TURBO W Y60

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: TURBO W Y60

Post autor: N2O » wt lut 15, 2011 1:05 am

Forum vwgolf przejrzyj - tam jest wszystko napisane z obrazkami.
:)21.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

matttic
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: czw lis 26, 2009 7:45 pm
Lokalizacja: Jasło

Re: TURBO W Y60

Post autor: matttic » pt lut 18, 2011 9:06 am

Po dość długim oczekiwaniu na WG w końcu się doczekałem chłopaki przełożyli mi "grzyba" z regulacja od innej turbiny gratis dali uszczelki i skasowali tylko 100 zł

Niestety zapomnieli w uszczelce zrobić otwór na smarowanie heh po 1 km turbo szlak trafił - zatarło się na amen!!!
Całe szczęście firma okazałą się solidna przyznała się do błędu zregenerowała bebechy i pokryła ponowne przełożenie u mojego mechanika.

Ciśnienie ustawiłem sobie na 1,1 ale Patrol jak był tępy tak jest dalej.... :( Co gorsza po perypetiach z turbina gorzej odpala na zimnym i puszcza chmurkę. Odczucie jest takie jak by mu troszkę paliwa brakowało. Paląc kreci i powoli zaczyna łapać... kurcze a wcześniej przy dużych mrozach palił ładnie nawet bez tego przycisku "Heat" ..... Lub któraś nowa świeca padła bo nierówno odpala... Jak ciepły pali na pół obrotu...

Orientuje się ktoś czy można w Y61 w 2,8 jakoś podnieść dawkę na pompie domowymi sposobami??? Czy tylko chiptuning???

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: TURBO W Y60

Post autor: Piotrek M » pt lut 18, 2011 10:42 am

A może ktoś polecić z czystym sumieniem werksztat regenerujący turbiny, i wiela teraz taki przyzwoity remont kosztuje ?
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

ordi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: sob wrz 11, 2010 10:18 pm
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: TURBO W Y60

Post autor: ordi » pt lut 18, 2011 11:04 am

no i ja mam znów pytanie. Poczytałem na necie (Forum golfa :D ) jak zwiększyć dawkę paliwa na pompie. Ale kuźwa w Patrolu (Y60 2.8td ) dalej nie wiem gdzie jest ta śrubka felerna! Mógłby mnie ktoś oświecić? Czy to jest ta śrubka z tyłu pompy co jest umiejscowiona między przewodami idącymi do wtryskiwaczy? Z góry dzięki za pomoc
Patrol Y60 '94 + Kumho KL71 31" (felgi 4MAD 8x15" et-25)

piotr e38
Posty: 742
Rejestracja: pn sty 11, 2010 9:08 pm
Lokalizacja: Bronisze(k.Warszawy)

Re: TURBO W Y60

Post autor: piotr e38 » pt lut 18, 2011 5:00 pm

matttic pisze:
Orientuje się ktoś czy można w Y61 w 2,8 jakoś podnieść dawkę na pompie domowymi sposobami??? Czy tylko chiptuning???
Można na dwa sposoby:
1. Regulujesz nastawnikiem dawki, luzując delikatnie górne śruby nastawnika, pukasz delikatnie młoteczkiem przez drewienko, żeby nastawnik przesunął się w stronę kabiny. Nie można przesadzić, bo zacznie nierówno pracować na wolnych i zrobi się strasznie nerwowy. Generalnie operacja dość upierdliwa.

2. Możesz oszukać sygnał zwrotny z nastawnika pompy (czujnik elektromagnetyczny), (nie mylić z czujnikiem temperatury paliwa). Operacja ta nie zwiększa obrotów jałowych silnika, chyba że bardzo przesadzisz. Jest dużo łatwiejsza do wykonania, niż zabawa nastawnikiem i w 100% odwracalna do oryginału w 5min. Musisz zaopatrzyć się w opornik regulowany (potencjometr) o wartości 0-2 Kohm (5W). Znajdź na schemacie kabelki z sygnałem zwrotnym nastawnika i wstaw równolegle opornik i reguluj potencjometrem( im mniejszy opór tym większa dawka). Sam zamierzam przetestować ten patent, ale ciągły brak czasu.
Podkreślam, sposobu nr.2. jeszcze nigdy nie testowałem, więc robisz na własne ryzyko. Ja tylko zasłyszałem ten patent od pewnego jegomościa, co to niby tak robił z nastawnikiem w VW TDI, a tam nastawnik działa identycznie jak w Y61.

Pozdrawiam
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG

Awatar użytkownika
daniel b
 
 
Posty: 1190
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 12:30 pm
Lokalizacja: Zgorzelec

Re: TURBO W Y60

Post autor: daniel b » pt lut 18, 2011 5:25 pm

ordi pisze:no i ja mam znów pytanie. Poczytałem na necie (Forum golfa :D ) jak zwiększyć dawkę paliwa na pompie. Ale kuźwa w Patrolu (Y60 2.8td ) dalej nie wiem gdzie jest ta śrubka felerna! Mógłby mnie ktoś oświecić? Czy to jest ta śrubka z tyłu pompy co jest umiejscowiona między przewodami idącymi do wtryskiwaczy? Z góry dzięki za pomoc
Tak ta śruba ,luzujesz najpierw kluczem 12 i możesz kręcić,a jeżeli pompa twoja była nie kręcona to na nakrętce może być blaszka zabezpieczająca w kształcie nakrętki :D
ZMOTA SCORPION Y60

kwiatkowawies
Posty: 365
Rejestracja: pn cze 22, 2009 7:20 pm
Lokalizacja: kwiatkowawies

Re: TURBO W Y60

Post autor: kwiatkowawies » śr lut 23, 2011 10:30 pm

ordi pisze:no i ja mam znów pytanie. Poczytałem na necie (Forum golfa :D ) jak zwiększyć dawkę paliwa na pompie. Ale kuźwa w Patrolu (Y60 2.8td ) dalej nie wiem gdzie jest ta śrubka felerna! Mógłby mnie ktoś oświecić? Czy to jest ta śrubka z tyłu pompy co jest umiejscowiona między przewodami idącymi do wtryskiwaczy? Z góry dzięki za pomoc
Tak jest umiejscowiona zaraz nad przewodami i zaślepiona takim metalowym "kapturkiem". Musisz zdjąć "kapturek", klucz 12 i wkretak. Będzie tam sruba kontrująca i bolec na wkretak którym krecisz w prawą stroę tzn do prawego koła aby dawkę dodać. Można to zrobić na odpalonym motorze wtedy będziesz słyszał jak obroty idą w górę lub wlewo ujmujesz dawkę. Najlepiej zaznacz sobie dokładnie nominalne ustawienie aby wrazie "w" powrócic do punktu wyjścia... Zwróć uwagę przy kontrowaniu sruby jak będzisz dokęcał aby bolec się nie przestawił. Jak będą wyższe obroty no to regulacja linek i w buta... :)21
PATROL Y61 V8 LONG TURYSTYK

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Re: TURBO W Y60

Post autor: gkozi » śr lut 23, 2011 11:06 pm

Dziś odebrałem turbo z regeneracji [800 zł]
Z przedniego hm nazwijmy go wirnika, tego który pompuje powietrze, było tak mniej więcej 1/3 oryginalnej powierzchni łopatek, do tego jakieś tam inne drobiazgi do wymiany, chociaż turbina była w stanie niezłym [tzn. bez luzów]

Do tego zawalone sadzą z olejem doloty [też tak mniej więcej 1/3 prześwitu otworów była]

Jestem niezmiernie ciekawy jak to bedzie jeździło po regeneracji i wyczyszczeniu (na fabrycznych nastawach)

Swoja drogą regenerujacy mówili, że normalne ciśnienie doładowania to 0,6
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

matttic
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: czw lis 26, 2009 7:45 pm
Lokalizacja: Jasło

Re: TURBO W Y60

Post autor: matttic » ndz lut 27, 2011 11:21 am

3mam kciuki zeby wciskało w fotel :D bo w moim y61 po regeneracji zero różnicy :( (ale moje turbo było teoretycznie sprawne tylko uwalony zawór WG miałem )

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Re: TURBO W Y60

Post autor: gkozi » ndz lut 27, 2011 12:58 pm

u mnie widac różnicę ale więcej napiszę, jak wjadę na testową górkę
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
kogucik2
Posty: 740
Rejestracja: wt lis 16, 2004 10:56 pm
Lokalizacja: szczecin

Re: TURBO W Y60

Post autor: kogucik2 » wt mar 15, 2011 10:33 pm

jak w y60 podkrecic zawor na kolektorze ssacym :o bo upuszcza mi jak cisnienie rosnie do1,1 bara ?? ?? ??
szczecin ..... po prostu dziura :) a w dole parch 2.8 3cale i 35 cali :)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: TURBO W Y60

Post autor: N2O » wt mar 15, 2011 11:36 pm

Wymienić na zaślepkę.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
kogucik2
Posty: 740
Rejestracja: wt lis 16, 2004 10:56 pm
Lokalizacja: szczecin

Re: TURBO W Y60

Post autor: kogucik2 » wt mar 15, 2011 11:47 pm

jakie konsekwencje :o :o
szczecin ..... po prostu dziura :) a w dole parch 2.8 3cale i 35 cali :)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: TURBO W Y60

Post autor: N2O » wt mar 15, 2011 11:49 pm

Jeśli WG sprawne, to żadne o ile nie przesadzasz z ciśnieniem.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: TURBO W Y60

Post autor: iras01 » wt mar 15, 2011 11:49 pm

konsekwencja moze byc bum :)21 u mnie nie wybucha na 1,6...wg wywalilem rok temu :)21
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
tkocy20
Posty: 545
Rejestracja: pt maja 23, 2008 6:42 pm
Lokalizacja: Sochaczew, Żyrardów, Borne Sulinowo

Re: TURBO W Y60

Post autor: tkocy20 » śr mar 16, 2011 9:37 am

Piotrek M pisze:A może ktoś polecić z czystym sumieniem werksztat regenerujący turbiny, i wiela teraz taki przyzwoity remont kosztuje ?
polecam Ream Poland z Lublina. Polecił mi kolega zajmujący się tuningiem samochodów sportowych i kontakt sprawdził się w 100%. Jeśli dostaną konkretne wskazówki mogą zmienić również geometrię wirnika. Ja za swoje turbo płaciłem coś około 1000-1100 złotych. Po minimalnym trąceniu dawki paliwa moc zwiększyła się symbolicznie o 10% do 125 koni ale po założeniu intercoolera moment wzrósł do 300Nm czyli o około 25%. Jeśli chodzi o dawkowanie paliwa to trzeba to robić bardzo ostrożnie najlepiej oddać to komuś kto już wie co i jak. W prawidłowej regulacji konieczna jest kontrola temperatury w kolektorze wylotowym. Czyli najpierw sprawdzamy temepraturę na oryginale, potem majstrujemy sobie turbo plus intercooler i regulujemy dawkę paliwa tak żeby temperatura była bardzo porównywalna z oryginalnymi wskazaniami. Niestety rożnica na wylocie o np. 10 stopni jest istotnie zmieniającym parametrem warunki panujące w cylindrze. także ostrożnie. Generalnie silniki z mechanicznym turbo są omijane przez tuningowców z daleka ze względu na trudność w mierzeniu parametrów pracy silnika. Także niepoważne zmiany w mocy dające np. 50 koni więcej muszą ten silnik w dłuższej lub raczej krótszej perspektywie zniszczyć. ale być może jest to koszt wkalkulowany w taką oparację. Jeśli ktoś ma sprawne turbo lepiej jest pomajstrować z intercoolerem bo da to bez znaczącego rozgrzebania pompy wtryskowej lepsze efekty. Nie podnosi znacząco mocy, ale podnosi moment obrotowy który jest ważniejszy przy przywarach silnika rd28t. W przypadku braku intercoolera najistotniejsze jest ile mocy mamy w skrajnie trudnych warunkach: lato gorąco jak cholera, samochód stoi w błocie i chcemy wyszarpać go pod górę. Wtedy może się okazać że mamy do dyspozycji tylko 80% (albo i mnie) nominalnych parametrów i wtedy uwidaczniają się wszelkie wady napędu Patrola. Dobry intercooler minimalizuje taki efekt.
pozdrawiam Tomek
z wiekiem rośnie ilość osób mogących jedynie pocałować mnie w ....

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: TURBO W Y60

Post autor: Piotrek M » śr mar 16, 2011 9:48 am

Dzięki za namiar.
:)2
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: TURBO W Y60

Post autor: martii » czw mar 17, 2011 10:02 am

Generalnie silniki z mechanicznym turbo są omijane przez tuningowców z daleka ze względu na trudność w mierzeniu parametrów pracy silnika. Także niepoważne zmiany w mocy dające np. 50 koni więcej muszą ten silnik w dłuższej lub raczej krótszej perspektywie zniszczyć.
mechanicznych już prawie nikt nie grzebie, bo ich prawie nie ma, bo koszt uzyskania dodatkowych koni poza tym co można uzyskać zwiększaniem doładowania na seryjnej turbinie plus regulacja pompy i ew dołożenie zmiana IC na wydajniejszy jest większy niż zakup nowszego silnika który w serii już jest 50% mocniejszy

co do zwieszania mocy o 50KM to Cie trochę poniosło, ludziska zwiększają moc o 50-100% i te auta jeżdżą i nic im nie jest
to o ile da się podnieść parametry zależy od stanu silnika, konkretnego typu silnika, tego co ma na sobie i co mu dodamy, wiedzy tunera a w użytkowaniu mózgu olnera

w dieslu wieksza krzywde mozna zrobic sobie przedawkowaniem paliwem niz przeladowaniem turbina, jest odwrotnie niz w doladowanych benzynach

dlatego jak juz wspomniales, bawiac sie mocniej niz tylko dolozenie IC, lekkie podniesienie doladowania i korekta dawki, przydaloby sie badac EGT, a najlepiej wstawic dodatkowy zegarek obok tego od cisnienia doladowania,
dodatkowo chłodnica oleum, zegarek pokazujący nam jaka ma temp, do tego luźniejszy wydech, wydajniejsza turbina, kolektor pod nowa turbinę, większe wtryski, większe elementy sekcji tłoczącej w pompie, większy IC, lepciejszy kolektor dolotowy, większe zawory, ostrzejszy walek, mocniejsze sprzeglo, .......

i tak można bez końca :lol: i tu masz racje, mocniejsze mody silnika niosa za soba mozliwosc wiekszej liczby awarii, ale czesto jest tak ze silnikowi nic sie nie dzieje, tylko pozostale elementy napedu nie wytrzymuja parcia

tuning to worek bez dna, i moze byc tak, ze bedzie maloawaryjny, a moze okazac sie ze bedzie tylko pomnikiem przetaczanym od awarii do awarii

bo podstawowa rzecza na jakie trzeba sobie odpowiedziec przed, jest to czego dokladnie oczekujemy i jakie dolary na to mamy
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: TURBO W Y60

Post autor: Piotrek M » ndz cze 05, 2011 7:59 am

Może ktoś ma jeszcze jakiś namiar na sprawdzoną firmę od regeneracji turbin.
Chyba jakaś bobra była we Wrocławiu.
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
Hasan_ciach
Posty: 549
Rejestracja: śr lis 25, 2009 8:58 pm
Lokalizacja: oleśnica

Re: TURBO W Y60

Post autor: Hasan_ciach » ndz cze 05, 2011 8:33 am

ja robiłem turbinke na sołtysowickeij1 we wrooo...
moze i stówke wiecej dałem ale robota.....mmmmmalinka
goście wiedza jak robić!!!
biały mały parch


I"II by back ! !

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: TURBO W Y60

Post autor: Sawa GR » śr cze 08, 2011 8:32 am

Mój znajomek:
http://www.turboserwis.eu/kontakt.html
Oddałem turbinę, na drugi dzień miałem spowrotem, wyglądała jak z fabryki i na razie dmucha jak z fabryki (ponad rok)
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: TURBO W Y60

Post autor: Maqlinka » śr cze 08, 2011 8:51 am

tkocy20 pisze:W prawidłowej regulacji konieczna jest kontrola temperatury w kolektorze wylotowym.
Wiesz może jakie są normatywne wartości EGT dla D28T ? - odczyt masz z przed turbiny czy za?

Z góry dzięki :wink:
Life's Too Short For A Full Time Job

RX01
 
 
Posty: 263
Rejestracja: sob lip 28, 2007 7:08 am
Lokalizacja: Laskowice

Re: TURBO W Y60

Post autor: RX01 » śr cze 08, 2011 9:28 am

GR long :)
Urzędy w Polsce to wielki ciężar, dlatego kładzie się go na barki osłów :D

Awatar użytkownika
tkocy20
Posty: 545
Rejestracja: pt maja 23, 2008 6:42 pm
Lokalizacja: Sochaczew, Żyrardów, Borne Sulinowo

Re: TURBO W Y60

Post autor: tkocy20 » pt cze 10, 2011 1:50 pm

Maqlinka pisze:
tkocy20 pisze:W prawidłowej regulacji konieczna jest kontrola temperatury w kolektorze wylotowym.
Wiesz może jakie są normatywne wartości EGT dla D28T ? - odczyt masz z przed turbiny czy za?

Z góry dzięki :wink:
niestety, trzeba sięgnąć do notatek kogoś kto to robił na zasadzie porównania na seryjnym i modyfikowanym silniku. Dlatego prawie wszyscy temat omijają z dala na zasadzie psujcie se sami. Szkoda bo potrzeby jak widać są znaczne. Ale jak coś znajdziesz to daj znać. "Mój "tuner który regularnie modyfikuje samochody o 50-200 koni jak zobaczył na hamowni 120 KM w Parchu był bardzo zadowolony. Dlaczego? bo jak powiedział śrubę na pompie właściwie tylko dotknął. Momentu przybyło natomiast z 220 do 280 Nm i o to chodziło
powodzenia
z wiekiem rośnie ilość osób mogących jedynie pocałować mnie w ....

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: TURBO W Y60

Post autor: Fiba » pt cze 10, 2011 2:30 pm

Może czarodziej :)21
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości