miarę poprawne?? Bo troszkę się zamotałem.
Te wartosci w okolicach 1,1 sa jak najbardziej poprawne.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Re: TURBO W Y60
Przy seryjnym IC nie ma sensu tak dużo pompować z tak małej turbiny, bo to tylko nie potrzebnie grzeje powietrze i w efekcie może być mniej mocy niż fabrycznie.


Re: TURBO W Y60
sie znaN2O pisze:Przy seryjnym IC nie ma sensu tak dużo pompować z tak małej turbiny, bo to tylko nie potrzebnie grzeje powietrze i w efekcie może być mniej mocy niż fabrycznie.

matttic pisze:daje 1 atmosferę ale przy 3 000 obrotów - a nie powinna dawać przy 2000(chyba)? Żeby auto normalnie jechało musi mieć pod 3 000 to chyba nie jest normalne??
beeeezzzzzeeeeeduradenior pisze:niestety normalne żeby było wcześniej musisz mieć zmienną geometrię w turbinie

Re: TURBO W Y60
Jak nie ma regulacji to wywierć nową dzurę bliżej gruszki i bedzie git, w Y60 wierciłem na samej górze tego spłaszczenia i podbiło ciśnienie z 0,6 do 1,1, jak ciśnienie rośnie przy zbyt wysokich obrotach to albo masz przytkany wydech albo cisnienie ucieka z weżyka sterującego, nie ma tam wiecej rozgałęzień np do EGR'a albo czy wężyki nie są spękane?matttic pisze:Kurcze patrzyłem teraz i niema regulacji długości tego pręta który idzie od grzyba i otwiera zawór w turbinie.. widziałem u mechanika taki sam z gwintem i śrubką .. mój takowej nie posiada... Podobno nie można jej podnieść ciśnienia ... ewentualnie chiptuning...
pozdrawiam
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Re: TURBO W Y60
Ale na fabrycznym turbo bez zmiennej geometrii łopatek w y61?? mój to chyba RD28Tiboostpin pisze:N2O pisze:
beeeezzzzzeeeeedura2000 obr w rd28t z doładowaniem przekraczającym 1 bar to nie problem

Wężyki powinny być ok skoro pompuje 1,1 bez grzyba z tym że EGR nie zaślepiałem bo gość mi coś mówił ze nie wiadomo jak jest ułożony zawór czy otwarty czy zamknięty i możne mi łapać błąd a nie mam kompa blisko żeby potem go skasować

Re: TURBO W Y60
u mnie seryjne turbo rd28t y60, west gate wylaczony z obiegu,
na maxa daje 1,6 a powyzej 1800 przekracza 1,0. a 0,5 jest osiagane juz miedzy 1200-1500 obr/min. dawka lekko podniesiona, niecale pol obrotu, przez co i spalin wiecej, podkladka z boostpina wywalona.
na maxa daje 1,6 a powyzej 1800 przekracza 1,0. a 0,5 jest osiagane juz miedzy 1200-1500 obr/min. dawka lekko podniesiona, niecale pol obrotu, przez co i spalin wiecej, podkladka z boostpina wywalona.
Re: TURBO W Y60
Najprostszy sposób na zwiększenie doładowania w patrolu to tzw MBC (manual boost control) sam sobie regulujesz ciśnienie doładowania. MBC na allegro czy w firmie properfect można kupic za jakieś 95 zł i sam kręcisz ile chcesz 

Patrol GR Y60 Kumho kl71 35x12.5"
Re: TURBO W Y60
Tobie chodzi zapewne o ominięcie grzyba na turbie jak uwalony i przepuszcza... ale jak zwiększyć doładowanie żeby pompowało 1 bar przy 2 000 a nie przy 3?? (w y61)
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: TURBO W Y60
Turbine napedzaja spaliny, a zeby byly spaliny musi byc paliwo 

Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Re: TURBO W Y60
Panowie może uporządkujemy troszkę:
Z tego co piszecie generalnie najbezpieczniejszym i najpewniejszym wyjściem jest zainstalowanie MBC (+ ewentualnie zegar ciśnienia doładowania ) - plusy tego rozwiązania to ręczna regulacja pożądanego doładowania, w każdej chwili możemy wrócić do fabryki; cały czas możemy sprawdzać jak ładuje turbina. Teraz pytanie czy to rozwiązanie ma jakieś wady???, czy poza instalacją MBC coś jeszcze trzeba motać ?( regulować, przerabiać itd. )
Z tego co piszecie generalnie najbezpieczniejszym i najpewniejszym wyjściem jest zainstalowanie MBC (+ ewentualnie zegar ciśnienia doładowania ) - plusy tego rozwiązania to ręczna regulacja pożądanego doładowania, w każdej chwili możemy wrócić do fabryki; cały czas możemy sprawdzać jak ładuje turbina. Teraz pytanie czy to rozwiązanie ma jakieś wady???, czy poza instalacją MBC coś jeszcze trzeba motać ?( regulować, przerabiać itd. )
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: TURBO W Y60
MBC zawsze powinno być montowane z manometrem ciśnienia doładowania bo inaczej se odkręcisz za dużo i będzie kuku. No i samo dmuchanie z turbo na sucho jest trochę bez sensu do tego trzeba dawkę wyregulować. Oczywiście wszystko zależy od tego ile ma dmuchnąć turbina.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
Re: TURBO W Y60
Rozumiem, że montaż MBC powinien iść w parze z regulacją pompy . A z drugiej strony tzn. zwiększenie dawki musi iść w parze ze zwiększeniem dmuchnięcia? ( jakby to nie brzmiałomiastek pisze:MBC zawsze powinno być montowane z manometrem ciśnienia doładowania bo inaczej se odkręcisz za dużo i będzie kuku. No i samo dmuchanie z turbo na sucho jest trochę bez sensu do tego trzeba dawkę wyregulować. Oczywiście wszystko zależy od tego ile ma dmuchnąć turbina.

GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: TURBO W Y60
Wszystko musi isc w parze ze soba. Poprawne dopasowanie dawki powietrza i paliwa pozwala uzyskac maksimum mozliwosci. Tak wiec wychodzc z zalozenia, ze startujemy od poprawnie zestrojonych parametrow, zwiekszajac cisnienie doladowania, a tym samym ilosc podawanego powietrza, powinno isc za tym w parze zwiekszenie ilosci paliwa.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Re: TURBO W Y60
Ok - czyli idę dobrą drogą. Jeśli chodzi o MBC to ustawienie wydaje się proste poprzez wskaźnik ciśnienia, który montujemy jednocześnie, natomiast jak w miarę "poprawnie" ustawić dawkę? Może pytanie lamerskie, ale jak będzie mi ktoś dłubał w moim parchu to dobrze by było wiedzieć na co zwrócić uwagę czy wszystko jest ok i czy tzw. fachowiec nie ściemnia...
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
Re: TURBO W Y60
no nie tak do konca z przepompowaniem w dieslu
to nie benzyna gdzie zapodasz za duzo i splyniesz z tlokami
najpierw doprowadz do serii 0,8b
pozniej masz 2 wyjscia
regulacja dawki
lub zabawa z boostpinem
najlepszym wyjsciem jest hamowanie z szerokopasmowka AFR
ja zrobilem tak
podkladka pod booostpinem spilowana o 2/3 - ale i tak wylatuje
boostpin ustawiony na max dawkowanie
dawka nieruszana
doladowanie 1,1 w piku
1,0 srednio
wada jest to jak latasz powyzej 100, to masz doladowanie ok 0.8b i adekwatne spalanie, jak przy upalaniu
dynamika naniskich i srednich obrotach na plus
im wyzej tym fajniej
ale im wyzej tym nizej mas ta kreske od baku
to nie benzyna gdzie zapodasz za duzo i splyniesz z tlokami
najpierw doprowadz do serii 0,8b
pozniej masz 2 wyjscia
regulacja dawki
lub zabawa z boostpinem
najlepszym wyjsciem jest hamowanie z szerokopasmowka AFR
ja zrobilem tak
podkladka pod booostpinem spilowana o 2/3 - ale i tak wylatuje
boostpin ustawiony na max dawkowanie
dawka nieruszana
doladowanie 1,1 w piku
1,0 srednio
wada jest to jak latasz powyzej 100, to masz doladowanie ok 0.8b i adekwatne spalanie, jak przy upalaniu
dynamika naniskich i srednich obrotach na plus
im wyzej tym fajniej
ale im wyzej tym nizej mas ta kreske od baku

Re: TURBO W Y60
Kolego Boban22, najpierw zmierz ile ładuje turbo obecnie, jeśli masz fabrykę ok. 0,8 bara, to spróbuj delikatnie zwiększyć dawkę nie ruszając doładowania. Ze zwiększonej dawki uzyskasz więcej spalin i turbo powinno wcześniej wstawać. Może się okazać, że to Ci wystarczy, jeśli będzie mało to daj jeszcze dawki i zwiększ doładowanie do ok 1 bara i powinno już fajnie jeździć.
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
Re: TURBO W Y60
Oki, dzięki będziemy rzeźbić zobaczymy co i jakpiotr e38 pisze:Kolego Boban22, najpierw zmierz ile ładuje turbo obecnie, jeśli masz fabrykę ok. 0,8 bara, to spróbuj delikatnie zwiększyć dawkę nie ruszając doładowania. Ze zwiększonej dawki uzyskasz więcej spalin i turbo powinno wcześniej wstawać. Może się okazać, że to Ci wystarczy, jeśli będzie mało to daj jeszcze dawki i zwiększ doładowanie do ok 1 bara i powinno już fajnie jeździć.

GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
Re: TURBO W Y60
Oddałem turbinę od mojego Y61 do fachowego warsztatu i co się okazuje to wygląda na ok nie będą jej rozkręcać na części pierwsze bo trzeba było by jej wsadzać cały zestaw za 600zł wiec tylko ten zawór do regeneracji z tego co mi chłopaki powiedzieli bo wartości mam podobno dobre (ok 3 000 obr 1,1 z wypiętym "grzybem" ) regeneracja grzyba to koszt okolo 400zł wiec chcieli podmienić na inny miało to wynieść do 150 zł ale są jakieś problemy wiec chyba kupie MBC i wskaźnik na allegro ....
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: TURBO W Y60
Regeneracja bączka u mnie wyszła znacznie taniej. Wiertarkę miałem, wiertło pożyczyłem, otwór sam wywierciłem.


http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
Re: TURBO W Y60
i tak sie robi kasemiastek pisze:Regeneracja bączka u mnie wyszła znacznie taniej. Wiertarkę miałem, wiertło pożyczyłem, otwór sam wywierciłem.

szczecin ..... po prostu dziura
a w dole parch 2.8 3cale i 35 cali 


-
- Posty: 365
- Rejestracja: pn cze 22, 2009 7:20 pm
- Lokalizacja: kwiatkowawies
Re: TURBO W Y60
Ja wywierciłem dziurkę w cięgnie bączka, sprezyna naciągnięta na maxa, wydech srodkowy wycięty, EGRY srery wywalone i zslepione, zwiekszona dawka paliwa, delikatnie przestawiony kat zapłonu co by szybciej zaczął spalać, cooler... no i ... zapiernicza aż miło
Turbawa dmucha 1,1 aspalanie na 35" aż tak nie wzroslo palil w pełnym rynsztunku /namioty, toboły, itp/ 13L a teraz 14L ale za to dynamika trochę inna... 


PATROL Y61 V8 LONG TURYSTYK
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 35
- Rejestracja: sob wrz 11, 2010 10:18 pm
- Lokalizacja: Biłgoraj
- Kontaktowanie:
Re: TURBO W Y60
A ja mam pytanie: gdzie się znajduje śrubka w pompie w y60 2.8, którą trzeba wkręcić/wykręcić (?) aby zwiększyć dawkę paliwa? I czy trzeba ją wkręcić. czy wykręcić aby zwiększyć dawkę?
Byłbym mega wdzięczny jakby ktoś mógł wkleić fotkę/schemat, gdzie jest ta śrubka
Byłbym mega wdzięczny jakby ktoś mógł wkleić fotkę/schemat, gdzie jest ta śrubka
Patrol Y60 '94 + Kumho KL71 31" (felgi 4MAD 8x15" et-25)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości