Błotniki Patrol GR1 krótki

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

kamirsen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: wt maja 03, 2011 8:19 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzcianka

Błotniki Patrol GR1 krótki

Post autor: kamirsen » śr maja 11, 2011 12:45 pm

Witajcie,
Właśnie oddałem parch do blacharza lakiernika w celu zrobienia podłogi i reszty. po zdjęciu nadkoli mały koszmar bo wszystko rudy wciągnął. Blacharz chce kupować reparaturki błotników którepodobno są dostępne po 130 zł za sztukę a ja myślę o podcięciu błotników i zrobieniu takich wystających gum do osłony kół ale nei wiem jak sie za to zabrać a co więcej jak to wytłumaczyć. Czy może mi ktoś coś podpowiedzieć jak za to sie zabrać a może też jakieś zdjęcia możecie podesłać co by ułatwiło to prace blacharzowi? a możę jednak wstawiać te reparaturki i juz?
poazdrawiam

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Błotniki Patrol GR1 krótki

Post autor: Wowos » śr maja 11, 2011 1:58 pm

Obrazek
wycinasz ile Ci pasuje, robisz nowy rancik i montujesz gumę
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Błotniki Patrol GR1 krótki

Post autor: denior » śr maja 11, 2011 4:23 pm

gdzie on znalazł reperaturki do Y60 ??
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: Błotniki Patrol GR1 krótki

Post autor: kornik21 » śr maja 11, 2011 9:31 pm

tu masz ładnie zrobione http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t=40093&start=925

:)
wspawuje się blachę do wyciętego nadkola a później na wystający rant nakleja sztywną gumę. Użyć kleju do szyb. Potem wszystko dobrze zakonserwować. Łączenie guma-nadkole zafugować sylikonem.
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Błotniki Patrol GR1 krótki

Post autor: sebson » śr maja 11, 2011 11:34 pm

kornik21 pisze:tu masz ładnie zrobione http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t=40093&start=925

:)
wspawuje się blachę do wyciętego nadkola a później na wystający rant nakleja sztywną gumę. Użyć kleju do szyb. Potem wszystko dobrze zakonserwować. Łączenie guma-nadkole zafugować sylikonem.
Nie na klej tylko na wkręty-farmery ocynkowane. Silikonem to później uszczelniasz.
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Błotniki Patrol GR1 krótki

Post autor: sebson » śr maja 11, 2011 11:35 pm

denior pisze:gdzie on znalazł reperaturki do Y60 ??
Też się zdziwiłem bo mnie na tył by się przydały :)21
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Błotniki Patrol GR1 krótki

Post autor: Sawa GR » czw maja 12, 2011 6:41 am

Wowos pisze: wycinasz ile Ci pasuje, robisz nowy rancik i montujesz gumę
Też je chciałem tylko pojawił się problem, mam całkiem zjedzone połączenie nadkola z błotnikiem, trzeba by dorabiać blachy, a z przodu robić od nowa nadkola (palajstiki poszły wek). Więc poszedłem w bardziej drastyczne rozwiązania :D Na razie jestem w trakcie, dzisiaj ruszamy z przodem.
https://picasaweb.google.com/sawatresor ... 9868887986
Docelowo po wymianie progów i usunięciu niewielkich ognisk rdzy na drzwiach, wszystko to co jest srebrne zostanie zamalowane Hamerajtem na czarno, pistoletem chlorokauczuk daje ładnego matowego baranka.
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: Błotniki Patrol GR1 krótki

Post autor: kornik21 » czw maja 12, 2011 8:08 am

sebson pisze:
kornik21 pisze:tu masz ładnie zrobione http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t=40093&start=925

:)
wspawuje się blachę do wyciętego nadkola a później na wystający rant nakleja sztywną gumę. Użyć kleju do szyb. Potem wszystko dobrze zakonserwować. Łączenie guma-nadkole zafugować sylikonem.
Nie na klej tylko na wkręty-farmery ocynkowane. Silikonem to później uszczelniasz.
Ja tam wolę na kleju. Nie chcę ryzykować, że później mi śruby rudą zajdą. Bo różnie z tym ocynkiem bywa. Jak już przykleisz gumę do dospawanej blachy to wykańczasz sylikonem. Klej do szyb jak zaschnie to nie ma szans tej gumy oderwać.
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: Błotniki Patrol GR1 krótki

Post autor: kornik21 » czw maja 12, 2011 8:12 am

oko_demona pisze:
Wowos pisze: wycinasz ile Ci pasuje, robisz nowy rancik i montujesz gumę
Też je chciałem tylko pojawił się problem, mam całkiem zjedzone połączenie nadkola z błotnikiem, trzeba by dorabiać blachy, a z przodu robić od nowa nadkola (palajstiki poszły wek). Więc poszedłem w bardziej drastyczne rozwiązania :D Na razie jestem w trakcie, dzisiaj ruszamy z przodem.
https://picasaweb.google.com/sawatresor ... 9868887986
Docelowo po wymianie progów i usunięciu niewielkich ognisk rdzy na drzwiach, wszystko to co jest srebrne zostanie zamalowane Hamerajtem na czarno, pistoletem chlorokauczuk daje ładnego matowego baranka.
nie obraź się ale to mocowanie gumy to nie bardzo wygląda estetycznie. Wiem, to ma robić a nie wyglądać :). Ale mimo wszystko jak dla mnie brzydko. Ja też wycinałem tyle co Ty. Trochę roboty i blachę można wspawać. Później to już wiesz co robić:)
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

Awatar użytkownika
tkocy20
Posty: 545
Rejestracja: pt maja 23, 2008 6:42 pm
Lokalizacja: Sochaczew, Żyrardów, Borne Sulinowo

Re: Błotniki Patrol GR1 krótki

Post autor: tkocy20 » czw maja 12, 2011 8:21 am

rant na błotniku radzę przyspawać od razu na zewnątrz a nie do środka. zakonserwowanie i czyszczenie tego rantu od środka jest super upierdliwe. Wiem bo właśnie przerabiam :)11 zmienia to mocowanie tego, ładnego poszerzenia ale też umożliwia łatwe zamocowanie poszerzenia z każdego kawałka gumy z parę złotych.
pozdr
z wiekiem rośnie ilość osób mogących jedynie pocałować mnie w ....

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Błotniki Patrol GR1 krótki

Post autor: Sawa GR » czw maja 12, 2011 8:26 am

Wiem że wygląda średnio, ale po prostu jestem dość mocno ograniczony czasowo, a auto jest na ryby nie pod remizę :D
Po zamalowaniu blaszek nie będą się one tak rzucać w oczy, po pierwszym wyjeździe na ryby nie będzie ich widać wcale bo zostaną zalepione. Auto musiałem poszerzyć o 12cm (tyle wystają kapcie) a te z drutem są 100, jeżeli wspawał bym blachę została by jeszcze rzeźba z nadkolami, tak guma załatwia wszystko przede wszystkim z przodu. Pokażę zdjęcia po skończonej robocie, z odległości 3-5m nie widać będzie sposobu mocowania.
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Błotniki Patrol GR1 krótki

Post autor: Maqlinka » czw maja 12, 2011 9:01 am

Po podcięciu nadkoli warto wspawać ranty usztywniające - koniecznie po wewnętrznej stronie błotnika - roboty jest więcej ... ale warto. Na fotkach widać co się dzieje z rantami wspawanymi po zewnętrznej.
https://picasaweb.google.com/1041013640 ... 7IOe7KXWRw#
Ostatnio zmieniony czw maja 12, 2011 10:37 am przez Maqlinka, łącznie zmieniany 1 raz.
Life's Too Short For A Full Time Job

kamirsen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: wt maja 03, 2011 8:19 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzcianka

Re: Błotniki Patrol GR1 krótki

Post autor: kamirsen » czw maja 12, 2011 9:51 am

Dzieuje wszystkim za porady. umnie rudy dość duże spustoszenie poczynił i np tez nie mam łączenia błotnika z nadkolem. Szczerze to nie wiem gdzie znalazł reparaturki błotników ale twierdzi iż znalazł i to nowe w sklepie po 130 zł za sztukę. Jutro będe u niego to wszystkiego sie dowiem i dam znać.

krocodyl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: ndz cze 05, 2011 10:24 am

Re: Błotniki Patrol GR1 krótki

Post autor: krocodyl » sob cze 11, 2011 3:55 pm

kamirsen pisze:twierdzi iż znalazł i to nowe w sklepie po 130 zł za sztukę.
Daj namiary na ten sklep.
Pozdr. Jarek

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Błotniki Patrol GR1 krótki

Post autor: scuaz » ndz cze 12, 2011 10:11 am

do y61 REPARATURKI gdzie ?? ??
kupie na zapas
jak kpiłem bude y61 troche zgnitą to nigdzie nie znalazlem progów i reperaturek
wszystkop dorabiałem z blachy
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości