
TURBO W Y60
Moderator: Kosiarz
Re: TURBO W Y60
Forum vwgolf przejrzyj - tam jest wszystko napisane z obrazkami.
.

Re: TURBO W Y60
Po dość długim oczekiwaniu na WG w końcu się doczekałem chłopaki przełożyli mi "grzyba" z regulacja od innej turbiny gratis dali uszczelki i skasowali tylko 100 zł
Niestety zapomnieli w uszczelce zrobić otwór na smarowanie heh po 1 km turbo szlak trafił - zatarło się na amen!!!
Całe szczęście firma okazałą się solidna przyznała się do błędu zregenerowała bebechy i pokryła ponowne przełożenie u mojego mechanika.
Ciśnienie ustawiłem sobie na 1,1 ale Patrol jak był tępy tak jest dalej....
Co gorsza po perypetiach z turbina gorzej odpala na zimnym i puszcza chmurkę. Odczucie jest takie jak by mu troszkę paliwa brakowało. Paląc kreci i powoli zaczyna łapać... kurcze a wcześniej przy dużych mrozach palił ładnie nawet bez tego przycisku "Heat" ..... Lub któraś nowa świeca padła bo nierówno odpala... Jak ciepły pali na pół obrotu...
Orientuje się ktoś czy można w Y61 w 2,8 jakoś podnieść dawkę na pompie domowymi sposobami??? Czy tylko chiptuning???
Niestety zapomnieli w uszczelce zrobić otwór na smarowanie heh po 1 km turbo szlak trafił - zatarło się na amen!!!
Całe szczęście firma okazałą się solidna przyznała się do błędu zregenerowała bebechy i pokryła ponowne przełożenie u mojego mechanika.
Ciśnienie ustawiłem sobie na 1,1 ale Patrol jak był tępy tak jest dalej....

Orientuje się ktoś czy można w Y61 w 2,8 jakoś podnieść dawkę na pompie domowymi sposobami??? Czy tylko chiptuning???
Re: TURBO W Y60
A może ktoś polecić z czystym sumieniem werksztat regenerujący turbiny, i wiela teraz taki przyzwoity remont kosztuje ?
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 35
- Rejestracja: sob wrz 11, 2010 10:18 pm
- Lokalizacja: Biłgoraj
- Kontaktowanie:
Re: TURBO W Y60
no i ja mam znów pytanie. Poczytałem na necie (Forum golfa
) jak zwiększyć dawkę paliwa na pompie. Ale kuźwa w Patrolu (Y60 2.8td ) dalej nie wiem gdzie jest ta śrubka felerna! Mógłby mnie ktoś oświecić? Czy to jest ta śrubka z tyłu pompy co jest umiejscowiona między przewodami idącymi do wtryskiwaczy? Z góry dzięki za pomoc

Patrol Y60 '94 + Kumho KL71 31" (felgi 4MAD 8x15" et-25)
Re: TURBO W Y60
Można na dwa sposoby:matttic pisze:
Orientuje się ktoś czy można w Y61 w 2,8 jakoś podnieść dawkę na pompie domowymi sposobami??? Czy tylko chiptuning???
1. Regulujesz nastawnikiem dawki, luzując delikatnie górne śruby nastawnika, pukasz delikatnie młoteczkiem przez drewienko, żeby nastawnik przesunął się w stronę kabiny. Nie można przesadzić, bo zacznie nierówno pracować na wolnych i zrobi się strasznie nerwowy. Generalnie operacja dość upierdliwa.
2. Możesz oszukać sygnał zwrotny z nastawnika pompy (czujnik elektromagnetyczny), (nie mylić z czujnikiem temperatury paliwa). Operacja ta nie zwiększa obrotów jałowych silnika, chyba że bardzo przesadzisz. Jest dużo łatwiejsza do wykonania, niż zabawa nastawnikiem i w 100% odwracalna do oryginału w 5min. Musisz zaopatrzyć się w opornik regulowany (potencjometr) o wartości 0-2 Kohm (5W). Znajdź na schemacie kabelki z sygnałem zwrotnym nastawnika i wstaw równolegle opornik i reguluj potencjometrem( im mniejszy opór tym większa dawka). Sam zamierzam przetestować ten patent, ale ciągły brak czasu.
Podkreślam, sposobu nr.2. jeszcze nigdy nie testowałem, więc robisz na własne ryzyko. Ja tylko zasłyszałem ten patent od pewnego jegomościa, co to niby tak robił z nastawnikiem w VW TDI, a tam nastawnik działa identycznie jak w Y61.
Pozdrawiam
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
Re: TURBO W Y60
Tak ta śruba ,luzujesz najpierw kluczem 12 i możesz kręcić,a jeżeli pompa twoja była nie kręcona to na nakrętce może być blaszka zabezpieczająca w kształcie nakrętkiordi pisze:no i ja mam znów pytanie. Poczytałem na necie (Forum golfa) jak zwiększyć dawkę paliwa na pompie. Ale kuźwa w Patrolu (Y60 2.8td ) dalej nie wiem gdzie jest ta śrubka felerna! Mógłby mnie ktoś oświecić? Czy to jest ta śrubka z tyłu pompy co jest umiejscowiona między przewodami idącymi do wtryskiwaczy? Z góry dzięki za pomoc

ZMOTA SCORPION Y60
-
- Posty: 365
- Rejestracja: pn cze 22, 2009 7:20 pm
- Lokalizacja: kwiatkowawies
Re: TURBO W Y60
Tak jest umiejscowiona zaraz nad przewodami i zaślepiona takim metalowym "kapturkiem". Musisz zdjąć "kapturek", klucz 12 i wkretak. Będzie tam sruba kontrująca i bolec na wkretak którym krecisz w prawą stroę tzn do prawego koła aby dawkę dodać. Można to zrobić na odpalonym motorze wtedy będziesz słyszał jak obroty idą w górę lub wlewo ujmujesz dawkę. Najlepiej zaznacz sobie dokładnie nominalne ustawienie aby wrazie "w" powrócic do punktu wyjścia... Zwróć uwagę przy kontrowaniu sruby jak będzisz dokęcał aby bolec się nie przestawił. Jak będą wyższe obroty no to regulacja linek i w buta...ordi pisze:no i ja mam znów pytanie. Poczytałem na necie (Forum golfa) jak zwiększyć dawkę paliwa na pompie. Ale kuźwa w Patrolu (Y60 2.8td ) dalej nie wiem gdzie jest ta śrubka felerna! Mógłby mnie ktoś oświecić? Czy to jest ta śrubka z tyłu pompy co jest umiejscowiona między przewodami idącymi do wtryskiwaczy? Z góry dzięki za pomoc

PATROL Y61 V8 LONG TURYSTYK
Re: TURBO W Y60
Dziś odebrałem turbo z regeneracji [800 zł]
Z przedniego hm nazwijmy go wirnika, tego który pompuje powietrze, było tak mniej więcej 1/3 oryginalnej powierzchni łopatek, do tego jakieś tam inne drobiazgi do wymiany, chociaż turbina była w stanie niezłym [tzn. bez luzów]
Do tego zawalone sadzą z olejem doloty [też tak mniej więcej 1/3 prześwitu otworów była]
Jestem niezmiernie ciekawy jak to bedzie jeździło po regeneracji i wyczyszczeniu (na fabrycznych nastawach)
Swoja drogą regenerujacy mówili, że normalne ciśnienie doładowania to 0,6
Z przedniego hm nazwijmy go wirnika, tego który pompuje powietrze, było tak mniej więcej 1/3 oryginalnej powierzchni łopatek, do tego jakieś tam inne drobiazgi do wymiany, chociaż turbina była w stanie niezłym [tzn. bez luzów]
Do tego zawalone sadzą z olejem doloty [też tak mniej więcej 1/3 prześwitu otworów była]
Jestem niezmiernie ciekawy jak to bedzie jeździło po regeneracji i wyczyszczeniu (na fabrycznych nastawach)
Swoja drogą regenerujacy mówili, że normalne ciśnienie doładowania to 0,6
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
Re: TURBO W Y60
3mam kciuki zeby wciskało w fotel
bo w moim y61 po regeneracji zero różnicy
(ale moje turbo było teoretycznie sprawne tylko uwalony zawór WG miałem )


Re: TURBO W Y60
u mnie widac różnicę ale więcej napiszę, jak wjadę na testową górkę
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
Re: TURBO W Y60
jak w y60 podkrecic zawor na kolektorze ssacym
bo upuszcza mi jak cisnienie rosnie do1,1 bara





szczecin ..... po prostu dziura
a w dole parch 2.8 3cale i 35 cali 


Re: TURBO W Y60
Wymienić na zaślepkę.


Re: TURBO W Y60
jakie konsekwencje



szczecin ..... po prostu dziura
a w dole parch 2.8 3cale i 35 cali 


Re: TURBO W Y60
Jeśli WG sprawne, to żadne o ile nie przesadzasz z ciśnieniem.
Re: TURBO W Y60
konsekwencja moze byc bum
u mnie nie wybucha na 1,6...wg wywalilem rok temu 


Gr 850Nm mi sie marzy :)
- tkocy20
- Posty: 545
- Rejestracja: pt maja 23, 2008 6:42 pm
- Lokalizacja: Sochaczew, Żyrardów, Borne Sulinowo
Re: TURBO W Y60
polecam Ream Poland z Lublina. Polecił mi kolega zajmujący się tuningiem samochodów sportowych i kontakt sprawdził się w 100%. Jeśli dostaną konkretne wskazówki mogą zmienić również geometrię wirnika. Ja za swoje turbo płaciłem coś około 1000-1100 złotych. Po minimalnym trąceniu dawki paliwa moc zwiększyła się symbolicznie o 10% do 125 koni ale po założeniu intercoolera moment wzrósł do 300Nm czyli o około 25%. Jeśli chodzi o dawkowanie paliwa to trzeba to robić bardzo ostrożnie najlepiej oddać to komuś kto już wie co i jak. W prawidłowej regulacji konieczna jest kontrola temperatury w kolektorze wylotowym. Czyli najpierw sprawdzamy temepraturę na oryginale, potem majstrujemy sobie turbo plus intercooler i regulujemy dawkę paliwa tak żeby temperatura była bardzo porównywalna z oryginalnymi wskazaniami. Niestety rożnica na wylocie o np. 10 stopni jest istotnie zmieniającym parametrem warunki panujące w cylindrze. także ostrożnie. Generalnie silniki z mechanicznym turbo są omijane przez tuningowców z daleka ze względu na trudność w mierzeniu parametrów pracy silnika. Także niepoważne zmiany w mocy dające np. 50 koni więcej muszą ten silnik w dłuższej lub raczej krótszej perspektywie zniszczyć. ale być może jest to koszt wkalkulowany w taką oparację. Jeśli ktoś ma sprawne turbo lepiej jest pomajstrować z intercoolerem bo da to bez znaczącego rozgrzebania pompy wtryskowej lepsze efekty. Nie podnosi znacząco mocy, ale podnosi moment obrotowy który jest ważniejszy przy przywarach silnika rd28t. W przypadku braku intercoolera najistotniejsze jest ile mocy mamy w skrajnie trudnych warunkach: lato gorąco jak cholera, samochód stoi w błocie i chcemy wyszarpać go pod górę. Wtedy może się okazać że mamy do dyspozycji tylko 80% (albo i mnie) nominalnych parametrów i wtedy uwidaczniają się wszelkie wady napędu Patrola. Dobry intercooler minimalizuje taki efekt.Piotrek M pisze:A może ktoś polecić z czystym sumieniem werksztat regenerujący turbiny, i wiela teraz taki przyzwoity remont kosztuje ?
pozdrawiam Tomek
z wiekiem rośnie ilość osób mogących jedynie pocałować mnie w ....
Re: TURBO W Y60
mechanicznych już prawie nikt nie grzebie, bo ich prawie nie ma, bo koszt uzyskania dodatkowych koni poza tym co można uzyskać zwiększaniem doładowania na seryjnej turbinie plus regulacja pompy i ew dołożenie zmiana IC na wydajniejszy jest większy niż zakup nowszego silnika który w serii już jest 50% mocniejszyGeneralnie silniki z mechanicznym turbo są omijane przez tuningowców z daleka ze względu na trudność w mierzeniu parametrów pracy silnika. Także niepoważne zmiany w mocy dające np. 50 koni więcej muszą ten silnik w dłuższej lub raczej krótszej perspektywie zniszczyć.
co do zwieszania mocy o 50KM to Cie trochę poniosło, ludziska zwiększają moc o 50-100% i te auta jeżdżą i nic im nie jest
to o ile da się podnieść parametry zależy od stanu silnika, konkretnego typu silnika, tego co ma na sobie i co mu dodamy, wiedzy tunera a w użytkowaniu mózgu olnera
w dieslu wieksza krzywde mozna zrobic sobie przedawkowaniem paliwem niz przeladowaniem turbina, jest odwrotnie niz w doladowanych benzynach
dlatego jak juz wspomniales, bawiac sie mocniej niz tylko dolozenie IC, lekkie podniesienie doladowania i korekta dawki, przydaloby sie badac EGT, a najlepiej wstawic dodatkowy zegarek obok tego od cisnienia doladowania,
dodatkowo chłodnica oleum, zegarek pokazujący nam jaka ma temp, do tego luźniejszy wydech, wydajniejsza turbina, kolektor pod nowa turbinę, większe wtryski, większe elementy sekcji tłoczącej w pompie, większy IC, lepciejszy kolektor dolotowy, większe zawory, ostrzejszy walek, mocniejsze sprzeglo, .......
i tak można bez końca

tuning to worek bez dna, i moze byc tak, ze bedzie maloawaryjny, a moze okazac sie ze bedzie tylko pomnikiem przetaczanym od awarii do awarii
bo podstawowa rzecza na jakie trzeba sobie odpowiedziec przed, jest to czego dokladnie oczekujemy i jakie dolary na to mamy
Re: TURBO W Y60
Może ktoś ma jeszcze jakiś namiar na sprawdzoną firmę od regeneracji turbin.
Chyba jakaś bobra była we Wrocławiu.
Chyba jakaś bobra była we Wrocławiu.
- Hasan_ciach
- Posty: 549
- Rejestracja: śr lis 25, 2009 8:58 pm
- Lokalizacja: oleśnica
Re: TURBO W Y60
ja robiłem turbinke na sołtysowickeij1 we wrooo...
moze i stówke wiecej dałem ale robota.....mmmmmalinka
goście wiedza jak robić!!!
moze i stówke wiecej dałem ale robota.....mmmmmalinka
goście wiedza jak robić!!!
biały mały parch
I"II by back ! !
I"II by back ! !
- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: TURBO W Y60
Mój znajomek:
http://www.turboserwis.eu/kontakt.html
Oddałem turbinę, na drugi dzień miałem spowrotem, wyglądała jak z fabryki i na razie dmucha jak z fabryki (ponad rok)
http://www.turboserwis.eu/kontakt.html
Oddałem turbinę, na drugi dzień miałem spowrotem, wyglądała jak z fabryki i na razie dmucha jak z fabryki (ponad rok)
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Re: TURBO W Y60
Wiesz może jakie są normatywne wartości EGT dla D28T ? - odczyt masz z przed turbiny czy za?tkocy20 pisze:W prawidłowej regulacji konieczna jest kontrola temperatury w kolektorze wylotowym.
Z góry dzięki

Life's Too Short For A Full Time Job
Re: TURBO W Y60
GR long 
Urzędy w Polsce to wielki ciężar, dlatego kładzie się go na barki osłów

Urzędy w Polsce to wielki ciężar, dlatego kładzie się go na barki osłów

- tkocy20
- Posty: 545
- Rejestracja: pt maja 23, 2008 6:42 pm
- Lokalizacja: Sochaczew, Żyrardów, Borne Sulinowo
Re: TURBO W Y60
niestety, trzeba sięgnąć do notatek kogoś kto to robił na zasadzie porównania na seryjnym i modyfikowanym silniku. Dlatego prawie wszyscy temat omijają z dala na zasadzie psujcie se sami. Szkoda bo potrzeby jak widać są znaczne. Ale jak coś znajdziesz to daj znać. "Mój "tuner który regularnie modyfikuje samochody o 50-200 koni jak zobaczył na hamowni 120 KM w Parchu był bardzo zadowolony. Dlaczego? bo jak powiedział śrubę na pompie właściwie tylko dotknął. Momentu przybyło natomiast z 220 do 280 Nm i o to chodziłoMaqlinka pisze:Wiesz może jakie są normatywne wartości EGT dla D28T ? - odczyt masz z przed turbiny czy za?tkocy20 pisze:W prawidłowej regulacji konieczna jest kontrola temperatury w kolektorze wylotowym.
Z góry dzięki
powodzenia
z wiekiem rośnie ilość osób mogących jedynie pocałować mnie w ....
- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: TURBO W Y60
Może czarodziej 

Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości