Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder
Moderator: Kosiarz
-
woyboy
-

- Posty: 145
- Rejestracja: ndz cze 15, 2008 7:19 pm
- Lokalizacja: Żywiec
Post
autor: woyboy » czw mar 31, 2011 12:47 pm
sebson pisze:woyboy pisze:A ja Was jesze pomęczę z tą szerokością opony.
Czy do Patrola Y61 krótkiego wystarczy opona o szerokości 10,5 - 11 cali.
Mam obecnie starego BF MT w rozmiarze 285/75R16 czyli mniej więcej 33/11/R16
Kumpel w identycznym aucie ma te same opony ale w rozmiarze 35/12,5/R15 i odczuwalnie lepiej robią w błocie więc myślę że to kwestia ich szerokości (nie chodzi mi o sytuację gdzie wysokość opony ma znaczenie bo np. siadam na mostach)
Obecnie chcę kupić Silverstona MT117 Sport w rozmiarze 285/85R16. Na wysokość 35 cali na szerokość 10,5-11 i nie wiem czy nie będą zby wąskie.
Jak masz orginalną felgę 16" to zakup silverstona 35x11,5x16. Kumpel w longu Y61 i jest robi mu ta opona aż miło
http://allegro.pl/opona-4x4-nowa-35-11- ... 43449.html
Tylko że ja nie chcę Simexopodobnych bo na asfalcie to masakra, ale jednocześnie coś lepszego od starego MTka BF .G
Dlatego myślę nad MT117 Sport, pomijając już aspekt kosztowy. Opona jest niespełna dwa razy tańsza od Xtrema.
-
lbl78
-

- Posty: 12633
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » czw mar 31, 2011 12:57 pm
N2O pisze:Ale w jakim celu mam te przegubu ukręcać?

hejwi djuti bedziesz zakłądał i tjuning silnika robił co by taką gume napędzić

do turystyki będzie idealna

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
woocash

- Posty: 318
- Rejestracja: wt kwie 29, 2008 11:51 am
- Lokalizacja: Bytom
-
Kontaktowanie:
Post
autor: woocash » czw mar 31, 2011 3:18 pm
woyboy pisze:sebson pisze:woyboy pisze:A ja Was jesze pomęczę z tą szerokością opony.
Czy do Patrola Y61 krótkiego wystarczy opona o szerokości 10,5 - 11 cali.
Mam obecnie starego BF MT w rozmiarze 285/75R16 czyli mniej więcej 33/11/R16
Kumpel w identycznym aucie ma te same opony ale w rozmiarze 35/12,5/R15 i odczuwalnie lepiej robią w błocie więc myślę że to kwestia ich szerokości (nie chodzi mi o sytuację gdzie wysokość opony ma znaczenie bo np. siadam na mostach)
Obecnie chcę kupić Silverstona MT117 Sport w rozmiarze 285/85R16. Na wysokość 35 cali na szerokość 10,5-11 i nie wiem czy nie będą zby wąskie.
Jak masz orginalną felgę 16" to zakup silverstona 35x11,5x16. Kumpel w longu Y61 i jest robi mu ta opona aż miło
http://allegro.pl/opona-4x4-nowa-35-11- ... 43449.html
Tylko że ja nie chcę Simexopodobnych bo na asfalcie to masakra, ale jednocześnie coś lepszego od starego MTka BF .G
Dlatego myślę nad MT117 Sport, pomijając już aspekt kosztowy. Opona jest niespełna dwa razy tańsza od Xtrema.
Co do silverstone'a x-treme to oprocz tego ze hucza troszke to nie ma problemu na asfalcie...tak do 70-80 km/h..co prawda przy 100 auta lata po calej trzypasmowce

:D:D:D..to wszsytko zalezy do czego ma auto sluzyc....jak widac ja mam auto tylko do zabawy w przeprawe...wiec komfort na ulicy olewam...jezeli chcesz auto na ulice..to kup A/T albo jakiego M/t...
moj GG 5147138
woocash
-
sebson

- Posty: 1838
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: sebson » czw mar 31, 2011 3:47 pm
Nowe Bfg Mt i jest to kompromis między AT/MT. Opona dość agresywna i dość cicha i komfortowa na asfalcie.
Osobiście zamienie za jakiś czas BFG MT 1 na KM2 i dokupie Simxowatą i mam komplet całoroczny

Nissan Patrol
-
decc

- Posty: 1837
- Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
- Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"
Post
autor: decc » czw mar 31, 2011 5:32 pm
sebson pisze:Nowe Bfg Mt i jest to kompromis między AT/MT.

A ja się zastanawiam, czy aby nie popadamy wszyscy jakąś pochopną paranoję, sugerując się pozornym podobieństwem bieżnika KM2 z AT. Obejrzałem uważnie bieżnik KM2, którą mam na zapasie, porównałem z KM które mam na osiach i nie jestem już taki pewien, czy na pewno KM2 jest gorsza od KM. Klocki KM2 ma większe (KM2 ma 40 klocków na obwodzie w zewnętrznym rzędzie, KM ma 42). Głębokość bieżnika taka sama, odstępy między klockami KM2 ma większe. Z pomiarów wynika że jest o ok. 5 mm szersza od KM. Mam wątpliwości, czy na pewno nie robi, czy to nie jakaś obiegowa opinia. To pewnie znacie, ale to test producenta, więc trzeba brać poprawki na marketing:
http://opony-4x4.pl/BFG%20Mud%20Terrain ... _PL%20.pdf
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"
-
pablo1983
- jestem tu nowy...

- Posty: 45
- Rejestracja: wt cze 15, 2010 8:10 pm
Post
autor: pablo1983 » czw mar 31, 2011 5:56 pm
Opony będe wystawiał jutro na allegro ale na prvt możemy się dogadać jeszcze przed wystawieniem ja chcę zmienić na simexa głównie auto jeździ mi w terenie więc myślę że simex będzie lepszy węższy auto będzie miało trochę lżej chociaż na tym swamperach też dobrze jedzie
-
sebson

- Posty: 1838
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: sebson » czw mar 31, 2011 6:44 pm
decc pisze:sebson pisze:Nowe Bfg Mt i jest to kompromis między AT/MT.

A ja się zastanawiam, czy aby nie popadamy wszyscy jakąś pochopną paranoję, sugerując się pozornym podobieństwem bieżnika KM2 z AT. Obejrzałem uważnie bieżnik KM2, którą mam na zapasie, porównałem z KM które mam na osiach i nie jestem już taki pewien, czy na pewno KM2 jest gorsza od KM. Klocki KM2 ma większe (KM2 ma 40 klocków na obwodzie w zewnętrznym rzędzie, KM ma 42). Głębokość bieżnika taka sama, odstępy między klockami KM2 ma większe. Z pomiarów wynika że jest o ok. 5 mm szersza od KM. Mam wątpliwości, czy na pewno nie robi, czy to nie jakaś obiegowa opinia. To pewnie znacie, ale to test producenta, więc trzeba brać poprawki na marketing:
http://opony-4x4.pl/BFG%20Mud%20Terrain ... _PL%20.pdf
Decc,
napisałem, że Km2 to bdb opona i że robi dobrze jak km1 ale zachowuje się trochę jak at bo znacznie cichsza i ma wiecej klocków, nacięcia więć smiało może oponą uniwersalną. Myśle, że zakup jej jest dobra inwestycją na czarne i teren.
Nissan Patrol
-
abrams
-

- Posty: 187
- Rejestracja: śr lut 21, 2007 12:41 pm
- Lokalizacja: Zielona góra
Post
autor: abrams » czw mar 31, 2011 7:01 pm
pablo1983
Ile chcesz za te oponki i w jakim stanie są???
-
wskodziana

- Posty: 415
- Rejestracja: sob kwie 04, 2009 10:16 pm
- Lokalizacja: Legionowo
Post
autor: wskodziana » czw mar 31, 2011 7:41 pm
woyboy pisze:sebson pisze:woyboy pisze:A ja Was jesze pomęczę z tą szerokością opony.
Czy do Patrola Y61 krótkiego wystarczy opona o szerokości 10,5 - 11 cali.
Mam obecnie starego BF MT w rozmiarze 285/75R16 czyli mniej więcej 33/11/R16
Kumpel w identycznym aucie ma te same opony ale w rozmiarze 35/12,5/R15 i odczuwalnie lepiej robią w błocie więc myślę że to kwestia ich szerokości (nie chodzi mi o sytuację gdzie wysokość opony ma znaczenie bo np. siadam na mostach)
Obecnie chcę kupić Silverstona MT117 Sport w rozmiarze 285/85R16. Na wysokość 35 cali na szerokość 10,5-11 i nie wiem czy nie będą zby wąskie.
Jak masz orginalną felgę 16" to zakup silverstona 35x11,5x16. Kumpel w longu Y61 i jest robi mu ta opona aż miło
http://allegro.pl/opona-4x4-nowa-35-11- ... 43449.html
Tylko że ja nie chcę Simexopodobnych bo na asfalcie to masakra, ale jednocześnie coś lepszego od starego MTka BF .G
Dlatego myślę nad MT117 Sport, pomijając już aspekt kosztowy. Opona jest niespełna dwa razy tańsza od Xtrema.
Dobrym zakupem w twoim wypadku byłby KUMHO KL 71.Bardzo dobrze wypadł w testach MT-ków -
http://opony-4x4.pl/TEST.pdf
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » czw mar 31, 2011 8:04 pm
woocash pisze:
Co do silverstone'a x-treme to oprocz tego ze hucza troszke to nie ma problemu na asfalcie...tak do 70-80 km/h..co prawda przy 100 auta lata po calej trzypasmowce

:D:D:D..to wszsytko zalezy do czego ma auto sluzyc....jak widac ja mam auto tylko do zabawy w przeprawe...wiec komfort na ulicy olewam...jezeli chcesz auto na ulice..to kup A/T albo jakiego M/t...
E tam, cuda dzieją się przy 60(telepie kierownicą) i 120km/h(cały samochód zaczyna podskakiwać - ale 120km/h to maksymalna prędkość konstrukcyjna dla tej opony) - na precyzję prowadzenia nie można narzekać, przy ciśnieniu 1,5-1,8 bar jest ok, przy wyższych samochód odbija się od nawierzchni i nie trzyma drogi w szybkich zakrętach.
Główną wadą takiej opony jest jej ogólna twardość, nawet przy ciśnieniu 1,5 bar na asfalcie pod 2,5 tonowym patrolem niewiele się ugina na nierównościach.

-
decc

- Posty: 1837
- Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
- Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"
Post
autor: decc » czw mar 31, 2011 11:46 pm
sebson pisze:znacznie cichsza i ma wiecej klocków
KM2 ma mniej klocków niż KM

"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"
-
pablo1983
- jestem tu nowy...

- Posty: 45
- Rejestracja: wt cze 15, 2010 8:10 pm
Post
autor: pablo1983 » pt kwie 01, 2011 9:37 am
Opony jakie mam to model 35/12,5r15 Super Swamper TSL
Mud Tire Reviews Radial a nie booger
-
pinc6x6
-

- Posty: 2747
- Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: pinc6x6 » pt kwie 01, 2011 10:27 am
woyboy pisze:
Obecnie chcę kupić Silverstona MT117 Sport w rozmiarze 285/85R16. Na wysokość 35 cali na szerokość 10,5-11 i nie wiem czy nie będą zby wąskie.
nie ma takich

Sport są w rozmiarze 285/75R16
285/85-16 to MT117 trochę inna i chyba

diagonalna
-
besterlocker
- jestem tu nowy...

- Posty: 28
- Rejestracja: śr mar 23, 2011 11:48 am
Post
autor: besterlocker » ndz kwie 03, 2011 11:44 pm
widze ze niektorzy chca kupic boggery chociaz mowa tu o swamperach

diabel tkwi w szczegolach

-
boban22

- Posty: 734
- Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
- Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)
Post
autor: boban22 » czw maja 19, 2011 7:11 pm
N2O pisze:woocash pisze:
Co do silverstone'a x-treme to oprocz tego ze hucza troszke to nie ma problemu na asfalcie...tak do 70-80 km/h..co prawda przy 100 auta lata po calej trzypasmowce

:D:D:D..to wszsytko zalezy do czego ma auto sluzyc....jak widac ja mam auto tylko do zabawy w przeprawe...wiec komfort na ulicy olewam...jezeli chcesz auto na ulice..to kup A/T albo jakiego M/t...
E tam, cuda dzieją się przy 60(telepie kierownicą) i 120km/h(cały samochód zaczyna podskakiwać - ale 120km/h to maksymalna prędkość konstrukcyjna dla tej opony) - na precyzję prowadzenia nie można narzekać, przy ciśnieniu 1,5-1,8 bar jest ok, przy wyższych samochód odbija się od nawierzchni i nie trzyma drogi w szybkich zakrętach.
Główną wadą takiej opony jest jej ogólna twardość, nawet przy ciśnieniu 1,5 bar na asfalcie pod 2,5 tonowym patrolem niewiele się ugina na nierównościach.

Panowie widzę że obaj użytkujecie Silverstony dokładnie takie jak chcę zakupić. Interesuje mnie właśnie kwestia asfaltu, wiadomo że w terenie robią aż miło, ale powiedzcie mi z doświadczenia ( bo opinie są skrajne ) jak z dojazdem po czarnym np. w granicach 200-300km? Czy przy odpowiednim ciśnieniu da sie tym w miarę jechać szybciej niż 60 km/h i i nie chodzi mi tutaj o hałas tylko własnie o jakikolwiek komfort prowadzenia trola
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » czw maja 19, 2011 7:33 pm
Napompujesz 2 bary i jak nie masz żadnych luzów w zawieszeniu i układzie kierowniczym, to da się jechać spokojnie powyżej 90km/h. Jak nie będziesz jechał zbyt agresywnie, to dużo się nie zużyją, ale i tak na 200-300km, to lepiej mieć inne koła, a drugie na zmianę na przyczepce.

-
boban22

- Posty: 734
- Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
- Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)
Post
autor: boban22 » czw maja 19, 2011 7:52 pm
Dzięki za odpowiedź o taką mi chodziło

. Z przyczepką to zawsze kłopot potem przerzutka, zresztą i tak haka nie mamy:). Taki wyjazd dalszy w Bieszczady mamy 2 razy do roku to myślę, że jakoś da się przeżyć... Na jakim ciśnieniu z Twojej praktyki najlepiej robią i jaki najniższe można dmuchnąć. W Bighornach jeździliśmy na 1,3 do 1,5 i było spoko, przy tym ciśnieniu 3 BFG KM2 spadły na ostrym progu...
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » czw maja 19, 2011 7:59 pm
Ja mam w swoich dętki, zaczynają się uginać przy około 1,5 bar, poniżej 1 bar jest dużo lepiej.

-
boban22

- Posty: 734
- Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
- Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)
Post
autor: boban22 » czw maja 19, 2011 8:01 pm
Nie spadywują?

, chociaż to diagonalna opona to powinna być wytrzymała...
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » czw maja 19, 2011 8:13 pm
Nie chcę mi się spuszczać powietrza jak jeżdżę wokół komina, bfg na 1,2bar nie spadały, więc te tym bardziej nie powinny. Sama konstrukcja opony jest pancerna w porównaniu do starego bfg mt - te są jak z papieru.

-
boban22

- Posty: 734
- Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
- Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)
Post
autor: boban22 » czw maja 19, 2011 8:31 pm
ok, dzięki za info...
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość